junibeebjes

• Hallo iedereen!

Hoe is het ermee?

Hier alles ok: de kleine meid is niet zo klein meer; kruipt rond, kruipt overal op, wil overal aankomen (vooral aan dingen waar ze niet aan mag komen), staat al zonder steun, valt hier en daar eens tegen met blauwe plekken tot gevolg, blijft vrolijk, eet nog altijd geen brokjes pap maar ja... Ze speelt ook al een beetje gitaar smile.gif.

Ik vroeg me eigenlijk af of er onder jullie zijn die al aan een tweede zouden beginnen? Wij zijn daar nu zo wat over aan het denken hoe lang we daarmee zouden wachten en ik denk dat snel na elkaar wel handig is langs de "dan zijn we snel uit de pampers"-kant maar ook wel erg vermoeiend langs de andere kant.
  • Goeiemorgen dames,

@Robine: Fijn om jou nog eens te lezen! En wat leuk dat jullie meisje het zo goed doet!

@Wendy: Tussen Grote Zus & Kleine Broer zit er 25 maanden. In het begin was het wel wat zoeken. (qua organisatie dan)
    Maar nu vind ik het heerlijk! Ze spelen al fijn met elkaar (= samen op de mat met de blokken, samen in de zandbak...) Nu, wij hebben wel een zeer rustige Grote Zus hoor. Ze heeft nooit moeilijk gedaan als haar Kleine Broer aan de borst lag en ze is ook nooit jaloers geweest omdat hij op onze kamer sliep en zij in haar bedje. (Je hoort het wel, ik ben fier op onze kindjes wink.gif )

Fieuw, wat ben ik blij dat de lente in het land is! Ik had het wel gehad met dat somber weertje! Ik loop er dan ook bij als een wandelende kleurboek bigsmile.gif .
    Grote Zus zit momenteel op school. Ze had er weer zin in vanmorgen!
    Kleine Broer ligt momenteel te slapen. Hij dut nog 2x per dag. Hij is een heel beweeglijk bazeke! Overal over en onder kruipen, zich rechttrekken... Momenteel wil hij constant rechtstaan en stapjes zetten. Maar omdat hij nogal 'wiebelbeentjes' heeft, lukt dat rechtstaan nog niet zelfstandig.
    Van doorslapen is hier ook nog steeds geen sprake. Ik had stiekem gehoopt dat hij op 10 maanden toch eens wat langer tussen 2 voedingen zou laten... en eerlijk gezegd denk ik dat hij 's nachts gewoon wat 'mamatijd' wil...
    Ach, ik laat hem maar begaan <3 .

Zo, ik ga nog wat in de tuin werken!

Groetjes,
    Anneke
  • hier nog geen gebrabbel tis gelijk een stil ventje nog geen woordjes
    vandaag een slechte dag constant krijsen hij heeft geen koorts (klein beetje verhoging) zie gelijk geen tandjes op komst weet niet wat er scheelt heb hem toch nurofen gegeven en kmoe zeggen tis gelijk wa gebeterd
    hopelijk broed hij niks want isnog maar net van zijn aerosol en antibiotica vanaf
    heb drie dagen in ziekenhuis geweest het is nu op en af mijn vel is nog droog dus ik hou nog altijd geen voldoende vocht op blijkbaar ik probeer nu zoveel mogelijk te drinken en zout te eten maar die zoutkoekjes chipjes en dergelijke komen mijn oren uit zu amai
    hoe gaat het met de rest
  • morgenavond ga ik voor de eerste maal mijn ventje ergens achterlaten omdat ik ergens me mijn vriendin naartoe ga en tis me gemende gevoelens ok ik ben er dan effen tussen uit maar ja mijn kleine schat moeten missen kheb dan gelijk een gevoel dak hem tekort doe kga er proberen van te genieten want ja je krijgt ni elke dag de kans om gratis naar nekkanacht te gaan he en net nu is het 20 jaar
  • hier morgen 10m! maar zit geen kruipen in zenne...
    zit al heeel flink, rolt ook enzo, maar kruipen, neen zenne..
    soms zit ik of zus langs haar en doen de "kruip" beweging, ze vindt dit heel lachwekkend, maar zelf doen: not
    ze staat graag op beentjes, maar kan r nog niet zelf optrekken.
    ze heeft stekke-benen he, dus zie ze nog niet lopen (of ze breken wink.gif)

ze weegt (denk ik) nu toch wel bijna 7kilo - is 10m, grootte geen idee.

ze eet nu echt wel goed - smorgens bv/fles - groenten 200-250 - fruit 200-250 - savonds rond 17u00 bv - dan 19u na badje fles 180 - en dan om 22u terug wakker nog ns n fles...en jawel ...wordt snachts terug wakker, meestal rond 2u (bv) ...
    dus eigenlijk eet ze 5grote maaltijden en dan nog ns 2 tussendoortjes...en dan weegt ze nog maar (net geen) 7kilo...

echt stekkebeentjes heeft ze wink.gif
    als ze in creche is, dan zijn daar babytjes van haar leeftijd met zo echte babybillen/benen...daar graakt ze 2keer in denk k

ze doet kleertjes maat 68 aan (soms aan korte kant)
    heb nu maatje 74 bovengehaald om te wassen, maar denk nog te groot...
    (voordeel van 2meisjes van dezelfde periode; moet gewoon naar zolder gaan en heb nieuwe kleertjes wink.gif)
  • Nou dames, hier een snelle stapper. De eerste stapjes alleen zijn een feit (een stuk of 10, afgelopen zondag); de stapjes aan de hand gaan steeds beter! Vind het zo'n raar zicht: tandeloze baby die stapjes zet smile.gif.

Ondertussen eet ze al iets grover gemixte pap maar broodstukjes en andere stukjes blijven uit den boze.
  • amai stappen, hier nog niks zenne
    zelfs als ik ze recht zet en handje geef, ze vindt wel leuk om te staan, maar zet zeker nog geen stappen
    ook trekt ze haar eigen nog niet op
    ze zit flink, ze begint vooruit (ale achteruit) te slepen, maar voor rest nog niks..
    maar ze heeft zo beentjes waar ge volgens mij nog ni kunt op stappen wink.gif
    zo mager sprietekes....

ze is nu 10m, weeg 7,250 en is 72,5 cm lang
  • Dinsdag wordt wout al 1 jaar!
  • Dikke kus voor Wout X
    Leuk al 1 jaartje oud!

Hier wordt onze Joppe het einde van de maand 1 jaar, amai gaat veel te vlug, hij begin een lichte poging te doen om te kruipen maar valt telkens voorover op zijn gezichtje... Staat wel al mooi recht maar verzet zijn voetjes nog niet. Zou dat beter lukken met schoentjes?

Hoe gaat het met de andere kindjes en hun mama's?
    grts
  • Dag mama's,

Met de lente in het land vind ik weer meer tijd om hier nog eens te komen lezen!

@Hanne: Alvast een HipHipHoera voor Wout! Wat gaat de tijd toch snel! Hoe gaat het met jullie kereltje?

@Angelique: Wij hebben ons laten vertellen dat je het best zo lang mogelijk wacht met schoentjes.
    Kleine Broer draagt nu Bobuxjes.

Hier zijn de windpokken eindelijk verdwenen! Eerst Grote Zus, dan Kleine Broer (die er duidelijk wel veel last van had)! Laat nu die ziekekiemen maar wegblijven!
    Ik durf het ook amper te typen maar... onze kleine held heeft al 2 nachten na elkaar 'doorgeslapen'! 't Is te zeggen: van half 12 tot half 7! Heeeeerlijk! Binnenkort kan ik die wallencrème nog achterwege laten!

Dames (en kindjes), geniet van het verlengde weekend!

Groetjes,
    Anneke
  • goh...tis echt..tis al bijna n jaar geleden al...
    echt voorbijgevlogen hier!
    toch mis ik het zwanger zijn al , en toch komt er geen derde meer hoor. nu druk genoeg!

hier weer n bronchite, aerosol en antibiotica
    en weer terug wat afgevallen
    want als ze ziek is eet ze dus ook niet meer
    nu terug weer wel, maar melk nog niet echt

had echt gedacht dat ze deze keer sneller zou gaan lopen enzo
    maar grote zus liep op 1j, maar dat zit er nu toch niet in hoor, nu enkel rollen en vooruit (neen achteruit ) wat bewegen: maar ni echt kruipen, optrekken ook nog niet, en als ze op r voetjes gezet wordt, zet ze r voetjes ook nog niet naar voren
    op een maand kan veel gebeuren, maar dat zou heel veel zijn, dus neen, denk niet dat ze deze keer op 1jaar zal lopen.
  • trouwens al iemand bezig met verj feestjes?
    hier hebben we een grote zus, ze gaan samen een feestje krijgen daar er maar 2dagen verschillen, en ze is er al mee bezig.
    we denken dit jaar een thema feestje te maken voor familie: grote zus wil een regenboogfeestje...(en ik dacht iets simpel, prinses ofzo)

dus het eten/drinken aangepast aan regenboog: zal wel lukken, alles met vele kleuren he (regenboogtaart, gekleude salades bij bbq, fruitsla, ijs met gekleurde bolletjes, ...)
    maar wil ook activiteten eraan koppelen, en jawel voor groot en klein: zo beetje actie, en niet enkel benen onder tafel he wink.gif

ook natuurlijk aangepaste kledij vereist: vele kleuren (en dan zoiets van als ze dan niet aanhebben, dan worden ze me felle kleuren geschminkt ofzo;-))

vele gekleurde ballonnen en slingers, maar hoe een regenboog moet ik nog even over nadenken

man, kon ze nu ni gewoon prinses zeggen veeeeeel gemakkelijker wink.gif

en ja, kleine zus moet volgen he wink.gif zij zal volgend jaar het thema mogen kiezen he
  • @Cindy: Grote Zus is net 3 geworden en met haar feestje ben ik toch wel eventjes bezig geweest.
    Ze wilde persé het thema bloemetjes.
    (= heel makkelijk wink.gif)
    Haar uitnodiging was aangepast aan het thema, de dresscode was 'felle kleurtjes', de tafels waren versierd met vilten bloemetjes, er waren ballonnetjes met bloemetjes op en als dessert hadden we een taart van Maja de bij (en dus ook met bloemetjes smile.gif )
    Ik maak altijd een fotoboek voor haar verjaardag (met foto's van het afgelopen jaar). Een tijdrovend werkje maar het het resultaat is wel heel mooi.
    Voor de grootouders, meter & peter maak ik ook een boekje met foto's van het afgelopen jaar (maar dan veel dunner dan haar fotoboek).

Voor het feestje van Kleine Broer is nog niets in orde. Daar moet ik eens dringend werk van maken smile.gif.
    Voor zijn babyborrel was het thema 'Lego'. Maar nu heb ik nog geen idee...
    Dat wordt dus nog eventjes zoeken.

Zo, Kleine Broer heeft net een ochtendslaapje achter de rug. Tijd voor entertainment!

Groetjes,
    Anneke
  • ja, we gaan voor een thema feestje, ze zijn alletwee dezelfde week jarig, dus mag iets speciaal zijn he
    thema:alle kleuren van de regenboog (ik had r gevraagd welke lievelingskleur, dacht gaan voor een bepaald kleur, ja nee, regenboog! wink.gif)
    dus heeeeeeel veel kleuren zeker: ballonnen, servetten, tafellaken....
    dresscode: regenboogkleuren natuurlijk
    maar wil nog spelletjes voorzien, voor groot en klein: iets met de ballonnen? twister, schminken, kleurenbingo, ...
    eten: heel veel kleur zeker: suikerpasta taart, fruitsla, ijsjes met zo discobollen
    hopelijk schijnt de zon dan, dan lekker buiten, altijd beter als binnen he, want nu: zeeeeeeeeeer triestig weertje zenne...

en volgende week weekendje zee gepland: hopelijk toch wat beter weer, want als t zo is als nu zullen we niet veel zee zien vrees ik (dit geboekt vorige week toe het zo wamr was...)
  • we zijn hier precies stil gevallen - tijdje geleden...

hier 11m gepasseerd, en opeens een grote sprong gemaakt:

eten: wil graag stukjes eten, mee-eten. zeker als wij allen aan tafel zitten: ze wil hetzelfde eten als ons: en ze mag dit ook van ons. denk dat het nu allemaal niet meer veel uit maakt. (zelfs in weekend op een frietje gesabbeld)

als ze staat (als wij ze rechtzetten) en steunt, zet ze haar voetjes voor, stappen (begin van he), maar trekt haar zelf nog niet op( begint stillekes te experimenteren)

qua babbel: veel geluiden, kreten, mamamaama, papapapa, bababab, lalala, dadada, ...

karaktertje: als het haar niet aanstaat: dan horen we het wel wink.gif

slapen: helaas nog steeds 1X/nacht wakker, en echt om te eten: bv niet meer voldoende, wil ook fles 180-200
    (dus eet nu :
    7u00 : fles 200
    11u30: groetenpap 200-250
    15u30: fruit 200-250
    16u30: bv (zal niet veel meer zijn) + mee eten (zie spelen) boterham
    18u30 : fles 200
    22u30 : fles 200
    en dan !!! om 2-3u : fles 200

en: dan nog zo'n licht gewichtje he: is toch veel dat ze eet, niet???
  • hier eentje da zich al goe optrekt (nog geen 11 maand) goe rondkruipt en ook al wa mee eet van tafel maar nog ni alles
    smorgens krijgt hij een boterham maar we moeten alles nog zelf in zijn mond steken vertikt het om een boterham of koek in zijn handjes te nemen stukjes afsabbelen doet hij ook nog niet
    frietjes eet hij hier al een maandje (kleine stukjes in mondje)
    echte stukjes eten doet hij nog niet maar af en toe lukt het wel
    hier ook een karaktertje alst hem ni aanstaat
    brabbelen begint hij ook al goed te doen mama was zijn eerste woordje daarna dada en ikz ou het leuk vinden voor de papa als hij tegen vaderkesdag papa zou zeggen

wel nadeel slaapt enkel in zijn bed dus in de loop van de voormiddag nog uurken naar boven dan na de middag en dan in de vooravond voor mij komt het lastig3 keer die trap met hem op (weegt al iets boven de 10 kg)

zijn eetschema
    smorgens boterham (of granenpapje) en daarna dan 150 cc water (ale melk ervan maken)
    smiddags gp zo'n 300 gram
    dan vanaf 16 uur fp rond de 200 gram
    dan om 18 uur wordt er nog eens een boterham aangeboden meestal eet hij daar maar paar stukjes van als wij dan warm eten dan krijgt hij ook wel nog iets van tafel omdat hij anders toch daar zo zielig bij zit in ons bord te kijken en hij komt vanzelfs af om aan tafel te zitten
    en dan rond 20.30 een fles melk van 240 of 270 cc water

cindy jou meid eet idd redelijk veel als ik da zo vergelijk maar tzal zijn omda ze een goede vertering heeft zolang ze eet en groeit en bloeit en bijkomt zou ik me ni ongerust maken
  • sharon:
    hier 11m en 7,200kg...
    maar zoals je zegt: energie voor 2 wink.gif
    maar enkel probleem als ze ziek is he, dan snel krachtverlies enzo (als ze ziek is,eet ze dus ook ni he)
    maar ja, grote zus was net hetzelfde, nu een flinke meid!
    ni mager, ni dik, heel gewoon
    3j11m : 15kilo dus gewoon
  • @Sharon, ik val effe binnen (onze kindjes zijn juist even oud). Ze zeggen dat kindjes tot een jaar een halve liter melk nodig hebben om goed te ontwikkelen, dus misschien 's morgens wat meer melk geven? Ik geef eerst fles, half uurke daarna brood omdat ze anders ook maar kleine fles wou smile.gif.
  • Hier eentje van ook nog geen 11 maanden.

Trekt zich ook al zelf recht, kruipen zal ie niet doen doet er ook geen moeite voor. Stappen aan handje doet hij wel.
    Ook lichtgewichtje (7.200kg).

Laat hem s avonds ook mee eten van tafel buiten frietjes heb ik nog niet geprobeerd en gegratineerde dingen ook niet voor de rest smult hij wel mee. Heeft een tijdje geduurd voor hij niet meer kokhalsde als ik stukjes gaf bv in groentepap maar nu gaat alles heel goed.

Moet het wel ook zelf in mondje steken want gelijk brood als hij dit vastneemt knijpt hij erin en laat het altijd op de grond vallen wink.gif .

Heeft nu al 7 tandjes bigsmile.gif , 3 op 1 week tijd bijgekomen en dat zonder probleempjes/huilbuien gelukkig.

Het was en blijft eentje die HEEL weinig slaapt smug.gif . S voormiddags altijd maar 20-45min, s namiddags als ik geluk heb nog een halfuurtje maar slaat dit ook vaak over en dan gaan de oogjes pas weer toe tegen 22 uur!!! Heb nu mijn ouderschapsverlof halftijds dus nu is het te doen maar ervoor was ik doodop, heel erg vermoeiend. Maar nu dus vollop genieten en hopelijk snel BETER WEER DAT WE BUITEN KUNNEN MET ONZE SCHATJES annoyed.gif Aangepast door linda1988 op 24/05/2013 15:37
  • Dag dames,

Hier heeft de emo - kip het even van me over genomen!
    Vorig jaar lag ik nu bijna in het ziekenhuis... een weekje ter observatie. Met onze Kleine Broer nog in de buik en onze Grote Zus die ik toen zo moest missen.
    *Slik*
    Wat gaat de tijd toch snel!
    (Ik had toen niet kunnen denken dat we vandaag aan het aerosollen zouden zijn met onze kleine held bigsmile.gif )

Hier ook nog steeds geen doorslapertje hoor! Ik lachte er net nog mee met mijn man: 'He, ik heb al bijna 365 nachten niet meer kunnen doorslapen!' Ik denk dat hij een 5 - tal keer toch zo'n 6 uurtjes aan een stuk heeft geslapen. Waarom mijn slimme echtgenoot zei: 'En toch slaag jij er in om er elke dag stralend uit te zien! <3 ' Hihi!

Een echt 'vast' eetschema heeft hij ook nog niet. Het ziet er ongeveer zo uit:
    Rond 07.00: bv
    Rond 09.00: een boterhammetje
    Rond 11.30: groentenhapje (ongeveer 150/200g)
    Rond 13.00: bv
    Rond 15.30: fruithapje (ongeveer 200g)
    Rond 17.00: een yoghurtje of soep
    Rond 18.30: bv
    Rond 22.00: bv (meestal net voor ik ga slapen)
    's nachts: bv (soms 1x, soms 2x)

Verder heeft hij 2 prachtige en bijtgrage tandjes. Zijn 2 bovenste snijtandjes zijn nu aan het doorkomen en daar ziet hij best wel van af.

Kruipen doet hij nog steeds als de beste en hij doet het ook heel graag. Je kan hem niet zomaar ergens zetten want hij 'kruipt het onmiddellijk af' wink.gif
    Ik denk dus ook niet dat hij snel zal lopen aangezien hij zo graag over de grond kruipt, sluipt en rolt.

Zo, ik ga nog even rusten in de zetel want de afgelopen nachten waren om U tegen te zeggen (en ik wil morgen toch wel stralend voor de klas staan bigsmile.gif )

Groetjes,
    Anneke:

P.s: Fijn om van de andere mama's ook nog eens iets te horen! We hebben het allemaal druk met onze kroost he!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld