Speelplein vakantieopvang probleem

• Speelplein vakantieopvang probleem

Even van mij afschrijven.
    Want het blijf in mijn hoofd spoken.

Zoontje word dit jaar 6. En zit dus in derde kleuterklas.
    Hij gaat normaal graag naar speelplein in de vakantie.
    Maar nu niet Meer.
    Het zit zo inelkaar:
    Mijn zoontje heeft wat probleempjes met zijn spraak.
    Hij volgt flink logo Daarvoor en is al hard verbetert.
    Maar nu is hij op leeftijd gekomen dat hij het zelf merkt dat zijn spraak
    Niet zo goed is.
    En begrijpt hij niet zo goed waarom andere kindjes
    Dat niet hebben.
    Als ze hem dan niet verstaan en moeten dan een
    Paar keer vragen voor te hehalen kan mijn zoontje wel eens boos worden of verdrietig zijn.
    Een normale reactie mits hij nu 5jaar is en echt zijn best doe voor zijn spraak.
    En dan is hij nog eens klein voor zijn leeftijd. (99cm).
    Dus heeft de verandwoordlijke van de speelplein besloten hem in

Het groepje van 2,5jaar/4jaar de zetten. (Dus instap en 1ste kleuterklas)
    Dat was volgens haar het beste voor mijn zoon.
    Maar al zijn vriendjes zitten in het groepje hoger.
    Resultaat: hij vind het saai en speelt altijd alleen.
    Als hij over zijn dag vertelt en zegt dat hij weer alleen gespeelt breekt mijn hartje.

Ik heb al gevraagt dat hij niet naar het ander groepje mag.
    Maar dat wil ze niet. Die zijn de wild volgens haar voor mijn zoon.

Mijn zoontje kan er niets aan doen dat hij wat kleinder is dan zijn vriendjes.
    En hij kan er niets aan doen dat het spreken wat moeilijk ga.
    Hij volgt al 2x per week logo. En oefend elke dag bij ons.
    Hij doet zo zijn best.
    En nu voelt het alsof hij nog eens extra gestraft word op de speelplein
    Mijn zoontje zie ook wel dat dit niet normaal is.

Maar wat kan ik er aan doen.
    Nog is gaan klagen en zagen.
    Ik begrijp dat ze hem wat meer wil beschermen.
    Maar hij sta zijn mannetje dat is geen probleem.

Pff ik weet het niet meer.
    Wil alleen het beste voor mijn zoontje.

• Zeg gewoon dat de logo gezegd heeft dat het voor je zoons ontwikkeling beter is dat hij bij zijn leeftijdsgenoten zit. Dat het voor zijn spraak niet helpt om de dag door te brengen bij 2.5-jarigen.
  • Mijn oudste heeft een taalstoornis. Hij is meer dan slim genoeg, zit in het gewone onderwijs (met gon - maar zonder sticordi-maatregelen) en haalt schitterende resultaten.
    Toen wij nog geen diagnose hadden, merkte ik vaak dat ik moest opboksen tegen "als ze niet goed spreken zijn ze ook dom en kunnen ze niet mee".
    Laat je niet doen, het is voor je zoon zeer belangrijk dat hij bij zijn leeftijdsgenoten zit. Niet alleen voor zijn zelfbeeld, maar ook zeker voor zijn spraak. Want zo hoort hij heel de dag hoe er juist moet gesproken worden. Vraag desnoods aan je logo om dit voor te schrijven? Ik weet niet hoe lang je al logo volgt en er nog bijkomende testings komen (3e kleuterklas is meestal een doorslag jaar op testing van spraak- en taalstoornissen).

Ik kan alleen maar zeggen dat, sinds wij de diagnose hebben er maar pas deuren zijn open gegaan en dat er sinds dan maar pas begrip en aanpassing is gekomen.

Heel veel succes alvast !! Volgend jaar is het eerste leerjaar... en je zal zien. Vanaf ze beginnen lezen gaan ze een serieuze sprong maken.
  • Ik zou benadrukken dat hij dit zelf zo wilt en dat je regelmatig met hem zult bespreken hoe zijn dag was en als blijkt dat hij toch liever bij de kleintjes is dat je hem dan toch zult naar de kleintjes laten gaan...
    Als ze niet luisteren kan je altijd een gesprek met de hoofdverantwoordelijke vragen!
  • Ik zou hier toch ook de verantwoordelijke bijhalen. Het is niet omdat hij moeilijker praat, dat hij achter staat tov de rest. Trouwens, samen met zijn vriendjes kunnen spelen is toch veel leuker? Het is niet dat je hem vraagt om een groep te hoog te zetten he, op leeftijd is niet meer dan normaal zou ik denken! Idd logo mss briefje laten schrijven dat hij buiten zijn spraak wel mee in met zijn leeftijd?
  • Dit vind ik nu ook echt niet kunnen. ( zeker ook omdat het niet eerst me jou besproken is)
    Ik zou toch ook een gesprek aanvragen met de hoofdverantwoordelijke.
    En in tussentijd briefje van logo voorleggen dat hij best bij zijn leeftijdsgenootjes zit.
  • Dat zou ik toch ook niet pikken. Ze moeten je zoontje gewoon op leeftijd zetten, tenzij je zelf vraagt om hem in een andere groep te zetten. Het is niet aan hen om te beslissen om hem bij de kleintjes te zetten, terwijl hij op school wel in de klas zit bij zijn leeftijdsgenootjes en dat hij daar ook gewoon mee kan.
    Ik zou onmiddellijk een gesprek vragen met de hoofdmonitor of indien het kan met de verantwoordelijke van de organisatie, bij ons is dat de dienst jeugd van de gemeente.
  • Beste,

Als koepelorganisatie van speelpleinwerk in Vlaanderen en Brussel zouden we de werking hierover graag contacteren en samen naar de gepaste oplossing zoeken. Want speelplein moet 'vakantie' zijn voor elk kind! Echter is het ons met bovenstaande berichten niet duidelijk over welke speelpleinwerking het gaat en met wie je precies contact hebt gehad.

Graag een persoonlijk bericht aan bert@speelplein.net.
    Dan brengen we het speelplein op de hoogte.

Bedankt voor je bericht.
    Bert Breugelmans
    Vlaamse Dienst Speelpleinwerk vzw
    website: speelplein.net
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld