Actifry probleem

• Actifry probleem

We hebben sinds kort een Actifry aangeschaft.
    We hebben al een paar keer kroketjes gemaakt, maar dat werkt totaal niet.
    Daar zit zo'n ding in dat ronddraait zodat hetgeen je erin doet langs alle kanten een kleurtje krijgt. Maar als we dat erin laten, worden de kroketten helemaal uit elkaar geroerd daardoor. Dus gisteren eens geprobeerd zonder dat roerding erin (en de kroketten manueel omgedraaid halfweg), maar nog waren ze helemaal kapot. Ze vielen helemaal uit elkaar en alle vulling was door elkaar gelopen. Kaas met garnaal, hesp en scampi diabolique door elkaar. Dat kan niet de bedoeling zijn...

Iemand ervaring ermee en hoe kan je dat voorkomen?
    We verwarmen de Actifry niet voor. Moet die misschien al warm zijn wanneer je de kroketjes erin legt?
    Wat maken jullie er nog in? En wat doen jullie met die roerstaaf. Blijft die er normaal in zitten of doen jullie die eruit voor bepaald gerechten?
  • Wij hebben een Airfryer, en hebben soms ook kapotte bitterballen vb. Je moet ze niet te lang laten insteken: regelmatig eens openen en checken of het al klaar is (de tijd die op de verpakking staat, komt vaak niet overeen).
  • @Austen, zit er in een airfryer ook zo'n roerstaaf?
    En als dat niet zo is, draaien jullie kroketjes en dergelijke dan na een tijd om?
    Heb je een idee hoe lang dat er in moet? Ik denk dat wij 30 minuten genomen hadden, maar dat is dan misschien veel te lang?
    Maak je nog andere dingen in de airfryer ook?
  • Er zit geen roerstaaf in en ik draai niks om.

30 min is echt véél te lang! Wij doen max 10min voor kroketten. Rösti's gisteren een 12tal minuten, bitterballen een minuut of 7 denk ik.
  • Dan zullen we ze er volgende keer eens wat minder lang in doen smile.gif
    Doen jullie de kroketten er bevroren in of zijn het ontdooide kroketten? En warmen jullie het toestel voor of doen jullie ze er direct in wanneer je het toestel op zetten?
    Zijn ze mooi bruin langs alle kanten op zo'n korte tijd?

Ik weet het, veel vragen wink.gif
  • Gewoon bevroren kroketten en ik verwarm wel voor, mijn man niet. We schudden wel eens met het mandje halverwege (ook om te checken of ze al klaar zijn).

Ik heb de baktijden met een airfryer op internet opgezocht, en hou die meestal (ongeveer) aan. De tijden op de het pakje kloppen vaak het niet: het is geen echte oven en ook geen friteuse.

We maken trouwens véél dingen in de airfryer: gegrilde groenten, groentenfrietjes, verse frietjes (zalig), croques, saté, schnitzel, steak, ... We hebben er een grillplaat bij voor het vlees, ideaal.
  • hier ook een airfryer , al sinds het begin dit bestaat, had veel en hoor nog veel klachten over de seb omdat deze ronddraait en soms dingen "kapotdraait". hier ook kroketjes een 10" , en idd bitterballetjes indien te lang soms open, maar voor de rest superhandig wordt meerdere malen per week gebruikt, nen keer verse frietjes, verse blokjespatat, verse blokjespatat met rozemarijn, bij een goestingske in de avond wat van die partysnacks enz...
  • oja ik verwarm enkel 2" voor bij verse producten voor de rest nooit voorverwarmen en ik pas ook nooit de temperatuur aan , die staat hier altijd op 200°C
  • Ik heb ondertussen ontdekt dat er snackmandjes bestaan voor de Actifry, speciaal voor kroketjes en dergelijke. Die zet je in de plaats van de ronddraaiende arm.
    Ik heb er dus net zo eentje besteld en hopelijk lost dat het probleem op smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld