communiefeest: koude schotel

• ik zou dan wel voor een luxueus koud buffet gaan. k lust bijvoorbeeld veel dingen niet die standaard op een koude schotel liggen en kies liever enkel de dingen op een buffet die ik graag eet. je kan dan zowel vlees, a la mozarella, tomaat en gerookte ham, carpaccio kippeboutjes maar ook gerookte vissoorten enz doen
  • We hadden de groenten voor onze bbq besteld bij een italiaanse traiteur. En dat was wel heel speciaal. Het vlees hadden we zelf gedaan. Dingen die we altijd eten bij bbq. Ik vond het heel sfeervol. Het was mooi weer en super gezellig met de bbq. We hebben heel lang en rustig kunnen eten.
    Ik vind niet dat er een bepaald menu bij een bepaald feest hoort. En hier had het ook met budget te maken. Maar we hebben ons best gedaan om er iets moois van te maken en dat is gelukt.
  • ommuniefeest

wij doen ook een bbq voor ons silke haar communie en daarna een dessertbuffet. gewoon maar lekker
  • Op 1 feest na zijn alle communiefeesten in mijn familie in een feestzaal gedaan. Aperitief, voorgerecht soep hoofdgerecht ijslam dan pauze en tegen 18u nog een warm hoofdgerecht en dan koffie met gebakjes. Die tweede ronde hoeft voor mij eigenlijk niet, dan heb ik liever gewoon wat later op de avond belegde broodjes (wij zijn een familie van ongelooflijke"plakkers", feestjes duren altijd lang tongue.gif )
    In mijn man zijn familie wel al feestjes met koud buffet of traiteur die aan huis buffet organiseerde gehad, dat is ook gezellig. Daar zijn de feestjes ook veel sneller gedaan, om 18u is iedereen gewoon naar huis...
  • Voor mij is er een verschil tussen een koude schotel en een koud buffet. Een koude schotel is iets saai wat ons moeder zou klaar maken met gevulde ei, tomaat/crevette en pechen met tonijn. Een koud buffet is heel wat gevarieerde met "specialere" zaken, vlees, vis, verschillen de salades etc en ik zou niet aarzelen dat laatste te serveren op een communie.
    Ik ben enkel nog maar naar Waalse communiefeesten geweest en dat is al gegaan van koud buffet tot bbq tot 3-gangen menu tot varken aan 't spit tot grote paella. Dat is nog nooit een "chique" bedoening geweest zoals ik hier vaak lees. En een ijslam vind ik jaren '80 en toch maar een rare gewoonte en zou ik dus nooit serveren. Denk dat mijn kinderen dat ook absoluut niet zouden appreciëren.
  • Dan vinden jullie wat wij doen was helemaal niet kunnen... Bij ons zal een frietkraam komen. Wij huren ook een zaaltje, zijn met 75 personen. Er za ook een supergroot springkasteel komen. En als dessert een ijskraam. Tenslotte haat het die dag om wat mijn zoontje leuk vind... Denk dat het idd een beetje familie gebonden is. De tijd dat we nog meerdere gangen serveerden op een communiemenu, is geleden van mijn eerste communie....
  • een communie voor 75 man vind ik er zelf ook al ver over:-)
  • even ter verduidelijking, bovenstaande Nathalie ben ik (was niet ingelogd via gsm).
    @Kaatje: dit is enkel onze familie hoor!
  • wij geven smiddags 20 pers. koud buffet en dessertbuffet ,er sta springkasteel en s'avonds geven we een receptie 65 pers ook allemaal familie.
  • het is te zien hoever je gaat met 'familie' natuurlijk. Bij ons is het traditie om enkel onze ouders, en onze broers/zussen met hun gezin.

Als je stap verder gaat, kan ik begrijpen dat je met zo'n bende zit. Even snel rekenen, ik alleen al heb 26 neven en nichten, plus hun partner, kinderen,.... dan nog mijn man ook 14 neven en nichten met gezin.

ben ik even blij dat er daar nooit iemand is mee begonnen om hen allemaal uit te nodigen voor communie...
  • H., wij komen met alleen broers en zussen met hun gezin toch ook al aan een heel aantal personen hoor. Manlief heeft drie broers, ik heb twee broers en een zus. Tel daar hun echtgenoten en hun kinderen bij en je hebt meteen al een hele bende. Bovendien hebben een aantal van die kinderen intussen ook een liefje en die komen soms ook mee. Twee ervan hebben zijn zelf ook al getrouwd en hebben een kindje. Je hoeft dus niet noodzakelijk verre familie uit te nodigen om aan een grote groep te komen.
  • Maar komaan 65 man? Wie nodigen jullie dan allemaal uit? Hier zouden dat enkel de beperkte familie zijn, niet neven en nichten tot "in het achterste knoopsgat".
    Wat ik hier lees zijn al eerder halve trouwfeesten?

Ik zou zelf liever een lekkere paella hebben in een tuin dan een ganse dag in een zaaltje te moeten vertoeven... En voor mij volstaat dan één maaltijd, ik krijg al kriebels als ik eraan denk dat ik zo ergens van 's morgens tot 's avonds zou moeten zijn...
  • Hannelore, zoals ik al zei komen mijn man en ik allebei uit een gezin van vier kinderen. Al die broers en zussen met aanhang (man/vrouw en kinderen) en dan nog onze ouders geeft een serieuze bende. Maar je kan moeilijk beginnen selecteren (broer 1 mag komen, maar broer 2 niet) he...
  • Het kan nog erger! Bij mijn vriend in de winkel was een klant aan het vertellen over het communiefeest van hun kind, 120volwassenen en in de 30 kinderen! Allemaal een hele dag, 1st hapjes, dan voorgerecht, hoofd en na gerecht en later op de dag nog broodjes enz. Pff, waar ben je dan mee bezig seg upset.gif
  • amaai, hier ook geen 75 man hoor. gewoon broers, en zussen (zowel mijn man als ik zijn met 3) dus heb je inderdaad wel een mooie bende, maar toch geen 70 mensen. wij zijn met 17 volwassenen, en dan de kindjes. Maar voor hen voorzie ik geen 'echte' maaltijd.
    in de klas zijn er ook die echte feesten geven hoor. Zelfs de juf krijgt een uitnodiging... nervous.gif
    Zaal afhuren, traiteur, goochelaar voor de kindjes, discobar,... leuk als je dat wil geven, maar voor mij hoeft dat niet hoor. Wij geven feestje thuis voor de dichte familie, en is altijd leutige dag.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld