junibeebjes

• zie da de meeste al zijn overgegaan op 4 voedingen?
    hier nog 5, maar denk de laaste niet zo heel veel (bv)
    maar denk, eens ik ga werken, dan opstaan 6u30, dat het er misschien zelfs terug 6 gaan worden? zullen wel zien
    heb hier ook een lichtgewichtje he, 6m en 6kilo...(en 66cm wink.gif))) leuk om te onthouden toch, maar is echt
  • Dames,
    fijne kerst!! met jullie kapoen(en)!!
    k kan zeggen, de eerste kerst met de jongste kapoen!!! Dus , alles genieten!!!
    Nu nog rustig, volgend jaar niet, want dan lopen die kapoenen rond en kunnen ze aan de kestboom trekken enzo wink.gif))
  • Fijne kerst aan alle mama's en beebjes. De eerste van onze kleintjes!!!

Geniet van deze mooie dagen! xmasblink.gif

Dikke knuffel
    Kathleen, Kenneth en Kwinten xmascandy.gif
  • Stilleks hier!
    Iedereen aan 't genieten van de feestdagen denk k!

ik vind t persoonlijk allemaal veel op korte tijd, zo veel feestjes...op den duur ni meer leuk vind k..en altijd eten, eten, eten

in ieder geval, hier ok, behalve dat ons meid last heeft van vreemdenangst! niet te doen (ofwel is het omdat het te druk is?) maar oma, opa, nonkel...ze pakken r en huuuup ze weent. of als ze dan ergens zit, en ik sta op hallelujaaa, als ze me niet ziet (of scheidingsangst?)
    in ieder geval als we thuis zijn is ze wel om van te genieten...

en dit nu n week vooraleer we de grote stap moeten maken : mama na 14m thuis geweest te zijn moet gaan werken volgende week! dus meisje naar creche (help) en grote zus naschoolse opvang en school: het druk, geroutineerd stresvol leventje gaat beginnen! woensdag al ns proberen in creche, oefenen, mama mag daarblijven om alles van verzorging en aanpak uit te leggen.

maar ga proberen niet te veel te stressen, en de laatste week nog te genieten!
    zoooo lang thuis, en nu nog zzoooo veel doen (heb net tuttekes op naam besteld, wel geen tuttemie, maar grote zus ook niet maar wel in creche, dus zullen ons maar voorzien)

alle meide,
    genieten nog he!
    want denk dat t voor iedereen op t einde aan t lopen is?

fijne feesten!
  • Gelukkig nieuwjaar! Hier de eerste met baby maar die mocht bij opa en oma blijven slapen (hoera!).

Hier met Hanne alles ok, alleen eet ze niet altijd even vlot, erg frustrerend. We wachten echt tot ze teken geeft maar dan nog gaat alles in 10 keer. Haar eerste fles s ochtends is ong. 12u na haar laatste en dan nog. Alleen bij de ene oma drinkt ze in 1 keer uit maar niemand begrijpt hoe dat komt.
  • wendy, hier ook soms zo eten hoor. soms alles in één tempo uit, andere keer duurt het mega lang, ofwel in twee keer
    en zij vraagt thans altijd zelf om te eten...
    afleiding is hier de oplossing, zus zien spelen ofzo. maar ook niet altijd mogelijk. of samen met ons eten helpt ook wel. zien eten doet eten?
    hier morgen oefendage creche brrrrrr...t begint echt af te korten! ik hoop echt dat dit vlot verloopt, dan maandag iets gemakkelijker voor de mama ?
    kijk er aan ene kant naar uit, zo terug werken enzo, aan andere kant helemaal niet, terug stress, routine smorgens enzo...
    ik hoop dat alles vlot verloopt, op werk maar vooral routine en in creche, dat we snel geroutineerd zijn, dat er niet te snel bacteriekes gaan komen (zo in creche sneller he)en dat iedereen gelukkig is, en vooral dat we niet te veel stapjes van meisje gaan missen (zo eerste keer kruipen stappen enzo)
  • Hallo dames

Kben der nog eens geraakt,wat gaat de tijd rap amai al 6maanden oud
    ben onlangs naar k&g geweest hij was al 70cm en 9.3kg
    eet patatjes en fruitpapje maar de nachten blijven een hel
    word zeer veel wakker gewoon voor zijn tutje dus bedje staat nog steeds langs mijn bed bigsmile.gif
  • Hallo dames,

Hier ben ik weer.
    Eindelijk eventjes de tijd gevonden om wat dingetjes te lezen hier op het forum en nu Vlinder even slaapt kan ik eens iets typen!
    Ach, wat gaat de tijd snel! Alweer 6 maanden en 1 week is onze kleine! Hier groeit ze snel, zo'n 67 cm en tegen de 8kg aan. Ze eet sochtends een fruit hapje, en savonds wat groenten en is daar heel blij mee, en wij ook! smile.gif

Ze is erg druk met dingen onderzoeken en wil steeds op haar beentjes staan. Slapen overdag is niet zo geweldig. Ze wil continu vastgehouden worden en niet alleen in haar bedje gelaten worden. Schreeuwt dan echt alles bij elkaar! Misschien weer een sprongetje?

Gelukkig nieuwjaar nog trouwens iedereen!! wave.gif
  • Goh, als ik dat hier lees, heb ik echt n lichtgewichtje:
    6m - 6kilo - 66cm...

vandaag halve dag creche gedaan: en ze heeft dat super gedaan! niet geweend! de hele tijd zitten rondkijken naar al die kruipende/stappende babytjes. de hele tijd iedereen gevolgd met r ogen, en ronddraaien en rollen. (denk da ze snel er achteraan zal lopen)
    ze heeft een klein dutje gedaan in park in lokaal (nog niet in aparte slaapzaal) - maar niet lang, daar er een deugeniet was die mn meisje haar sokjes altijd kwam uit trekken goofy.gif
    heeft er super gegeten, dubben zoveel als hier (als ik ze mag geloven natuurlijk, want die grammekes klopt toch niet altijd hé, heel lopend, niet lopend ook verschil denk k)

is opeens een grote meid geworden cry.gif cry.gif

vanaf maandag, fulttime werken, dus fulltime creche cry.gif cry.gif
    en grote zus naschoolse opvang en school
    : weer een stap verder naar zelfstandigheid disappointed.gif
  • Cindy, hier ook een pluimpje hoor. Op exact 6mnd net geen 7 kg (6780) en 71!!! Cm

Veel succes met werken. Ik werk nu ook ft, en ik moet zeggen, ik geziet nu vele harder van de momenten met de kids <3
  • kathleen, na 14 m thuis geweest te zijn kijk ik wel uit naar werk.
    en ben er zeker van dat mn meisje het goed zal doen in creche; en het leuk zal vinden. af en te zullen er wel ns traantjes zijn, thuis ook, maar ze leren daar ook zooo veel.
    ik heb alleen angst voor de routine te vinden. om 7u klaar en t huis uit...'s avonds op tijd hun bed in..zelf nog wat rust vinden 's avonds...die zaken
    ik weet het is veel kwestie van voorbereiden (alles klaarzetten zodat alles vlot zal verlopen enzo) maar toch zal wat wennen zijn he
    laatste twee weken zijn het hier laatslapers geweest, zowel savonds als smorgens
    volgende week moeten ze er allemaal uit rond kwart na 6...en ik nog vroeger
    kleine meid heeft er niet veel last van, want kan slapen wanneer ze wil
    grote meid moet naar opvang en dan naar school...die gaat er meer last van hebben...maar ga proberen dat ze tegen 19u in bed ligt, dan kan ze toch voldoende slapen denk ik.
    maar dat is savonds dan ook een gecross he: thuis tegen half 5 - eten maken -17u30eten - alletwee bad in en tegen 19u bed in, moet je al niet treuzelen...en veel kan je door de week dan niet samen doen he

maar zoals je zegt: je geniet inderdaad veel meer van de momenten dat je dan wel veel kan doen.
    mijn voornemens zijn (hoop da t lukt, heb dat nogal eens voorgenomen) : vrijdagavond huis poetsen en wasmachines draaien
    zaterdagvoormiddag dan winkelen terwijl grote zus gaat turnen
    en dan zouden we in principe de rest van t weekend kunnen genieten... (buiten natuurlijk koken enzo, en de strijk savonds ofzo)
    maar zal zware vrijdag worden maar als ik dat niet doe, dan moet ik zaterdag ook nog poetsen, en dan heel de zaterdag om zeep...dus denk het zo te gaan doen, effe doorbijten vrijdags...
    en natuurlijk zal de papa zijn deel ook wel doen hoor, hij weet dat het zwaar zal worden voor mij smorgens (hij al weg dan), maar ben er zeker van dat hij die andere momenten zeker zijn deel zal doen!

En hopen dat de nachten zo blijven he, want dat kan natuurlijk ooknog veranderen

Wel stressie nu, gezonde stress, kijk er wel naar uit, maar hoop dat ik niet te moe ga zijn, en kids, en dat we er in slagen en ook nog te genieten zijn wink.gif
  • Tijdje geleden dat ik hier nog gekomen ben.

Eerst en vooral de beste wensen voor 2013 en een goede gezondheid!!!

Hoe gaat het met jullie kleintjes? Het gaat toch snel hé.
    Lieze zit sinds zaterdag zelfstandig en trekt haar stilletjes aan ook recht. Ze heeft ook al 2 tandjes en zo te voelen komt er bovenaan ook 1tje piepen. bigsmile.gif

Voor de rest gaat alles hier zijn gewone gangetje.

Alé ga jullie laten. Tot schrijfs.
  • Hier alles kits! Sinds vandaag eet de dochter groente- en fruitpap bij de om zonder problemen! Ik ben haar gisteren een paar hapjes GP gaan geven en daarna heeft de om overgenomen. We zijn hier heel blij mee omdat het echt een lange strijd was (maanden wilde ze daar geen pap eten). Nu ze daarover tevreden zijn, begonnen ze wel over het feit dat ze een eigen wil heeft (duh, het is een baby) maar dat ze ook wel heel grappig is om naar te kijken (ze wil altijd grotere kinderen nadoen).

Hier is zelfstandig zitten al een tijdje een dagelijks ritueel. Hier heeft ze ontdekt dat ze zichzelf achteruit kan duwen op het parket/de tegels. Vooral haar blik naar ons van: "Kijk eens jong! Ik kan nogal wat he!", is goud waard. Rechttrekken zit er nog niet in, maar dat komt waarschijnlijk doordat het vlak van de box nog op het hoogste staat. We zouden dat eens dringend naar beneden moeten halen zodat ze dat kan oefenen. Ik zou ook graag hebben dat ze zichzelf vaker zet (op haar poep vanuit lig) maar dat is naar 't schijnt nog niet voor deze leeftijd. Ik vind het vooral leuk dat ze elke dag iets nieuws lijkt te kunnen (al vind ik die deugnieterij toch niet alles). Ik vraag me nu echt af hoe ik op alles moet reageren want het is duidelijk dat de opvoeding echt wel bezig is he. Ik wil een strenge mama zijn (allee, ik wil vooral een opgevoed kind ipv een wilde) maar vind dit niet altijd makkelijk. Vannacht was ze plots wakker, niet normaal want ze slaapt lekker lang, maar ze wilde eten en spelen. Hebben haar een hele tijd laten zeuren maar ommeduur toch toegegeven.

Geen tanden te zien hier.
  • Hoi,

Ook van mij nog (late) nieuwjaarswensen!

Met onze kleine man ook alles goed! Zelfstandig zitten lukt al een tijdje. thumbup.gif Hij speelt heel graag, lacht veel en is altijd content/goed gezind. Alleen als mama uit het beeld gaat, begint hij te wenen. Op de schoot bij "vreemden" begint hij ook meestal te wenen.
    Op zijn buikje liggen doet hij niet graag, dus ik verwacht niet dat hij snel zal kruipen.
    Hier ook nog geen enkel tandje te zien! Maar ja, grote zus had ook pas op 11,5 maanden haar 1ste tandje wink.gif
    Van eten: hij eet vlotjes GP + FP, en verder nog BV. Gaat prima zo.

Goh, 't is snel gegaan hé, voor we het weten is hun 1ste verjaardag er al! astonished.gif
  • hier is het zodanig druk dak hier ni veel kan komen
    onze kleine man is een grote slanke zei de kinderarts
    (had last van hoesten een infectie aan de bovenste luchtwegen )
    maar nu zijn we terug op de betere weg
    wel organiseren werken kindje huishoudn pfff ale tot later nog wa aan de kant doen want moet straks gaan werken
  • hier is ze weer ziek: buikgriep
    houdt geen eten in...leuk!
    constant poetsen en machines draaien
    en toch moet ik ze stimuleren om te eten...
    gisteren bij KA geweest (andere als normaal) en deze was vrij streng: ze moet dringend bijkomen! ik geef nog BV en zij stelt zich de vraag of ik nog wel voldoende melk heb...ik denk altijd als ze stopt met zuigen en voldaan lijkt...zal ze wel voldoende hebben?
    vb smorgens geef ik BV om 6u30, en ze vraagt pas terug eten om 10u30/11u30 dus...denk ik, voldoende
    maar gewicht is dus niet goed: nu 7m1/2 en weegt nog maar 6,200kg...
    ze had gisteren gezegd, als ze morgen nog niks binnenhoudt, en weinig leven in zit: binnenkomen!
    maar nu blijft het er wel in, het is wel minder als normaa wat ze eet, maar ze heeft al hele dag gespeeld: binnengaan?
    heb r net ns een flesje aangeboden, poedermelk, om eens te zien of ze na de BV nog honger heeft, maar drinkt nog 20-30ml ofzo, dus dan toch geen honger meer na bv lijkt me...

pfffffffffff, vermoeiend
  • Ik zou toch binnengaan. Een kindje dat weinig weegt en diarree heeft, lijkt me niet goed. Plus: ze eet toch nog altijd niet veel precies?

Hier geen idee eigenlijk hoeveel ze nu weegt (ik schat 7,700) en eten gaat hier ok (eindelijk ook bij om nu). 's Ochtends (rond 8u30 in de week en 9u30 in t weekend) een fles van 240 cc, 200 g groentepap (bij benadering 200 he) (3,5 à 4 u na fles), 200 g fruitpap (bij benadering ook, 3,5 à 4 u na GP) en dan 's avonds nog eens 240 cc (kan hier niet echt tijd op zetten; kan soms maar 3 uur tussen zitten met FP, soms 5 uur). En dan uren slapen en dan terug van vooren af aan.

Hier moet ze wel water leren drinken uit zo'n tuitbeker want bij de OM krijgt ze enkel water uit zo'n beker. Maar ze wilt daar dus niet uit drinken, erg frustrerend. We laten haar er nu mee spelen. Ik denk dat ze te hard moet duwen voordat er water uitkomt (die thuis is van Tommee Tippee, past op de flessen he). Ik heb ook zo'n beker van de Gezinsbond, daar moeten ze van drinken zoals aan een glas (dus geen tuit) en er zit een deksel met kleine gaatjes in waardoor ze geen grote slokken krijgen maar dat is een nog grotere ramp. Iemand tips?
  • wendy

zijn niet binnengegaan daar ze terug alles binnen houdt (geendiarree gehad, enkel overgeven)

als ik zie wat die van jou eet, denk ik van dedju toch:
    hier weegt ze op 7m : 6,250kg
    wat eet ze :
    6u30 : bv
    10u30 : GP :200/250gr
    14u30 : FR : 200 (in de week zelfs 250 en meer)
    17u00 : BV
    20u00 : BV
    en dan 'snacht BV (afhankelijk, soms één keer rond 2u30, maar ook regelmatig 2 of drie keer) Vb vannacht ramp : 20u00-23u30-2u30-5u-8u...) Maar die nachtvoedingen , ik denk nu ook niet dat ze dan 200 ofzo drinkt, denk kleinere voedingen.
    Dus denk toch niet dat ze te weinig eet?
    natuurlijk bij bv weet je niet hoeveel , maar als ik dan zie door week bv om 6u30 en dan kan ze in creche wachten tot 10u30 soms 11u00: dan zal ze toch wel voldoene gegeten hebben smorgens anders zou ze toch eerder vragen lijkt me?

En we geven altijd tot ze zelf zegt dat ze genoeg heeft. dus niet zo van maximum dit ofzo. soms proberen we nog wat extra erin "te duwen", maar dat lukthier echt niet: genoeg is genoeg!

ze beweegt wel al heel veel, maar kan het ook niet zijn
    weet bij grote zus net t zelfde verhaal, alleen ietsje meer en vlotter, dus zal ook wel genetisch zijn.

tzijn alleen die momenten dat ze ziek zijn dat het niet goed is he, dan geen reserve...
    dus nu terug van af en terug opbouwen, vandaag heeft ze GP 220 gegeten (dus super) FP minder (denk 130 ofzo) maar wel zwaarder he, erna ns flesje melk gegeven, maar dronk maar 50 ervan (met niet veel zin) dus ze had echt genoeg.
    Slapen door dag doet ze ook niet veel...zo ns af en toe n dutje van half uurtje ofzo (en dan te denken dat ze snachts ook vaak wakker wordt) ikzelf ben een zombie,n en de werkweek kan weer starten sad.gif
  • @ cindy: hopelijk komt je kleine meid goed bij vanaf nu. Als ze zolang laat na haar voeding lijkt het mij toch ook dat ze voldoende krijgt.
    Maar is inderdaad zo dat ze weinig reserve heeft moest ze enkele dagen diarree ofzo krijgen..

Hier loopt alles goed met Nino. Hij heeft een erg goede weerstand precies want is nog geen enkele dag ziek geweest heeft zelfs nog nooit een snotneusje gehad dus dat zit hier goed wink.gif

Toen hij precies 7 maanden was zijn zijn eerste 2 tandjes tevoorschijn gekomen.

Alleen nog heel weinig slapen... is tegen 7u wakker, slaapt voormiddag 20-30min. Van de namiddag tot de avond 45 min en gaat pas tegen 23u-24u slapen dus t is een actief ventje. Voor ons vermoeiend smug.gif maar hij is altijd even vrolijk dus heeft er geen last van.

Vanaf april neem ik halftijds mijn ouderschapsverlof op tot december. Wat gaat de tijd toch snel he!

Nog geen mama's misschien al opnieuw zwanger? content.gif Wij willen er rond november-december terug voor gaan hopelijk duurt het niet weer 2 jaar maar is het direct prijs

wave.gif
  • ondertussen was onze meid goed genezen: een hele week thuis gehouden - goed gesoigneerd - en ze heeft héél goed gegeten (bv-220GP-200FP-bv-bv(soms fles)) En dan een nachtvoeding.

Maandag terug naar creche. Dinsdag verhoogde T°: dachten tandje komt er aan...neeneen: van gisterenavond terug buikgriep (nog erger als vorige keer ) overgeven & diarree : maar echt alles : niks is er in gebleven. Zelf wou ze niet aan borst hangen - maar wilde constant water drinken (heel de nacht) - maar het kwam er ook terug uit sad.gif maar ze moest drinken hebben, een geschreeuw niet te doen.
    vanmorgend naar dokter: buikgriep. wel niets afgevallen (tov vorige keer zelfs 100gr!! bijgekomen en dit na zware nacht en niets gegeten te hebben)
    nu momenten actief - eet niet veel, wel drinkel (gelukkig) - maar slaapt ook heel veel. ik ga haar laten doen. moeten wel op de pipi pampers letten (uitdroging) tot nu toe niet meer overgegeven...moest dit opnieuw beginnen naar KA
    ze moet ORS zakjes nemen in water, en enterol. Voor koorts en pijn mag ik siroop geven.
    Zelf heeft dat beestje mij ook aangevallen...voel me ook niet goed
    Rest van week thuis - uitzieken en mn popke verzorgen!

Dus terug naar af: gewicht van vorige week er waarschijnlijk wel terug af
    (was 6,150 nu 6,260..)
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld