Doopsuiker

• Hey mama's in spe,

Wij zijn niet echt voorstanders van doospuiker.
    Bij onze oudste dochter hadden we doopsuiker voor de volwassenen en pennendoosjes met snoep voor de kindjes.
    Bij onze jongste dochter hadden we zeepjes met naam en datum in gegraveerd voor de volwassenen en zakjes snoep voor de kindjes.

Voor de kindjes zal het deze keer weer een zakje of potje met snoep zijn.
    Nu zijn we op zoek naar iets origineel, liefst geen doopsuiker, voor de volwassenen.
    Heeft iemand een idee?

Grtjs
    Saartje
  • badzout,badparels, jenever, in gegraveerde flesjes of een flesje met een plakker op voor de kid's lolly's of zakjes met snoep en een badge (pin) met de naam op
  • Bij de oudste had ik (grijs-roze) :
    proefbuisjes gevuld met doopsuiker (lichtgrijs en donkergrijs)
    sleutelhangers (grijze muisjes)
    jeneverflesjes (aardbei-jenever)
    peper -en zoutvatje (gevuld met roze badzout)
    mini-wintermutsjes met haar naam op
    de dingen die moesten opgevuld zijn heb ik zelf gedaan, de mutsjes en sleutelhangers hebben we besteld..

Bij de jongste had ik (bruin-limoengroen):
    zeepjes in kikkervorm met haar naam ( limoengroen)
    mini potjes met houten lepeltje aan (gevuld met hagelslag)
    jeneverflesjes (gevuld met pistache-jenever)
    badparels in een groen hoorntje
    theelichthoudertjes met bruin badkaviaar

Ik had op voorhand 2 kleuren in gedachten en daar baseerde ik dan de doopsuikers op.
    Nu heb ik ook weer 2 kleuren in mijn hoofd en dan probeer ik daar iets creatiefs mee te doen.
    Ik ben ook geen voorstander van de klassieke doosjes en zakjes. Ten eerste omdat het geld kost en als het leeg is, dan gooien de mensen dat weg. Wij hebben geprobeerd iets te nemen dat mensen kunnen gebruiken en niet vlug weggooien. En de prijs valt goed mee als je veel zelf wil doen!

Veel succes alvast!
  • Ochja, en wij hadden niks speciaal voorzien voor de kindjes.. er was zowiezo keuze genoeg en deze keer is er ook niks speciaal voorzien...
  • -doosje pringles chips met gepersonaliseerde wikkel,
    -een stuk chocolade met gepersonaliseerde wikkel
    -mentos rolletjes met wikkel
    - rolo snoep met wikkel
    -jeneverflesjes
    -lolly's met naam op
    -zelfs een bak bier met de etiketten allemaal met de naam van het kindje op
    - badzout
    -...

kijk eens op de website van suikerdraakje.be, daar vind je veel leuke ideetjes
  • wij zullen eerder gaan naar de klassieke doopsuiker, maar een variant met ander snoep vind ik ook wel ok. Alle ideetjes die ik kon geven (uit mijn omgeving) zijn hier al eens vermeld: jenever, pringles chips, muntjes, chocola. Ook eens een theelichtje in een glaasje gehad, dat vond ik minder leuk. Ik heb het meer voor snoepgoed tongue.gif
  • hoi

ik wilde eerst men doosjes voor de suikerboontjes zelf knutselen, maar afgelopen dinsdag zijn we gaan rondpiepe bij verschillende suikerbone winkels (de prijzen voor de potjes om zelf te maken kende ik al), en eigelijk kwam de voorgemaakte versie goedkoper uit. we zouden graag met het thema "ster" werken in de kleuren fuchia, taupe (bruin) en wit...
    we hebben al 3 verschillende soorten zakjes om boontjes in te stoppen.

ik ben eigelijk nu nog op zoek naar iets "niet snoepachtig" flesje met badzout/schuim met een ster en de naam op gedrukt, jenever,... iemand nog toffe inspiratie en eventueel prijzen van winkels in de kempen of webwinkels, ik heb 40 stuks nodig
  • Wij gaan ook niet voor traditionele doopsuiker, om de simpele reden dat we dat zelf niet graag eten wink.gif . Donderdag hebben we een afspraak bij een tof, origineel winkeltje hier in de stad, ben eens benieuwd wat ze ons daar gaan kunnen voorstellen!
  • Weet er iemand uit Halle of omstreken een goed winkeltje zijn voor doopsuikers? Woon nog niet zo lang in Halle en weet hier eigenlijk niet veel zijn.. En internet helpt mij ook niet echt super goed.. Zelf maken is niet aan mij besteed, geen kunstvingers en ook het geduld er niet voor spijtig genoeg.. Alvast bedankt!!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld