Allergie aan koemelk en eieren.

• Hoi,

Iemand lekkere receptjes zonder deze 2 producten.
    En ook tips wat je mag eten( dus zonder koemelk en eieren)

Desserts?
  • ohja, kun je dat krijgen gehakt zonder eieren?
  • Hier een zoon die hetzelfde heeft gehad tot zijn 3.5j - is er dan uitgegroeid.
    Ter vervanging van koemelk; geitemelk, sojamelk, rijstmelk.
    Eieren; hangt af van mate dat je kind allergisch is. Ik zorgde ervoor dat hij thuis niets kreeg met ei. Als hij dan al eens op school een koek of cake kreeg bij een verjaardag of zo, dan ging dat nog net. Een heel ei (omelet...)kreeg hij dus ook nooit.
    Er bestaan hopen koeken zonder koemelk/eieren. Vaak zijn koeken voor kindjes -1j zo. Vitabis, Hopla koekjes...goed lezen op de verpakking.
    Oma kan pannekoeken bakken met maar half eitje op de hele kom beslag. Daar kon hij dan ook nog tegen.
    Hij kon tegen voorbereid gehakt met ei in. Maar ik deed er dus niet nog eentje onder he.
    Ketchup ipv mayo.
    ...

Spring eens een natuur/dieetwinkel binnen.

Het is even wennen, maar valt dan goed mee hoor.
  • Je kan eivervanger kopen in de apotheek. Dan kan je alles maken waar eieren in moeten wink.gif .
    Voorts kan je pannenkoekenmix kopen van Oetker. Wij maakten die dan met gevanilleerde sojamelk, en dat was heerlijk!
    Voorts heb je zelfs in de supermarkten vaak chocomousse zonder ei. Je moet maar eens ingrediëntenlijsten beginnen lezen wink.gif
  • Ik heb een allergie voor koemelk en eieren!
    Ik ben 23 jaar en nu pas allergie.
    sad.gif
    Ik krijg er jeuk van en heb het echt moeilijk om dan niet te krabben.
    Dus als ik nu eens alles laat staan waar melk en ei in zit, hoop ik geen jeuk meer te hebben.
    Maar het is zo moeilijk.
    Behalve speculaas heb ik nog geen koek gevonden die ik mag eten.

Ik ga zeker eens naar de apotheek en natuurwinkel.
    Leuke tip van die pannenkoeken.

Kaas gruyere bestaat dat ook in alprosoya?
    In onze winkel allezinds niet.
  • Van die gehakt heb ik het aan de beenhouwer gevraagd.
    En hij doet er enkel eigeel in.
    Ik ben allergies aan eiwit, maja daar zal altijd wel een beetje van inzitten tussen die eigeel.

Dus ik verwijder dat ook maar van mijn lijst.

Ik ga eerst alles verbannen en dan geleidelijk aan opbouwen aan wat ik erg op reageer en wat niet.
  • Wij konden (in de Colruyt!) gehakt laten maken zonder ei. We moesten dan wel gelijk 3 kg nemen, maar dat vroren we in.
    Nu, onze zoon is serieus allergisch geweest, maar daar merkten we weinig van, omdat het héél erg verdund is.
  • Je zegt geweest? Is hij nu niet meer allegies?
    Kan hij nu alles eten?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld