junibeebjes

• hier zls we buiten gaan bodyke lange mouwen met t-shirt lange mouw, en dan ingewikkeld in fleecedeken
    hebben ook geen jas, en ga dit momenteel ook ni kopen (hoop nog da zomer ga beginnen wink.gif))
    wel altijd mutsje op koppeke als we buiten gaan en sokjes (ze zeggen altijd hoofd en voetjes warm houden , dan rest ook warm...)

hier morgen ook gehoortest, hoop da alles ok is

hier nog zeer goede bv, ze zuigt een 20min en voldaan (en daar ik r af en toe weeg weet ik ook dat t voldoende is) - dus elke borst 10minuutjes, en als ik geen tijd heb om te wisselen dan 1 kant en andere kant afkolven 5 minuutjes. dus momenteel super snel! tenzij ze moe is, dan soms half uurtje wink.gif)

ze weegt nu (vanmorgend) 3,300kg na 3 weken (komt van 2,180) geen idee of t voldoende is, zullen we wel horen zeker binnekort, maar heb zoiets van als t bijkomt, en vinnig is is t voor mij ok!!!
  • @ABKE: amaai slaapt ze zolang, tja ik denk dat die van miij ook lang slaapt maar hij krijgt zijn laatste fles om half twaalf en dan zet ik de wekker om6.00 uur dat er zeker niet te lang tussen zit.

Ik zal wel te ongerust zijn zeker. Hij weegt bijna 5 kg en is al bijna 6 weken. mogen ze dan al zolang slapen zonder voeding.
  • Wendy: ik laat er maximum 8u tussen, dat vind ik meer dan genoeg.
    Als hij 5kg weegt zou ik er 8u tussen laten hoor, kan je zelf ook wat langer slapen.

Cindy: fijn dat de BV zo goed loopt!
  • denk hier n hongerdagje...
    zijn nu 18u00 en net maaltijd 6 gepasseerd...gaat vandaag 8voedingen worden
    geen probleem, maar hopelijk vannacht niet natuurlijk
    normaal moet ik r stimuleren om te eten om 4u, vandaag vraagt ze zelf om 2u30-3u00
    en niet dat ze weinig eet, want ik hoor ze enorm veel melk slikken, te straks zelf zo veel dat ze haar verslikte
    en als ze gulzig is, laat ze een boertje en geeft ze een beetje melk terug

echt n heel andere meid vandaag, ook veel wakker en zeer alert, echt alles moet ze gezien hebben, en ze heeft dan ook van de grote ogen!

grote zus ook strike, ligt in zetel te dutten, laat ze maar doen, nu toch vakantie, dan zal ze straks ook wel later willen slapen, ma ja dan slaapt ze morgenvroeg ook wat langer he wink.gif alhoewel moeten om 10u bij k&g zijn voor gehoortest
  • trouwens
    n week voor bevalling heb ik last gekregen aan mn polsen, zo aan de duimkant, soort verkrampingen, vooral smorgens na slapen zo verkrampt

nu, 3weken na bevalling (hog al drie weken), heb ik er nog en meer last van : aan duim krampen, pijnlijk gevoel bij overdreven bewegen, pijn na lange tijd rust hand, gisteren "hersprong" er opeens iets (denk pees ofzo) en bleef duim verstijfd staan, en na mn duim te bewegen hersprong dit precies terug en opeens verdwenen.

herkent iemand dit? dacht dat ik dit voor bevalling is genoemd had en dat er toen iemand op gereageerd had...

heb ns gegoogeld en zou soms komen bij zwangere vrouwen, soort peesontsteking
    ma ja, kan niks nemen he, ik geef bv...

als t blijft duren mss toch ns naar dokter, ma ga ni graag naar dokter, dus stel t maar uit, denk altijd zal da wel ns melden als ik vb voor zieke dochter ofzo moet gaan sad.gif
  • cindy hier zo'n 13 voedingen op een dag dus ja we hebben de raad gekregen van kind en gezin om dit proberen af te bouwen naar9 beetje de kleine klikjes weg werken drinkt soms mr 30

hier eentje die aan zn huiluurtje is begonnen best dat de papa niet thuis is of je zat alweer op zn arm de kleinezal vlug weten wie ervoor hem zorgt wink.gif
  • Gisteren nog zo zitten klagen van de lange wakkere nachten, en nu kan ik komen zeggen dat ze afgelopen nacht echt goed heeft geslapen. Ze is enkel wakker geworden voor haar voeding om half twee en heeft daarna als een roosje verder geslapen tot half 6!
    Wat ik aangepast heb? Gisterenavond voor haar laatste flesje heb ik haar een lekker badje gegeven. En in de draagmand waarin ze slaapt heb ik ze nu in haar nestzakje gelegd (want ik heb nog geen slaapzak)
    ipv met een gewoon dekentje want dat kon ik niet gemakkelijk vastleggen onder het matrasje van de draagmand.

Vandaag is ze overdag wel heel lang wakker geweest. Ik denk dat ze last had van krampjes. Wat kan je hieraan doen? Of hoe kan je ze best troosten bij krampjes?
  • vraagje ik vind het zo moeilijk s'nachts om die van mij slapen te leggen, ik heb namelijk de koets volledig staan boven langs ons bed daar lig hij in met een lakentje, maar als hij wakker word en honger heeft ligt hij soms bijna met zijn beentjes over de rand dat ik denk straks valt hj eruit. het voorste wiel van de koets staat op een boek dat hij wat schuin ligt ivm zijn reflux. zou ik hem een slaapzak aandoen maar is dat nog niet te jong. de slaapzak is 70cm. en hij is ongeveer 58 cm ondertussen.

vind het soms zo moeilijk hé. om te zien wat goed is of niet. terwijl het mooiste van al ik in een creche werk op de baby afdeling en zelf de raad geef aan ouders en al een dochter heb van 10. raar hé

maar toch voel ik me soms hulpeloos en ik mijn collega's bel. hihi
  • Sharon: op deze leeftijd kan je ze nog niet verwennen hoor. Je moet denken, ze hebben 9 maanden lekker warm en dicht bij jou gezeten en nu hebben ze dat gevoel niet meer constant.

Wendy: het enige wat ik kan bedenken is om hem in een bedje te leggen ipv in de koets.
    Janna slaapt gewoon in haar bedje, maar wel met haar doodoo beer. Waardoor ze toch geruster ligt vind ik.
  • @Linda:
    Als onze Kleine Broer wakker is, liggen we hem in de relax of in zijn parkje. Hij 'zit' ook supergraag op de schoot en wordt graag rondgedragen!

@Jessie:
    Als we gaan wandelen heeft Kleine Broer een rompertje met lange mouwen aan met daarboven een t-shirtje of een truitje. We wikkelen hem dan in zijn Lodger en leggen nog een dekentje over hem.

@Elle:
    Hier nog niet echt een ritme. Eerder een vast stramien dat we (proberen te) volgen. Wakker - eten - 'spelen' - slapen...

@Cindy:
    Fijn dat de borstvoeding zo goed loopt! Woog jullie dochtertje maar 2kg180 bij de geboorte? Heeft ze dan in de couveuse moeten liggen?
    Ze lijkt wel erg goed bij te komen hoor!
    Is het een soort 'slapend' gevoel dat je hebt in je polsen?

@Sharon:
    13 voedingen! En ik dacht dat wij een veelvraatje hadden, hihi!

Jullie hebben wel slaapkopjes, amai! Kleine Broer laat er overdag nog steeds 2/3 uur tussen en 's nachts ook nog maar 3/4 uur.
    Gelukkig is hij op een kwartiertje klaar met drinken zodat ik maximum een half uurtje wakker ben. (En gelukkig heb ik een goede highlighter zodat mijn wallen wat weggewerkt kunnen worden bigsmile.gif )

Groetjes,
    Anneke
  • neen,
    ze woog 3,180kg!nu 3 weken en ze weegt denk ik ongeveer 3,320kg : dus op 3w tijd 150gram erbij...wel eerste week afgevallen tot 2,900kg. dan paar dagen bijgekomen, dan paar dagen stabiel, nu weer paar dagen bijgekomen. morgen naar k&g voor gehoortest, denk ni da ze dan wegen. woensdag komt vroedvrouw wegen en volgende week naar KA.

mijn polsen, denk n peesontsteking ofzo. maar gewoon raar da da al zo lang is, en dan aan beide polsen. zo een gevoel van stijfheid, en pijn bij bewegen. als ik duimen beweeg, zo gevoel van overbelasting ofzo. is niet zo zeer als ik pols beweeg, eerder bewegen van duimen. soms 'knetst' het zo beetje als ik duim beweeg...echt raar gevoel..

@sharon : bij bv eerste weken op vraag is goed, maar kan vermoeiend zijn. maar je kan nooit te veel geven he. en misschien drinkt m graag meerdere keren kleinere porties he. na een tijd vinden ze allemaal wel een ritme en dan meestal 6 voedingen ofzo, maar in begin even laten doen (en zelf wat afzien he) - zelf vind ik door dag niet erg, nachten probeer ik wel te beperken tot 1à2 voedingen hoor, maar ja, als ze weent voor de hongen, kanje niet anders he. eerst moet je natuurlijk checken of t honger is, of krampjes, nood aan de mama ed. nnood aan de mama is ook aan borst hangen he, maar nu kan je inderdaad de baby echt nog niet verwennen hoor!natuurlijk t moet haalbaar blijven he
  • @wendy had ook slaapzak 70cm idd nog te groot kam er in wegzakke ben nu eentje gaan kopen 50-60 in baby2000 en die past hem goed vond het toch iets veiliger als een deken

hier ook nog geen doorslaper snacht denk 3-4uurtjes tss voeding vandaag was hij braah half12 tt 16.30geslape heb alles kunnen.poetse en kokem op het gemak da was ff gelede smile.gif
  • Wendy, wout is 4kg500 en 54 cm. En ik gebruik een klein slaapzakje. Je moet juist zien dat de opening rond de nek niet te groot is. Verder laat hij 6a7 uur s nachts tussen zijn voeding. Ik zou wout niet speciaal meer wakker maken hoor.

Kathleen, de koorts was na een dag weg. ja wout is inderdaad al 2 maanden, maar hij ziet er fysiek wel nog niet zo uit. Hij draagt nog 56.

Cindy, goed dat de borstvoeding zou goed loopt. jouw dochtertje lijkt me wel weinig aangekomen maar ik heb geen vergelijking omdat wout veel is bijgekomen door Hey inhalen van zijn prematuur. De Vroedvrouw zal jou wel kunnen inlichten.

geniet allemaal van je babietjes.
  • hier snachts poedervoeding en overdag afgekolvde moedermelk kind en gezin zei van de voedingen te beperken van 9 A10 per dag dus nu hem af en toe laten wenen hij weegt nu al 3420 gram anderhalve week na de geboorte komt van 3160
    drinkt voldoende mag nu zo'n 500ml en drinkt tussen 600 en 700 ml
    hier dekentje en eigen bed en doet dit goed
    grts
  • gehoortest ok; wel even afzien, was klaarwakkerr en geen zin in die plakkers...

gewicht en lengte gecontroleerd:
    lengte 2cm bij, dus gemiddeld nu
    hoofd ook gemiddeld
    gewicht p5, dus stijgend maar lichtgewichtje, zoals grote zus, heeft ook heel lang op curve p3 gezeten...en nu zeer vinnig(nu 3j en 14kg) , slank maar ok, kleine zus gaat idem zijn
    dus zeiden dat we het goed deden!
  • hoi

ben benieuwd of arah haar babytje al vast heeft. waar is de tijd, gaat zo vlug allemaal.

Hier heb ik de wekker niet opgezet deze nacht en hij heeft zijn laatste fles gehad om 23 uur en heeft zich deze morgen om Half 7 pas laten horen, ik dacht maar vlug ook lekker op tijd in bed maar juist deze nacht heeft papa en grote zus uitgekozen om fijn te ravotten tot 1 uur s'nachts in bed dus ben ik nog niet aan mijn nacht rust gekomen, deze avond nieuwe poging wink.gif
  • Cindy, tof dat alles goed was bij jouw dochtertje.

Wendy, wat slaapt jouw kleintje goed. Geniet ervan
  • Hoi dames!
    Eindelijk nog eens tijd om hier wat te schrijven!
    Erg druk, zaterdag is onze babyborrel en er komt toch wel heel wat bij kijken astonished.gif
    En de grote zussen zijn altijd thuis natuurlijk, dus mama weet wat doen wink.gif
    Met kleine broer is alles ok. 't is wel een klein profiteurke zalle content.gif , aan de borst of als hij wordt rondgedragen is hij tevreden, maar o wee, als je hem eventjes "alleen" laat in zijn park of wieg, dan begint hij onmiddellijk te zeuren.
    De nachten zijn hier ook wel vermoeiend. Hij laat maximum 3uur tussen de voedingen. Je kan er echt bijna je klok mee gelijk zetten: om 12u, om 3u, om 6u en dan om 9u. Begin het echt wel serieus te voelen drunk.gif
  • podakotje,

idd, met een baby in huis zowieso druk en vermoeiend, maar als er dan nog een bengel rondloopt toch nog stuk erger he!
    anders kan je even rusten als baby slaapt,maar nu als baby slaapt is het aandacht geven aan ander kind...
    en de nachten idem, hier dan nog de malchance da grote zus ook wat ziek is en ook wel ns snachts wakker wordt...dus dubbel plezier.

maar de vermoeidheid valt eingelijk nog mee, adrenalie he. en ze zeggen als je bv geeft, slaap je die korte periodes die je slaapt ook vaster.

hier net wat opgerommeld, want verwacht sevens n vriendin op bezoek. dus weer geen rust sad.gif(

och ja zullen wel er allemaal doorgeraken he
  • Hier vanochtend voor het eerst weer op controle geweest met onze kleine meid!
    Haar geboorte gewicht was 3511 en is toen afgevallen tot 3197.. Nu vanochtend bij de dokter 3580 ! .. Dus ze zit nu na 2 weekjes alweer boven haar geboorte gewicht, dus erg netjes.
    Ook is ze al 2cm gegroeid en is nu 53 cm lang. content.gif

Dat beetje geel zien van het begin is ook weg, na wat daagjes in het licht en de kleine rode vlekjes in haar gezicht waar ik me wat zorgen om maakte of dat wel normaal was is ook allemaal goed, en komt van de hormonen in de bv. Ze doet het gewoon geweldig dus! We mogen over 2 weekjes weer terug om nog eens te wegen etc.

Slapen gaat nogsteeds het zelfde, 2x wakker, rond half 3 en dan rond half 6.. en dan slaapt ze tot een uurtje of 8. Maar ik moet zeggen dat ik nog redelijk moe ben steeds. Vooral in de namiddag en avond val ik te pas en te onpas in slaap overal als het even kan.

Maar verder super trots hierzo! <3
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld