junibeebjes

• ff geleden dat ik hier nog geraakt ben, ik ga één van de dagen nog eens bijlezen en reageren, maar heb het nu superdruk met de kindjes en de voorbereidingen van de babyborrel zondag. Ik hoop dat het weer wat mee gaat vallen zodat de kindjes buiten kunnen spelen, ik vrees anders dat onze zaal wat krap gaat zijn.

tot binnenkort smile.gif
  • @stefanie ik maak mijne overdag om de 4 uurwakker snachts wanneer hij wakker wordt om toch mss er een ritme in te krijgen
    gistereavond om 9uur badje en erna fles dan drek ingedomeld tot 2 uur dus iets langer dan normaal dus vandaag nog eens probere voor het slape gaan een badje anders waste ik hem gwn smorgens maarja
    ik gebruik evian water hij is wel redelijk goed bij
  • @Cindy:
    Meid, ik denk echt dat jouw baby'tje de 'techniek' niet meer heeft om aan een borst te zuigen.
    Op de borstvoedingscursus zeiden ze dat dit kon gebeuren als je je kindje voor 6w aan een flesje liet drinken of een tutje gaf. (Zelfs al is het maar 1 keertje)
    Ik zou eens bellen met iemand van een borstvoedingsorganisatie. (Kunnen je helpen met het aanleggen en het goed zuigen.)
    Of misschien eerst eens proberen met een tepelhoedje?
    Ik hoop voor jou dat het opnieuw lukt hoor!
    Ik heb ook zitten huilen toen Kleine Broer er een half uur over deed om aan te happen.

@Sarah:
    Hier ook geen doorslapertje hoor.
    Maar, eerlijk gezegd, verwacht ik dat absoluut nog niet. Kleine Broer is 5w en vannacht heeft hij ook nog 2x gegeten.
    Wat sinds deze morgen wel lukte is 'liggend voeden'.
    Heerlijk! Ik kon lekker even verder soezen terwijl meneertje aan de borst hing. Misschien een tip?

@AB'ke:
    Hihi, ik heb deze avond zelf voor kuisvrouw gespeeld.
    Best wel leuk als je huis er weer netjes bij ligt wink.gif .

@Gitte_fairy:
    Kleine Broer heeft afgelopen dagen ook wat last gehad van krampjes. De oorzaak hiervan heb ik al gevonden: een bepaald soort beleg waar hij blijkbaar niet goed tegen kan...
  • éénmalig geluk of terug begonne, maar te straks na badje geven hebben we hier "gekangoeroed" en bijgevolg begon mn meid te zoeken en jawel te zuigen! n hele tijd en erna viel ze gewoon in slaap op mij! zalig gevoel!

nu hopen dat we terug vertrokken zijn!
    duimen! thumbup.gif thumbup.gif

had net ervoor beslist om de fles niet meer te geven, en r gewoon te laten wenen (hoe hard dit ook klinkt) want denk als ze honger hebben en niks anders krijgt moet ze toch zuigenn niet?
    (maar natuurlijk weet ik niet of ik dit kon volhouden he)
  • Stefanie: ik zou overdag om de 4u wakker maken en 's nachts laten slapen.

Gisteren dus 2x spa-water geprobeerd en dat was dus helemaal geen succes! Nog meer krampen, dus toch maar terug Louisewater gegeven. content.gif

Hier vandaag alweer lekker verwend geweest met de hulp in huis. Volgende week is 't de laatste week dat er kraamhulp komt. Het lukt wel alleen, maar ik zal ze toch missen. content.gif
    Al een geluk dat we nog 2 lieve buurmeisjes hebben die ook klaarstaan, moest ik nog hulp nodig hebben.

Deze namiddag gaan we naar mijn zus. Ben eens benieuwd, ik alleen met 3 kids op stap... wat gaat dat geven.
  • Kind & Gezin is net geweest.
    Onze meid is al goed bijgekomen, zo'n 200g op een week.
    Heb haar het verhaal gedaan ivm het slecht inslapen enzo. Volgens haar zou het kunnen liggen aan het feit dat ze moeilijk kan boeren. Want je ziet dat ons meisje echt moe is, maar om de één of andere reden wil ze niet slapen.
    Enkele tips die ze ons meegaf:
    - om te laten inslapen goed inwikkelen in een doek waardoor ze niet te fel met haar armpjes kan bewegen, ze zou zichzelf hierdoor wakker maken
    - om te laten boeren: water (wij gebruiken Vittel) combineren met Vichy-water, nl. 90ml Vittel + 30ml Vichy
    - de melk die we nu gebruiken (NAN Sensitive Pro) is er eentje die echt beter zou moeten zijn, dus er zou binnen 3tal dagen zeker verandering moeten zijn
    - niet iedere 4u wakker maken aangezien ze overdag praktisch niet meer inslaapt

We gaan nu zo veel mogelijk deze tips proberen toepassen. Ben al om het Vichywater geweest, dus hopelijk kan ze straks goed boeren!

Begin volgende week maken we een afspraak bij de kinderarts voor een eerste 'controle'. Op aanraden van K&G moeten we een soort dagboekje bijhouden en noteren wanneer gedronken, hoeveel, boertje gelaten, hoeveel geslapen tussendoor. Als het slapen niet betert, kan de kinderarts zo eventueel nagaan waar het probleem zit.

Ben benieuwd... candle2.gif
  • yes!
    het was niet eenmalig geluk, we zijn terug goed bezig met bv! ze neemt de borst terug dadelijk
    wat de reden nu was : geen idee, baaldagje?stakingsdagje wink.gif)
    wat ben ik blij!! die flesjes en afkolfmachine gaan voor enkele weken terug de kast in
  • @anneke hier geen optie geef geen bv
    ben echt doodop:(
    gistere sliep hij van 24-4 flesje 5-5.30 en van 6.30tot7.15 en dat was het vandaag door de dag enkel in.de auto toen.ik ging.winkelen en nu om 24in slaap tot 0.45 en nu trug wakker:(
    en dn ligt hier langs mij nog zo iet nutteloos wa geen.hand helpt en eens opstaat zodat ik men slaap kan inhalen
  • Sarah,
    ik zou naar de kinderarts is gaan hoor..er moet een reden zijn dat hij zo weinig slaapt, verborgen reflux of krampjes of?
    kan alleszins geen kwaad eens te gaan horen!

En is je vriend al terug aan't werk miss?
    Want hier in de week staat mijn vriend ook niet op hoor, verwacht ik ook niet want hij moet sowieso om 6u30 op om te werken..
    Hij geeft wel het laatste flesje en zet alles klaar voor snachts gesterilisseerd.
    In't weekend staat hij snachts op zodat ik 2x geen onderbroken nacht heb en dan kan ik er tijdens de week veel beter tegen smile.gif

En anders heb je geen broers of zussen of ouders die eens tijdens de dag ofzo paar uurtjes kunnen komen babysitten zodat jij ee dutje kan doen?
    je zal verschieten hoe graag ze dat doen..moest het hier van onze familie en vrienden afhangen;we zouden elke avond een vrijwilliger hebbe om op te passen bigsmile.gif

Hier juist eerste flesje gegeven,geleden van 24u..maar Henri is ook wel al bijna 6w dus dat groeit echt,hoe meer gewicht ze krijgen hoe meer reserve om het snachts zonder voeding te doen zei de KA
  • Las ik dat hier nu ergens goed? Helpt Spa tegen krampjes of net niet? Heb de indruk dat Hanne daar soms last van heeft (vooral 's avonds) ofwel is dat gewoon een huiluurtje. Ze slaapt dan ook heel onrustig.
    Soms slaapt ze zelfs niet tussen 2 voedingen of alleen bij ons op de arm/buik (warmte zoekend veronderstel ik).

Het doorslapen is nu al geen optie meer precies. Eergisteren liet ze de hele dag vijf uur tussen haar eten; dus slechts 4 keer gegeten op hele dag; gisteren was ze er elke 3 uur met eens 1 keer 4 uur. Niet dat ze dus altijd die uren slaapt maar ja. Hopelijk was het maar een inhaalbeweging voor eergisteren. Vandaag ga ik erop toezien dat ze max. 4 uur tussen laat overdag, en dan maar hopen dat ze langer slaapt. Mijn man heeft afgezien vannacht (s nachts krijgt ze poedermelk).

We proberen hier trouwens om haar rustiger te doen drinken door de fles na zoveel slokken even af te nemen. Dan kan ze soms zo beginnen huilen he; maar anders verslikt ze zich toch of heeft ze last. Erg frustrerend.
  • Spa is niet goed hoor..
    Meeste baby's krijgen hier opstopping van..
    We zijn gestart met spa maar na een week ineens geen stoelgang meer.
    Louise van Aldi of Evian zou 'beste' zijn.
    En Hépar als aanvulling wanneer het echt moeilijk is vr je baby om stoelgang te maken.
    Hier omneo tegen krampjes en infacol voor elke maaltijd(helpt vind ik heel goed want hebben het dit weekend is 2dagen niet gebruikt omdat potje op was en terug veel meer last..)

henri kan trouwens ook moeilijk boeren, hier lukt het door hem recht te zetten op mijn schoot en hem naar voor te buigen met mijn hand op zijn maagje..dan komt er bijna meteen een flinke boer! smile.gif
    Ook die infacol helpt om te boeren want dit weekend toen we het niet gebruikte was het weer veel moeiijker!

Ik kon deze morgen terug in mijn skinnyjeans van de zomer voor ik zwanger werd..heb een klein vreugdedansje gedaan! smile.gif
    Maandag op nacontrole bij de gyn en als alles oké is terug beginnen sporten, ik heb nooit écht graag gesport maar deed het om in vorm te blijven maar nu na paar maand niets te doen heb ik daar écht heel veel zin in!
  • Wendyo: in mijn ervaring (deze keer) is spa niet goed.
    Senne en Lowie daarentegen dronken dan weer spa zonder problemen.

Sarah: ik zou toch even duidelijk maken aan je vriend dat het echt niet lukt. Mannen beseffen soms niet hoe vermoeiend het kan zijn. Ook al ben je een hele dag thuis... je kan eigenlijk nooit echt eens deftig slapen he.

Qua slapen, slaapt Janna eigenlijk redelijk veel. Toch zeker 2 uurtjes tussen elke voeding. Maar je merkt wel als ze heel veel opgepakt wordt, dat ze dan begint te huilen om opgepakt te worden, wanneer ze in haar park ligt.
  • hier ook iemand die versleten is in weekend zou vriend snachts nog eens opstaan mr anders ist vr mij pff doodop en als ik overdag wil slapen is de kleine daar pfff
    hier gebruiken we chaufontaine
    alé khoop dak vanaf vanavond wa hulp krijg van ventje is dan in congé
    kan zijn daj mij tijd niet hoort

tot later
  • Hier veel problemen met de voeding en stoelgang.
    Wout kan al weken geen kaka doen. Enkel met suppo.
    Ik gaf helft evian en helft hepar samen met omneo pap.
    Vorige week maandag gestart met nan trasit en hetzelfde water.
    Resultaat na 1 week een krijsende baby en dat gedurende uren...
    Ik ben zelf op zoek gegaan omdat hij ook veel terug gaf. En geef nu novalac ar digest en tot hier toe gaat het super.
    Ik moet wel zeggen dat ik met eerste zoontje ook veel prblemen hdb gehad dus ben wel iets gewoon.
    Bij wout helpt infacol ook heel goed tegen de krampen.
  • hier alles ok
    bv terug goed
    wel veel last van krampen, denk gulzigheid! boer komt laat
    als er dag geen kaka is, fruitsap drinken voo bv en hup hele kaka broek wink.gif)
    na 3w en half van 3,180 (terug naar 2,900)naar 3,440gr.

kijkt al veel rond, lacht mooi
    slaapt veel, tussen elke voeding een 2 uurtjes, nacht 1à2 voedingen

hier valt vermoeidheid mee, alhoewel alles voor mij is (bv!) en nog drukke grote meid die aandacht nodig heeft en school (vriendjes) mist....met andere kindjes nog erger hoor

vriend heeft volgende week verlof! wat bijrusten, samen genieten, uitstapjes (alleen met 2kindjes ni simpel)

vannavond bezoek, dus nog drukke dag

heb nog steeds pijn aan duimen: zou misschien water opgehouden hebben tijdens zw schap en nu peesontsteking...beide kanten, ni te veel heffen (moelijk bv...) en mag enkel kruidenzalf gebruiken (bv...)
  • vb nu : grote zus slaapt (gebeurt zelden) dus dacht ga wat rusten, neen hoor kleine zus wakker, en hoe! klaarwakker!
    awel, kan ik eindelijk ns genieten met mn kleine meid alleen als ze wakker is en niet wil eten!
    ligt op schoot, mat handjes aan het spelen en rondkijken, tong spelen, ...
    juist met handjes aan t spelen en bonk slaat r eigen in gezicht, die verschoot!
    das genieten se!
  • Cindy, goed dat de bv terug loopt.

Sarah, idd misschien eens aan iemand vragen om overdag eens te babysitten zodat jij een paar uurtjes kunt slapen.

Hanne, hier ook moeilijkheden met de stoelgang en heel veel last van krampjes. Tis ni dat zijn stoelgang hard is, maar hij zit hier altijd te krijsen terwijl hij kaka doet, kan toch niet normaal zijn hé. Ik heb maandag een afspraak bij de osteopaat voor zijn reflux, ik hoop dat die ook iets aan de krampjes kan doen, zijn darmen eens te goei in de plooi leggen of zo.

Ik ben al druk aan het bakken, hebben zondag babyborrel en ik maak de meeste dessertjes zelf, dus vandaag de cupcakejes al gebakken zodat ik ze morgen kan versieren. En dan morgen de rest van de desserts, zal nog drukke dag worden.
  • @ Hanne: wat zegt de KA? Ik zou toch ook een osteopaat durven overwegen. Ik ga hier afwachten hoe ons Hanne blijft drinken en of ze nog last van krampjes heeft (vandaag is ze nl. modelkind; muv vannacht - al heeft ze dan papa gepest want mama mocht slapen) en anders ga ik ook naar osteo; ze is nl. geboren met vacu + zat wat scheef in geboortekanaal en die kinderen zouden daar wel baat bij hebben.
  • hoi hoe zou het met sarah zijn ze werd dinsdag toch ingeleid niet?

Ik gebruik spa water maar heb soms toch ook de indruk dat hij last heeft van krampjes. tijdens het eten of direct erna.

zou vittel water ook helpen tegen krampen.

@cindy; goed dat het goed gaat terug met de bv

@ elle ; ho fijn dat je al terug in je broeken past ik nog niet hoor.

Ik ga straks de rest lezen en verder reageren, hier ist flesjes tijd
  • hallo mama's

Eventjes een kort berichtje want nog veel werk voor de boeg: morgen is het A. zijn babyborrel <3 Duimen jullie mee voor droog weer?? candle.gif

Ivm het water; ik heb altijd gehoord dat Evian het beste zou zijn voor babietjes.
    Hier heeft de onze ook regelmatig last van krampjes, maar met bv is het zo moeilijk om te achterhalen wat het juist kan zijn hé astonished.gif Op aanraden van de vroedvrouw ga ik nu wat minderen met melkproducten.
    Verder alles ok. 't is echt een zalig ventje <3 Maar het is momenteel zo druk dat we er wat te weinig van genieten, vanaf zondag ga ik de schade inhalen hoor, ze worden al zo rap groot!
    Hij is woensdag nog eens gewogen: 4,6 kg al! En volgende week donderdag mogen we voor de gehoortest...

dada!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld