cognacsausje

• Met de feestdagen in het vooruitzicht ben ik al op zoek naar leuke gerechten. Ik heb een sausje gevonden waarbij ik een scheut cognac moet toevoegen. Aangezien we geen cognacdrinkers zijn heb ik dit dus niet in huis. Nu zal ik in de supermarkt dat zo'n fles al snel meer dan 20 euro kost. Weet iemand of je ergens van die mini-flesjes kan kopen. Ben vandaag al in de drankenhandel geweest, maar zij hadden dat niet in voorraad.
    Ik kan de saus natuurlijk ook zonder die cognac maken, maar denk toch dat het net iets feestelijker en specialer is met die extra toets.

Iemand tips?
    wave.gif
  • Lenen van de ouders of schoonouders die het wel in huis hebben smile.gif
    Bij ons bij Spar hebben ze meestal wel kleine flesjes maar weet niet of het van cognac is.
  • je kan ook goedkope cognac kopen daarvoor ,in de aldi hebben ze er maar je hebt in de meeste supermarkten wel goedkopere .het bewaard heel lang dus daar hoef je niet bang om te zijn en je kan het altijd gebruiken om te flamberen (vb champignonsaus ,pepersaus ,zelfs in provinciaalse saus )
  • Ofwel even lenen ofwel gewoon een fles kopen. Sterke drank wordt niet gauw slecht. Mijn ouders hadden altijd een fles cognac in huis, en die ging helemaal op in de zelfgemaakte cocktailsaus of bij geflambeerde pannenkoeken of een of andere saus. Echt een glas drinken deden die ook niet. Tenzij mijn pa die even in een borrelglaasje ervan nipte op het moment dat mama de saus aan het maken was smile.gif

Nu, wat ik wel al gehoord heb over drank (wijn, sterke drank) in eten: als het spul niet deugd om zo puur te drinken, moet je er ook niet mee koken. Je moet niet voor het duurste gaan maar, best toch iets enigzins drinkbaar. Bij ons thuis stond er meestal een fles Remy Martin of Bisquit in de kast. Die zitten qua prijs idd rond de 20...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld