junibeebjes

• Kathleen: Janna drinkt om 23u haar laatste flesje en drinkt die eigenlijk ook slapend leeg. Zolang ze ze maar leegdrinkt vind ik al het voornaamste.
  • Hallo dames,

Hier even een kleine update en een vraagje. Vandaag en afgelopen nacht wilde ons meisje constant maar aan de borst liggen drinken! Als ik haar eraf haal dan begint ze te huilen en op haar duim en handjes te zuigen, alsof ze in geen uren gegeten heeft!
    Uiteindelijk krijgen we haar wel in slaap door een uur heen en weer door de woonkamer te lopen, maar het is niet ideaal. Ze zuigt ook op haar duim, maar prikt zichzelf daarbij steeds in de ogen! Willen haar geen fopspeen geven, zijn daar altijd tegen geweest eigenlijk. Maar nu toch aan het twijfelen..
    Ze is nu 12 dagen, en tot nu toe ging het allemaal prima, nergens last van eigenlijk, niet veel teruggeven van melk ofzo, makkelijk slapen, geen rare dingen..
    Zat te lezen over dat verborgen-reflux hier, maar ben er eigenlijk helemaal niet zeker van of dat wel iets te maken heeft met dit? Lijkt meer gewoon groot zuigreflex of iets? Het is hier ook wel erg warm, dus misschien heeft ze gewoon veel dorst?

Ook even over mezelf, ik heb last van hoofdpijn! Al een paar dagen ook. Komt maar steeds terug, alleen als ik wakker ben, want als ik slaap heb ik er geen last van. Heb nu 2x een paracetamol genomen, dat werkt wel, maar ook niet het beste natuurlijk. Zit te denken dat ik misschien wat meer moet drinken.. Maar goed, het is gewoon wat lastig allemaal als je ookal zo moe bent de heletijd!

Maandag gaat mijn mannetje terug aan het werk, en zie er erg tegenop moet ik zeggen. Hij is mijn steun en toeverlaat, en nu twee weken thuis geweest, en ik weet niet hoe ik alles ga aanpakken zo met ons kleine meisje als ik hem de hele dag moet missen! (Eerste kindje, dus nog niet zo ervaren met dit alles!)

Nou, ons kleintje ligt nu eindelijk even te slapen na een uur op papas arm te hebben gelegen. Denk alleen dat ze zo weer wakker zal zijn om te eten! ( Hou me zoveel mogelijk aan tijdschema, elke 3 uur voor ongeveer 20-30 min aan de borst) dan weet ik ongeveer dat ze genoeg heeft gehad!

xx
  • robine, kindjes hebben ook zo sprongetjes, momenten dat baby veel aan borst wil hangen, veel aandacht wil hebben, veel wil eten: en dacht dat dat eerste sprongetje ergens rond de twee weken was..dus zou dit wel kunnen geweest zijn ! hier was dit ook ergens rond 10dagen. hele tijd aan borst willen, inslapen in bed leggen en hup terug wenen. maar gelukkig maar 1dag
    die sprongetjes komen regelmatig terug, je kan dit wel opzoeken wanneer juist.

hier normaal laatste voeding om 24u en slaapt dan tot 6u...dus wel vermoeiend want zo lang blijf ik dan ook op...
    maar vandaag feestje gehad en precies ontregeld, nu om 22u00 gedronken...dus vrees dat ze nu om 4u zal wakker worden, tenzij ze sevens nog ga vragen, maar lijkt me snel
    maar eigenlijk kunnen we nog niet echt vast schema zeggen, gisteren vb ook om 4u30 gegeten ipv 6u

-ik let door dag er op da ze zeker om 4u eet, en snachts laat ik r doen, ma dan vraagt ze ook zelf

hier verjaardagsfeest grote zus gehad, dus strike, geen 5 min stil gezeten, enkel voor borstvoeding...dus nu zeeeeeeeeeeer moe! net een lekker doucheke genomen, even half uurtje voor mn eigen
    grote zus loopt hier helaas nog rond...nog ni moe

en hier maandag ook gedaan met schoon leven, de papa ook terug werken, dan nog dadelijk de late, dus de late shift voor mij, pfffff twee meiden, en grote zus heeft aandacht nodig want ja vakantie he
  • Mijn man heeft z'n vaderschapsverlof in stukken opgenomen en is elke maandag en vrijdag van juli thuis. Tussendoor is er hier natuurlijk ook wel hulp, de jongens gaan af en toe naar de opvang en de week die nu komt zijn ze van maandag tot woensdag bij mijn schoonmoeder. We gaan wel elke avond daar eten. content.gif

Ik mag hier echt niet klagen over mijn man, hij helpt echt heel veel. Het enige waar we hier soms discussie over hebben is de kaka-pamper. goofy.gif

Cindy: gaat grote zus af en toe niet naar de opvang? Of bij familie ofzo?
    Als ik had geweten dat Janna zo'n brave baby was had ik Senne en Lowie wel minder ingeschreven voor de opvang. Maarja 't is nu zo. En uiteindelijk gaan ze wel graag en zijn ze op die manier toch ook nog onder de andere kindjes om te spelen.

Om half 11 komen de buurmeisjes om Janna in bad te stoppen. Hadden ze al voor de bevalling gevraagd. Ik denk altijd maar: zij doen het graag en ik moet het nog veel doen. content.gif
  • Hallo allemaal!
    Leuk om hier eindelijk ook te kunnen meebabbelen.
    Met onze kleine meid gaat het heel goed. Ze krijgt flesvoeding en drinkt ongeveel 80ml per keer. Soms iets minder, soms iets meer.
    We zijn nu 3e dag thuis van het ziekenhuis en het begint wat in zijn plooitjes te vallen, behalve de nachten... Die zijn echt een ramp!
    Elke nacht is onze kleine meid wel enkele uren wakker. Zeeeeer vermoeiend!
    nacht 1: fles gekregen rond half 12, wakker gebleven tot de volgende fles, daarna goed geslapen
    nacht 2: fles gekregen rond 12u, goed geslapen tot de volgende fles rond 3u, daarna wakker gelegen tot de fles om 6-7u
    nacht 3: eerst badje gegeven om 22u, flesje om 22u30, naar boven gegaan maar ze is terug wakker gebleven tot de volgende fles om 2u30, bleek ze niet genoeg te hebben dus nog wat bijgemaakt, terug niet in slaap te krijgen, flesje om 5u30, daarna goed geslapen tot 9u om dan om 9u30 haar flesje te krijgen

Jullie zien het, die nachten zijn echt een marteling voor mij. Gelukkig neemt mijn ventje het 's nachts eens over, maar het overgrote deel komt naar mij toe. Ik ben echt doodmoe en krijg last in mijn rug van constant 's nachts in en uit dat bed te springen, rond te trampelen, ... En dat bovenop de keizersnede en nog niet volledig uitgerust van de vorige dagen...

Hebben jullie ook zo een kleintje die 's nachts maar niet wil slapen? En wat doen jullie er aan?

Ps: gisteren is ze overdag voorbeeldig geweest, nl. tussen haar flesjes liet ze mooi 4u tussen zonder dat het nodig was haar wakker te maken.

Groetjes van een mama die het effe moeilijk heeft met het ritme van haar baby en de babyblues die af en toe de kop opsteken sad.gif
  • @stefanie hier zijn de nachten ook zwaar... ik geef wel bv dus opstaan voor een flesje moet ik nog net niet maar wakker ben je toch he... ik ben meestal niet wakker genoeg om echt deftig eten te geven dus wij vallen met 2 terug in slaap waardoor hij niet genoeg eet per keer en dus regelmatig begint te jammeren... moet ik hem van kant veranderen enzo. ook krijst hij regelmatig alles bij elkaar waardoor mijn vriend ook wakker wordt. ben nu pas aan het ontdekken dat het wss geen krampjes zijn maar gewoon protest tegen slapen en tut... ik ben dus nu een andere techniek aan het proberen maar het is echt zoeken he... zou het niet kunnen dat je kindje dag en nacht verwisseld? als je zegt dat er overdag wel geslapen wordt tussen iedere voeding en dan snachts wakker... ochja de eerste weken is het altijd zoeken he maar dat is wel heel vermoeiend...

ik heb de chance dat de grote zus echt heeeeel flink is. ze speelt mooi alleen of kijkt een film (soms wel zielig maarja...) en dan ga ik er zo veel mogelijk bij zitten en aandacht geven als kleine broer slaapt. ze gaat ook flink naar bed en maakt geen lawaai tot soms 11u smorgens... ze ligt dan vrolijk in haar bedje te spelen. maar ik zie wel dat het voor haar ook zwaar is want ze valt smiddags in slaap wat ze al maanden niet meer deed...

ik ben dus ook nog altijd opzoek naar een vast ritme en met die warmte is dat niet simpel. ik leg hem aan wanneer hij echt niet wil slapen en onrustig is. soms na 3u maar soms al na anderhalf uur ofzo...
    ik ga nu proberen om af te kolven na iedere voeding zodat ik savonds een flesje kan geven voor het slapen dat hij mss wat langer doorslaapt ofzo... maar heb gisteren afgekolfd en kreeg met moeite (na een hete doek op de borsten te leggen) 35cc bijeen sad.gif hoe doen jullie dat?? vorige keer was het nog minder en heb ik niet verder geprobeerd maar nu hebben we er wel behoefte aan voor binnekort eens eventjes er tussen uit te kunnen voor een paar uurtjes en als je bv geeft... als het niet lukt is het ook zo en moet de vriend maar geduld hebben maarja...

hopelijk vinden we onze draai voor ik moet gaan werken...
    wave.gif
  • Hier had ik ook ene die snachts makkelijk wakker bleef tot ik meer melk maakte en de tijd nam dat hj ze toch leeg dronk nu wordt hij nog een 2kr wakker maar daartussen slaapt hij
    je kan ook probere het laatste flesje iets zwaarder te make half schephe extra poeder ofzo...
  • tips afkolven :
    veel drinken door de dag
    ontspannen tijdens afkolven
    afkolven na bv
    regelmatig afkolven stimuleert de melk, dus in begin weinig an tijd meer
    warmte, dus douche eerst, masseren vooraleer je begint
    weleda borstvoedingsthee (venkel en andere kruiden) , geeft rust , stimuleert melk en zou helpen bij krampjes baby
    regelmatig iets eten
    wat ook helpt, maar denk alleen in nood gebruiken, denk als je veel gebruikt ook niet goed : domperidon nemen (nep versie motilium) : stimuleert melkproductie
    heel veel aanhangen / afkolven stimuleert, maar zou ook ni te lang afkolven, kwartiertje ofzo per borst, of tweezijdig kwartiertje
    eerst sneller ritme, dan trager ritme zetten, eerst rustig dan krachtiger

weet vorige zwangerschap ook ramp, en ik moest elkemaaltijd afkolven voor bij te geven....rampen! in begin bijna niks, later meer, maar hing van dag tot dag af...
    denk hoe meer je stresst, hoe minder melk, dus proberen te relaxen

hier momenteel veel melk
    afkolven 10min dubbelzijdig na borstvoeding gegeven te hebben (en dan heeft ze al 80gezogen) = komt er nog een 80uit
    ons meid zuigt soms maar kwartier, aan één kant, ik dacht in begin ze eet ni genoeg, maar weeg r soms, en ze zuigt na een kwartier 80-90
    dus momenteel veel geluk, maar ik zeg t kan morgen weer anders zijn
  • Sarah: een half schepje extra poeder zou ik niet doen hoor! Die poeder is gemaakt op de voorgeschreven hoeveelheden.
  • hoi sarah

Ik moet bij elke fles een half schepje poeder doen maar alleen omdat hij reflux heeft. maar bij de apotheker hebben ze ook melkpoeder van nutriloon dat een voller gevoel geeft, probeer dat eens.
  • Kun je borstvoeding ook met flesvoeding combineren? Vroeg me dat gewoon af. Ik heb ongelofelijk veel stuwing mijn borsten waren heel rood, hard en pijnlijk. Materniteit zei van misschien toch proberen af te kolven. Dus hier zijn we dan toch beginnen met afkolven en moet zeggen ben er wel blij mee. Kan na de voeding zo'n 60-70ml afkolven en wat een verlichting voor mijn borsten zeg. Nu geef ik eerst borstvoeding en dan een flesje afwisselend. Hij geeft wel meer terug na een flesje en is erg gulzig dan maar lijkt wel sneller voldaan. Nu ga ik straks afkolven voor deze nacht een flesje te geven want 's nachts zeurt hij wat als het niet snel genoeg gaat of als hij lost en terug moet beginnen te zuigen content.gif .

Een vraagje: wat doen jullie als je beebje wakker ligt? Ik neem hem meestal bij me of wandel wat rond maar soms begint hij daarna te wenen en denk ik misschien moet ik hem gewoon laten liggen?

Is zo wat zoeken nog allemaal bij eerste kindje maar komt wel stilaan in orde. Heb net 20 min slaap ingehaalt DAT DEED DEUGD ZEG!!
    wave.gif
  • ik geef geen half schepje bijhoor had dat gwn ergens gehoort
    ik ben van 90 cc naar 125cc en hij is er beter bij

@linda als mijne wakker is soms ligt hij gwn in zijn park maar snacht leg ik hem meestal buikop mijn buik en domelt hij vrij snel terug in wel lang genoeg wachten anders is hem trug wakker bigsmile.gif
    door de dag leg ik hem vaak ook bij me in de zetel
  • Ik heb altijd gehoord dat het niet goed is om extra schepjes te geven.de hoeveelheid water en poeder liet altijd gerespecteerd worden.Er bestaat bij de apotheker wil poeders om in te dikken voor reflux.

Hier donderdag de eerste spuitjes gehad en ja enkele uren later al 39 graden koorts. Was toch niet echt op mijn gemak.
  • Hanne, idd ik heb dat ook gehoord. Als je extra schepjes toevoegd zouden ze krampjes kunnen krijgen dacht ik.
    Hopelijk is de koorts van jullie kleine man al gezakt. Ik schrok wel toen je sprak over zijn eerste spuitjes. Maar toen keek ik naar de banner. Ik kan amper geloven dat hij al 2 maand is. Maar ja, Kwinten ook al bijna 1maand. Wat gaat het toch snel!

Linda, als Kwinten wakker is leg ik hem ofwel in zijn relax, op de speelmat ofwel draag ik hem wat rond of ik neem hem bij mij in de zetel. Hangt er vanaf wat ik aan het doen was. Kwinten begint dan soms ook te wenen. Das bij hem een teken dat hij terug moe is en graag gewoon in zijn wiegje wilt. Dan valt hij normaal gezien ook heel snel terug in slaap.

Gisteren heb ik een hele goeie nachtrust gehad. Kwinten had om half9 zijn fles gahad, dus volgende was pas om half 1. Normaal krijgt hij laatste om 23.30 dus had bitter weinig goesting om nog langer op te blijven. Nu had ik hem rond half 10 in bad gezet omdat hij na de fles van half 8( da nu een uur later was) nooit wilt slapen. Om 10 uur had ik hem in bed gelegd en zelf ook gaan slapen. Hij zou mij wel wakker maken as hij honger had. Nu schrok ik wakker om half 5!!! Meneer gaf nog gene kick. Heb hem wakker moeten maken. Heeft dus 8 uur tussen 2voedingen gelaten! Nu hoopte ik vertrokken te zijn met lange nachten. Maar vannacht had ik prijs. Hij werd wel wakker voor de 6de voeding. goofy.gif hopelijk vandaag meer geluk.
  • linda hier geven we combie borstmelk flessenmelk
    ik kolf af
    overdag geef ik moedermelk (zolang ik er heb want produceer minder dan dat ventje vraagt daarmee gaan combineren) en dan savonds en snachts is het flessenvoedig
    bij mij is het afkolven veel minder pijnlijk dan dat de kleine matti zelf aan mijn borsten hangt
    en nu kan ik ook weten hoeveel hij precies drinkt
    ik ben er veel gelukkiger bij hoewel afkolven wel wat tijd in beslag neemt maar ja al wat hij kan krijgen van moedermelk heeft hij binnen
    plus nog een voordeel iemand anders kan ook flesje geven
    hier was het op aanraden van de kinderdokter die zei van geef dan savonds voor slapen gaan een poedermelkfles omdat ik toen voor het afkolven al vermoedde dat de kleine niet genoeg had met mijn borste

wat ik wel raar vind is dat links veel minder produceert dan rechts weet er iemand hoe dit komt?
    ik ga het toch eens navragen bij kind en gezin als ze komen deze week
  • Hier loopt alles vrij vlotjes met Noémie. Een paar daagjes geleden, nog last van krampjes maar dit was blijkbaar door de frisdrank die ik dronk.
    Nu drink ik enkel nog water en dit loopt perfect. M'n meisje drinkt om de 3-4u en valt direct daarna terug in slaap.
    Vorige nacht heeft ze van 23u tot 5u doorgeslapen en ik moest haar zelf wakker maken om haar de borst te geven.

Ik wou gewoon eens weten wat jullie je kindje nu aandoen als jullie naar buiten gaan.
    Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik geen pulletjes heb voor haar in maat 50 bored.gif en aangezien het nu toch niet zo warm is, weet ik niet goed hoe ik haar moet kleden?

Groetjes,

Jessie content.gif
  • hier toch een truitje extra aan en hij ligt onder een fleeceken plus mutsken op zijn hoofd
  • hey dames!
    hier weer een druk weekend achter de rug smile.gif
    twas babyborrel langs de kant van mijn vriend zijn pa (familues komen niet overeen dus 1 grote konden we niet doen)
    en gisterenavond voort eerst henri bij iemand gelaten en ik en mijn vriend iets gaan drinken + ciné (what to expect when you're expecting, echt leuk als je het juist zelf allemaal meegemaakt hebt trouwens!)

twas leuk nog zo is met zn tweetjes maar wel heel raar, we moesten er echt aan 'wennen' en hebben ook 3x gebeld om te horen of alles goed ging bigsmile.gif
    En na de film direct naar de auto 'gehaast' om hem te halen (mijn vriend zijn broer en zijn vriendin waren teleurgesteld dat we er al terug om waren bigsmile.gif)

hoe proberen jullie een vast ritme aan te leren?
    of is dit nog te vroeg?
    tis maar dat ik begin augustus terug aant werk ga en zou toch graag tegen dan beetje structuur hebben smile.gif

ik doe henri hier laagjes aan,een body met korte mouw en dan een t-shirt met lange of korte..+ nog een giletje dat ik eens ergens binnen wel meteen uitdoe smile.gif
    in hema leuke giletjes geocht die je langs twee kanten kan draaien!
  • Hier geef ik zelfs al een combi moedermelk (in fles) en poedermelk.
    Zeker nu ik Nutriton (voor verzadigd gevoel, tegen haar refluxsymptomen) gebruik is afkolven véél handiger. Op verplaatsing of als er geen moedermelk klaar staat, is t poedermelk. KA en KenG hadden daar geen probleem mee (ik citeer K en G: "Dat is véél praktischer.")

Hier heeft Hanne gisteren een keertje 6 uur en een keertje 8 uur geslapen, dat terwijl ze minder melk krijgt/drinkt dan vorige week!
    Hopelijk zet de trend zich door en dan gaan wij beginnen met alles in een schema te gieten zodat ze tegen september geoefend is om lang genoeg te slapen (muv ziekte natuurlijk).
  • Janna heeft nu 3 nachten op rij 8u tussen de voedingen gelaten. Dus ik denk dat we hier vertrokken zijn met lange nachten.

Als wij buiten gaan leg ik gewoon een fleecedekentje over Janna. Dat geprul met jasjes enzo is niet echt handig vind ik. Als ze dan slapen, moet je ze altijd wakker maken.

Morgen naar k&g voor de gehoortest, ben eens benieuwd!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld