valies moederhuis

• Bij ons krijgen we dat blad ook manonmis, is lekker handig he!
  • hier ook zo'n blad om Bv bij te houden en op te schrijven of het pampertje 'gebruikt' is. Ook gewicht staat erop en temp. En bij ontslag in zh krijg je een kopie mee, steekt van de jongens hier nog steeds in hun zsboekje bigsmile.gif
  • Als je flesjes geeft krijg je ook zo'n boekje waarin je moet schrijven hoeveel ze gedronken hebben en hoe hun stoelgang was.
  • Hoi

Ik heb eens een vraagje. Ik ben nu ook stilletjesaan bezig met de valies klaar te maken. Maar steriliseren jullie de tutjes die je meeneemt op voorhand? Ik heb dat bij mijn eerste gedaan maar bij de apotheker zeiden ze mij dat dat eigenlijk niet echt nodig is.
    En als jullie die steriliseren, doen jullie dat dan nu al of pas als jullie bijna moeten bevallen?
  • Ik zou ze steriliseren. Ik neem gewoon een kookpot met water en laat dit even koken met de tut erin. Ik zou gewoon de tut steriliseren en nadien terug in de verpakking zetten tot je baby geboren is.
  • als je ze steriliseert en dan terug in de verpakking steekt is het niet meer steriel...
  • Dus misschien beter ze steriliseren enkele dagen voor de bevalling? Of anders ze zo meepakken en in het ziekenhuis vragen om ze te steriliseren, ik geloof dat ze dat bij mijn eerste ook zo hebben gedaan
  • Das net hetzelfde met de flesjes he. Je steriliseert ze, en dan hang je ze op een zo een droogrek... Ze zijn dan ook nie meer steriel he.
    En trouwens, wat is steriel...
    Volgens mij gaat het gewoon over zichtbaar vuil bij een tut, en over het grondig verwijderen van melkresten bij spenen en flessen.
    ALS het niet grondig gereinigd is, dan kan het bacteriën kweken, maar indien dit wel grondig gedaan is, is er geen gevaar voor besmetting.
    Een tepel tijdens de bv is ook nie steriel.
  • Ik heb ze daarnet afgekookt, ik ga ze dan gewoon al in de valies steken en ik zal dan in het ziekenhuis vragen om ze daar nog is te steriliseren.
  • Ja dat kan je altijd doen.
  • Ik sterilliseer ze zelf niet! de flesjes enzo wel, maar de tuutjes niet. Ze zitten klaar in de verpakking voor in de materniteit. Soms deed ik de tutjes bij de flesjes als ik ze sterilliseerde maar eigenlijk deed ik da nie heel veel.
    Ik ben hier waarschijnlijk ook de enige die de kleertjes niet wast voor ze de eerste keer worden gedragen. Hier gaat alles nieuw, ongewassen en ongesterilliseerd de valies in.
    Zo heb ik het de vorige keer ook gedaan en er is niemand van ziek geworden of dood gegaan goofy.gif

wave.gif

Ochja, en hier is de valies voorlopig nog leeg!
    Babygerief zit in een opbergbox klaar en mijn gerief ligt apart in de kast.
  • Je kiest dat zelf hé Moetie. Want in de roze doos zit ook een tutje en die hebben we vorige keer ook gebruikt zonder te steriliseren.
  • Hier geen tutjes mee in de kliniek... Zolang de BV niet op peil is geef ik geen tut! Trouwens in onze kliniek halen ze alle tutjes en flesjes uit de geschenkpaketten...

Nee idd niks blijft steriel daarom dat ik dat zei, dat is verloren moeite. Als je idd een tutje wil geven vraag je dat even in de kliniek of je geeft hem zo uit de verpakking, eenmaal in de mond is hem ook niet meer steriel.
  • Hier ook geen grote fan van alles wassen en steriliseren. De pyama's zijn uiteindelijk zo in de valies gegaan, ze waren toch al gewassen en roken niet muf ofzo. Tutje van Elise is bijna nooit gesteriliseerd. Wel afgespoeld als ze op de grond gevallen is. Hoewel, nu op 3 jaar ook al niet meer. T kan haar misschien helpen toxoplasmose op te rapen en dan is ze daar ook al vanaf wanneer ze binnen x aantal jaar zwanger wordt goofy.gif

En inderdaad omwille van de BV zal hier geen tutje meegaan naar het moederhuis. In de roze doos zit er wel één, als het echt nodig is, kan ik dat nog nemen. Elise wou trouwens geen tut, toen ze op 3 weken haar groeispurt had, heeft ze pas de 1e keer een tut gewild. En nu krijgen we dat natuurlijk niet afgeleerd...
  • Moneypenny mijn oudste was pas 4 maanden toen ze een tut aannam. De jongste pas 5 of 6 weken (weet het niet meer zeker).
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld