geboortelijstje

• rond de 6maanden, tijd voor "de lijstjes" wink.gif .
    wie is zen lijsteke al gaan leggen?
    voor 1ste/2de/... kindje
    wat hebben jullie er allemaal op "gedeponeerd"
    voor welk "aankoopbedrag" hebben jullie ongeveer op de lijst gezet en hebben jullie "verplichte afnames" zo ja welke?
  • Wij verwachtten ons 3e kindje (een meisje na 2 jongens) en we gaan 2 lijstjes leggen!
    1 bij dreamland en 1 bij een kinderkledingszaak.
    Die bij dreamland is een kleine en is gelegd. We hebben even getwijfeld om hem te leggen maar alles bijeen is het toch de moeite voor de korting die je erop krijgt. Bij een derde moeten we ook wat aan de portemonee denken he, dus de korting van een lijstje is mooi meegenomen. OOk kregen we dan bij dreamland nog een mooi geschenk twv 150 euro (dacht ik) oa fotoshoot van portrait studio, gratis producten bij colruyt en dreamland. Wat staat er zoal op? Eigelijk veel praktische spullen, niet teveel omdat we hier veel hebben van de jongens.
    spenen en flessen
    borstcompressen
    nieuwe tetradoeken
    nieuwe bijtring
    een lakensetje voor een meisje
    nieuwe badspeeltjes
    enkele kleine speelgoedjes oa een rammelaar ivv een popje
    een bedrail voor een groot bed voor onze jongste zoon
    bobux sloefjes
    zomerhoes voor de Maxi cosi
    en een autostoel (zitverhoger)
    denk alles rond de 400 euro.
    We gaan het kaartje van de lijst ook niet bij iedereen insteken omdat het juist zo'n klein lijstje is, ga het beperken tot familie en hele goede vrienden.

En dan gaan we een kledinglijstje leggen omdat ik nu het een meisje wordt alles nieuw moet hebben. Ik kan wel de pyama'tje en body's herbruiken maar mijn echte jongenskleding is niet meer echt bruikbaar he...
    Ben mijn licht gaan opsteken bij de winkel. Begin Mei komt de meeste winterkleding stilaan binnen en mag ik dus gaan kiezen. Ga er geen zomerkleding meer opleggen want die kan ze bij niet verkoop niet meer in de winkel terughangen he. Mss enkele zomerstuks maar die ben ik dan wel verplicht te nemen. De winterkleding die niet gekocht werd, kan ze ev in de solden dan nog aanbieden bij niet verkoop.
    Ook cadeaubonnen van die winkel ging de verkoopster aanbieden.

en uit ervaring weet ik dat veel mensen ook gewoon een envelopje aanbieden dus die kunnen goed gebruikt worden voor kleding.Aangepast door eveke_b op 23/02/2013 17:22
  • Wij gaan deze middag onze lijst leggen in de paradisio. Wat erop komt? Veel!!!!! Het is ons eerste kindje, dus we hebben nog zo goed als alles nodig!

Er staan ook wel enkele duurdere spullen op. (zoals bv het park, want we gaan het babytje eerst in een wiegje leggen dat we van iemand kunnen gebruiken en dan is een park niet echt nodig) En als niemand dit koopt, dan kopen we het gewoon zelf. Achteraf krijg je op alles wat van de lijst gekocht is een bon met 10% van het totaalbedrag, dus daar kunnen we dan nog gerief van kopen dat we vergeten op de lijst te zetten zijn of daar kunnen we dan kleertjes mee kopen.
  • De onze ligt al een week of 3 in dreambaby.
    Het is ook een 3de kindje en eigelijk staat er toch nog veel op de lijst.
    -nieuwe relax
    -speeltapijt
    -parktextiel
    -dekentje
    -overtrek voor maxi cosi
    -kleerkast
    -bedje
    -babyfoon
    -verzorgingsproducten
    -spenen
    -fopspenen
    -badje
    -draagdoek
    -stoomkoker
    -overtrek borstvoedingskussen
    - en allerhande spulletjes die we nog kunnen gebruiken

Onze lijst ligt nu aan 2000 en wij hebben geen aankoopverplichtingen.
    Zoals Evy al zei, we krijgen veel gratis producten bij colruyt en je krijgt een mooie korting op je lijst. Dus hoe meer er op de lijst staat, hoe meer korting wij achteraf krijgen.
    Wij werken ook allebei bij colruyt en krijgen nog eens 25 per persoon korting op het totaal.
    En wat ook handig is, de grote stukken kunnen we in schijven opzetten. Zo kost de kleerkast 200 en kunnen we die in delen opzetten zodat mensen een deeltje kunnen schenken.
    Voor mij is het 5 jaar geleden dus is er veel aan vernieuwing toe (luxe voor de baby) en in die 5 jaar hebben we ook veel nieuwe mensen leren kennen die wss ook een cadeautje zullen kopen!
  • wij hebben ons lijstje bij "baby maya" gelegd (een plaatselijke babywinkel in herentals)
    t is voor ons 2de kindje en wij hebben toch ook nog een hele lijst...
    - autostoelen (gezien 2 auto's)
    - tripp-trapp met toebehoren
    - draagmand en adaptors voor op onze buggy
    - babyfoon
    - draagzak van stokke
    - papflessen en speentjes (nieuwe soort van avent)
    - slaapzak voor in de auto (met een rits)
    - wat spulletjes voor grote broer
    - extra reisbedje en matras

wij hebben wel enkele "verplichtingen" dit zijn de spullen die de winkel speciaal voor ons heeft moeten bestellen (helaas de duurste nog ook zoals de autostoelen en de spullen van phil en teds)

ook wij zitten aan een bedrag van 1800 euro
  • Wij twijfelen nog hard waar we de lijst gaan leggen.
    De babywinkel waar ons vorig lijstje lag, is een heel goede maar voor ons vrij slecht bereikbaar. We kregen daar op het einde 10% korting, er was niks met aankoopverplichting en de prijzen vielen mee voor een speciaalzaak. Achteraf krijgen we nog steeds 5% op alle spullen die we daar kopen, waardoor de prijs vaak goedkoper is dan in de dreambaby.

Maar om wille van die slechte bereikbaarheid, twijfelen we dus. Die korting van 5% krijgen we levenslang, dus daar moeten we het niet meer voor doen. Maar we twijfelen of we naar een andere babywinkel gaan, waar wel een aantal stukken verplicht te nemen zijn, en enkel op het lijstje 10% korting is, of naar de dreambaby, enkel vind ik het aanbod daar wat klein o.a. voor phil and teds etc... We kunnen ook altijd terug naar onze vorige winkel.

Wat zouden jullie doen?
  • k-pooh. werken ze niet met een internet bestelling? bij ons kunnen de mensen (familie ed) gewoon via internet met een code alles bestellen van t lijstje. heel makkelijk dus gezien iedereen echt heeeeeel verspreid zit (anwterpen, duffel, kempen,...) of ze kunnen naar de winkel gaan, of een centje storten op de pamperrekening.

ook bij ons krijg je op de lijst 10% en op aankopen achteraf 5%, dat bedrag kan dus al heel snel oplopen.

de spullen die wij verplicht moeten afnemen zijn
    -de autostoelen (stond wel in de winkel, maar hebben ze moeten bestellen)
    -spullen van phil en teds (niet in hun gewone collectie dus moeten bestellen)
    - pantoffeltjes (kleren is bij ons steeds verplicht)
    - badjas + slaapzak voor grote broer (was er niet in die maat, dus hebben ze ook moeten bestellen)
    - reisbedje (we hadden graag hetzelfde model als vorige keer, dus ook moeten bestellen)
    - een geboortesetje

jammer alleen dat ze deze dingen niet gezegd hadden tijdens t "shoppen" zelf (hadden ze vorige keer wel gedaan)
  • Je kan daar ook via internet bestellen, maar om zelf de cadeautjes te gaan halen was ik vorige keer soms 45min onderweg heen en nog eens terug. Terwijl de winkel maar op 8km van ons vandaan is.
    Vorige keer stonden er ook 2 autostoelen op de lijst, maar deze waren we niet verplicht om te kopen, ook de buggy was niet verplicht. Kleertjes was ook niet verplicht. Vandaar dat het zo handig was, zo'n grote stock. De zaken die ze moesten bestellen die waren natuurlijk wel verplicht.

Maar jullie moeten dus ook veel zaken verplicht kopen? Want dat vind ik echt wel een groot nadeel, omdat je vaak nu nog niet exact weet wat je nodig gaat hebben, hangt veel van seizoen of baby af.

Waarom hebben jullie een bepaalde winkel wel of niet gekozen voor de babylijst?
  • ja had ik geweten dat die autostoelen "verplicht" waren, had ik die der nu ook nog ni opgezet hoor thumbdown.gif .

want samen is dat toch zo'n 300 eurokes en k ben kei bang dat (zoals vorige keer) de lijst niet leeggekocht gaat zijn thumbdown.gif .

de spullen van P&t hebben we wel nodig want dat zijn adaptors voor de maxi cosi en een draagmand.

wij hadden voor die winkel gekozen omdat
    -het de enige "speciaalzaak" in onze buurt is (ook wel 20 min enkel rijden hoor)
    -we van een persoonlijke aanpak houden (wat je in een speciaalzaak wel krijgt)
    -als er achteraf iets is, je steeds nog terug kan gaan voor uitleg, wisselen,...
    - je krijgt extra uitleg,...
    - we geen goede ervaring hadden met dreambaby
    - ze merken met een internetsysteem (een voor de ouders en een apart voor te bestellen)
    -vorige keer goede ervaring gehad met die winkel
  • Pff!!! wij zijn onze lijst dit weekend gaan leggen en we hebben 4 u in diene winkel rondgelopen!!

Ik had alles al mooi op voorhand op papier gezet (van welk merk, welke kleur, de hoeveelheid, de kostprijs..) en nog zo lang rondgelopen!

Maar ja, we moesten er veel op zetten, want beginnen met niks qua babyspullen. Dus ja, dan moet je ook wel veel aankopen en duurt het ook lang! Ben ik blij dat je dit maar 1 keer per zwangerschap moet doen tongue.gif
  • jeps we kenne het, ik had ook een lijstje vooraf gemaakt. bij ons was t dan t 2de kindje en toch ook nog 3u rondgewandeld hoor wink.gif
  • wij hebben morgen een infoavond bij baby2000, gewoon om eens te horen wat hoe en welke spulletjes je allemaal kan gebruiken.
    Denk dat we onze lijst eerder bij dreambaby gaan leggen, daar lijken ze leukere spulletjes te hebben.
    Maar we gaan goed prijs vergelijken, wordt inderdaad nog een werkje smile.gif
  • wij zijn ook eens binnengewipt bij baby2000, stond eigenlijk ni veel binnen upset.gif en idd heel duur?!
  • Wij zijn woensdag onze lijst gaan leggen, voor onze eerste ukkepuk!
    We hadden al heel wat opgeschreven in de winkel en thuis doe ik nu verder met de lijst bij dreambaby! smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld