junibeebjes

• hier wilt hij er zelfs nog ni aankomen en trekt zich weg als we bv iets tegen zijn lippen houden tja met de tijd zal het wel komen zeker
    kzou al blij zijn als hij er wilt mee spelen
  • hoi dames,

Fijn dat het hier terug wat "in gang" is smile.gif

@Sharon: proficiat met de zwangerschap!

@Abke: Janna is echt een snelle é, ze gaat rap haar broers achterna kunnen lopen content.gif

@Anneke: amaai, dan moeten jullie goed luisteren over wie kleine broer het heeft wink.gif

Hier alles ok! Een zalig klein venteke. Hij doet het erg goed. Zelfstandig zitten lukt sinds zijn 6 maanden. Kruipen nog niet. Maar hij speelt wel erg graag. Kan echt zo heel fijn alleen spelen. En schaterlachen <3 Vooral als de zussen met hem bezig zijn <3 En (hout vasthouden) hij is gans de winter geen enkele keer ziek geweest, maar desondanks toch wel blij hoor dat het bijna lente is! Kijk er echt naar uit, terrasjes, buiten eten, ...

Ivm eten. Onze broer drinkt nog steeds mamamelk, en verder groente- en fruitpap, maar ook heel vaak iets uit het vuistje. Wel een gesmos, maar tja, dat hoor erbij hé goofy.gif

Babbelen doet hij ook, die typische "A-klanken": dada, nana, tata,... bigsmile.gif En vorige week ben ik voor de 1ste maal met hem naar de kapper gegaan. 't gaat allemaal weer zo rap é!

groetjes!
  • Hier n felle meid, kruipen, rechttrekken, staan, babbelen, vrolijk zijn...

Ze is op 3 maanden 900 g bijgekomen en 8 cm gegroeid, ze zit met alles op p40.

bij de om zet ze zich bij de grote jongens,ze is totaal niet onder de indruk. Ze heeft er zelfs eentje getackeld en is dan op zijn rug gekropen om paardje te rijden.

Ze kijkt hier gewoon wat naar of speelt wat met brood, ze eet t niet.
  • Amai er zitten hier echt 'rappe' kindjes tussen hoor, den onzen doet het op zijn gemakske maar tis en blijft 'voorlopig toch' een flink en welgezind baaske.

Jammergenoeg is hij vorige week weer opgenomen geweest in het ziekenhuis met een luchtweginfectie sad.gif en hij had ook een dubbele oorontstekening. Tventje heeft serieus afgezien.

Zomer waar blijf je? wink.gif
  • Binnen 2dagen al 9m...
    en: de eerste tand komt piepen!
    Ze is er door, maar nog maar net...
    Ben er al ,3m op aan t wachten: sinds 6m terug wakker 's nachts (1,2 soms3 keer...) enigste wat helpt is aanhangen...
    Begint door te wegen!!! als kindjes savonds slapen, en ik dan ns tijd heb om in zetel te liggen en wat tv te kijken: 5min erna slaap ik ook... hopelijk die nachtvoedingen snel gedaan hoor
    morgen naar leuven: controle niertjes en hartgeruis...
    ik ben voorbereid op ergste... geruis is niet weg dus de ductus zal nog wel open zijn, dus zal wel operatie worden binnen paar maanden
    hopelijk zijn niertjes ok en groeien ze alletwee goed
    weer stressie he, en je kan er helemaal niks aan doen
  • hier zitten er al 4 tandjes door

hier terug op bezoek bij ka conclusie donderdag binnen in het ziekenhuis voor verschillende controles oa foto's echo ph metriemeting hopelijk vinden we nu eindelijk wat er met ons ventje scheelt
  • ja hier zoals verwacht:
    niertjes : ok
    hartje, ductus nog open...zal niet meer toegaan..binnen 6m terug controle en dan datum prikken om dicht te doen (via lies, volledig inslapen, routine, 2 nachten ziekenhuis...) : verdorie toch he! is mss routine, maar toch: inslapen...hartje...
    zouden nog paar jaar kunnen wachten, maar ze hebben liever nu, maar liefst eerst n 10kilo wegen (en aan t tempo dat ze nu volgt kan dit nog lang duren)
    ga me proberen er niet te veel op te stressen...toch geen nut

nog eens gewogen: 9m = 6,700kg (lijkt niet veel, maar wetende hoeveel ze 2w geleden woog is dit wel veel!)

Trouwens: om iets leuks te zeggen: pasen komt er aan: wat gaan de paasklokken brengen???
    hier geen idee (hebben al alles van grote zus he) : zowel geen idee voor meisje als voor grote zus (bijna 4j)
    pasen is hier wel iets kleins, maar op drie plaatsen, dus drie kleine speeltjes
    de papa had n goed idee: n deken voor buiten (als ze in zomer willen spelen buiten, en nog net niet kunne lopen ofzo): maar zoiets voor buiten, maar dan ook extra groot (voor 2): iemand idee? tips? wat? waar?
  • hier brengt de paasklok enkel paaseieren in chocolade of snoep
    de sint en de kerstman brengen speelgoed of andere dingen
  • @ Cindy, ik lees hier al een tijdje mee, heb ook junikindje smile.gif.

Bij mijn dochter eigenlijk hetzelfde: weinig bijkomen en ineens terug niet meer doorslapen. Dus wat deed ik: na de BV flesje aanbieden. Maar nee hoor, dat wou ze niet.

Dus ik dacht: Ok, ze heeft genoeg aan mijn melk. Maar ze kwam nog steeds niet goed bij.... Toen ben ik flesjes gaan geven VOOR de BV, en dan wou ze wel drinken. Ik denk dat ze eerst geen fles wou omdat BV veel lekkerder is en haar ergste honger altijd weg was omdat ze al iets in haar maag had.

Resultaat: dochter sliep meteen weer door, was vrolijker, ging motorisch goed vooruit én inmiddels zit ze weer mooi op haar geboortecurve. Weg dagelijkse weegmoment smile.gif!

Ik kan dus niet anders dan besluiten dat ik de laatste maanden te weinig melk had. Ik vind het wel doodjammer dat de BV nu sterk achteruit gaat, maar als ik zie hoe goed dochterlief het doet, dan kan ik me daar bij neerleggen.

Soit, ik wou gewoon even mijn ervaringen delen...

Veel succes met de operatie! Je zal wel blij zijn als het achter de rug is...
  • vraagje: hoe groot/zwaar zijn jullie kindjes momenteel?
  • Hier nog wachten tot april voor hij 9 maanden is wink.gif

Hij weegt nu 7.550 en is 69cm groot.

Hebben enkele bange weken achter de rug thumbdown.gif . Enkele weken geleden zag ik precies dat hij een koude rilling kreeg en dit deed hij enkele keren op een uur. Pediater gebeld en moest DIRECT langskomen heeft ook direct gezorgd vr opname en EEG. Waren dus epileptische aanvallen van iets minder dan een seconde. 3 Nachten in ziekenhuis geweest kreeg zware medicatie... Ik herkende ons kleine ventje niet meer disappointed.gif lachen deed hij niet meer, was heel erg suf, er zat geen leven in zijn oogjes als hij je aankeek. Toen doorverwezen naar leuven. Ik moest de medicatie elke dag afbouwen en volledig stoppen. Nadat de medicatie volledig stop was moesten we 2 weken later terug naar leuven voor een 24u EEG + cameramonitoring (dit was afgelopen woensdag).

Het rare aan het hele verhaal is dat hij 6-8 aanvalletjes per uur had toen ik het pas op had gemerkt. Toen zijn ze dus meteen met hoge anti-epileptica gestart en aanvallen verminderde tot 2-3 per uur. Professors zeiden dat dit nog veel was. Toen medicatie volledig gestopt en jawel hoor ipv dat hij er normaal meer zou moeten krijgen heeft hij er geen meer gehad!

Zijn woensdag dus dag en nacht in leuven geweest en dondermorgen kwamen professors langs en zeiden dat we al meteen naar huis mochten (moesten normaal tot s avonds nog blijven). Er was geen enkele aanval meer te bespeuren ze vonden het zelf heel vreemd. 16 april moeten we terug vr de uitgebreide bespreking maar professor dacht dat epilepsie verdwenen was omdat we er zo vroeg bijwaren ofwel heeft hij allerlichtste vorm waarvr hij geen medicatie moet nemen. wat een opluchting zeg candle2.gif . Familie en kennissen hebben nogal wat kaarsjes gebrand laatste weken.

Voor rest doet hij het heeeel goed, fruit en groentepapjes gaan goed. Brood wil hij niet. Kruipen weigert hij ook hij heeft nooit graag op buik gelegen professors dachten ook al dat hij hoogstwaarschijnlijk niet zal kruipen maar meteen lopen. Rechttrekken en staan is dan ook zijn favo bezigheid wink.gif

Zo dit was even een update van onze situatie hier smile.gif
    Fijne pasen allemaal easteregg.gif en hopelijk komt het lentezonnetje er snel door ben die koude dagen zo beuAangepast door linda1988 op 30/03/2013 12:36
  • hier 9m, en 6,700kg lengte weet ikniet, donderdag naar k&g dan weet ik het wel
    zit heel goed alleen, rolt, in buiklig heft ze bovenlichaam volledig op. poep gaat ook omhoog. maar nog niet kruipen. ze kan , als ze echt wil op één of andere manier wel wat voorbewegen, maar hoe weeten we niet wink.gif

grote zus net uit ziekenhuis, had longontsteking...4daagjes ziekenhuis met infuus en toestanden (had ook koude rillingen en zeer hoge koortsen) -vorige maand kleine meid in ziekenhuis (veel braken en niet bijkomen): dus nu mag het hier toch even stoppen hoor!

nu hebben we allen een weekske verlof, bedoeling genieten en veel doen, genieten zal wel gebeuren, maar veel doen niet...ze mag het huis nog niet veel uit...dus weekske in ons huisje opgelsoten tijdens ons verlof...smile.gif(
  • hier 9 maand 9,5 kg zo ongeveer en 76 cm lang
    zal hier waarschijnlijk geen kruipertje maar een poepschuivertje worden
  • Dag dames!

Terwijl de kindjes hier een dutje doen (en de keuken en de woonkamer al gepoetst zijn, jawel), neem ik even de tijd om hier nog eens bij te lezen!

@AB'ke: Fijn om jou nog eens te lezen! En leuk om te horen dat jullie kleine meid het zo goed doet!

@Sharon: Hier is het brokjes eten geleidelijk aan gekomen. Dus hopelijk lukt het jullie ook snel! Hoe gaat het trouwens met de zwangerschap?

@Angelique: Onze Grote Zus nam ook voor alles haar tijd hoor smile.gif Kruipen toen ze 1j was, stappen toen ze 19m was... maar babbelen kon ze al veel sneller wink.gif.
    Hopelijk is jullie kleine ventje al van de oorontstekingen vanaf?

@Cindy: Hier ook geen doorslaper hoor. (Heeft nog nooit meer dan 5u aan een stuk geslapen.) Dus: toitoitoi!

@Polkadotje: Ik heb 'via een ander kanaal' een antwoord gegeven op jouw vraag wink.gif

@Linda: Amai! Wat een 'hel'! Ik duim op 16 april al vast mee hoor!

Eindelijk vakantie! Ondanks dat ik maar halftijds aan de slag ben, is het toch wel een (nog steeds gezellige) drukte hoor. De was en de plas nemen veel tijd in beslag maar gelukkig ben ik al niet meer zo 'panisch' als ik ergens een stofje zie smile.gif.
    Grote Zus doet het nog steeds prima. Een echte spraakwaterval en een echt meisje! (Want ze wil steeds kiezen wat ze 's morgens aan wil.)
    Kleine Broer is nog steeds een echte lieverd. Eten, spelen, mama vertederen met die grote kijkers... smile.gif
    Als hij nu nog eens zou willen doorslapen se!
    Grote Broer, onze sterrenvriend, is afgelopen week ook jarig geweest. Hartverwarmend om te zien hoe onze familie en vrienden hem na 4j ook nog altijd herdenken en gedenken.

Bij deze wens ik jullie ook nog allemaal fijne 'paaseitjesdagen' en een fijne vakantie (voor zij die niet moeten werken).

Groetjes,
    Anneke
  • anneke goh de zwangerschap cavakes maar kzit nu me zware diarree om het lelijk te zeggen het loopt eruit tis gelijk gekleurd water plus als ik iets eet komt het er langs boven terug uit pff
    straks komt de dokter kben benieuwd kdoe niets anders dan slapen
  • moet naar het ziekenhuis kben al aan het uitdrogen pfff
  • sharon ik ook gehad, niks bleef binnen, geen druppel water - toch 4 dagen geduurd...maar ik natuurlijk niet zwanger he...
    ik voelde me al heeeeeeel elledig, dus kan me voorstellen hoe jij je voelt...
    beter voorzorgen nemen he en even naar ziekenhuis gaan, denk aan babytje!
  • Hoi ladies,

Vakantie, de kinderen slapen, het huis is gepoetst... dus hier ben ik weer!

@Sharon: Ai meid, helemaal niet leuk! Tijdens de zwangerschap van Kleine Broer heb ik ook 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ik moet zeggen dat ik me daarna wel wat beter voelde al bleef die misselijkheid toch nog een hele poos aanhouden.
    Ook niet leuk dat je je kereltje moet missen he!

Hier hebben de windpokken hun intrede gedaan.
    Grote Zus had er maandag eentje en dinsdag was dat aantal toch al vertwintigvoudigd. Ik ben dan zo'n overbezorgde mama die na elk dutje haar lakens en pyjama uitwast, mijn handen ontsmet voor elke verzorging...
    Nu maar hopen dat Kleine Broer ze niet over krijgt!
    Kleine Broer heeft momenteel weer een sprongetje, denk ik.
    Hij wil constant bij mama zijn. (Vind ik absoluut niet erg <3 )
    Enkel in de draagdoek en aan de borst is het goed.

Zo, nog een fijne Paasvakantie!
    Wij vliegen er maandag weer in!

Groetjes,
    Anneke
  • hier ook n sprong, niet leuk: als ik ze aan creche afzet: schreeuwen, brullen, wenen...en dan moet ik 'r achter laten: pijn zenne!
    maar ook naar anderen: als we bezoek hebben: ze wil er niet naar toe, als ze me niet meer ziet wenen, ...

Weer al twee dagen dat ze soms koorts heeft, maar niet ziek, tweede tandje komt piêpen, denk dat dit de reden zal zijn?

alle ze geven mooi weer: ik hoop het echt: wil buiten genieten in de tuin, zonnetje, energie, bacteriekes weg , ...
  • Hallo dames,

Ik heb al in geen tijden meer iets geschreven hier of gelezen, en dat is voornamelijk omdat ik zo druk ben met alles!
    Ben aan het werk van 10 tot 1, kom dan thuis eten en dan van 3 tot 6.. Vlinder blijft lekker thuis bij opa en oma en/of papa!

Ze doet het super goed! Kruipen wil ze niet perse, maar recht trekken wel, schuiven op haar buik ook en steeds maar staan en omrollen.
    Ze begint ook echt te "kletsen" !! .. Ik weet niet wat jullie kleintjes allemaal doen, maar ons meisje zegt duidelijk "mama" "papa".. "klaar" "Hay" "Bye".. "Bie" (Voor Boobie, als ze melk wil komen drinken, nu nog 3x per dag) .. en "Nee, nee"
    Ze imiteert alle geluiden en houd hele verhalen tegen zichzelf en tegen ons. Zo schattig om te zien en te horen! Ze klrijgt natuurlijk wel een mix van talen te horen, zowel NL als Engels en Spaans.. Ze is duidelijk veel meer bezig met dat alles dan kruipen etc. De fijne motoriek ontwikkelt zich wel heel snel al, zoals dingen oppakken tussen duim en wijsvinger en dingen op de grond smijten en een tissue uitelkaar willen plukken.

Ze is nu 73cm en 8.200 kg en eet groente met soms ook vlees en/of lichte kaas, fruit, rijstewafels, baby koekjes, havermout, pasta, rijst etc. Ze vind alles lekker behalve als ergens een beetje tomaat inzit. Ze drinkt afgezien van melk ook water en aangelengde sap.
    <3

x
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld