zwanger na eerdere keizersnee

• Zijn er nog mama's die een keizersnee gehad hebben en nu weer zwanger zijn?
    Dan kunnen we mss wat ervaringen uitwisselen.
    Naar mijn gevoel, voel ik dit keer alles beter, net of het daar vanbinnen wat gevoeliger is sinds de keizersnee bigsmile.gif zou dat kunnen?
    Ik ben ook wat 'bang' dat het opnieuw een ks wordt. Ik zou graag nog eens gewoon bevallen. Van de oudste ben ik gewoon bevallen, de jongste lag in stuit en zat vast onder mijn ribbenboog waardoor het dus een ks is geworden.

Groetjes
  • Even binnenvallen want ik zit in het mei forum. Bij mij was de eerste een keizersnede en de tweede een gewone bevalling. Het is dus afwachten en het is niet gezegd dat het terug een keizersnede wordt. Wat de gevoeligheid betreft daar had ik niet zo'n last van. Ah ja bij mij is bij mijn vorige zwangerschap toen wel aangeraden om epidurale te nemen omdat ze dan beter de wonde van de keizersnede kunnen in het oog houden. Als je epidurale hebt steken ze dan een sonde en als er bloed aanwezig is wordt het een keizersnede omdat er dan te veel druk op de wonde staat. Uiteraard is de epi een advies en moet je het niet doen.
  • he dolfijn, dat wist ik niuet van die epi! merci voor de tip alvast, kan ik eens mijn licht opsteken bij de gyn!
  • goede middag,

ik heb vanmorgen positief getest. ik heb al een zoontje van 3.5 en die is toen idd via ks gekomen wegens stuitliggen op 36 weken.
    Ben eens benieuwd hoe het deze keer gaat lopen.
  • Waterpolo, proficiat!
    Ben ook benieuwd hoe het gaat zijn dit keer.
    Mijn zoontje is ook op 36 weken gekomen via ks. Spontaan op gang gekomen toen!
    Vandaag bij de gyn geweest en hij zei dat het wel kon zijn dat je nu meer en sneller last kunt hebben door de ks. Hier is het in elk geval het geval smile.gif
  • oei dat belooft. want ik had toen al heel vroeg (denk vanaf week 14) last van bekkeninstabiliteit enzo. dan vanaf week 30 platte rust, weeënremmers en longrijping en dan op 36 weken was hij daar. als ik nog meer last ga hebben. thumbdown.gif
    En we zitten dan nog midden in verbouwingen upset.gif
  • Hier wordt het de vierde keizersnede. De vorige keren heb ik nooit last gehad van het litteken en ik was de eerste keer 5 maand na de keizersnede terug zwanger en de tweede keer na 10 maand. Nu is de derde keizersnede 5 jaar geleden en nu heb ik wel de indruk dat alles gevoeliger is. Ze hebben me al wel gezegd dat ik zeker vroeger ga bevallen omdat anders de druk te groot wordt. wave.gif
  • amai mamieke,
    4e keizersnee astonished.gif
    ja geloof het goed dat ze je vroeger laten bevallen. druk op het litteken is wel heel erg reel bij jou natuurlijk.
    hoe komt het dat je elke keer een ks hebt gekregen?
  • De eerste keer zou ik zo bevallen maar dan hebben ze zolang geprobeerd tot mijn kindje helemaal vast zat en is het uiteindelijk spoedkeizersnede geworden, geen aanrader trouwens. Bij de volgende was het een geplande keizersnede omdat hij ook groot en zwaar was en éénmaal 2 keizersnedes gehad kan je niet meer gewoon bevallen en doen ze automatisch keizersnede. Dit wordt dus ook wel echt de laatste wink.gif
  • Sorry dat ik hier even binnenval maar zag de titel van het topic.

Evy gefeliciteerd met je zwangerschap.

Hier momenteel ook de vierde zwangerschap na drie kz, dus deze zal net als Mamieke wat vroeger gehaald worden.
    Momenteel toch al vijf maanden en nog niet echt last van het litteken. Ben nu al wel een week verkouden met hoesten en dan kan ik soms wel eens eens steekje krijgen.

Vraagje voor Mamieke mocht jij nog zwanger worden? Hier gingen we eigenlijk bij drie blijven, maar ons "verrassingske" zorgde er anders voor (wel zeer welkom). Laat jij je nu ook direct sterliseren?
  • @Petra
    Ze hebben mij nooit gezegd dat het niet mocht, ze wilden mij na de derde zelfs niet sterliseren. Gelukkig maar want anders hadden we niet meer voor een vierde gegaan. Ik hoop dat ze het nu wel willen doen want deze is echt wel de laatste. wink.gif
  • Zo'n zware kindjes dan mamieke?
    Hier was mauro net geen 4 kg op 38 w5d en gewoon gekomen zonder knip of scheur.
    Ferre via ks omdat hij vast stak onder mijn ribben en die woog op 36w 3 kg600, had ik die uitgedragen was die over de 4 kg geweest.
    Als dit weer een ks wordt, dan vraag ik ook om een sterilisatie.
  • Ik kom hier ook eventjes binnenvallen aangezien mijn eerste zwangerschap ook met een keizersnede was. En 9 kansen op de 10 zal ik nu ook zo moeten bevallen. Mijn dochtertje woog bij haar geboorte maar 2kg900 en de gyne zei al dat als ik zo'n lichtgewichtje niet natuurlijk kon krijgen, dat mijn bekken waarschijnlijk te smal is.
    Bij mijn vorige zwangerschap heb ik 12 uur met weeën gelegen en ik kreeg maar niet meer dan 1 cm opening, waardoor ze dan met spoed zijn moeten overgaan op een keizersnede omdat de hartslag van mijn dochtertje van over de 200 slagen naar 80 slagen begon te gaan. Heel angstaanjagend.

Ik ben soms wel bang hoor, dat ze dat litteken terug gaan moeten opensnijden. Ik ben nu nog altijd heel gevoelig aan mijn litteken van mijn eerste keizersnede en dat is al 4 jaar geleden.
    En ook dat dat litteken gaat uitrekken naarmate mijn buik gaat groeien. Of valt dat allemaal nog wat mee?
  • @Evy
    Mijn kindjes wogen 4,060kg, 3,820kg en 3,990kg, toch niet bepaald kleintjes wink.gif

Ik heb de vorige keren nooit last gehad van het uitrekken van het litteken, wel vond ik alle drie de keizersnedes totaal anders. De eerste was een spoedkeizersnede dus dat moest heel snel gaan, hadden ze 10 minuten later geweest was mijn dochter er niet meer geweest. De volgende twee waren geplande maar ook dan was het herstel verschillend.
  • hoi hoi

ik ben ook bevallen met een spoedkeizersnede (gene aanrader...) dit gezien ons zoontje zijn hartslag weg was, maar alles is wel in orde gekomen.

wij zijn nu bij een andere gynea en gaan ook ergens anders bevallen. de gynea heeft gezegd dat gewoon bevallen geen enkel probleem vormt! enkel inleiden (met medicatie) is niet aan te raden. dit omdat het lidteken dan idd kan scheuren.
  • Opnieuw zwanger en gegarandeerd een ks wegens te klein bekken. Zie er niet echt naar uit, mede omdat ik nu tijd heb om erover na te denken, terwijl het bij de eerste een spoedkeizersnee was en op dat moment zat ik alleen met de gedachte "het maakt niet uit hoe, haal hem er maar gewoon uit!" zonder de voor- en nadelen van een ks te kunnen afwegen. Ik hoop alleen dat alles goed verloopt deze keer nervous.gif
  • toch al wat mama's die voor een ks staan...
    hier nog steeds geen idee. Kindje lag wel de vorige keer met hoofdje naar beneden. Hoop dat dat zo blijft. Ik denk aan de bewegingen die ik voel dat ze nog steeds met hoofd beneden ligt.

Voorlopig hier nog geen hinder thv het litteken. thumbup.gif
  • hallo dames,

een vriendin van me stuurde me een filmpje door over een natuurlijke keizersnede.
    Ik dacht nog 'wat is dat nu weer?' maar toen ik het bekeek had ik wel zoiets van 'he, zo kan het ook'
    Het komt er op neer dat er een veel centralere rol voor de ouders is, vooral de mama dan.
    Ze doen op het moment dat je baby eruit gehaald wordt, het steriele doek naar beneden zodat je je kindje ziet geboren worden. Na de geboorte wordt de baby op de buik van de mama gelegd en de eerste zorgen worden daar ook toegediend.
    Afnavelen wordt niet direct gedaan.
    Ik vond het wel knap om te zien.
    Natuurlijk spreekt het voor zich dat dit niet kan bij een spoedks of een premature baby. Stuit weet ik ook zo niet, daar wordt ih filmpje niet overgesproken.

Zou jullie gyn ervoor openstaan en zou je het zelf willen op deze manier? En wordt het op sommige plaatsen al zo gedaan vroeg ik me af?
    Mij lijkt het op deze manier veel minder op een operatie (wat het natuurlijk wel blijft)voor de ouders...

Dit is het filmpje. Het is wel in het Engels en het bevat echte beelden van een ks (beetje bloederig) dus als je er niet zo tegen kan, mss niet openklikken.
    [url=www.youtube.com/watch?v=m5rica…;amp">http://www.youtube.com/watch?v…;]www.youtube.com/watch?v=m5rica…;[/url]
  • vreemd, ik krijg de link niet geplaatst...

op you tube intikken:
    The natural caesarean: a woman-centred technique
  • leek me echt kei interessant! k heb t is "gegoogeld" in nederland vinde k er vanalles van terug, in belgie nix... maar k vraag t volgende keer na bij de gynea, mercikes alvast!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld