Niet te vroeg voor een verjaardagsfeestje?

• Niet te vroeg voor een verjaardagsfeestje?

Mijn dochter van 4 heeft haar eerste uitnodiging gekregen voor een verjaardagsfeestje in een grote binnenspeeltuin. Vind het best jong om nu al een verjaardagsfeestje te geven voor een kleuter van 4, niet? Bij mijn andere kids was dat pas vanaf de laatste kleuterklas of zelfs het eerste leerjaar. Mijn dochter kan zich nog niet heel goed uitdrukken, ik ken de ouders niet en het is best een grote speeltuin. Doen of niet doen? Ik kan er toch moeilijk bij blijven om een oogje in het zeil te houden, of is dat niet raar? Graag tips smile.gif
  • Ik zou een excuus verzinnen. 4 jaar + grote binnenspeeltuin + je kent de ouders niet ... daar zou ik mijn kindje niet afzetten met een gerust hart. Mijn dochter ben ik laatst gaan ophalen in een grote binnenspeeltuin, en die ouders waren vol stress. Ze hadden het gevoel dat ze die kinderen van 7 jaar (!!) niet goed in het oog konden houden omdat het zo groot was.
  • Ik heb daar dan weer geen problemen mee. Hier starten de feestjes ook vanaf 2de kleuterklas, 3-4 jarigen dus. Mijn zoontje moet dit jaar nog 4 worden, maar is al 2x naar een feestje geweest, telkens in een grote binnenspeeltuin. De ouders ken(de) ik ook niet (ik sta zelden aan de schoolpoort), maar een aantal kindjes wel. En mijn zoontje kent natuurlijk zijn vriendjes! Dat was dus even duidelijk zeggen wat er gaat gebeuren en dan was dat in orde. Trouwens, houden jullie je kinderen altijd in het oog in een binnenspeeltuin? Ik heb een hekel aan binnenspeeltuinen, maar als we een keertje gaan, zet ik me met een boek aan het verste tafeltje. Vanaf pakweg 3-4 jaar gaan ze toch hun eigen gang?
  • Ik vind dat een normale leeftijd voor een eerste kinderfeestje.
    Hier startten die ook in de 1e kk en sommige feestjes waren inderdaad in een binnenspeeltuin. Misschien hebben de ouders ook extra volwassenen voorzien voor tijdens het feestje? Wij zorgden altijd voor een extra paar volwassenen.
    Alles hangt natuurlijk af van hoeveel kindjes er uitgenodigd zijn. Als er maar een 4-tal kindjes of zo zijn, dan kunnen de ouders het wel alleen af. Als half de klas uitgenodigd is, dan hebben ze hopelijk wel extra volwassenen bij.
  • Ooh harstikke leuk zeg. Hier onze oudste ook zo'n populair meisje. En idd van net 4 meteen veel feestjes van vrienden en vriendinnen. Zou et niet afnemen van je kind maar gewoon lekker laten gaan. Vind 4 helemaal niet jong. Als ze nu 2 zijn is het wat anders. Je moet wel een beetje vertrouwen hebben in je eigen kind dat dat helemaal goed komt.
  • Stel voor aan de ouders dat je blijft en een handje helpt om iedereen in 't oog te houden?
    Die mensen gaan je waarschijnlijk dankbaar zijn.
  • Onze dochters gingen ook op 3 à 4 jaar al naar feestjes, daar hadden wij geen probleem mee. Ze gaven zelf beide ook feestjes als ze 4 werden. Een paar kindjes en bij ons thuis. Maar niet in een grote binnenspeeltuin, waar ze, zeker als ze zich nog niet goed kunnen uitdrukken, onder de voet gelopen worden... Als ik de ouders niet zou kennen zou ik daar niet op ingaan, ze zal nog veel kansen krijgen om naar dergelijke feestjes te gaan. Dat heeft niets te maken met niet kunnen loslaten (want onze ondertussen 14-jarige krijgt al vrij veel vrijheid omdat we weten dat ze 't kan), maar met aanvoelen wat je kindje al aankan of niet.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld