Als jullie makkelijk eten, wat eten jullie dan?

• Wij eten dan gewoon patatjes met groentjes en vis, die laatste 2 uit de diepvries, dus het enige wat ik dan moet doen is de patatjes schillen. En dan lekker makkelijke alles de stoomoven in. Niet koken en toch gezond en snel. Beste aanschaf die we deden in lang, onze stoomoven.
  • Nog even over die broccoli: ik heb zo'n stoommandje voor in de microgolf. Dus gewoon ingevroren broccoliroosjes (uit een grote zak, zonder saus) in het mandje doen, bodempje water in het onderste bakje, en 8 minuten in de microgolf. Of soms ook gewoon in een pan op het vuur met een klein bodempje water, dan is het ook op tien minuten klaar, hoor.
    Dievriesboontjes maak ik zo soms ook als het snel moet gaan - of als we witloof of spruiten eten, iets wat de kinderen echt niet lusten. Ze moeten van mij altijd één spruitje proeven, maar verder mogen ze er dan boontjes of broccoli bij eten, zodat ze toch genoeg groenten binnen hebben. En veel werk is dat dus niet, he.
  • hier upset.gifpaghetti met bolognese saus (heb dit bijna altijd in de diepvries)
    wok
    gourmet
    fondue
    eitjes met puree
    scampi met lookboter en stokbrood (of frietjes )
    lasagne
    gyros met rijst
  • ik heb in mijn diepvries bijna altijd aardappelpurree zitten (maak af en toe super grote kom, en dan in gezins-porties in de diepvries). Ook altijd wel iets van groenten dat klaargemaakt is (bv. rode kool, appelmoes, spruitjes,...). En van vlees dan iets dat snel bakt (bv. worst, biefstuk, enz...).

Op kwartiertje heb ik dan volwaardige maaltijd. Heb ook altijd de gewoonte van 2 kroppen sla in één keer te kuisen, en dan in plastiek zak, of de knapperkom van Tupperware te bewaren. Ook één keer per week een potje zelfgemaakte vinegraitte (met veel uitjes, paprika, enz...). Dus bij iedere maaltijd eten we bijna altijd nog wat sla. (zelfs bij de broodmaaltijd... blush.gif )
  • Hier worden steeds porties spaghettisaus, vol-au-vent en stoofvlees ingevroren. Verder ook verschillende porties groentenpuree (courgette, knolselder, wortel, ...) zodat we enkel stukje vlees of vis hoeven te bereiden. Er zit ook veel soep in de vriezer. We maken dat om de paar weken in het weekend klaar, dus dat bespaart veel tijd tijdens de week. Zondagavond wordt bijvoorbeeld ook een ovenschotel, lasagna, witloof in de kaassaus, macaroni, ... gemaakt zodat dat maandagavond enkel in de oven moet. Eens een groentenwrap of pitta maken met veel rauwe groentjes doen we ook. Verder kan je ook wel eens kip aan het spit gaan halen, ook heel lekker!
    Gaat ook snel: pasta met spinazie en zalm, is hier een favorietje van de dochter.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld