junibeebjes

• 1 jaar

Onze Joppe is morgen, alweer 1 jaar, kben een beetje emo. Tis de laatste 1ste verjaardag dat we vieren!!

Ons kleine mannetje wordt GROOT!!!!

Hij is jammergenoeg weeral ziekjes, zijn luchtwegen en zijn oortjes, weeral aerosollen en antibotica.

Zonnetje, zomer, .... waar blijf je ...

Zaterdag 1 juni zijn feestje, een BUMBA feestje. Zijn kroontje ligt al klaar! Leuk ... !!!!

Tot later iedereen (echt een emo berichtje maar kben enerzijds blij met zijn 1ste verjaardag en anderzijds vind ik het 'jammer', geen baby'kes meer bij ons.

MAAR TOCH ZO GELUKKIG MET MIJN VENTJE EN MIJN 3 KIDS <3 .

Tot later! wave.gif
  • 1 jaar

iedereen hier precies aan het feesten? zo stil!

hier binnen 2 weken AL een 1 jarige....pffffffffff gaat nog sneller dan bij t eerste...
    en wetende dat dit niet meer zal terug komen (komt geen derde)..maakt t precies nog sneller gaan

ben achter traktatie creche aan t zoeken, bij ons de gewoonte dat ze dan aan kindjes iets geven, maar moet zeggen, altijd brol, je beziet dit één keer en voor rest niet meer
    vandaar ik zoek iets nuttig, en wat is nuttig: eten?
    heb al vanalles gevonden dat gemaakt wordt met petit gervais, vb clownegezicht en petit gervais is de neus, of nen bumba ...
    moet alleen nog iets zoeken om recht te zetten, want ik zie altijd met satestok, maar dit vind ik mega gevaarlijk, dacht mss aan een plastiek lepeltje, moet t ns uitproberen denk k.

iemand van u nog leuke ideetjes?

heb vandaag met grote zus uitnodigign feestje gemaakt (verjaren zelfde week dus samen feestje) het wordt een regenboog feestje, dus beetje inkleden, vele kleuren enzo, en voor de kids wat voorzien (scminken enzo, een spel bedenken, heb nog vele gekleurde zakken voor zaklopen, twister spel, misschien gekleurde blikken maken, zo blikkengooien enzo ::::::maar dit enkel als ik tijd vind... sad.gif(
    en natuurlijk een fel gekleurde taart, misschien gekleurd dranje zoeken voor apero kids?
  • Wij vieren morgen een 1-jarige meid die (eindelijk) 2 tandjes heeft, al een week of 3 heel goed kan stappen (morgen om echte schoenen ipv Bobux dan kan ze eens mee naar winkel), altijd erg vrolijk is (behalve als ze haar zin niet krijgt)... Om het kort te zeggen: ik zou ze niet meer inruilen (en ben het bonnetje toch kwijt wink.gif).

Hier eet ze nog steeds enkel platgemixte pap en flessenmelk maar dat komt wel met de tijd verwachten we.

Heb nu steeds van die bevallingflashbacks (en vind die niet leuk).

Hiep hiep hoera voor alle juni-kindjes (ook voor degene die al vroeger waren dan gepland!)!
  • Hoi dames,

Een welgemeende dikke proficiat aan al onze juni-beebjes!
    Nog een paar nachtjes slapen en dan is het ook onze beurt al! Is echt omgevlogen!!
    Hij doet het goed, is niet bij de rapsten (nog niet rechtstaan zonder steun, stapjes ook helemaal nog niet) maar alles op 't gemakske, en voor mij is dat helemaal goed content.gif Laat hem nog maar wat baby blijven <3 ze zijn al zo rap groot!
    Hij is gedurende dat 1ste jaar ook amper ziek geweest. Juist deze week buikgriep sad.gif Maar op 1 jaar slechts 1x medicatie moeten innemen, is toch bijlange niet slecht hé thumbup.gif

Hij zegt al een 2-tal maanden heel bewust "mama" <3 Het is ook echt wel een enorm mamaskindje wink.gif

Slapen jullie kindjes nog veel? Den onze wel; 's morgens durft hij gemakkelijk tot 12u in zijn bedje blijven liggen, en in de namiddag doet hij dan meestal nog een middagdutje van een 2-tal uurtjes.

Allé,ik ga er es vandoor. Nog wat huishoudwerkjes nu meneerke toch slaapt en de dochters op school zijn. En straks kan hij misschien wat gaan plonsen in het water bigsmile.gif Zalig weertje hé thumbup.gif bigsmile.gif
  • hier waterpokken in creche...
    dus kans is groot dat ze t hier ook nog zal krijgen...
    ze verjaart binnen 2 weken...als t dan toch der door moet komen liever vandaag dan morgen , zou jammer zijn moest ze ziek zijn op verjaardag
  • allereerst een dikke proficiat al aan alle juni kindjes!!! gift.gif

hier is het nog wachten tot 3 juli vooraleer mijn kleine ventje 1 jaar is. Wat gaat het snel zeg!!!!
    Mis het zwanger zijn de laatste tijd zo erg zeg ik weet niet wat dat is. Ventje wil nu stoppen met pil maar ik wil eigenlijk begin volgend jaar stoppen en dan nog thuisblijven tot Nino naar school gaat...
    Nog even afwachten.

T is te hopen dat het hier neit weer 2 jaar gaat duren (alle 2 miskramen en 3e keer goede keer)...

Ben nu veel bij mijn zoontje omdat ik ouderschapsverlof heb, heerlijk maar met dit weer kun je ook niet veel doen zeg. thumbdown.gif
    En de tandjes... die schieten hier uit als kool bigsmile.gif
    9 heeft hij er.

Zijn terug naar leuven moeten gaan en het hoofdstuk epilepsie is definitief volledig gedaan!!!

Zijn trouwens in een rechtszaak verwikkelt ivm de kleine. In ziekenhuis A hebben ze hem medicitie voor 6 jarige gegeven ipv 6 maanden (vr epilepsie aanvallen onder controle te houden)!! De prof in Leuven zei me dat want anders had ik het nog niet eens geweten.. En weten dat die medicatie zo al zwaar genoeg is voor de hersenen!! Ja de dokter had zijn excuses aangeboden.. Daar zijn we wat mee. Waarschijnlijk winnen die dokters toch maar ik moet er niet aan denken wat had kunnen gebeuren!

Dus als je niet in het ziekenhuis moet zijn, blijf er lekker buiten!

Slapen is nog steeds een ramp. is om 8-9u wakker, doet smorgens en snamiddags zelfs geen dutje meer!
    Tegen 23u gaat meneertje slapen smug.gif

Maar hij is zo happy en vrolijk dat je het hem meteen vergeeft
    content.gif

wave.gif
  • Hallo,

Ik ben er ook nog eens geraakt.
    Proficiat aan alle juni beebjes.

Hier sinds donderdag een 1jarige in huis. Keek er met enorm gemengde gevoelens naar uit. Langs ene kant zo trots op mijn grote ventje. Maar langs de andere kant : nu is het echt geen baby meer.

Hier een lichtgewichtje. Net bij ha gewogen. 8.470 g. Amper 470g bij op 3 mnd. En 79 cm. Qua groeicurve volgt hij zijn lijn met lengt goed. Gewicht gaat vreed omlaag. Maar ja, aan zijn eten zal het niet liggen bigsmile.gif
    Om half 7 : 250 cc melk
    9u: 2 sneetjes brood
    11.30 : 200/250 g gp
    15.30 : 200/250 fp
    Als wij eten eet hij beetje mee aan tafel
    19:00 250 melk en soms nog puddinkje

De tandjes willen hier niet echt vlotten. Op 8 mnd eerste tandje en nu toch ook al 3! goofy.gif

Lopen doet hij nog niet. Alleen aan het handje of rond tafel en zo wel. Los staan kan hij wel al ff. Kruipen doet hij als de beste. Vooral naar daar waar hij niet aan mag komen tongue.gif
    Dag zwaaien is zowat zijn hobby. De hele dag op alles en iedereen. En sinds vrijdag kan hij eindelijk klappen. Was zo grappig de eerste keer. Echt zo kijken naar zijn handjes. Zo van : " wat doe ik nu???" en dan ne big smile bigsmile.gif
    Praten begint ook te vlotten. Dada, haphap, heb (hebben), nee, te-et (kenneth) , tite(kwinten), titi (tut) en mama. Dat laatste zei hij vele later dan kenneth zijn naam. Mijn kleine aap. En sinds het weekend zegt hem tat (dat) als hij iets wil hebben. En dan maar wijzen wat tat is content.gif
    Zo leuk als ze beginnen praten.
    Ik hou zo veel van mijn schatje <3

Binnen paar weekjes gaat hij onder het mes. Zijn balletjes willen niet indalen. Ze gaan ze nu operatief in zijn zakje stoppen. Zie er zo tegen op.

Maar verder is alles hier prima. Alleen heel druk. Combi ft werken, 2 kids en het hele huishouden. En zeker nu we net verhuisd zijn naar iets groters en ik elke dag 80 km in totaal rijd om Kenneth naar school te brengen. We vertrekken om 6.50 en zijn pas rond 18.00 terug. Nog ff doorbijten en hij gaat hier naar school. Ik zal blij zijn. En mijne naftbak ook. Kost wel wat, dat heen en weer gerij.

Zo, ik ga mij in de zetel gooien en nog ff wat tv kijken met een glaasje wijn. En dan bed in. Het is weer snel 5.20 drunk.gif

Groetjes
    Kathleen en haar 2 ventjes

Ps gebruikt er nog iemand zijn draagzak/doek?
    Kwinten zit nog supergraag in zijn babybjorn. Maar soms kijken de mensen maar vreemd. Blijkbaar is dat not don na 7 mnd of zo.
  • en jawel,mne schat is 1jaar... sad.gif

ik denk net geen 8 kilo, grootte geen idee
    eten:
    7u00: melk 180
    10u: petit gervaiske of stukske fruit
    12u: groentenpap 200
    15u30: fruitpap 200
    17u: mee-eten van tafel (veel spelenderwijs)
    18u30: melk 180
    22u30: melk 180

flinke kruiper, en tegenwoordig gewoon kruipen, zelf met snel tempo wink.gif, vandaag (1dag na 1j) trekt ze haar eigen zelf op, zeer goed zitten, van lig naar zit geen enkel probleem, stapt met twee handjes maar nog niet stevig
    praten: mama, papa, dada, en voor de rest heel veel klankjes en kreten

2grote tanden, 2 die net komen piepen

manman, het gaat toch snel, sneller als bij de eerste
    maar mn grote meid wordt morgen ook al 4j...pfff

drukke week, en zal zo altijd zijn, 2 jarigen vlak na elkaar
  • Hieperdepiep Hoera aan/voor alle juni - kindjes!

Het jaar is toch omgevlogen he?
    Hopelijk stellen alle kapoentjes en hun gezinnetjes het goed?

Hier enkele schemaatjes (in de mate van het mogelijke) van onze Kleine Broer:

Slaapschema:
    07.00: opstaan
    09.30 - 11.30: dutje
    14.00 - 16.00: dutje
    20.00: bedtijd

Eetschema:
    Rond 07.00: bv + boterhammetje
    Rond 09.00: yoghurtje
    Rond 11.30: groentenhap
    Rond 13.30: koekje + bv
    Rond 16.00: fruithap
    Rond 17.00: mee eten met mama, papa & Grote Zus
    Rond 18.00: bv (meer hangmoment dan eetmoment)
    Rond 20.00: bv
    Rond 23.00: bv
    's nachts: bv
    Hij is dus nog een echt borstenkind bigsmile.gif .
    Al begin ik wel meer en meer de vraag te krijgen wanneer we er nu eindelijk mee gaan stoppen.

Hier wordt de draagdoek nog steeds gebruikt hoor.
    Als we gaan wandelen, of als we gaan winkelen... of gewoon thuis als meneertje een 'hangdagje' heeft.
    Kleine Broer is een echt mama'skindje. (En ik vind dat absoluut niet erg!)

Zo, ons mannetje is wakker! Tijd voor zijn groentenhapje!

Groetjes,
    Anneke
  • hihi Anneke, jouw post had helemaal de mijne kunnen zijn content.gif Enkel dat hij 's nachts doorslaapt en wel blijft liggen tot 11.30u! astonished.gif

Volgende week op het vliegtuig met de kleine man bigsmile.gif

Prettige vakantie allemaal!
  • hier is ons mannetje eergisteren 1 jaar geworden en morgen het grote feest voor hem. Lekker BBQ thuis met familie en vrienden.

Wat is dat jaar voorbij gevlogen zeg

Hier nog iemand die al 365 niet meer heeft doorgeslapen. Nog steeds 1x per nacht opstaan maar meneertje gaat nog steeds pas tegen middernacht slapen smug.gif

Stappen gaat nu goed, wel gevallen op zijn mondje en serieus aan het bloeden pff vind dat moeilijk om hun vrijheid te geven heb zo schrik dat hij hard gaat vallen maarja we hebben hen 9 maand bij ons gehad dus zullen toch maar stilaan loslaten content.gif

Hier ook net over de 8kg en 74 cm geen grote of dikkertje dus

wave.gif
  • eindlijk het weer waar we op gewacht hebben!!
    zaaaaaligg
    en kindjes vinden het hier geweldig
    we hadden een groot zwembad buiten gezet voor grote zus en vriendinnetjes
    en voor kleine zus een mega leuk zwembadje zo met regenboog vanboven
    maar nee hoor, kleine zus gaat echt niet heel alleen in zo klein badje zitten hoor: ze kruipt en klautert gewoon in groot bad wink.gif
    leuk om te zien, maar natuurlijk opletten geblazen he

jammer dat ze hier nog niet loopt, want zo buiten kruipen, ni simpel he
    op gras ok, maar op terras...
  • Sinds begin deze week hebben we een 'groeispurtertje' in huis!
    Kleine Broer wil OF constant op de arm OF constant aan de borst.
    Fijn met zo'n warm weer bigsmile.gif .
    Nu, klagen doen we niet hoor want we genieten van elk moment!

Sinds vanmorgen kan hij ook flink rond de tafel stappen.
    En hij eet zelfstandig zijn boterhammetjes op. (= niet alleen leuk om te zien maar ook heel handig! )

Grote Zus en Kleine Broer kunnen het uitstekend met elkaar vinden.
    Samen in de zandbak, samen in het zwembad, samen spelen...
    We genieten met volle teugen van onze kapoenen!

@Polkadotje: Veel plezier op reis! Ik ben nu al benieuwd naar de foto's! wink.gif
    @Linda: Nog een late 'HiepHoera' voor jullie kleine mannetje! Fijn (nuja) om te lezen dat ik niet de enige ben die al zolang niet meer heeft kunnen doorslapen tongue.gif

@Cindy: Inderdaad, kruipen op het terras...

Zo, nu Kleine Broer slaapt gaan Grote Zus en ik er een 'knutselvoormiddag' van maken. Pret verzekerd!

Groetjes,
    Anneke
  • Wij hebben ons eerste ziekenhuisopname erop zitten. Mijn kleine blonde god is dinsdag geopereerd. Dubbele liesbreuk en beide balletjes naar zijn balazakje gehaald. 4,5 uur heeft het geduurd. Ik was op vd stress. Hij (en ik natuurlijk ook) zijn een nachtje moeten blijven. Maar nu is hij veilig thuis. Qua timing niet echt ideaal. Hij mag 6weken niet in (zwem)bad of zandbak. Eerste dagen ook niet rondkruipen of zo. Hij wordt dus gedwongen heel de dag op arm of in stoel, buggy te zitten. Echt niet leuk voor ventje. En de mama zal blij zijn als ze terug iets gedaan krijgt. Nog paar daagjes doorbijten.
  • goh kathleen, lijkt me echt stressie zo operatie

wij gaan dit ook aan de hand hebben tegen dat ze 10kilo is...
    haar ductus aan hartje is nog open (gaat normaal eerste weken al toe), dus ze heeft nog een geruisje, en zou dus nog dichtgemaakt moeten worden

via buisje langs de lies, routine zeggen ze...jaja...zal veel routine aan zijn voor mij, ben nu al aan het stressen en kan nog half jaar duren...
  • gisteren naar efteling geweest met kids = de max!
    en rest van week was/is gewoon thuis in zwembad: zalig & genieten! hebben hier echt twee waterratten! (natuurlijk ook constant oppassen geblazen)

zomer = genieten!

probleem enkel, hebben een kruipertje, wel flink stappen aan handje, maar niet alleen, en dat vind ik dan wel wat ampetant , zeker buiten (terrastegels...) In begin legden we een deken op grond, nu niet meer, want is er toch altijd langs
  • zweten zweten zweten

Piep mama's en mss ook papa's

Onze meid is ook al 1 jaar zeg ale je al dik13 maand eigenlijk (6-6-12)
    Nu zat ik met een vraag. Ons meisje is vanaf de geborrte al een zwetertje geweest. Maar nu word het toch erg. Het ligt wss ook aan dit mooie weer maar begin me toch zorgen te maken. Haar haar is 90 % van de tijd zo nat dat ze precies net uit bad komt. De druppeltjes zweet hangen echt onderaan haar haarpuntjes te bengelen. Haar voorhoofd is zo nat dat de druppeltjes er aflopen . Is dit nog normaal? Ze is hiernet in bad geweest, haar haar was net droog als ik begon met koken. Als ik haar in haar stoel zet om te eten merk ik zo haar weer natter worden. Op haar stoel was echt een natte plek te zien na 15 min. Zijn er nog mama's die dit meemaken?
    Wat doe ik het best?

Groetjes van mama en Elyssia!
  • hier ook een zwetertje..
    haartjes deze periode ook vaak nat
    rest niet zo extreem
    anders toch ns even melden bij je volgende bezoek ha of ka?
    zal wel niets zijn, maar weet uit ervaring pas rustig als je het hoort van experts wink.gif
  • Dag mama's,

Wij zijn net terug van een deugddoende vakantie!
    Kindjes heel braaf, mama & papa uitgerust... ZALIG!

Onze Kleine Broer begint (eindelijk) duidelijk 'mama' en 'papa' te zeggen. Verder wijst hij met zijn vinger in het rond en moet ik die dingen benoemen. Heel grappig want soms heb ik het niet snel genoeg gezien en dan wordt meneertje boos.
    Grote Zus is echt een geweldige Grote Zus!
    Ijsjes delen, samen spelen, boekjes voorlezen... She does it all!
    Nu onze 'jongste' bijna 15m is, gaan we de borstvoeding afbouwen. Enerzijds met een beetje pijn in het hart want het zal de allerlaatste keer zijn dat ik borstvoeding kan geven. Maar langs de andere kant hoop ik dat hij beter gaat slapen want tegenwoordig wordt onze kapoen weer (minstens) 2x per nacht wakker om te komen 'mamahangen'. (Hoewel ik daar nog steeds van geniet.)

I.v.m. dat zweten: Onze kindjes hebben dat ook best fel. Bij Grote Zus is het nu iets minder maar als ze vroeger in de zetel haar papje dronk, waren haar haren helemaal nat! (Volgens haar turnmeester is dit goed omdat ze zo sneller afvalstoffen kwijt geraakt.)

Groetjes,
    Anneke
  • ikke heel eventjes
    @anneke: hier ga ik ook de bv afbouwen, ook wel met pijn in het hart, maar vooral letterlijk pijn, broerlief begint meer en meer te bijten!! wink.gif nervous.gif Tja, em heeft dan ook mooie, witte tandjes waar hij zo fier op is goofy.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld