junibeebjes

• linda wij en waarschijnlijk van 2 upset.gif
  • ale sharon, proficiat!
    chapeau! zo snel achtereen!
    ik heb t nu al zo druk en oudste is 3,5j, gaat dus naar school en toch al wat zelfstandig...
    ik persoonlijk zou het niet zien zitten, terug zwanger zijn
    maar iedereen zijn keuze he!
    in ieder geval, proficiat en veel geluk
    (gooh een tweeling...heel mooi denk k...maar goh één dragen al zo zwaar)
  • cindy we moesten ons toch ook efkens zetten zu toen we het wisten en woensdag bevestiging of ze nu beiden zijn blijven groeien we wouden er 2 die niet veel scheelden maar hadden we van voordien geweten dat we er een tweeling ging bijkrijgen dan ging ik ook wel nog gewacht hebben hoor maar ja da wisten we niet he
    zal hier idd wel druk worden maar kijk we gaan er ons door moeten slaan
    ze zullen als ze op tijd komen 15 maand schelen
    tijd brengt raad
    ale ga mijn zieke kleine man gaan uithalen
  • jjjeeaah...weer ziek..weer overgeven IN CRECHE...
    altijd in creche he...
    nu volledige check up bloedonderzoek
    allergie? tekort aan iets? ergens mankement? ...weer spannendedagen

Conclusie: in 6 weken ups en downs in gewicht: resultaat: geen gram bijgekomen sad.gif
    En als je dan de link legt...6w geleden zijn we begonnen met creche...
    Toeval of niet? Bloedonderzoek zal hopelijk meer te zggen hebben

Nu calorierijk poeder in voedingen doen
    En aerosollen daar ze reutelt

pffff mn meid ziet toch af zenne
    kon ik t maar overnemen

alle, hopelijk valt bloedonderzoek mee (hopelijk vinden we de oorzaak, maar hopelijk niks slechts te vinden he
  • cindy ja ze brengen veel mee van de creche he hier mag onze kleine man nu niet meer gaan tot hij er volledig door is niet eerder moet nu ook aerosollen want als hij te vroeg zou terug gaan zouden we weer van af kunnen moeten beginnen en dat wil ikniet meemaken gelukkig blijft onze kleine man eten
    maar de arts zei van ja kijk ooit moeten ze eens ziek worden is het nu niet zal het zijn als ze naar school gaan en dan ist mss beter da ze nu al hun immuniteitssysteem ontwikkelen dus ja
    alleen is het raar dat julie meid niet bij komt he
    hopelijk vinden ze snel de reden
    hier morgen terug op echo ben benieuwd of het er nog 2 zullen zijn of als het tweede zich niet verder ontwikkeld heeft

grts
  • Hey Sharon! Proficiat he! Dat zal wel schrikken zijn wink.gif.

Hier papa en mama ziek dus baby is gaan slapen bij opa en oma.
    Dan voel ik me wel rot maar ja.

Hier hebben we een enthousiaste kruiper die water weigert te drinken, uit welke beker of fles dan ook.
  • Hey Sharon! Proficiat he! Dat zal wel schrikken zijn wink.gif.

Hier papa en mama ziek dus baby is gaan slapen bij opa en oma.
    Dan voel ik me wel rot maar ja.

Hier hebben we een enthousiaste kruiper die water weigert te drinken, uit welke beker of fles dan ook.
  • wendyo idd twas toch efkens slikken
    hier eentje da begint rond te zwemmen in zijn park
    gewoon water drinkt hij ook niet maar met rose vice of korreltjes van een kindermerk erin dat drinkt hij dan wel appelsap moet hij dan weer niet hebben
    benieuwd naar morgen
    hier heeft de mama ook wat een snotvallling maar zal het geerfd hebbben van mijn kleine zieke schat
  • Proficiat sharon!!! 2prutskes erbij binnenkort. Geniet van de zwangerschap!

Hier alles super in orde. Alleen superdruk. De combi alleen 2kids opvoeden en voltijds werken. En deze week zeker. Is vreed druk op werk (einde deze week jaarvergadering, komt veel voorbereiding bij kijken)

Kwinten doet het super. Hij ligt/zit geen 5 sec stil. Schuift het hele huis rond op zijn buik.

Zo, ik ga er eentje in bad zwieren bigsmile.gif
  • Vertelde dat aan mijn man van Sharon en hij vond dat wel tof mocht ons dat ook overkomen. Heb toen met veel plezier mijn pil genomen wink.gif.
    Ik krijg eerlijk waar die pijn tijdens de zw, die zware bevalling en de weken erna niet uit mijn hoofd. Is geweldige anticonceptie, samen met de pil wink.gif.
  • hoi
    hier zitten we in ziekenhuis;
    daar ze terug aan het overgeven was, volledig binnenste buiten gedraaid: urine-infectie
    gevolg: opname, antibiotica-kuur, en opvolging gewicht (6w niets bijgekomen...)
    zou 5dagen kunnen zijn
    zelf blijf ik er bij,
    op zich niet ziek, speelt zoals thuis
    maar je bent opgesloten in kamertje he
    en slapen in zetel...
    pff lange vermoeiende dagen
    maar hopelijk erna alles in orde, en beginnen we een nieuwe start
  • @ sharon: dikke, dubbele proficiat!

@ cindy: courage en veel beterschap. Tzal gewoon een fijntje zijn van nature.

Onze Joppe was gisteren al 9 maand ... Wat is de tijd gevolgen amai (en als je 9 maand zwanger bent duuuurt dat zooo lang he).

Joppe is een zeer blije en flinke baby, maar wat wil je met 2 zussen die hem constant intertainen.

Gisteren bij kind en gezin 9555 gr en 70 cm.

Hij heeft een mooi gewicht ondanks dat hij sedert zijn opname in november (RSV) constant ziek geweest is tot eind jan. Toen ging het iets beter maar nu terug opnieuw een zware hoest.

Is het duidelijk dat ik ( en iedereen denk ik) LENTE wil.

O ja hij heeft ook al 5 tandjes en zit mooi alleen.

Kan nog niet kruipen maar zal wel allemaal komen.

@ alle anderen: hoe gaat het met jullie kindjes ...

wave.gif
  • Dag dames wave.gif

Eerst en vooral: de beste wensen voor het nieuwe jaar. (Wel met 2 maanden vertraging maar daarom zeker niet minder gemeend hoor!)

Hier verloopt alles prima! (Hout vasthouden natuurlijk)
    Grote Zus doet het erg goed op school (en daarbuiten).
    Kleine broer is een zalig kapoentje!
    Zelfstandig zitten kan hij nog niet. En doorslapen is er ook nog niet bij bigsmile.gif .
    Maar kruipen en 'roepen' op mama (taitai), papa (tetaita) en Grote Zus (tataai) gaat des te beter bigsmile.gif .

Ik ga straks proberen om nog wat bij te lezen.
    Maar ondertussen hoop ik dat alles in orde is met de juni - mama's en hun baby'tjes (die toch al bijna 9 maanden zijn!)

Groetjes,
    Anneke
  • onze zoon kan al flink rechtopzitten
    kruipen doet hij nog niet maar hij is 8 maand en probeert wel al overal rond te zwemmen
    hij kan zich van rug naar buik rollen maar omgekeerd lukt hem nog niet
    de aardappeltjes worden nu geplet ipv mixen maar boterhammen wil hij nog niet eten
    al de rest gaat prima
    alleen zijn we wat op de sukkel met zijn gezondheid
    hoesten onrustig slapen aerosollen goh
    ik wil ook lente

wendyo ja jong hadden we het voordien geweten dat er 2 gingen zijn dan hadden we nog wat gewacht

cindy veel beterschap
    ik hoop dat ze iets vinden
  • twee dagen ziekenhuis: ze dachten urinaire infectie..maar na alles op kweek gezet te hebben, toch geen urinaire infectie
    Bloedonderzoek (op zeer veel zaken): negatief, dus ook niks
    Resultaat: dadelijk stop antibiotica en we mochten naar huis
    Nu: niks doen,, enkel calorierijk poeder bij eten doen
    Als braken terug begint, terug gaan, zoniet, binnen 3w controle gewicht...
    dus aan enen kant: joepi, ze heeft niks
    aan andere kant: waarom braakt ze zo vaak? waarom komt ze niet bij? ..

Binnen 2weken ook terug naar leuven: controle niertjes (bekkennier, werkt normaal goed) en nog steeds geruis hartje (dus ductus nog open...vrees voor operatie) Maar zullen wel horen zeker...

Maar, alhoewel ze zeer fijn is (wel groot, 69cm - 6,300kg)
    kan ze al veel vind ik:
    ze kan al flink alleen zitten (soms valt ze nog wel eens, als ze te hevig is ofzo, maar kan goed alleen zitten)
    ze rolt van rug naar buik en terug
    ze draait veel om haar as
    ze ligt nu vaak op buik en poep gaat omhoog (meestal begin van kruipen)
    ze staat graag op haar (stekke!)beentjes, maar moeten haar natuurlijk zo houden, ze kan nog niet alleen optrekken
    ze neemt de allerkleinste prullekes vast (en dan in de mond sad.gif
    ze heeft een eerste woordje : nana, nananana : mama!!!!!!!!!! yeaaah
    ook zegt ze dada (en dan het bijhorend dada handje) - ze "vertelt" zeer veel in alle toonhoogtes

eten is nog mix, en denk zal nog wel tijdje zijn (zus ook heel laat met geplet) - maar ze eet graag ook met ons mee aan tafel (vb broodkorst, kleine stukjes brood, rijstkorreltjes,...: maar echt maar een klein beetje, zeker geen maaltijd ofzo) - ze drinkt heeeeeeeeeeeeeeeel veel water in zo'n teutbeker

dus je ziet, buiten dat ze zeeer mager is, gaat het super met mn meissie!!! het mager zijn zit in genen (zus was ook zo, papa ook) maar natuurlijk er zijn grenzen, en als ze dan ziek zijn...tja...dan meestal een probleem he (heeft altijd mooi curve 5 gevolgd, dus de laagste, maar ze volgde een curve, nu met de buikgriep dus niet meer, en zit ze er onder...maar zal wel terugkomen zeker..??..

grtjes,
    ik,ga op speelmat meespelen met meissie (zie: ikke kruipen, tonen hoe het moet wink.gif) en zij maar lachen
  • cindy idd langs de ene kant oef ze heeft niks maar idd langs de andere kant waarom overgeven
    hebben ze al eens maagje onderzocht?of de darmkes ik heb dat ook een tijd gehad en bleek ik een spastische darm te hebben

hier ook eentje da zit te kwijlen als wij aan het eten zijn ook al heeft hij net zijn fles gekregen we geven hem af en toe iets van tafel vb soep puree het mag nog niet teveel me brokken zijn
    zijn patatjes worden wel al geplet en wat droger gegeven
    veel anders drinken dan zijn melk doet hij nog niet paar slokjes
    vanavond eens proberen met een geplet boterhammeke
    en dan daar ook zo minder melk bij doen
    het is toch wat zoeken he want als de onze ni voldoende binnen heeft amai dan laat i van zich horen

en de mama heeft nu al haar slaap nodig
  • één ding klopt wat ze zeggen:
    bij een tweede (sharon, lees: tweede en derde wink.gif) ga je overal wel wat non-chalanter overweg:
    je zal ns sneller iets van tafel meegeven enzo

ik heb ook nood aan slaap, maar het komt niet;
    overdag mijn bezigheid in huishouden en mn twee kapoenen (en mn ventje natuurlijk;-))
    en snachts , ja de laatste week 3X/nacht wakkker ; en kan timen : 2u-4u-6u...: weegt door, maandag ook terug werken, dan moet ik ook op om 6u

ale,
    ga nog wat oprommelen,
    ik ga met grote zus wat speelgoed wegleggen (hier ligt veeeeeeeeeeeel te veeel, zeker nu met dat babyspeelgoed erbij, dus beetje selecteren: ga nog wat geven, denk veel geruzie
  • Dag dames,

lang geleden dat ik hier nog iets geschreven heb.

Met Janna gaat alles heel goed, alleen qua ontwikkeling gaat ze gewoon razendsnel. Ze kon al een tijdje kruipen en nu gaat ze ook rechstaan en wandelt dan verder aan het park/tafel/stoel/zetel...
    Volgens de verzorgsters in de creche staat ze ook alleen recht en zet ze soms 1-2 stapjes, maar dat doet ze thuis nog niet.

Klinkt leuk, maar 't heeft dus ook z'n nadelen. Zo laten ze Janna in de creche bv. niet spelen zonder toezicht. (wnnr ze bezig zijn met andere kindjes) Dan moet ze in de box, tot er weer iemand is om haar in 't oog te houden. Ze vertrouwen het duidelijk niet meer.

Sharon: proficiat met de zwangerschap!
    bij een 2de wordt je veel losser ja en bij een 3de nog meer.
    Janna proeft zo al van heel veel dingen. Eet ook al korstjes uit het handje en met komkommer kan ze ook een tijdje bezig zijn. (is vooral sabbelen dan) Maar een stukje cake of een stukje wafeltje kan ze al goed opsmikkelen.

Cindy: hier zijn het de jongens die Janna haar speelgoed inpalmen! Om gek van te worden! Ze mogen er van mij mee spelen, maar dan moeten ze wel samenspelen met Janna. Meestal werkt die taktiek wel. content.gif
  • abke moest hij brokjes willen eten dan zou hij al vlugger met ons iets kunnen mee eten (desnoods voorzie ik het dan een klein beetje wink.gif ) maar hij is 8 maand gepasseerd en het lukt hem nog niet is nu pletten en ruw mixen een boterham is hier geen optie
    kunnen julie mss een tip geven hiervoor
    ik heb het nu met zijn melk geplet en geen korsten gebruikt een gewone boterham wilt hij zelfs niet aanraken dus droog geven is ook geen optie
    alle tips welkom
  • sharon, hier is het meer spelen dan eten hoor:
    ze sabbelt hier soms aan korstjes, of stukje sandwich
    wat ze ook soms sabbelt is zo babykoekjes, boudoirs enzo
    voor de rest nog niks groots
    hoor groenten en fruitpap is echt nog gemixt, stukjes vindt ze echt niet leuk, groenten moet zelfs goed lopend zijn.
    aan een appel sabbelt ze ook, of aan een banaan, maar dat is echt niet veel, dus zeker geen voeding ofzo, gewoon spelenderwijs sabbelen, ontdekken
    wat ik soms wel doe is een stukje brood geven, met beetje boter op (dokter zei dat ze gerust boter mocht hebben, zeker om bij te komen wink.gif)maar dat vindt ze maar niks, je moet haar gezicht eens zien dan!!

op een week tijd is ze hier toch een 400gram bijgekomen! dus ze is terug op goede weg! nu weegt ze 6,500kg...nog niet veel maar toch beter he! en momenteel niet meer overgegeven: hout vasthouden!

motoriek:
    ze zit al flink, en al lang. wel uit veiligheid enkel op speelmat met kussen (valpreventie he) maar eigenlijk niet meer nodig
    rollen doet ze ook
    staan doet ze ook graag (vasthouden) maar niet zelf optrekken, is als we ze oppakken ofzo

kruipen niks he, soms ligt ze in buiklig en gaat r poep ns omhoog maar dat is het dan. soms lig ik langs haar en begin ik te kruipen, of grote zus, met doel dat ze volgt, maar nee hoor, ze lacht er gewoon mee. denk ni da ze zal kruipen (grote zus eigenlijk ook nooit gedaan maar die liep al op 12m) ze zeggen da een tweede meestal sneller loopt, maar denk toch hier niet geval. ze is nogal vrij lui denk ik, ze ligt graag of zit graag en observeert alles
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld