Activiteit/hobby

• Activiteit/hobby

Hebben jullie kleutertjes een activiteit waar ze aan meedoen buiten de schooluren?
    Bv in he weekend, op woensdag en in vakanties.

Onze Milan is er 4 en heeft echt nood aan beweging. Ik ben wat opzoek naar iets en hoop hier wat ideeën op te doen
  • Bij ons (zelfde leeftijd.. smile.gif ) zitten ze op voetbal. Dit is 2 keer in de week, een volledig uur - op maandag- en op woensdagavond. Soms is er in het weekend nog een matchke; 2 tegen 2. Wij hebben een hele goede trainer die absoluut geen druk legt op de kinderen en het heel leuk houdt. Ze moeten zich vooral al aan de "regels" houden van de voetbal. Niet buiten de lijnen, geen bal pakken met de handen, bij het afpakken van de bal, niet met de benen naar voor (tackelen - wordt je meteen uit het spel gehaald).

Verder gaat hij ook nog zwemmen. Momenteel is dit nog 1 keer een halfuurke per week (vooral nog watergewenning en het begin van een zwemhouding aannemen), maar als hij over mag naar het volgende niveau wordt dit 2 keer per week een halfuur.

• Voetbal leek me ook iets, maar zoals je zegt moet je de chance hebben een goede trainer te hebben.

Of Mss iets bij de atletiek?

Zal blij zijn als ik iets gevonden heb.
  • Kan hij al zwemmen? Vier jaar is de perfecte leeftijd om daarmee te beginnen. Bij ons kregen ze op die leeftijd privé zwemles en volgden ze kinderdans.
    Andere keuzemogelijkheden op die leeftijd zijn (bij ons in de buurt toch) kleuterturnen, judo, karate en voetbal.
  • Nee zwemmen kan hij nog niet, wel geen bang van het water dus zou een goed moment zijn om te beginnen. Eens horen of hij het graag wil.
    Dat kleuterdansen staat me wel aan, en volgens mij al eens iets over gelezen hier in de buurt.
    Eens wat opzoekwerk doen.
  • Ouder-kindyoga of kinderyoga is ook een leuke activiteit. Het is afgestemd op de leefwereld vd kids en start heel actief om op het einde nr een korte ontspanning te gaan. Alle facetten van yoga worden op een speelse manier aangeboden. Ik geef zelf oude-kindyoga van 2 maanden tot 6j en kinderyoga van 5 tem 12j. Meer info geef ik graag via bianca@yogakids.be
    Ik wens je alvast veel succes met je zoekticht nr een activiteit die je zoon veel plezier zal bezirgen smile.gif
  • Fabio is in de 2de Kleuterklas begonnen met dansen (wat hij nog steeds doet, 1ste leerjaar).
    En als hij 5 was is hij gestart in de jeugdbeweging.
    Dit is allebei op zaterdag omdat het door onze werkuren niet haalbaar is om tijdens de week iets buiten de schooluren te doen.
  • ballet of kleuterdans

in sommige dansscholen kunnen ze al terecht vanaf 3 jaar voor ballet of bijvoorbeeld dancemix zoals in dansschool la mariposa te Gent
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld