waterhoofd dreumes 1 jaar

• Vanmorgen ben ik bij het consultatiebureau geweest. Ze hebben Selina onderzocht zoals bij elk bezoek. Ze hebben alles gewogen en gemeten, en ze vertelden mij dat haar hoofdje bijna bovenin de groene curve komt van de grafiek.

Haar lengte en gewicht lopen gelijk in de grafiek, maar haar hoofdje blijft groeien. Aan de zijkanten van haar hoofdje is het groter in vergelijking met de voorkant van haar hoofdje.Ze vermoeden dat ze een waterhoofdje heeft.

We hebben een verwijs gekregen om naar het ziekenhuis te gaan. ik maar me er best zorgen om (zoals elke moeder dat zou doen) En mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft of er iets meer vanaf weet.

Alvast heel erg bedankt voo jullie reactie's!!!

Groetjes Gerianne
  • Dag Gerianne,

Ik heb hier geen ervaring mee, maar wou je in elk geval veel sterkte wensen.
    Ik hoop dat je snel in het ziekenhuis terecht kan en een positief resultaat krijgt.

Dikke knuffel
    Elke
  • hoi gerianne

wij hebben precies hetzelfde hier!
    Bij een follow up in het ziekenhuis kwamen ze er achter dat haar hoofd omvang boven de curve uitkwam.
    Donderdag gaan ze een hersenecho maken om te kijken of er eventuel iets "mis" is.

ons is verteld dat het ook vaak iets genetisch is en niet gelijk uit te gaan van het ergste

groetjes jolanda
  • Hey hoi,

Bedankt voor jullie reactie's. We hebben al een hele spannende tijd achter de rug, en dan krijgen we dit ook weer! Toen ik in verwachten was van Selina bleek dat ze heel veel vocht in haar buikje had. Na veel onderzoeken en tig ziekenhuisbezoeken, is ze 1 juni geboren via een keizersnede. In de tijd van de zwangerschap gaven de artsen haar 0% overlevingskans vanwege een lage Hb. Daar kwamen ze achter d.m.v. scans en onderzoeken.