bladerdeed en aardbeien op siroop

• Ik heb nog veel bladerdeeg over. Aangezien ik ook nog een pot aardbeien op siroop heb staan, was ik aan het denken om iets van die 2 te maken. Gaat dit, bladerdeeg gevuld met aardbeien op siroop en dan in de oven? Ben niet zoooo'n keukenprinses dus wink.gif
    Hoelang zou het dan in de oven moeten en op hoeveel graden?

wave.gif
  • Je zou er ook een lekkere quiche mee kunnen maken, worstenbroodjes, carré confituur,...

Je zal de wel aardbeien goed moeten laten uitlekken alvorens je ze op het bladerdeeg doet. Ik wist trouwens niet dat dat bestond, aarbeien op siroop. Ik zou dan eerder voor verse gaan.

Temp hangt een beetje van oven af. Ik zou bij de mijne kiezen voor 200°.
  • Hehe ik wist dit ook niet, maar heb ze in Nederland gehaald en daar heb je wel meer fruit op siroop bigsmile.gif Er staat bij dat het lekker is op pannenkoeken, ijs en taart, dus vandaar dat ik dacht dat het misschien wel lekker zou zijn. Quiche gaat teveel zijn aangezien ik met de rest al een hoofdgerecht aan het maken ben.
    Bedankt voor de reactie!
  • Ik zou je bladerdeeg afbakken. Als die is afgekoeld er patisserie creme op doen en dan de aardbeien. Wel je aardbeien van het stroop halen en de stroop wat indikken om zo de aardbeien te bedekken.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld