Communie

• hallo,

volgens jaar doet onze meid haar plechtige communie. Eerste communie hadden we op restaurant gedaan, maar nu zou ik het graag thuis doen. Ons huis is nu in orde, we hebben mooie tuin waar kindjes kunnen spelen.

alleen: ik weet niet zo goed wat te doen. Ik wil wel ietsje helpen, maar wil vooral ook genieten van het feest. Dus: ofwel bestel ik bij traiteur, en heb ik dus al geen werk aan het eten. Voor bediening drank, hapjes, enz... zou ik bv. meisje of jongen (16-18j) uit de buurt vragen die wat helpt. Moest ik bv. een luxe koude schotel doen. Eerst allemaal vis als voorgerecht, dan vlees als hoofdgerecht??

Ofwel laat ik kokkin aan huis komen. Ik heb dit nog nooit gedaan, en heb er eerlijk ook wat schrik voor. Vindt het maar raar dat er een 'vreemde' heel de tijd in je huis bezig aan het werk is. Vooral als we dan naar de kerk zijn, dan zou ze helemaal alleen in huis zijn. Ben zo'n dingen niet gewoon, misschien ben ik ouderwets?? Bovendien hebben we wel kleine groep, dus financieel komt dat tamelijk duur uit.

ik zou graag eens jullie ervaringen horen.
    Of tips van wat er leuk is.
  • Wij hebben al twee keer een kok aan huis gehad voor een feestje. De eerste viel ontzettend tegen, die had ik toen gevraagd op aanraden van een collega. De keuken was achteraf niet proper opgeruimd, de meegekomen obers liepen er onverzorgd en allemaal ongelijk gekleed bij, er waren porties te kort en het eten was ook niet wauw.

We hadden dus wat schrik voor de tweede keer, maar uiteindelijk hebben we iemand gevraagd waarover we al enkele positieve dingen gehoord hadden. Het eten was werkelijk subliem en over de rest kan ik ook weinig tot niks negatiefs zeggen. Het is een echt familiebedrijfje, de kok zelf werkt samen met zijn ouders en kinderen. Keuken na afloop zo goed als proper opgekuist, spullen die ze van ons (enkel bordjes voor de kindjes) gebruikt hadden netjes afgewassen en weggeborgen ... Echt een topervaring!
  • wij hebben de communie's van de oudste telkens op restaurant gedaan ,de 1ste communie van de jongste dochter thuis ,ik had alles zelf gekookt en was werkelijk helemaal op (had maar 4 uur geslapen)
    nu doet ze ook haar vormsel volgend jaar en bestellen we bij de traiteur een koude schotel (met zowel vis als vlees)aangezien de communie rond 17 u gedaan zal zijn gaan we heel uitgebreid aperitieven met veel hapjes/tapas die ik ga klaarmaken dan de schotel en dan waarschijnlijk ijstaart .De bediening zullen we zelf doen (is maar de drank en dessert)hopelijk valt het mee .
  • ik heb dat van de oudste gedaan, met zijn eerste communie een kok in huis. en was wel heel gemakkelijk, maar voelde me er niet echt goed bij. Van mij waren het twee vrouwen, één die kookte, en ander die opdiende, drank, enz...

Voordeel: ik moest echt niks doen. Kwam thuis van de kerk en mocht me bij andere gasten in de zetel gaan zetten, drankje aangeboden, hapjes, enz... Ik heb echt wel ten volle van het feest kunnen genieten. Tussen de gangen gingen we eens naar buiten wat spelen met de kinderen, fototjes nemen, enz... en ik was overal bij.

Nadeel: dat zal aan mij persoonlijk liggen, maar ik had er toch moeite mee dat 2 onbekende mensen mijn huis inpalmden. ze kwamen aan een uurtje voor wij naar de kerk vertrokken. En dan ben je weg, en zitten zij alleen in je huis. Ook dan tijdens het feest was het soms wel zo van: "huh?? in wat voor kommetje dienen zij nu die groentjes op?? dat moet toch in dat andere kommetje??" Maar ja, dat zal dan wel aan mij liggen, onder het motto: "wat je zelf doet, doe je beter". Ik ben wel zo'n persoon. maar iedereen vond het eten super lekker, en er is eigenlijk niks misgelopen.

maar toch opteren we volgende keer voor de traiteur. wat ik ga bestellen, weet ik nog niet. In ieder geval ga ik niet staan kroketten bakken, of worsten draaien op de BBQ. Ik denk een uitgebreide koude schotel.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld