junibeebjes

• gaat goed he robine! mooi gewicht al!

hier heeft dochterlief beetje gezwollen schaamlippen en kleine borstjes wink.gif) al van geboorte, en dit zou ook van mijn hormonen komen, van in buik en nu van bv. maar zou binnekort wel wegtrekken.

ook heeft ons meid heel veel donshaartjes, overal, gezichtje, en vooral op de rug. je ziet dit dan ook fel daar ze pikzwart (en veel) haartjes heeft.

ook zijn r oogjes nog beetje geel, maar daar ze donker huidje heeft en door de bv, kan dit tot 7w wel duren.

dus gaan ons geen zorgen maken, zal wel in orde komen he! grote meid heeft dit ook gehad.

zij heeft wel nooit baby uitslag gehad, ons meid nu wel beetje , vooral op rug
  • daarnet rara affaire aan de hand :

dochter moest eten, en vroeg om te eten
    dus hang r aan,en was precies of die opeens ni meer wist hoe ze moest aanhangen, t lukte r niet, ze hapte, maar niet voldoende. ze werd hysterisch! had honger en lukte ni...dus ik snel flesje klaargemaakt (shocked.gifnel = diepgevroren bv melk ontdooien au bain marie, duurt dus even) schreeuwen zot werd ze! nog ns aangehangen, neen, lukte niet. eindelijk melk klaar, flesje in, en flesje denk op paar minuten op! ze was even content. terwijl ik afkolven, dacht shit, heb geen melk, ik kolf 10 minuten tweezijdig = 180ml! dus meer als genoeg melk! dacht geef r nog n beetje bij, heeft ze nog opgedronken...

snap t ni goed:
    heb veel melk
    ze had honger
    maar t lukte r niet...
    zou t van te veel melk kunnen zijn?
    of moe? ze is vanmorgen wakker geweest van 9u00 tot 13u00...zonder slapen, dan gegeten (aan borst) en geslapen van 14u00 tot 16u00

nog iemand gehad?
    (of zou ze zo slim zijn, da ze weet da ze met n flesje niet hard moet werken;-))) zou wel snel zijn denk k
  • @Cindy:
    Oei, dan had ik het gewichtje verkeerd gelezen smile.gif .
    Ik dacht dat bv - kindjes tussen de 90 en 200g per week 'mochten' bijkomen. Maar als ze haar curve volgt, denk ik idd dat ze een goed gewichtje heeft.
    Ivm dat krijsen van daarnet... Om aan de borst te drinken moeten baby's een andere techniek toepassen dan wanneer ze aan een fles drinken. Zou het kunnen dat ze niet meer weet hoe het moet? (speenverwarring)
    Is maar een gokje hoor.

@Polkadotje:
    Ik maak me vast niet populair maar ik ben blij dat ik niet de enige ben met zo'n smulpaapje bigsmile.gif . Vannacht was meneertje ook 2x van de partij.
    Het liefst van al wil hij ook aan de borst of rondgedragen worden. Dus ik denk dat het een karaktertrekje is van Kleine Broertjes!

Vandaag naar K&G geweest.
    Grote Zus werd bewierookt om haar taalvaardigheid en haar motoriek. (Ja, wie had dat gedacht van ons prematuurtje wink.gif )
    Mama & papa zaten natuurlijk te glunderen van trots!
    Kleine Broer weegt nu 4kg600 en meet 55cm. Dus op 3w is hij 1kg200 bijgekomen en 4cm gegroeid.
    Weer een fiere mama & papa bigsmile.gif .

Groetjes (& slaapwel wave.gif )
    Anneke
  • Ik ben blij dat ik zoveel positieve verhalen lees hier! Tis toch een hele aanpassing he, zo'n baby.

Ik heb trouwens een vraagje voor de ervaren mama's: Hanne slaapt nu zo'n 6 tot 7 (met zeldzame uitschieter van 8 uur) uur na elkaar. Alleen: dit is van 21 u toto 3u ongeveer. Hoe kun je dit 'verplaatsen' naar 1u - 7u? Wij dachten haar wakker te maken rond 12u om eten, tegen dat ze terug slaapt is het 1 u. Maar ik heb geen idee of dat zo werkt.
    Wie heeft er tips? Ervaringen?
  • Wendyo: wij geven de laatste fles om 23u en dan slaapt ze tot half 7-7u. Overdag gewoon een flesje om de 4u en dan zitten we 's avonds terug rond 23u.

Janna heeft nu 4 nachten 8u tussen gelaten, dus ik denk wel dat het zo zal blijven.
    Gisteren ook gehoortest gehad bij k&g en die was ook goed.
    Voor de rest gaat hier alles gewoon z'n gangetje.
  • hier rampen he

bv ging zoooo goed en van een op ander:
    ze kan het precies niet meer. ze hapt 1 keer, en dan glijdt ze er van af en begint te sotsen...ze is dan zo hevig en wordt hysterisch want krijgt geen melk...schreeuwen, wenen, shotten, ...alles wat je kan inbeelden.
    ik probeer in allerlei houdingen enzo, maar niks he...ik probeer half uur ofzo en dan is da kind echt kapot
    dan snel afgekolfede melk opwarmen, in flesje aanbieden, maar t zelfde he, ze sotst op fles en zuigt niet (en ze kon dit wel), na nog n half uur hysterisch te doen, krijg ik toch de melk erin (een uur voor 80!!) en dan pompaf en slaapt
    echt ni te doen, echt zielig

weet ni wat doen, heb gedoucht, heb andere bh aangedaan, allerlei houdingen, hulp met handen (knijpen), fles verschillende manieren geprobeerd... NIKS helpt!

zowel gisteren als vandaag. en niet dat ze de melk niet lust of geen honger heeft, maar ze kan het gewoon niet meer...
    vannacht heeft ze geslapen van 1u tot 6u30 dus echt lang, dus moe kan ze ook niet zijn

heb vroedvrouw gebeld want die ging vandaag passeren, maar zou pas binnen 2u zijn
    heb KA gebeld, rara, ja in conge...zou vandaag nog een andere KA terugbellen, maar ja wanneer ga dat zijn he
    zou het iets medisch kunnen zijn, ik weet het niet
    of eerder psychisch ofzo

HELP!!!! horror.gif
    medelij met mn meid, en mezelf!!
    het ging zo super goed!
    en ikheb zo veeeeel melk! ik kolf nu wel af maar stimuleert nog meer dus nog meer melk....

hoop dat sevens/straks de deskundige mij verder kunnen helpen
  • cindy ik hoop dat je vlug een antwoord krijgt
  • Cindy: hopelijk kunnen ze jou en je meid helpen dat jullie weer lekker kunnen gaan genieten.

Voor de meiden die FV geven: welk water gebruiken jullie?
    We hebben nu 2 weken Louise water geprobeerd. Gaat redelijk goed, alleen heeft ze af en toe krampjes. Heb nu vandaag spawater gaan halen en ben eens benieuwd wat dat gaat geven.
  • ben zoo jaloers op de kindjes die doorslape al ik kan alleen mr drome van 6uur pff:( gistere 21.30fles 2u terug en iet na 5trug
    ben zoo moe
    hoop dat het snel betert is vandaag 3weekjes
  • abke:zelf geen ervaring, maar altijd gehoord da spa krampen geeft, water aldi zou goed zijn.

ik wacht nog steeds op deskundige!
    net fles binnengekregen, met veel geschreeuw
    borst lukt nie
  • hier nog eens tijd gevonden om even iets te schrijven. Wat is het druk met zo'n klein ventje in huis nu heb ik nog meer respect voor degene die nog een of meerdere kindjes hebben rondlopen!!

Hier wordt onze kleine man altijd 's nachts om de 4u wakker kan mijn klok er zowat gelijk op zetten dus valt nog redelijk mee.
    Mijn melkfabriekje is serieus in gang geschoten content.gif
    Kan 200ml afkolven nadat kleine gedronken heeft.

Voor de rest is hij heel erg rustig heeft wel erg vaak de hik (zo'n 5-6 keer per dag). Heb hem gisteren in de babybjorn draagzak gedaan, wat zit hij daar graag in leuke uitvinding!

gisteren zijn mijn hechtingen verwijderd, wat een zaligheid! bigsmile.gif En mijn kilo's zijn ondertussen allemaal kwijt, vind vaak de tijd niet om zelf te eten de laatste dagen en heb weinig of geen honger.

Zo nu ga ik de rest hier eens bijlezen.
  • Hey iedereen!
    Hier ook nog zeker niet altijd lange nachten hoor..
    Hier is vooral het terug inslapen snachts een probleem
    Gisteren van 22u tot 4u geslapen,das mooi..
    maar dan wel na de fles van 4u liggen jammeren tot 6u30
    en das ook vermoeiend,niets hielp..wiegen,rondlopen id draagzak(viel wel in slaap maar eens eruit terug klaarwakker)
    uiteindelijk gewoon id wieg met zijn doodoo op,om de 3min tut terug gegeven en dan na half uur toch in slaap gevallen;

Is hier iemand die nutriton gebruikt?
    Wij gebruiken nu nutriton in combi met omneo en stoelgang gaat terug moeilijker..
    Nu juist HA gebeld en die zei lactulose te gebruiken?
    Heeft iemand hier ervaring mee..
    De refluxsymptomen zijn nu wel weg maar hij had 2 dagen geen stoelgang en derjuist met suppo kleiachtige stoelgang gemaakt,hij zag er wel heel opgelucht uit ocharme smile.gif

oei Cindy,dat moet niet leuk zijn..hopelijk vinden ze snel wat er
    mis is,een hongerige baby kan idd best woest worden bigsmile.gif

Abke,hier begonnen met spa maar raakte daar enorm geconstipeerd van dus dat zou ik niet doen.
    Met de omneo en Evian ging het heel goed maar last van reflux, nu omneo+evian+nutriton weer last dus nu zal't één keer per dag half om half hépar worden+die lactulose..
    kvoel mij soms precies nen apotheker alsk da flesje sta te maken bigsmile.gif
    Tegen de krampjes helpt Infacol hier wel..want echt wenen van de pijn doet hij niet maar hij ligt zo te duwen en er komt niets,dat frustreert hem wel denk ik.

Hier begint ook de babyborrelstress..zondag is't zover en er moeten nog 1001 dingen geregeld worden!
  • Cindy: Louise water is van de aldi wink.gif

Linda: fijn dat jullie ventje zo graag in de draagzak zit. Lekker dicht bij mama.
    En terug op je begingewicht, super he! thumbup.gif

Elle: misschien iets minder nutriton indoen?
    Bij de 2 oudsten hebben wij ook nutriton gebruikt, nu lijkt het niet nodig.

Die van k&g zei ook dat spa voor constipatie zou kunnen zorgen, maarja, we kunnen achteraf altijd terug overschakelen naar Louise, moest spa toch geen succes zijn.

Hier is vandaag de kuisvrouw geweest, dus alles ligt er weer netjes bij.
    Volgende week dinsdag komt de kraamhulp voor de laatste keer. Het gaat hier allemaal goed, dus vind het niet langer nodig.
    Heb zeker geen spijt dat we kraamhulp gevraagd hebben, toch handig dat er iemand in huis is die helpt en bijspringt waar nodig.
  • @ Cindy: dat is wel vreselijk. Ik hoop dat de vroedvrouw snel komt en je kan helpen.

@ ABke: we gaan proberen haar om middernacht wakker te maken om te eten en dan te zien wat er gebeurt. Wel straf dat Janna nu al zo lang slaapt! Dat moet heel leuk zijn.

@ elle: wij gebruiken Nutriton in combi met gewone Nutrilon 1, op aanraden van K en G en KA; aangezien ze reflux symptomen had.
  • vroedvrouw geweest, vind niks speciaals.... sad.gif((
    enige wat ik kan doen is wat sliktraining met vinger...hopelijk zou dit dan terug stimuleren aan borst

toch nog afsrpaak gemaakt met KA - mag sevens gaan
    kwestie van medisch te bekijken..

eigenlijk kan precies niemand helpen, enige is proberen, proberen en stimuleren...

heb indruk als ze flesje neemt da ze eerst r tong naar boven doet, en dus fles tegenhoud...dus mss bij borst ook
    maar ja hoe krijg je die tong naar beneden he, met fles kan je nzs doorduwen maar met borst...
    en hoe komt t da ze 3weken goed zuigt en zo van één op ander moment da ni meer doet....

grrrrr t ging te goed he
    MAAR
    ik geef NIET op
  • Wendyo: is best wel leuk ja dat ze doorslaapt, zo heb je zelf toch ook een deftige nachtrust he.
    De afgelopen 2 nachten heeft ze ook helemaal niet geweend ofzo 's nachts en dan ga ik 's morgens als ik een eerste keer wakker wordt toch ff kijken of ze nog ademt.
    Overdag slaapt ze heel veel op haar buikje, maar 's nachts slaapt ze al een geluk door op haar rug.

Om 11u hebben we onze eerste fles met spawater gebruikt, tot nu toe geen succes. Ze heeft heel veel last van krampjes... Heb daarnet zo'n graankussen warm gemaakt en tegen haar buikje gelegd, lijkt toch wat te helpen.
  • hier zijn de nachten ook een ramp... rond 22u beginnen de krampjes en dus hysterisch wenen... het enige dat helpt is aan de borst leggen of rondlopen en recht houden en terwijl op poepje kloppen maarja dat helpt enkel zolang je dat doet. als ik hem dan wil neerleggen is hij weer wakker. en het aanleggen is heel lastig want hij pakt wel naar de borst maar "hapt niet aan" om het zo maar te zeggen. en als hij dat wel doet dan maar voor 5 slokken en dan lost hij weer. op den duur vallen we wel beiden in slaap maar ideaal is het niet. 2uur later ofzo is hij er dan weer. doorslapen zie ik hier dus de eerste weken nog niet gebeuren... morgen naar k&g en daar wat raad vragen...

@cindy kan het geen speen of tepel verwarring zijn of hoe dat ook noemt? heb al dikwijls gehoord dat het kan dat je kindje de borst niet meer wil een het flesjes bijkrijgt... misschien gewoon volledig in de war? moet inderdaad wel heeeel frustrerend zijn... sterkte en hopelijk krijg je antwoord...

wave.gif
  • ja speen borst wisseling, zou raar zijn, ze heeft op de drie weken nog maat twee flesjes gehad

KA vond ook niks, enkel keel beetje rood...misschien dat? maar ze had nog nooit gehoord dat een baby het zuigen zou verleren...dus even volhouden zei ze ook, aanhangen proberen en afkolven...
    zuigstimulatie oefeningen doen, zodat tong omlaag gaat
    hopelijk lukt t snel
  • cindy veel succes

hier ook ferm last vd hik tot weened toe
    ik gebruik chaufontaine water ik had gehoord daj ni alle waters mag gebruiken spawater stopt idd op
    hier goed met chaufontaine
  • @ Elle
    Hier ook eentje die 's nachts niet of moeilijk wil inslapen. De afgelopen 3-4 dagen is dat zelfs overdag ook en dat samengaand met krampjes.
    Vorige avond/nacht was ze wel heel flink! 's Avonds heeft ze 5u tussen haar flesjes gelaten en daarna zelfs bijna 6u! Na het flesje van 3u 's nachts is ze wel wakker gebleven tot de volgende fles EN de daaropvolgende fles. Ik krijg ze dan na lang sussen en tutje constant in mondje steken in slaap, maar eens ik ze terug in haar bedje wil leggen is ze terug wakker.

Daarom ben ik vandaag bij de apotheek langs geweest en het probleem beetje uitgelegd. Ze heeft mij nu andere voeding meegegeven, nl NAN Sensitive Pro. Hiervoor hadden we NAN Pro 1. Hopelijk gaat het nu beter.

Ik ben er ook nog altijd niet aan uit of ik haar overdag iedere 4u moet wakker maken, of ze laten doorslapen (voor ne keer dat ze echt goed slaapt).
    't Is toch echt zoeken hoor...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld