Uitgerekend voor 2/06/2018

• Proficiat @Bolleke !

Sinds ik weet dat mijn hcg waarde niet zo hoog was zit ik heel de tijd te piekeren. De dokter zei pas om eind volgende week te gaan. Geen idee of ik het zo lang nog trek. Ik zou het liefst morgen alweer willen gaan ☺️
  • Ik ben ook veel onzekerder dan vorige keer. Ik weet niet voe het komt. Laten jullie allen bloed trekken bij de huisarts? Ik heb dit bij mijn eerste zwangerschap eigenijk nooit gedaan en direct naar gyneacoloog geweest. Maar deze keer twijfel iktoch omdat ik snel antwoord wil en ik weet dat ik pas binnen enkele weken naar gyneacoloog zal mogen..
  • @reeses hebben ze iets van uw waarden gezegd?

@bolleke1990 vorige zwangerschap ook geen bloed laten trekken (wel voor de zwangerschap), maar nu was ik bij de huisarts wegens ziekte en hij vond het beter toch bloed te laten trekken.
  • Vanaf vandaag hoor ik er echt bij. Een knaller van een test vandaag
  • Proficiat @Senna87 !
    @amj nee , alleen dat het heel pril was. Ik weet niet hoe het komt maar bij de vorige zwangerschap was ik veel zekerder. Ach ja , we kunnen toch alleen maar wachten 🙈😁
  • Hallo iedereen

Hier is al heel wat gebeurd sinds mijn laatste bezoekje hier, zie ik. Ik sluit ook graag aan bij het FB-groepje (pb gestuurd naar zowel Reeses als Senna voor de zekerheid).
    Ik ben ondertussen bij de vroedvrouw geweest om bloed te laten trekken. Ik was toen 5 weken ver. Ik moet blijkbaar wat extra zink nemen en ik heb een cmv-infectie, maar als ik het goed begrepen heb (bericht op antwoordapparaat) was die al oud genoeg. Dus op zich positief, vermoed ik.
    Ik heb op 9 weken mijn eerste afspraak bij een gynaecoloog. Ik begin al een beetje last van de maag te krijgen, dus dat wordt plezant bigsmile.gif. Wij hebben het onze familie al verteld, om gedoe met rauwe eieren en rauwe melk enz. te vermijden. Aangepast door Dakota op 09/10/2017 15:20
  • @Dakota hier ook al veel misselijk.
  • @Reeses Misschien beter dat er wat meer tijd is tussen je 2 bloednames ookal begrijp ik dat je heel ongeduldig bent. Bij mij was er maar 3 dagen tussen, en ok het was wel meer dan verdubbeld dus volgens de dokter perfect in orde. Maar nog steeds niet heeeel hoog dus nu ben ik nog niet gerust! En ik kan niet bezig blijven met bloed laten trekken he. Mijn huisdokter ging daar in elk geval niet in mee. Ben nu wel nog voor mijn eigen gemoedsrust een Clearblue gaan halen in de hoop dat die nu 3+ gaat aangeven... De zwangerschapstestenindustrie doet weer goede zaken met mij tongue.gif

Voor de rest totaal geen symptomen, ik voel me kiplekker eigenlijk. Dus het dringt hier nog altijd niet echt door...
  • Ik ga donderdag terug bloed laten trekken dan zit er toch een week tussen ☺️
    Ik heb sinds vandaag pijnlijke borsten en nog steeds steken links en rechts. Al dat wachte 🙄
  • Ik had op een maandag bloed laten trekken en dan vrijdag terug zodat ik niet heel het weekend moest wachten en er was een super duidelijk verschil, op een paar dagen is er veel verschil hoor
  • Hoi iedereen

Ik ben "Sterretje3" en reeds de hele trotse mama van een zoontje van 3,5 jaar. Ik was destijds direct zwanger en was zelfs iets verder dan gedacht toen ik aan 4 weken bloedafname liet doen. Op nog net geen 6 weken echo gehad en al een mooi bewegend vruchtje te zien en een kloppend hartje.

Nadien een heel ander verhaal. Toen we voor een tweede kindje wilden gaan bleek ik nog even vruchtbaar maar moesten we afrekenen met 10 miskramen. We zijn volledig onderzocht, op alle vlak, maar er kon geeen oorzaak vastgesteld worden.
    Uiteindelijk moest het wel aan de embryo's zelf liggen dus IVF met PGS gedaan (embryo's worden direct ingevroren na 5 dagen en men neemt er cellen uit waarop men 8 weken lang testen uitvoert, een volledige screening dus.

Ook hier volgde het nieuws dat er niets fout gevonden werd. Er werd dus een embryo teruggeplaatst maar net die keer werd ik niet zwanger.

Maand nadien trg miskraam (heel vroeg) en nu opnieuw zwanger. Ik heb hele mooie hcg stijgingen en de fase waar het alle 10 vorige keren misliep, zijn we al even voorbij.

Ik voel me ook echt zwanger en volgens de berekeningen zou ik nu 6 weken en 3 dagen moeten zijn. Ik had gisteren een eerste echo en er was enkel een vruchtzak te zien. De gynaecoloog zegt dat mijn hcg waarden en echo overeenkomen met een zwangerschap van een goeie 5 weken en dat het dus op zich normaal is dat er nog geen vruchtje te zien was.

Ik ben nu natuurlijk doodongerust en heel erg bang dat dat gewoon echt geen goed teken is... cry.gif

Sorry voor het lange verhaal maar zo weten jullie een beetje hoe of wat.
  • Oh sterretje wat een verhaal...je heb al veel moeten doorstaan 😢 Ik kan heel goed begrijpen dat je ongerust bent maar probeer eventje op de expertise van de gynaecoloog verder te gaan. Wanneer mag je terug voor een volgende echo?
  • Groepje op fb

Er is nu ook een babygroepje op facebook voor België juni 2018. Deze is nog verborgen (kan niemand op je profiel zien dat je lid bent). Ik heb zelf jaren terug zoveel genot gehad van mijn februari 2014 groepje en we spreken nog met regelmaat af. Wil je toegevoegd worden, laat dan maar wat weten!
  • Reeses babygroepje

Wat ben ik een dommerik! Ik had zo een haast om op fb over te schakelen 😂. Reeses voeg je me even toe? Karla Van den Brande
  • Heb een verzoek gestuurd ☺️
  • Hallo iedereen

Ik kom me hier ook voorzichtig aanmelden.
    Al 2 keer bloed test afgenomen bij de huisarts en het zwangerschapshormoon was in stijgende lijn.
    Toch ben ik nog heel onzeker. Bijna iedere dag verlies ik een heel kleine hoeveelheid bloed en meestal elke keer na toilet bruinverlies.
    Nu woensdag mag ik terug bloed gaan nemen. Ik hoop dat het hormoon terug gestegen is.
    Wel wat ongerust nu...
  • Ik kom me ook aanmelden,
    Ik ben nieuw hier en heb geen idee hoe ik ook zo een banner krijg.. tips? 😁
    Hoe ervaren jullie alles?
  • Hallo dames ! Wij hebben ook een groepje op fb. Daar posten we meestal ☺️
    Als je erbij wil gewoon naam doorsturen via een Pb.
    @manonG ik duim voor je ! Hoe hoog was je hcg gestegen ?
    @vandorenelise voor een banner moet je op je profielfoto vanboven rechts duwen. Hier niet te veel last meer. Soms wat rugpijn en een opgeblazen buik 🙈
  • Reeses, ik heb je een privé berichtje gestuurd voor Facebook.

Groetjes,
    Vicky
  • Reeses

Dag Reeses ik wil er ook graag bij! Karla Van den Brande, voeg je me toe?

Vandaag naar de gyn geweest. Geen leeg vruchtzakje meer, maar een kloppend hartje! ❤😍 6 juni uitgeteld, maar sowieso een keizersnede dus het wordt een eind-mei kindje ☺ 7 weken en een paar dagen nu, op 9 weken mag ik terug!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld