Superongerust vanwege geschat gewicht/lengte babytje

• Hallo allemaal,
    Ik ben echt superongerust. Ik ben vandaag naar de gynaecologe geweest (uitgerekend 22 juni) en het geschatte gewicht van ons kindje is op dit moment 4,5 kg. De vorige keren had ze inderdaad ook al gezegd dat het een héél grote en zware baby zou worden.
    Maar dit zou dus betekenen dat het tegen 22 juni rond de 5 kg zal draaien. Ik vroeg de gynaecologe of dit wel een vlotte bevalling zou worden en ze vertelde me dat er wel een reële kans was dat er zou moeten ingegrepen worden.
    Ondertussen is het kindje nog niet ingedaald en de baarmoederhals nog niet verweekt. Anders zou ze misschien een inleiding overwogen hebben, maar nu dus niet.
    Ze gaat nu wachten tot 22 juni, ik heb ook pas dan een volgende afspraak bij haar.
    Ik heb al volop beelden in mijn hoofd van moeilijke bevallingen, spoedkeizersnedes,...
    Echt waar, ik ben bang voor die bevalling nu.
  • idd een goei gewichtje maar vind het wel mooi dat je gyne zo eerlijk is bij u
    en begrijp da ge schrik hebt voor de bevalling nu maar je moet ook denken dat al de mensen die dan rond u er zijn medisch zijn en die weten wel wat ze doen op die moment hoor
  • vriendin van mij haar kindje woog bij bevalling 4kg600 ook een stevig kindje dus en ze houden alles heel goed in het oog hoor. Je moet je niet teveel zorgen proberen te maken. Vanaf dat ze merken dat het voor jou niet gaat of voor het kindje te gevaarlijk is zullen ze meteen ingrijpen. Maar begrijp je ongerustheid wel, ook omdat je niet weet wat te verwachten.
  • Bij m'n schoonzus woog het derde kindje 5kg 400g, en ze is op een gewone manier bevallen en nog wel heel vlot ook.
    Bij mij begon het ook al die richting uit te gaan, 4kg 800g was 3 weken terug nog het geschatte geboortegewicht, ben op streng dieet gezet en val nu terug binnen de curves.
    Boven de 4kg is moeilijk te schatten naar 't schijnt. Ik hoop dat het allemaal vlot mag verlopen, ze zullen eerst zo proberen en als 't niet gaat keizersnede, 't kleintje moet er toch uit op één of andere manier hè.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld