airfryer/actifry

• airfryer/actifry

Heeft iemand van jullie dit?
    Gebruiken jullie dit intensief? ik vind het wat duur om maar heel af en toe te gebruiken...
    kunnen er ook groenten in?
  • Ik lees ook even mee. Ik twijfel ook om een airfryer te kopen. Heb al gelezen dat de airfryer beter zou zijn dan de actifry.
    Maar ik hoor vooral dat het gebruikt wordt om frieten te bakken. En als dat het enig is waarvoor je het gebruikt, vind ik het zonde van het geld.
  • Ik twijfel ook. Wij hebben geen frituurpan, maar zou toch wel handig zijn om zo af en toe eens thuis frietjes te kunnen maken.
  • Wij hebben een airfryer en gebruiken die minstens 1x per week, meestal vaker zelfs - en we eten zelden frietjes wink.gif

Morgen eten we vb weer gegrilde groenten: courgette / paprika / champignons in de airfryer, lekker met een beetje kruiden. Maandagmiddag zullen we er croques in maken (onze croque-machine is kapot), dinsdag misschien nog eens zalm bakken, woensdag aardappelblokjes, ...

Qua smaak vind ik de frietjes / aardappelblokjes even lekker als van een friteuse. En qua tijd, tja, het duurt wel wat langer: vers gesneden frietjes moeten een half uur weken in water, dan 10 min voorbakken en 10 min afbakken.
  • @Legallybored voor we de airfryer hadden, maakte ik wel eens frietjes in de oven. Dat gaat ook perfect! Frietjes snijden, beetje olie erover, in een ovenschaal en 45 min bakken.
  • Verdorie toch, dan moet ik toch echt mijn oven eens laten repareren bigsmile.gif bigsmile.gif bigsmile.gif
  • Wij hebben een viertal weken geleden een airfryer gekocht. De XL van Philips en het is echt de beste aankoop sinds jaren in de keuken. Het wordt bijna dagelijks gebruikt. Sindsdien hebben wij geen vlees meer gebakken in de pan. Wij maken er dus heel veel in: frietjes uiteraard, aardappelschijfjes en blokjes en consoorten, loempia's, vissticks, boomstammetjes, worsten, kipbrochetten, gehakballetjes..
    Ik heb er ook al cake in gebakken, afbakbroodjes samen met een ei, zodat je tegelijk een warm broodje hebt en een zachtgekookt eitje. Handig voor het ontbijt dus ook.
    Alleen kroketjes gaan minder goed. Dat heb ik gisteren geprobeerd, die blijven wit en dat is niet zo smakelijk. Daar verkies ik dan weer een friteuse
  • En als je er vlees in bakt Nel, gebruik je dan ook boter? Of is dat niet meer nodig?
  • Wij airfryen wel eens een steak, en die bestrijk ik dan met een beetje olie. Anders smaakt dat "droog". Kip marineer ik (olie / look / kruiden) voor ik het in de airfryer gooi.

Ovenkroketjes vind ik trouwens wel lekker uit de airfryer, gewone kroketten nog nooit geprobeerd.

Oh, en als je er croques in maakt: duw ze goed aan + steek er tandenstokers in om de boterhammen bij mekaar te houden (anders vliegt de bovenste boterham gewoon weg).
  • Ik ben overstag gegaan voor de Philips.
    Ik kijk al uit naar de levering dinsdag !!!
  • hier wordt dit meermaals per week gebruikt
  • Ik gebruik hem nu sinds enkele maanden en hij komt toch zeer regelmatig uit de kast voor frietjes en aanverwanten, voor afbakbroodjes, quiche, croissantjes etc. Graag voordeel tegenover onze gewone oven is de zeer korte opwarmtijd. Nadeel is de grootte. Er past bvb. geen pizza in.
  • hier vooral voor alle soorten aardappelen en zo partysnacks, onze gewone oven is een 4d oven en de opwarmtijd naar 220° is slechts 3 minuutjes
    een pizza vb die stoppen we hier in de combi microgolf
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld