Nystagmus

• Nog een volwassene met nystagmus

Het topic is al wat oud maar ik wel toch ook even mijn verhaal kwijt.
    Toen ik baby was merkte mijn moeder dat er "iets" was met mijn oogjes. Ze hebben verschillende testen gedaan en het resultaat was: nystagmus in combinatie met astigmatisme (correctie -2,5 L en -2,25 R). Vanaf mijn 3 jaar moest ik een bril dragen maar deed dit enkel in de klas voor op het bord te kunnen zien. Toen ik naar het middelbaar ging, heb ik lenzen geprobeerd. Dit is een paar jaar goed gegaan. Toen ik op mijn 16 met mijn brommer wilde rijden, heb ik een oogtest afgelegd. Ze zeiden toen op het examencentrum dat ik altijd mijn bril of lenzen moest dragen om met de brommer of auto te rijden. Sindsdien terug overgeschakeld op een bril. Op 21 jarige leeftijd een laserbehandeling laten doen zodat ik geen bril meer moest dragen. Tot een maand geleden geen last ondervonden. Ik begon vorige maand te merken dat ik terug schuin tv keek, dat ik onzekerder werd met autorijden, draaien en zwarte vlekken. Terug op controle geweest en nu terug een bril nodig om ver te zien (auto rijden, tv kijken,...) Op mijn werk (bureaujob) verschillende hulpmiddelen (groot scherm, loupe,...) gekregen om het zo aangenaam mogelijk te maken. Mijn omgeving ziet direct aan mij dat ik vermoeid ben want dan hebben mijn ogen zijn eigen willetje smile.gif. Mijn zoontje van 9 moet ook sinds zijn 3de een bril dragen (correctie -8,25 aan de beide ogen) en heeft het astigmatisme van mij geërfd maar niet de nystagmus.
  • Bedankt voor je reactie!

Leuk om te lezen hoe je in het leven staat!

Onze dochter heeft ook een nystagmus.
  • Køb Mont Blanc Manchetknapper Store Salg Online

Køb Mont Blanc Manchetknapper Store Salg Online US Dollar Euro GB Pound Canadian Dollar Australian
  • Hoe gaat het nu?

Hoe gaat het ondertussen met jullie kindjes met Nystagmus?
  • Aan de nystagmus zelf merken we weinig, maar ze zit nu nog in kleuterwerking, we zullen zien wat 1ste leerjaar brengt.

Intussen trekt ze haar plan.
    En wachten we af wat de toekomst brengt.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld