junibeebjes

• Cindy, goed dat je eens tweede opinie hebt gevraagd. Hoe is dat in deze tijd nu nog mogelijk....
  • Hier heb ik sinds gisteren vreselijke buikgriep! Hele nacht niet geslapen, zelfs terwijl Vlinder sliep niet!... Ben echt kapot en zit me nu steeds maar aftevragen of ik het niet doorgeef aan ons kleintje... ponder.gif Ik was me dus steeds als een gek nu, handen en alles eigenlijk. Maar gelukkig komt mijn moeder vandaag langs om me uit de brand te helpen, aangezien mijn mannetje moet werken en ik dus nu op de bank lig! x
  • Goeiemorgen iedereen,

Alles ok met de kindjes?

Hier druk druk druk maar superleuk! Onze broer is bijna 2 maand, wat gaat de tijd veel te snel!

Slapen jullie kindjes al door? Hier nog niet hoor, hij krijgt zijn laatste fles rond 21u ( wil later geen meer) en vraagt een nieuwe fles rond 2u en dan rond 6u.

Op 6 sept moet ik teru gaan werke en hoop dat hij dan zal slapen tot rond 5u?

Ga nu de kids gaan wassen tot later.
  • Robine: hopelijk ben je snel beter. Ik weet niet of Vlinder die buikgriep kan overkrijgen, maar ik hoop voor jullie van niet!

Angelique: Ik hoop voor je dat Joppe tegen 6 september doorslaapt. Dan ben je zelf ook beter uitgerust om te gaan werken hé.

We hebben hier een echt slaapkopje. Het enige probleem hier is dat Janna 's avonds om 22u al begint te huilen van de honger en ze eigenlijk pas om 23u haar flesje krijgt.
    Vanavond gaan we haar gewoon om 22u een flesje geven en dan zien tot hoe lang ze slaapt 's morgens.
    Vanmorgen was het half 8 en mevrouwtje lag nog altijd lekker te slapen... content.gif
  • hoi dames!

@ABke: amaai, wat een slaapkopke astonished.gif content.gif Bij ons begint het ook beter te lukken, al 3 nachten op rij dat hij slaapt van middernacht tot +- 06u thumbup.gif

@Cindy: goed dat je om een 2de mening gegaan bent!!

@angelique: ja, vind het ook best pittig met 3 goofy.gif Maar o zo leuk!! Superblij met ons broertje erbij <3

@Hanne: wij gaan ook naar Frankrijk!! vrees wel voor de lange autorit, gelukkig hebben we TV-tjes in de auto wink.gif

Hier alles ok. Babyborrel is achter de rug en eigenlijk echt goed meegevallen, het was plezant en het weer viel al bij al ook nog mee thumbup.gif
    Straks voor de 1ste maal naar K&G. vraag me vooral af hoever ze nu al kunnen zien?

groetjes!!
  • He lieve mama's,

Hoe vinden jullie toch de tijd om achter de pc te kruipen...Mij lukt het niet echt. Ik kom soms eens even snel lezen, maar reageren lukt niet zo, omdat ik dan op iedereen wil reageren en een heel verhaal wil doen enz..
    Maar ons meisje slaapt nu, dus ik ga een poging wagen bigsmile.gif
    Hopelijk gaat het met iedereen goed, en doen alle kindjes het goed.

Hier..Gaat het wel goed. We genieten ontzettend! Wel is ze overdag erg veel wakker. Gisteren heeft ze 45 minuten geslapen over de hele dag!! Ze vraagt vrij veel aandacht, al zie ik elke dag weer verandering, ze kan steeds beter even 'alleen' zijn. Ze vraagt wel heel veel de borst, en ze kan ook alleen in slaap vallen aan de borst. Dat is soms wel heel vermoeiend. Vooral s'avonds kan ze uuuren aan de borst hangen, om dan rond 12 uur te gaan slapen. Tot gisteren bij ons in bed, ze is een buikslapertje..was er niet gerust op, maar op haar rug sliep ze helemaal niet omdat ze dan melk teruggeeft (tot in haar mondje, niet eruit). Sinds we haar op haar buikje laten slapen, slaapt ze in blokken van 2 a 3 uur, snachts. Vrij vaak 3 uur, dus ik kom nu ook aan wat meer slaap. Want pff..heb in het begin een aantal nachten huilend doorgebracht omdat ik gewoon niet meer wakker kon blijven en zij bleef drinken! Dus ben wel blij dat ze nu wat beter slaapt. Nu heeft ze haar eerste nacht in haar eigen bedje doorgebracht, en dat is vrij goed gegaan. Wel telkens maar kleine 2 uur geslapen, dus denk dat ze wel wat moet wennen, maar oke. S'avonds komen er ook vaak krampjes opzetten, dan is ze zo onrustig! Ze maakt moeilijk stoelgang (terwijl het zeer vloeibaar is..)

Hoe stijgen de gewichtjes bij jullie? Ons meisje is nu eindelijk terug op geboortegewicht (3.240) Na een goede 3 weken. Ze groeit dus niet snel, waar ik me soms wel wat druk om maak. We moeten morgen naar de kinderarts, dus ben wel benieuwd wat ze zegt. Hoop dat ik wel gewoon bv mag blijven geven, want ondanks dat ik het wel heel vermoeiend vind, zou ik me er heel slecht bij voelen als ik haar kv moet geven (en dat is zeker geen commentaar op mensen die kv geven, is gewoon mijn persoonlijke gevoel naar mijn meisje toe nu)
    Ze is een heel slank meisje, maar wel heel alert en wakker bigsmile.gif

Sorry voor mijn ego verhaal, wou al zolang mijn ervaringen opschrijven, maar lukte dus niet zo goed. Ik zal mijn best doen om ook jullie ervaringen eens terug te lezen.
  • @ Abke: inderdaad julie meisje slaapt wel al heel lang door, super. En ik zou haar ook niet laten wenen hoor en gewoon om 22u al haar flesje geven.

@ Polkadotje: geniet van jullie reis naar Frankrijk, amai zou het niet zien zitten om nu zo ver te rijden met de kleine, volgend jaar gaan we zeker terug (ver) op reis maar dit jaar gaan we voor een dag of 10 naar zee (wat we trouwens veel doen want we kunnen gewoon logeren op het appartement van mijn schoonouders).

@ iedereen die op reis vertrekt geniet ervan en van jullie kindjes.

grts en tot later
  • @ ik : niet te veel fixeren op gewicht! en ook als ze er over gaan zagen ! wink.gif zolang ze een curve gaan volgen ok, maar de curves van k&g zijn gebaseerd op flesvoeding-kindjes! op site borstvoeding.com zijn er curves voor bv kindjes!
    grote zus was hier ook altijd een "probleem" kindje qua gewicht...en ik er ook op gefixeerd in begin, na tijd gewoon losgelaten. nu, 3j, mager maar gezond! en ze eet goed. dus niet te fel op fixeren...

hier was startgewicht 3,180kg, na 2weken waren we er terug op - dan enkele dagen niet meer bgijgekomen, dan terug begonnen
    nu, na 4weken, zijn we aan 3,600kg, dus op 4weken 420gram erbij
    en moet zeggen, ik vind dit zeer ok, maar k&g en de vroedvrouw zeggen altijd ok maar niet minderen! ze spreken blijkbaar van 200/300gram per week erbij...klopt hier dus niet

maandag KA, heeft er niets van gezegd, die is er niet zooo strict mee
    ze was toen
    (3,180) : 3,580 == curve 3/5 , dus stuk onder gemiddeld
    (50cm) : 55cm == curve boven het gemiddelde
    hoofd33cm) : 36,6cm == curve boven gemiddelde

== dus een lang slank fotomodelleke he wink.gif)

hier eigenlijk vrij rustig (buiten grote zus gerekend natuurlijk)
    ze slaapt veel, voormiddag wakker, namiddag eigenlijk slapen
    om 3/4 vraagt ze overdag bv.
    's avonds beetje wakker, dan laatste voeding 24u00 en slaapt ze tot een uur of 4/5, vanmorgend zelfs half 6 (uitzonderloijk)

's nachts na voeding wel uur, uur en half wakker daar ze snachts last heeft van krampen (idem laatste voeding)
    heb voor krampen nu druppeltjes gekregen (protectis, voor alle darmproblemen goed te doen werken en n siroopje om voor elke voeding te geven dat zou de luchtbelletjes doen springen en dus minder krampjes geven) heb dit nu gisteren en vandaag gegeven, ze hebben gezegd dit paar dagen af te zien en dan zou het moeten helpen
    het zijn geen echte medicaties, maar natuurlijk, en is geen kwaad, enkel om alles goed op orde te stellen, dus proberne waard!

alle ga wat rusten, alhoewel grote zus nog actief is, maar ga proberen wat te zetelen
  • @ Robine: hopelijk is het al beter met de buikgriep!

@ angelique, wow al 2 maanden! De tijd vliegt inderdaad! Hij slaapt al flink door he bij jou.

Hier nog steeds om de 3 uur opstaan 's nachts. Maar hij is ook nog maar 2 weken. Kind en gezin was geweest en Nino weegt nu 3.450 gram. Was dus 350 gram bijgekomen wat blijkbaar heel goed is. Hij drinkt ongeveer 90ml en 's avonds is hij dan na een uurtje terug wakker en drinkt hij soms nog 20ml. T is echt een braaf ventje, we horen hem nauwelijks enkel als het te lang duurt voor hij t flesje krijgt content.gif .
    Ik geef nog volledig borstvoeding, overdag flesjes afgewisselt met borst en 's nachts enkel de borst en dat loopt nog steeds goed.

Ik vind dat de tijd nu al vliegt ook al is hij nog maar 2 weken, dat beloofd voor de komende maanden en jaren wink.gif .

Ik ga eens beginnen met het sterilisatieproces content.gif vind amper de tijd om zelf eens gewoon rustig te douchen of te eten de laatste dagen. Hoe doen jullie dat toch met nog enkele bengels erbij!?

wave.gif
  • @linda,
    met grote zus had ik ook combinatie fles en bv, reden was dat ze prematuur was en dus niet goed kon zuigen...dus moest r wegen voor bv en nadien fles bijgeven, dus ook constant afkolven en sterileren : vermoeiend!! zeker moest om 3uur! (eten duurde al n uur)

nu, geen prematuur, en volledig bv, aan borst : luxe! ondanks hier al n meid (met veel energie) rond loopt
    meisje zuigt een kwartiertje en gedaan! soms duurt t even na voeding door boertje da weg blijft of krampjes, maar voor de rest slaapt ze er tussen, dus nu echt luxe!
    'snachts ook borst, gewoon langs me in bed, zalig! moet ni naar beneden om flesje klaar te maken ofzo

waarom doe jij flesjes? en niet volledig borst? mss praktisch ofzo?

uw meid is op 2weken al goed bijgekomen hoor!

hier drinkt ze (weet ni altijd, maar die keren da ik ze weeg) een 90/100ml nu (4weken, weegt 3,650)-ervoren was t 70/80

groetjes
    ik ga wat klusjes doen in huis
  • Linda: hier nog de luxe dat de jongens week om week naar de opvang gaan. Enerzijds kan ik best genieten van de rust, maar anderzijds mis ik ze wel in huis.
    Als de jongens dan 's avonds thuiskomen en ze zeggen niet tegen Janna, dan begint Janna te huilen, tot ze beide toch iets gaan zeggen zijn. Raar, grappig en lief tegelijk dat ze haar broertjes al zo goed herkent, alhoewel ik denk dat het vooral de stemmen zijn die ze al goed kan onderscheiden.
    Het voordeel is ook dat Senne en Lowie ook helpen, bv. als Janna huilt en ik ben bezig met iets, dan vraag ik aan hun of zij het tutje willen gaan geven.

Qua schema is het eigenlijk ideaal hier. 7-11-15-19-23. Altijd net voor of na het eten. En wanneer ze nog wakker is wanneer we eten, dan zit ze in de relax bij ons in de keuken.

Enja steriliseren... wij geven flesjes, dus dat is even uitwassen, in de sterilisator en klaar.
    Janna drinkt nu zo'n fles van 150cc, bijna leeg in 2 stukken. (nog zo'n 20cc over) Dus ook een flink etertje.
  • Onze meid doet het ook goed.
    Vandaag bij K&G geweest voor de gehoortest en die was goed.
    Ze weegt nu 4kg620 en meet 55cm.
    Ondertussen drinkt ze 110-120ml, haar laatste flesje 's avonds drinkt ze soms volledig uit (= 150ml).

Ben vandaag ook de eerste keer echt op stap geweest met haar alleen: K&G, naar de Prémaman, bij de apotheek, bij oma. Ik voel mij steeds meer in het ritme komen en voel er mij ook beter en beter bij.
    Hout vasthouden dat het zo blijft natuurlijk!

En nu uitkijken naar volgende week want ze geven zomerweer. En dan staat er dinsdag een wandeling naar 't stad gepland met de oma
  • Klinkt allemaal goed dames, van die flinke kids die al zoveel bijkomen en groeien!

Hier is de buikgriep ietsje beter aan het worden, heb nog wel een beetje last, en probeer langzaam weer iets te eten.

Ons meisje slaapt redelijk goed, van 23:00 tot 04:00 en dan wil ze de borst.. Dan om 07:00 weer een keertje, en dan slaapt ze nog een uurtje verder tot dat ik opsta en dan neem ik haar mee naar beneden.
    Dan slaapt ze overdag een uurtje of 3 tussen 14:00 en 17:00 .. en dan tussen door wat haze-slaapjes van 10-15 min afentoe..

smile.gif
  • hier ook een flink etertje zu op anderhalve week een halve kilo bijgekomen man lief teveel volgens de kinderarts
    maar ja met zijn reflux vraagt hij constant om eten nu mogen we enkel nog melk geven om de 3 a 4 uur en tussendoor water of venkelthee
    (moet hier nog aan wennen)
    weegt nu op net geen 3 weken al 3,900 kg komt van 3,160
    en is nu 53 CM GROOT

de arts zei dat 1 maal per dag steriliseren genoeg is (deed dit vroeger na elk gebruik) en vr de rest proper uitwassen
  • Wauw, wat doen jullie kindjes het allemaal goed!

Wij zijn gisteren naar de Kinderarts geweest, en ons meisje is deze week zelfs afgevallen...voeden gaat dus niet zo goed..was er al wel op voorbereid, gistermorgen er wel heel verdrietig om geweest, maar zo was ik wat voorbereid voor onze afspraak. En voor mezelf was het ook duidelijk dat ik hoe dan ook bij zou gaan voeden, want mijn hart breekt als ik haar zo hoor en zie huilen van frustratie/honger. Door continue aan mijn borst te hangen, heb ik bijna nooit eens volle borsten waar ze fijn van kan drinken. Ik ben moe, ongerust, en dat werkt negatief op mijn productie. Kindje moe, slecht slapen, valt in slaap aan de borst..het is een cirkeltje..Ze is nu bijna 4 weken en nog 70 gr. onder geboortegewicht. Ze is wel goed gegroeit, 3 cm erbij en hoofdje ook. Ze is ook zeer actief, kinderarts zij dat ze geen schade heeft opgelopen, maar dat het nu wel nodig is om bij te gaan voeden. Na elke bv flesje van 30 ml, en na paar dagen 60 ml..En dan hopen dat ze snel groeit! Ik gerustgesteld alleen al met het idee dat ze gaat groeien, en sinds gisteren drinkt ze ineens superflink elke 2 uur van mijn borst (we hebben nog geen kans gehad kv te kopen) en ze slaapt overdag! Zal mijn gemoedsrust dan zo'n effect hebben op bv en kind??Daarnet heeft ze zelfs heerlijk op mijn borst gelegen en is in slaap gevallen zonder om de borst te vragen, nog nooit gebeurt!
    Ik ga hoe dan ook bijvoeden, en hopelijk ook snel weer afbouwen, maar de gezondheid van ons meisje gaat natuurlijk voor alles!

Heb ook een draag'zak' gekocht, de bb Tai. Wil straks proberen, maar ze slaapt nog bigsmile.gif Ze zal er nog wel aan moeten wennen, want vanmorgen even geprobeert en dat was huilen!!

Ik sta verbaasd van hoe goed ik functioneer met zo weinig slaap! Je lichaam went eraan denk ik..hebben jullie dat ook? (Al zie ik dat velen al best goede nachten hebben!)
  • @Cindy, ik kan toch niet anders dan me er wel druk om maken.. sad.gif Ze mag van mij een klein smal meisje blijven, maar ze moet wel groeien..Ik weet helemaal niet op welke p ze nu zit, bij K&G was het op P10 de eerste keer dat ze langskwamen (op anderhalve week ofzo was dat)
  • Sorry nog 1 berichtje blush.gif

Heeft kruidvat ook Nutrilon en/of Nan te koop? Of alleen eigen merk kv..weet niet of er straks nog een apotheel open is..en mijn man werkt en heeft dus de auto mee.
  • @ik, hier in BE word nr 1melk alleen in apotheek verkocht. Alleen huismerk kruidvat hebben ze. Maar moest je de kans hebben op in Nl te geraken, daar hebben ze ze wel in elke winkel. En een stuk goedkoper dan hier.
  • Sharon: wij steriliseren de flesjes altijd na gebruik. Bij Lowie was ik daar niet zo strikt in en hij had daardoor last van krampjes.

We geven Janna nu om 22u laatste fles en dan slaapt ze tot 7u. Ik zou graag dat 7u eerste fles graag houden, omdat dat 's morgens het beste uitkomt,en ook de rest van de dag. content.gif

Hier komt er weer een drukke week aan. De jongens zijn nu een week thuis, dus ik ben eens benieuwd. Normaal zou het wel moeten meevallen en raar maar waar, Janna is veel rustiger als haar broertjes thuis zijn. content.gif
  • @ ik:
    kan je niet bijvoeden met flesjes afgekolfde melk?
    als je regelmatig afkolft stimuleer je je melk ook en ga je meer melk produceren
    zo moest ik het vorige keer doen (ook te licht):
    wegen vooraleer je aan borst hangt
    borst geven (max 30min)
    terug wegen
    en dan tellen hoeveel ze te weinig heeft gedronken
    en dat dan met afgekolfde melk in flesje bijgeven
    en dan afkolven he, de borst leegmaken voor een hoeveelheid voor de volgende voeding

: het is wel intensief, duurt lang, maar als je echt, maar dan echt bv wil blijven geven, lukt dit wel!
    ik heb dit een 2maanden volgehouden (snachts wel niet afkolven, dan flesje afgekolfde melk of bv)
    en erna was ze genoeg bijgekomen, goed gewicht, en dan zelfs terug naar volledig borst. en uiteindelijk heb ik bv gegeven tot 20maand!(samen met vaste voeding natuurlijk)

dus in begin baby niet krachtig genoeg om voldoende te zuigen
    en mijn melkproductie niet snel genoeg
    en toch kunnen volhouden
    maar ja, weet ni moet het me een tweede keer zo zou moeten gaan af het dan terug zou lukken he

nu, momenteel lukt t hier aardig goed, heb veel melk, meid zuigt een 20minuutjes en heeft dan 90/100 binnen
    ze zuigt eigenlijk te snel, en in combinatie met veel melk : krampjes, en teruggeven
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld