Welke step (5-jarige) + waar prinsessenkleed kopen?

• Hallo,

binnen 2,5 weken is ons oudste jarig en we zouden haar een step cadeau willen doen.
    Welk merk is aan te raden en waarop moeten we letten?
    Ze is nu 110 cm, op welke hoogte moet het stuur dan ongeveer staan? Ik zag steps die een max. stuurhoogte hebben van 79cm, maar mij lijkt het dat die toch niet zo lang gebruikt kunnen worden? Of ben ik hier helemaal mis in?
    Ook de grootte van de wielen lijkt belangrijk. Nemen we voor haar leeftijd best met grotere wielen (20cm of zoiets) of gaan kleintjes ook al (10cm)? Kleintjes lijken mij sowieso beter voor als ze groter is? Maar ook hier ben ik weer niet zeker van... wink.gif
    Jullie zien het, in ken er niets van, dus alle tips zijn welkom! goofy.gif

Tips over waar ik een degelijk prinsessenkleed kan kopen, zijn ook welkom, want dat staat ook op het verlanglijstje!Aangepast door Bieke op 22/01/2011 14:39
  • hoi,

wij hebben onze step in de decathlon gekocht. Daar gaven ze echt wel goede uitleg. Ons meisje had die van de sint gekregen, ze is 4 nu.
    Het stuur is verstelbaar...
    Maar van de wieltjes en zo had ik nog nooit gehoord...

Je hebt heel goedkope prinsessenkleren (bv bart smit) maar die gaan wel sneller stuk (scheruren op de naad)
    Wij hebben er hier van de hema maar zag er in de colruyt ook degelijke hangen. Ook in de beter speelgoedwinkels heb je er wel... maar het ligt er natuurlijk aan hoeveel je er aan wilt besteden...

succes met de zoektocht
  • Bedankt voor je reactie, A*!
    Voor het prinsessenkleed willen we inderdaad toch wel iets dat niet na één keer dragen kapot is. Vorig jaar heb ik voor carnaval iets gekocht in Carrefour, maar dat was na één keer dragen al gescheurd op de naad...

Zijn er nog mensen die iets van kennen steps en bv. weten tot hoe hoog het stuur moet kunnen gaan om er toch een paar jaar mee te kunnen rijden en wat voor wieltjes we best nemen?
  • Ik ken niks van steps, maar ik zie 5-jarigen vaak toch al op een 'gewone' step rijden, daarmee bedoel ik dan zo'n smal opplooibaar ding met kleine wieltjes dat je een paar jaar geleden overal kon kopen. Daar rijden ook volwassenen op dus qua stuurhoogte kan het geen probleem zijn. Denk dat het eerder uitzoeken is of ze er al kan op rijden, ken je niemand die er eentje heeft waar je het kan laten uittesten? Of anders haar meenemen naar een winkel die beide types heeft om uit te proberen?
  • ik heb prinsessenkleed gekocht in Dreamland. Daar hingen er nu veel met carnaval wslk. Kostte wel bijna 30 EUR, maar hoop dus ook dat het effe meegaat. Voordeel was ook dat het er in verschillende maten was. Want vaak zijn die kleedjes van 3 tot 5 jaar (vb dozen met 4 prinsessenkleedjes) en die zijn hier te klein.

Begin december heb ik er trouwens ook één in de Wibra gekocht voor 6 EUR. Was best mooi, is degelijk van kwaliteit (ik denk eerlijk gezegd nog iets steviger dan dat van Dreamland) en was er ook in verschillende maten. Maar ja, dat was toen zo'n actie, dus dat zal er nu wel niet meer zijn.
  • Wenneke, dat is net het probleem, die steps zien er allemaal hetzelfde uit (inderdaad zo'n smal opplooibaar aluminium ding goofy.gif ), maar als je dat opzoekt op internet, blijkt dat die stuurhoogtes allemaal anders zijn, sommige hebben wieltjes van 10 mm, andere 12 mm, nog andere 20 mm,...
    Haar beste vriendinnetje heeft er één met 20mm wieltjes, maar ik denk (maar ben dus niet zeker) dat ze daar binnen een jaartje of zo al uitgegroeid is en dat zou zonde zijn.
    Haar meenemen naar de winkel ga ik niet doen, 't is haar verjaardagscadeau, dus 't moet een verrassing blijven wink.gif .

An, zo'n doos met 4 prinsessenkleedjes heb ik vorig jaar ook gekocht, maar die vallen inderdaad wel heel klein uit hé! Zelfs voor ons jongste zijn die al niet meer echt groot genoeg. Ik zal eens in de Dreamland gaan kijken als je zegt dat ze daar nu veel keuze hebben!
  • Hier hebben we een step van de Blokker (stond eens in promotie voor 9,99 eur en anders kosten hij 19 eur). Mijn oudste wordt 4 in april en staat er echt goed op en kan goed steppen ermee! Hij vindt het ook superleuk.

Op de handleiding stond vanaf 6 jaar. Ik had hem in feite gekocht om in de reserve te leggen voor de tijd dat hij er interesse in ging hebben, maar hjj vond het wat te vroeg...

Hij meet nu 105 cm.
  • wat die ste^p betreft, moet je ook eens nadenken wanneer en waar er gaat gestept worden... op een koer of of de stoepen in een centrum waar ook veel gootjes doorlopen... want dan zijn kleien wieltjes absoluut niet handig, heeft mijn zoon vorige week bewezen wink.gif
  • Bij ons komt de step ook van de decathlon.
    Daar staan verschillende modellen met uitleg bij voor welke leeftijd/ grootte en voor welk terrein ze het meest geschikt zijn.
    Dat kleine wieltjes heel onhandig zijn bij het op- en afrijden van de stoep hebben we hier ook al ondervonden.
    Het stuur van de step is bij ons in hoogte verstelbaar. Ik denk dat je dat een beetje moet bekijken naargelang de grootte van je dochter.

Wat prinsessenkleren betreft vind ik dat ze eigenlijk allemaal heel snel stuk gaan en heel klein tailleren. Vooral als ze het zelf over hun andere kleren proberen aan te trekken
    Ik denk dat ze op "kleertjes" verkleedkleding van Lovely lea verkopen. Die ziet er heel degelijk uit en met zwaardere materialen gemaakt, maar ook heel duur thumbdown.gif .
  • Hey Bieke

Ik zag in de krokodil wel leuke prinsessenkleedjes hangen, maar ik heb de prijs niet bekeken. Ook bij Happyland waren er wel wat prinsessenkleedjes te vinden, maar echt zo meer carnavalmateriaal niet echt "stevig".

Groetjes

Marijke
  • Wij hebben vorig jaar ook een stepzoektocht afgelegd voor een nichtje. Zij werd ook 5. Uiteindelijk hebben we bij Decathlon een stepje gekocht, eentje geschikt voor kinderen van 5 tot 8 jaar. Ik ben eventjes naar de site gegaan en vooraan heb je een wieltje van 125mm, achteraan van 100mm.
    Ik weet ook niet hoe goed of hoe slecht dat stepje is. Het nichtje was er alvast blij mee en rijdt er nu toch nog vaak mee rond.

Een prinsessenkleedje kochten we voor Kato voor nieuwjaar bij Fun. Ik ben ook niet echt tevreden van de kwaliteit dus lees hier even verder mee voor betere tips.
  • Fun is dus al afgeschreven, Krokodil hebben ze inderdaad normaal goeie produkten, dus dat is al een optie!

En voor de step misschien inderdaad eens in Decathlon gaan zien dan. En misschien dan toch met niet te kleine wieltjes nemen ook.
  • Ik zou inderdaad gaan voor een step met grote luchtbanden, want op de stoep of een klinkerweg gaan die kleine wieljes in de richels zitten en vallen ze snel.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld