budgetkoken

• Dit weekend géén kooktips vrees ik, want dit weekend wordt een zware drunk.gif

Het "feest"gaat vanavond al beginnen aangezien de boog nu opgezet gaat worden en de buren zo nog even komen borrelen

Morgen nog even wat boodschapjes doen (alles kant en klaar besteld, maar wat vegetariers vergeten, dus nog wat anders regelen nervous.gif

Had mijn make up op en vindt een paar daagjes zonder niet erg, maar wil me nu wel even een beetje optutten, maar mijn bestelling van yves rocher is nog steeds niet binnen, dus ook maar even wat make up scoren

dan tenten opzetten en dan feesten!!

(als verrassing voor mijn man nog een doedelzakspeler geregeld omdat hij dat zo mooi vindt. Hij zegt altijd dat ik dat moet regelen voor zijn begravenis nervous.gif , maar misschien wel net zo mooi als hij er ook iets van meekrijgt hé, dus dat krijgt hij nu als verrassing)

Zaterdag beetje bijtanken en dan 'savonds pendelen tussen 2 feestjes
    Bij één feestje nemen wij de kroeg over (muiterij) en ga zelf zien waar ik kan helpen (mijn man zit in het bestuur en ik niet, maar kijk wel wat ik kan doen)

Zondag wordt denk ik lamlendig bankhangen, aangezien wij nooit meer uit gaan, dus het zal wel extra zwaar voor ons worden bigsmile.gif

ga even een spreekwoordelijk kratje bier onder de tafel zetten, en we spreken elkaar!!! wave.gif
  • haha ondertussen gaat het hier al niet meer alleen om budgettips toch!
    Houdt nogal wat in he zon feestje.... ik leef met je mee.... en voor je het weet is het voorbij en is het weer tijd om je hele huis schoon te maken... pfff...

Ik ben gister 2 uur bezig geweest in lyanne dr speelkamer. alles is weer netjes, uitgezocht, opgeruimd, weggegooid, gezogen, gedweilt en heb er een kacheltje neergezet. er zit geen verwarming nog dus dat word erg koud natuurlijk. en nu is het met 10 minuten warm. voor de hond ook wel lekker want zijn bench staat daar.
    haar
    gister lekker nasi zelfgemaakt.alles bij de aldi vandaan, wokvlees, zakje nasikruiden, pindasaus en loempia. Heb zoveel over dat ik dat straks naar mijn ouders ga brengen en dan hebben wij gister met 3 volwassenen en 1 kind ervan gegeten.... haha....

ga zo de auto in naar haarlem, schoonzus is jarig. man moet werken dus voor het eerst in bijna 9 jaar alleen naar
  • Goedemorgen,

Esther, gefeliciteerd met jullie 12 1/2 jarig huwelijk.
    Hebben jullie een fijn weekend gehad? En was het een geslaagde bbq?

Hoe gaat het trouwens met de sintkadootjes? Of moet je er nog mee beginnen?

Hier vandaag lekker makkelijk met eten. Heb nog wat van dat stoofpotje over. Is trouwens meer een hutspot stoofpotje geworden. Ik was wat lui en had een zak hutspot gekocht. Hoefde ik ook geen uien te snijden goofy.gif Maar is wel lekker geworden.

Hier vandaag lekker rustig. Huis is al aardig aan kant. Ga de koelkast maar eens uitmesten en boven wat opruimen en dan ben ik klaar voor vandaag. Ons bed verschonen zodat ik morgen in een fris bedje kom te liggen als ik uit het ziekenhuis kom. nervous.gif

Groetjes Sanne
  • Hey Sanne, morgen de beruchte spuit halen?
    Nou succes nervous.gif , maar ja, het is voor een goed doel moet je maar denken.
    Hoop oprecht dat het wat voor je opleverd, want alsmaar met pijn moeten leven is ook niet wat..

SH: zo, de schoonmaakwoede begint zachtjes aan al te komen? wink.gif
    Niet té gek doen hé, je moet ook aan jezelf denken en af en toe een stapje terug doen, en jezelf rust gunnen

Het feestje was super! Grote tent aan het huis vastgeplakt, dus vanuit de tent kon men zo de huiskamer en keuken in waar ook statafels stonden, maar de meesten waren toch in de tent.
    Daar mocht gerookt worden en hadden we een DJ en heaters, vandaar uit de tent weer vastgemaakt aan de carport waar het BBQ buffet stond.

Er waren denk ik zo'n 90-100 mensen, maar het is heel goed verlopen.
    En hoewel we veel minder vlees besteld hadden (omdat onze ervaring is dat we altijd veel te veel overhouden) is me er toch een boel vlees overgebleven!!!!! Ik heb ze niet geteld, maar heb van alle vlees royale porties gemaakt (dus speklappen per 12 verpakt, karbonades per 10) maar geloof dat ik wel 40 zakken in de vriezer heb gedaan!!!

Je ziet de bui dus al wel hangen: de komende tijd wordt er geen vlees ingeslagen, maar gaan we dit opmaken
    En dan al die worstjes!!!Pfff, en als ik ergens nIET van houdt dan zijn het worstjes!
    Ik heb daarom een beetje gegoogeld en wat recepten gevonden van wat je nog meer met worstjes kunt doen, want anders voel ik mij de komende tijd, vrees ik, niet al te gelukkig tijdens het avondeten.

Vanavond ga ik even wat uitproberen, en er iets spaansachtigs van maken, met tomaten, uien, champignions, wijn (zoveeeeeel wijn over nervous.gif )wat bouillion etc en kijken of het iets van een spaanse stoofpot kan gaan worden.

Heb ook al wat recepten gezien waarbij je de vulling uit het worstje haald en er een soort van pastagerecht van maakt..

Als iemand nog meer ideeen heeft hoe je worstjes nog meer kan verwerken hoor ik dat graag

Ook heel veel speklappen over. Wat natuurlijk geen ramp is want dat gaat erin hier als zoete koek, maar het is allemaal al wel voorgekruid, wat ik nu dan weer heel jammer vindt.

Ook zákken vol met stokbroodjes overgehouden!!Is ook allemaal de vriezer in gegegaan, maar heeft natuurlijk de neiging snel uit te drogen.
    Dus heb me al bedacht om de komende tijd maar veel soepjes te maken, met stukje vlees erbij, stokbroodje en misschien wat kruidenboter (kan dan mooi bezuinigen op vlees EN aardappelen/pasta's etc de komende tijd)
    Kijken of ik de komende tijd dus nóg iets voordeliger boodschappen kan doen, want dat is wel even nodig.

Hoewel het feestje low budget was, is dit de laatste "grote uitgave"geweest. De laatste verbouwingsrekeningen zijn binnengekomen en meteen betaald, dus vanaf nu gaan we echt budgetteren!!!

Sinterklaasinkopen:Ook nu afgesproken dat dit even low budget gaat.
    Op zaterdagavond mogen ze de schoen zetten, en waren zo blij met een kleinigheidje van de Action.

Heb dus wat inkopen gedaan bij de Action, en wat kleine dingen gekocht op marktplaats en dat gaan we verdelen over de komende pakjesavonden (tot nu toe zijn dat 2 pakjes avonden, geen idee of de derde pakjesavond bij schoonfamilie doorgaat)

Was in totaal denk ik zo'n 70,- kwijt en misschien dat we er nog wat bijhalen, maar zal dan denk ik gewoon Action worden
    Kan inderdaad ook nog wel even bij de kringloop kijken

Nu ik dit zo schrijf bedenk ik mij dat het wel dom is om een feest te geven, het huis te verbouwen en het gevolg daarvan is dat de we bezuinigen op de sinterklaaskado's nervous.gif
    Begin me nu eigenlijk wel een beetje te schamen blush.gif

Maar de reacties van de kinderen waren tot nu toe vreselijk positief, dus misschien dat de duurte van het kado er voor hen niet toe doet (??)

Nou, de "schade"aan de woning valt nog mee. had verwacht flink te moeten poetsen
    hebben zaterdagochtend alles opgeruimd, en ben zelf binnen even aan de slag gegaan, maar moet zeggen dat ik nu gewoon met mijn normale maandagochtend ritueel aan de slag kan en gelukkig niks extra's hoef te doen...

Sanne: héél veel sterkte morgen. Ik zal aan je denken
    thumbup.gif

en SH: niet teveel poetsen hoor! Ga liever even zitten haken. Is veel beter voor je nu goofy.gif

wave.gif
  • je kan je worstjes bakken in olie, dan eruit halen en in stukjes snijden. In je olie/bakvet fruit je een uitje en knoflook en in een pan kook je spaghetti. dan gooi je je worstjes weer bij je uitjes en knoflook en dan de spaghetti er ook doorheen. wat bieslook of peterselie erbij en klaar is kees. beetje zout en peper evt.... simpel maar wel lekker.

je kan ze ook als knakworst gebruiken in een hotdog, lekker met zuurkool, ketchup en mosterd. jammie! of onderin je ovenschotel bij je zuurkoolschotel of andere stammpotten.

ik heb even de oppas voor een octendje op een moppie van 2 jaar. zon makkelijk kindje. ze praat alleen nog niet zo veel das weer even wennen haha. maar lyanne is lekker aan het moederen. en kindje keutelt wel door haha. vond net alleen vieze druifjes die lyanne ergens in verstopt had en hoop niet dat ze er daar eentje van opgegeten heeft. dan zal ze wel even ziek worden denk ik.... schaam...

verder ga ik vanmiddag mijn kind afleveren bij dr opa en ga ik samen met mijn zusje naar de premiere van die film van reinout oerlemans... Nova sembla. Is helemaal met de cast en met het willem alexander en maxima... ben benieuwd we moeten helemaal in gala haha!
  • Bedankt voor de recepjes voor de worst! Inderdaad erg gemakkelijk en lijkt me lekker!!Ga ik de komende dagen mee aan de slag

Schiet je meer te binnen hoor ik dat graag!!!

Toe maar!! Naar de premiere???? bigsmile.gif
    Hoe kom je dáár zo verzeild???? astonished.gif

Heel veel plezier( de film lijkt me al supermooi)
    En dan ook nog de premiere meemaken!! Super..

Geniet er maar lekker van!!!!!!(en wel verslag doen hé? wink.gif )
  • Wauw, jij moet wel een hele grote vriezer hebben.
    Idd, je hoeft nu niet veel vlees te kopen, haha.

Je kunt ook stukjes worst (of vulsel eruit halen) door de stamppot heen doen. Of je bakt 2 soorten vlees bij het eten en dan kies jij dus niet voor het worstje, haha.

Stokbroodjes in plakjes doen, geraspte kaas eroverheen doen en afbakken in de oven. Heerlijk bij soep. Kun je heel wat mee varieren wat je eroverheen doet.

Of je maakt van die pizzabroodjes van die stokbroodjes.

Wat leuk, SH, dat je naar die premiere gaat. Veel plezier
    Doe je de groeten ff aan Willem en Maxima? Zijn vrienden van ons goofy.gif tongue.gif

Ja, morgen die beruchte spuit. Kan er alleen maar beter van worden (of gelijk blijven) En dan hoop ik dat ik weer eens lekker kan genieten van het uitslapen bigsmile.gif
  • hey Sanne : hoe is het met je???????
    De spuit inmiddels al gehad of komt die nog vandaag??

SH: En???? vertel vertel vertel!! Hoe was het gisteren????

Heb inderdaad een grote, maar ook veel vriezers nervous.gif
    Tijdens het inkopen van onze inventaris toen we gingen trouwen, stónd ik erop dat er een ruime vrieskast kwam (7 lades)
    Deze werd inmiddels te klein blush.gif en hebben een hele grote kist gekregen van iemand die ervan af wou (die staat in de schuur)
    En bij de keuken die we via MP hebben gekocht zat óók een vrieskast blush.gif

Even kijken hoe het de komende tijd gaat: heb een leuke opdracht binnen gekregen om een flink aantal kerstpakketten te leveren aan een bedrijf en moet daarvoor inkopen gaan doen de komende tijd, en zal nog vaker naar het ziekenhuis moeten naar mijn moeder (lees; vaker WILLEN)
    Ze is met een naar omstandigheden redelijk 'onschuldig"iets naar het ziekenhuis gegaan, maar ben me gisteren wezeloos geschrokken toen ik haar belde.
    Ze is heel ernstig ziek en ligt inmiddels aan de zuurstof.

De bezoektijden zijn echter onmogelijke tijden en zal nu elke dag oppas moeten regelen voor de kinderen en wil er nu toch wat vaker heen.

is toch een stukje rijden en veel geplan, maar maak me ernstig zorgen...

Ga even met het eten aan de gang, zodat ik me daar vanmiddag in ieder geval niet druk over hoef te maken.

(die worstjes stoofschotel is hier positief ontvangen, maar voor mij GEEN worstjes meer...blehhhh, al die vieze harde stukken steeds in je mond..De rest mag dat mooi opeten, en ik bedenk wel een ander alternatief!!)
  • nou hier het verslagje van de koningklijke premiere haha.
    het was leuk, erg druk, en een goeie maar niet super film. Dat was het haha.
    Nee het was erg koud buiten, en lange rij dus echt helemaal verkleumt kwamen we binnen. Daar een paar bners gezien.... wij zijn daar niet zo van, dus doet ons niet zoveel.
    Uiteindelijk na een uur wachten mochten we de zaal in, konden mooi in het midden van de eerste rij van balkon zitten dus super zicht. Beter dan de bners zegmaar haha.
    slechte stoelen, dus veel last van me lijf en een druk kind in de buik dus dat was allemaal nogal afleidend. Film was mooi, maar zeker niet wat ik ervan verwacht had. dat 3d slaat in mijn ogen nergens op, had net zo goed niet gehoeven. kijk als je naar final destination 3d gaat ja, das mooi. maar hier kwam het niet zo erg naar voren zegmaar. de rol van doutsen kroes sloeg helemaal nergens op vond ik, ze is al met al een kwartier in beeld geweest denk en in al die tijd is ze aan het zoenen geweest, zag je dr tieten en zat ze op een schommel. haha.
    ik had ook verwacht dat er meer actie ik zou zitten maar helaas. ze hebben natuurlijk wel heel wat meegemaakt die mannen en daar gaat het over, maar echt een super film? nee....

verder waren we rond 12 weer thuis en was ik om 8 vanochtend alweer weg naar mijn werk want we hadden een cursus dag.... pfff ben kapot dus. nu my sisters keeper kijken...

liefs
  • Haha, ik zie jou daar ook al helemaal verkleumd in de rij staan. Is niet echt waar je nou op zit te wachten. Dus niet op de rode loper geweest?

Esther, nu snap ik waar je al dat vlees in hebt zitten. Heb je maar mooi mazzel mee dat je die had staan.
    Nog receptjes gemaakt met worst?

Heb net de nasi klaargemaakt. Beetje warm houden en dan lekker om half 6 eten met zilveruitjes en pindasaus.

Gister de spuit gehad. Ach, je bent ook zo weer buiten. Moest er om 1 uur zijn en om kwart over 3 alweer thuis.
    Heb nu last van mijn billen. Had ik vorige keer ook. Mijn moeder was zo lief om aan te bieden om vanmiddag te komen. Heeft ze even voor me gezogen en gedweild.
    Verwacht dat ik morgen weinig last heb. En dan 2 weken wachten om te zien of het zijn werk doet thumbup.gif

Vanmiddag nog een grote doos met spelletjes van Winnie de Poeh. Memo, puzzels, cijferpuzzel. Zitten 9 dingen in. En het heet de school van Winnie de Poeh. Gaan ze denk ik veel mee spelen.
    En morgen komt de V-smile Pocket binnen. Is de handcomputer van de v-smile. We hebben thuis ook 1 die op de tv aan te sluiten is. Is niet meer in de winkel te koop dus ook van marktplaats geplukt. Wij moeten paar x per jaar naar Utrecht en dan is dat wel makkelijk om mee te nemen voor onze zoon. Had hem voor 12,50 op de kop getikt. Incl. een tasje en een lader voor in de auto (sigarettenaansteker) Koste in de winkel toen 80 euro's. Dus nog een leuk kado te pakken gekregen. Heb hier thuis ongeveer 8 spellen liggen die daarop kunnen dus dan ben ik klaar.

Ga de pindasaus maken en lekker eten.

wave.gif sanne
  • jahzeker wel op de rode loper geweest, wel zon 1,5 kilometer in de kou voor mijn gevoel. was een lange loper haha....
    en bedenk dan dat je een gala jurk aan heb met een panty en open schoentjes.... brrrr....

vanavond opgebakken aardappels gegeten met gebakken champignons, uien en paprika erdoor, dan witlof/ham/kaas uit de oven met een snitzel. was erg budget aangezien mijn moeder de witlof en vlees mee had haha!
    moeders noemde het een feestmaal haha! was erg lekker!

Ben titanic aan het kijken en ondertussen een mutsje gehaakt. zit te twijfelen of ik nog verder ga... haha.

hebben toch weer een dikke 500 euro uitgespaard, de droger was stuk, maar mijn pa heeft het slangetje eraf gehaald in de hoop dat het zou schelen als het in de opvang bak kwam ipv in de afvoer. hij gaf namelijk heel erg veel vocht, de vloer was aldoor erg nat. bleef ook na het slangetje zo. gister was manlief zo slim om eens naar het programma te kijken waar hij op stond, bleek dus verkeerde programma en nu ineens een droge grond en een volle opvangbak! dus wij helemaal blij!

sanne krijg jij van het CAK ook een vergoeding ivm je chronische aandoening? Ik namelijk wel, dit jaar weer 300 euro in december. Altijd leuk! dat vult mijn eindejaarsbonus wat op, want dat is over mijn bruto salaris en dus niet mijn onregelmatigheidstoeslag erbij... dat scheelt zo weer wat..... Zeker aangezien mijn man geen eindejaarsuitkering krijgt. die krijgt in maart een flinke bonus als het goed is.

verder nog wat te melden? nee denk het niet..... slaap lekker straks!
  • Oh, jullie hebben gister lekker gegeten, SH

ikzelf krijg geen CAK vergoeding. Bij mij is er wel wat aan te doen.(gaat nu al beter) Mijn zoon krijgt wel een CAK vergoeding. Komt idd in december op de rekening. Ik wil vanaf dit jaar die 300 euro delen en op de spaarrekening van de kinderen zetten.
    Volgens mij merk ik nu al verschil in mijn rug. Gisterochtend en vanochtend stuk minder rugklachten uit bed gekomen.
    Wel had ik net een beetje last, komt omdat ik hier aan 1 stuk door ben gegaan in huishouden. Dus dat is wel logisch. Maar huis is hier helemaal aan kant. Mijn moeder heeft gistermiddag wat achterstallige schoonmaak klusjes gedaan. Heerlijk.
    Als Miranda straks op bed ligt dan ga ik lekker even hobbyen. Ze slaapt altijd 2 uurtjes. Zie er nu al naar uit.

Vanavond eten wij: aardappels met schouderkarbonade (nog over van eergister) met sperzieboontjes en een pepersausje.
  • nou hier dus een mindere dag, veel last van buik, bekken en rug. net dus een uur op de bank gelegen en nu zitten we nog steeds lekker. straks eten we kip met roerbakgroente een kruidenzakje (van knorr is het volgens mij) en noedels. ben benieuwd of het zal smaken. Lyanne is gek van noedels dus zal vast bevallen.

net even echt niet budget boodschappen gehaald, was pakketjes wegbrengen bij de deka en daar dus ook boodschappen gehaald, had 2 boodschappentassen vol en was ruim 50 euro kwijt... pffff... Maar goed, hoeven nu brood en melk en dan redden we het weer een tijd.

vanavond weer aan de haak, moet 7 mutsjes maken. Moet zondag werken dus dan kan ik er een aantal maken. Maar als ik al wat op voor werk kan ik maandag alles misschien op de post doen.

verder niet veel te melden....

kijken jullie weleens 24kitchen? of hebben jullie geen ziggo? rudolpf van veen was een lekkere appeltaart aan het maken met caramel en ouderwetse grote pepernoten... meteen een idee opgedaan voor als de sint hier komt. Lekkere taarten maken. En dan met lyanne dr verjaardag een week later gaan lyanne en ik ook samen de keuken in.... ik heb voor mijn bday in januari aan mijn ouders de keukenmachine die bij de lidll staat gevraagd. kan je ook hakken, snipperen enzo maar is tegelijk ook een mooie mengkom met mixer.... ziet er luxe uit... dus hoop dat ik hem krijg, anders ga ik even met mijn ventje overleggen of ik hem zelf mag halen. is wel 80 euro, dus een grote uitgave, maar ja, we bakken wel veel tegenwoordig.
  • SH, nog lekker wat kunnen haken?

Wij hebben geen zender 24kitchen. Is maar goed ook, ik zal er dan de hele dag voor hangen goofy.gif
    Maar het lijkt mij wel een hele leuke zender. Heb gehoord dat het een zender is die ook niet al te moeilijke recepten heeft.

Waren de noedels lekker?

Hier komt er vanavond macaroni op tafel. Is iets wat de kinderen heerlijk vinden en er ook goed van eten. Wij eten dit dus regelmatig. en ik heb nog een paar paprika's die op moeten dus vandaar.

Sinds een paar weekjes komt hier een buurmeisje van 14 jaar regelmatig over de vloer. Ze vindt het leuk om met de kinderen te spelen. Ze doet stage op de kleuterschool. En vanmiddag komt ze dus weer. Ze wil hier dan wat lekkers bakken. Dus ik dacht om er een lekkere bakmiddag van te maken. We gaan iets maken met bladerdeeg voor vanmiddag. Ik wil 2 peperkoeken met honing bakken (soort ontbijtkoek maar dan veeeeeeeeeeeeel lekkerder)voor het weekend en ik heb mijn broodbakmachine weer uit de kast getrokken. Op dit moment staat die druk bezig om mijn brooddeeg klaar te maken (ja, ik ga dus niet een half uur staan kneden he bigsmile.gif )

Gistermiddag en avond lekker geborduurd aan de merklap voor dochter. Wordt echt zo leuk met al die knalroze kleurtjes.
  • jazeker was lekker, lyanne ging alleen steeds dr tong afvegen en zeggen dat het vies was om vervolgens weer een beste hap te nemen.... hha... het was nogal pittig haha!
    rest is met mijn broertje mee naar huis die heeft het opgegeten.
    Vandaag spruitjes met champignons, spekkies en paprika. Met een cordon bleu en wat patatjes. voor lyanne visje erbij. Lekker van gegeten, man doet altijd appelmoes over de spruiten en dat vond ie nu zeker niet nodig! smaakte hem erg goed. oja, had er ook nog beetje ketjap door, wat peper en zout en knoflookpoeder erdoor.

morgen eten we varkenshaas met een pepersausje en broccoli met gebakken aardappeltjes. jammie.... varkenshaasje doe ik dan wel goed bakken, maar das met varkenshaasje niet erg vind ik, met biefstuk is dat niet lekker... Ik ga eens kijken of ik het op een andere manier kan maken dan altijd maar alleen in de pan aanbakken. Laatst een kantklaar vleesbakje gekocht van varkenshaas en daar hadden ze de vlees al in de saus en dan in de oven voor een half uur geloof ik. was evengoed gaar en ook erg mals. ga zoiets ook proberen denk ik morgen. Dunne plakken maken end an in zon schaaltje van de action (die ik overigens nog niet gevonden heb, maar gaan morgen naar de stad als het goed is dus zal daar eens kijken)

ohhh de baby is aan het gymen volgens mij.... voel echt overal porren en schoppen enzo haha
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld