junibeebjes

• hier eentje da 5 maand is en totaal nog ni wilt rollen pff
    is dit erg?
  • sharon, hier dacht 2weekjes ouder als die van jou, en is sinds vorige week beginnen rollen, zo plots, daar was het!
    heeft lang ni op r buikje willen liggen, en als ik haar er op lag, hefte ze hoofdje bijna niet op
    moet nu ns zien, is n acrobaat wink.gif plooit r rug soms dubbel wink.gif

hier begin fase rollen, die stomme arm ligt alitjd in de weg, en ja dan gekrijs...en ze wil vooruit, ma ja da veel te vroeg he

maar heb ergens gelezen, kruipen kan vanaf 6m...maar meestal rond 8-10m...maar zo zie je, elk kind is anders

gisteren nog artikel gelezen in krant: tweeling van 9m zwemt helemaal alleen : bedoel, dat is uitzonderlijk, maar elk kind heeft zijn tempo!

zeker niks forceren! gewoon laten doen
    heb je een loopstoel? niet te veel in zetten! niet goed voor heupjes! hier geen loopstoel, en zal er ook niet komen, hier mogen ze eigen ritme nemen, dus als ze wil lopen dan zal ze da wel doen
    grote zus liep op exact 1jaar. zo van hup, opeens was ze er weg mee. vrees, deze keer vroeger, want wil r zus al achterna lopen wink.gif
  • Dag dames,

De kindjes slapen, de was en de plas is gedaan dus weer eventjes tijd om hier wat bij te lezen!

Ook wij hebben 2 daagjes doorgebracht in het ziekenhuis. Kleine Broer was echt ziekjes door dat vieze rsv - virus. Aerosollen thuis hielp niet meer, hij wilde niet meer drinken, veel hoesten...
    Gelukkig mochten we snel naar huis!
    Het groeispurtje van 6 maanden is ook (bijna) genomen.
    Hij eet terug om de 3u (ook 's nachts) en is heel hangerig.
    Dus lang leve de draagdoek!
    Het rollen lukt hier heel vlot en hij wil constant op zijn beentjes staan. Met steun kan hij ook al een tijdje zitten. (Hij snapt er blijkbaar niets van want als hij zit, kijkt hij steeds heel bedenkelijk in het rond!)

Grote Zus gaat nog maar een maandje naar school en we zijn al naar het oudercontact moeten gaan. Resultaat: een pientere meid voor haar leeftijd die zeer taalvaardig en zelfstandig is! Hiep Hoera voor Grote Zus (die dan toch maar de jongste is van de ganse school). bigsmile.gif

Dit weekend beginnen we met groentenpap! Ik denk dat we gaan starten met worteltjes. Spannend!

@Sharon: Grote Zus kon pas rollen op 6m. Volgens K&G kwam dit omdat ze 6w te vroeg geboren was maar haar nichtje van 8m rolt ook nog maar net (en die is te laat geboren)! Het hangt van kind tot kind af hoor. Ik zou me absoluut nog geen zorgen maken.

@Polkadotje: Jullie hadden blijkbaar een mini - Sint en 2 mini - pieten bigsmile.gif Super! Hoe was het in de Ardennen?

@Hanne: Hoe gaat het met jullie kereltje? Zijn jullie ondertussen al terug thuis? Wanneer moesten jullie die muco - test laten doen?
    Ik duim mee voor goede resultaten!

Zo, ik ga jullie maar weer laten en beginnen aan lekkere verse soep!

Groetjes,
    Anneke
  • Dag dames,

Ik geraak er ook nog eensse. Ben nu voltijds aan het werk. Is toch best zwaar hoor met 2 kids. Ik moet om 7uur de deur uit en het vroegste dag ik deze week thuis was, was kwart voor 6. En dan moet alles nog gebeuren, koken, huiswerk oudste, aandacht geven, badje,...

De eerste ziekt is hier ook een feit. Mijn kleine vriend heeft een oorontsteking. Gisteren met een doodziek ventje naar ha geweest en vandaag lacht hij weer gelijk altijd bigsmile.gif Echt een , zelfs ziek blijkbaar.

Meneer heeft ook zo zijn eigen manier van voortbewegen. Hij rolt zich van de ene zij naar de andere en zo verplaatst hij zich door zich dan ook nog eens met de voeten af te duwen op de grond,nog nooit gezien! Is best grappig, en hij geraakt serieus ver!
    Ja, op gebied van motoriek is hij echt wel vooruit. Hij zit sinds hij net 5 maand is al alleen. Nu corrigeert hij zich zelfs al as hij dreigt om te vallen. Staan doet hij serieus graag en mits hij zich aan het salontafel vast houd kan hij het ook ff alleen. Rollen lukt nog net niet van rug op buik. Omgekeerd wel.

Eten vlot ook goed, zolang het geen pure melk is. Maar met graantje in super, gp en fp lopen goed, babyjoghurtjes met banaan is hij verzot op, ...

Valt het een beetje op dak trots ben op mijne kleinste schat. bigsmile.gif <3
    Maar, ik mag natuurlijk de oudste niet vergeten he. Die doet ook super zijn best. Heel lief voor kleine broer, en hij helpt mij ook heel goed in het huishouden.

Ge ziet het, ik ben een supertrotse (maar oh zo vermoeide ) mama

wave.gif
  • manmanman, hier echt n rollemie!
    sinds gisteren, echt, zodra ik r ergens neerleg, huuuuuup ze rolt op r buik (arm ligt soms in weg, maar ze trekt vandaag aardig r plan)
    en dan ligt ze op r buik, hoofd goed omhoog, naar zus aan het kijken, of probeert zelf iets te grijpen
    en haar voetjes/beentjes wiebelt ze de hele tijd omhoog/omlaag, zo echt een "genietende" houding
    als ik r terug duw (kan ni zelf terug rollen) even erna hup terug op r buik
    (en vorige maand vond ze het afschuwelijk om op r buik te liggen)

sprongetje eigenlijk geen last van (tot nu toe) echt n schatje hier
    goed eten, slaapt alleen in (soms wat wenen, maar dan knuffeldeken en geen probleem meer)
    slaapt snachts van 21u tot 8u! super, en hopelijk zo voor altijd wink.gif want volgende maand fultime werken
  • Pff wat 'n dag!

Vorige vrijdag had ik op internet een Kangoo gevonden, ik heb nu een Punto (had ding nooit moeten kopen want is nog maar 3 jaar oud en wist toen wel al dat hij te klein ging worden maar mijn ouders hebben me toen toch overtuigd) en vind dat niet praktisch met de kleine en zeker niet met de buggy (ik moet de wielen er telkens afhalen). Die Kangoo is onder mijn neus verkocht maar ik had ondertussen mijn Punto al te koop gezet. Daarop kreeg ik zoveel reacties en dus had ik hem zondag verkocht aan een vriendin van mijn zus. Maar... ik had nog geen vervanging.
    Zondagavond laat vond ik dan een Kangoo op internet (recenter en minder kms dan de andere, wel fractie duurder) dus vandaag naar die garage en alles geregeld.

Ondertussen was mijn man mij aan het helpen om 'n auto te zoeken en botste hij op n S-Max, die vindt hij al jaren de max en zijn auto is dringend aan vervanging toe. Dus dan nog naar andere garage en heel gedoe.

Ik heb ZO'n punthoofd maar ben wel heel blij! O ja, ik wil hiermee niet opscheppen, ze zijn tweedehands en is slechts een kleine opleg voor beide auto's; ik wil gewoon even zeuren over de hectiek.

Met de meid alles in orde, alleen blijft GP traaaaag gaan. Bij de OM geven ze haar dan ook vaker een fles omdat ze daar geen tijd voor hebben. Volgens mij is vooral 't probleem dat zij 's ochtends pas om 9u of zo eet (pas wakker om half negen of acht uur dus ja) en ik denk dat ze bij de OM haar te vroeg GP willen geven. Thuis eet ze t wel maar ook traag. Ik kan dat kind toch niet sneller leren eten?
  • ben er ook nog een keer geraakt!

@ wendyo: Nino eet zijn GP ook héél traag hoor! Kunnen er inderdaad niet veel aan doen...

Ik ben vorige maandag terug beginnen werken. Voltijds is echt wel zwaar pfoe. Zal blij zijn als het april is dat ik 4/5e kan werken.

Werken valt goed mee als ik een ganse dag moet werken kan ik 's middags nog altijd uurtje langs huis. Zijn ook dagen geweest dat ik wat vroeger gedaan had. 9 maanden thuis geweest en toch leek het of ik nooit weg was geweest.

Hopelijk zijn alle kindjes beter nu! Hier is hij tot nu toe nog nooit ziek geweest hopelijk blijft het. Hij gaat ook nog niet naar creche want schoonouders letten op hem dus zit niet zo tsn de bacteriën zal er natuurlijk ook wel mee te maken hebben.

Voor de rest loopt alles op hier goed alleen slaapt hij zoals ik al zo vaak heb gezegd ongelofelijk weinig!!
    Hadden zijn bloedwaarden eens laten onderzoeken en nu blijkt dus dat hij teveel epo van zichzelf aanmaakt. Enkele ooms aan mijn vriend zijn kant hebben dit ook. Op zich niet erg maar hij zal dus niet veel stilzitten later wink.gif moeten wel om de zoveel weken zijn ijzer controleren.

's Nachts zit hij vaak een uur te brabbelen en is hij klaarwakker. Moet ook nog altijd 3x opstaan om hem eten te geven dus is wel zwaar. Maarja tot nu toe gaat het.

Zijn enkele hectische weken geweest! Schoonzus was 27 weken zwanger toen een groot deel van haar water is gebroken horror.gif . Heeft hele tijd moeten platliggen in het ziekenhuis op de MIC afdeling. Vruchtwater heeft zichzelf hersteld en er is dus wat bij aangemaakt.
    Is sinds vorige week thuis maar nog platliggen tot eind januari zeker...

Zo voor de rest geen nieuws hier content.gif

wave.gif
  • Middag allemaal,

even snel. Sinds gisteren kan Janna echt kruipen. content.gif niet het hele huis door natuurlijk, maar ze kent het nu van haar knietjes en handjes te verzetten.
    Momenteel is ze wel ziek, een virale infectie. Dus geen RSV. (gelukkig!)
    We verstuiven hier thuis met een complex van etherische olie en en EO van grove den en dat helpt duidelijk wel. En dus samen met haar neusje heel vaak spoelen komt ze er stilletjesaan wel door.
    Ze heeft wel het voordeel dat ze haar slijmpjes voor een groot deel al zelf kan ophoesten, wat ook weer scheelt natuurlijk.
    Eten doet ze wat minder, maarja met al die snottebellen in haar maagje/darmpjes is dat heel normaal.

Hier ook aan het werk. Valt eigenlijk best wel mee. Maar ik stop 's avonds vroeger, ga de kids van creche/school halen en dan werk ik 's avonds nog wat van thuis. Zo zitten de kids toch nog redelijk op tijd in hun bed.
    Want na 6 maanden elke dag van school gehaald te worden, is het voor de 2 broers toch een grote aanpassing dat mama daar nu niet elke dag staat.
    Zo even kids van school halen!
  • Ben ik weer!
    Was ik vergeten dat de jongens bij een vriendje mochten gaan spelen vandaag! Lekker rustig hier! bigsmile.gif

Wendyo: veel te laat natuurlijk, maar die Kamilosan halen wij gewoon bij de apotheek.
    En qua etherische olie is het eucalyptus radiata dat mag en grove den.
    Eucalyptusch werkt zuiverend voor de lucht en grove den werkt slijmoplossend.
    Ik moet eerlijk toegeven dat ik er toch wel een positief effect van merk op Janna. Als we beneden grove den verdampen en daarbij wat op haar rugje kloppen (niet hard natuurlijk!) dan merk je dat er toch wel wat slijmen loskomen, die ze dan ophoest.
    Wij gaan zelf nog altijd naar de huisarts, in het verleden is gebleken dat als ze echt niet zeker zijn ze ons wel doorsturen naar een kinderarts. En bij de huisarts kunnen we ook sneller terecht.

Hier sinds oktober ook een nieuwe (tweedehandse) auto. Wat 'n gemak! Had eerst een Peugeot 306, nu ne Renault Laguna. Echt een groot verschil, alle kids kunnen vlot mee in stoel/maxicosi/verhoogje en in de koffer nog een zee van ruimte.

Hanne: hebben jullie al meer nieuws?

Hopelijk voor de rest niet te veel kindjes ziek, want die vieze RSV hangt echt wel in de lucht he? thumbdown.gif
  • cindy nee hier geen loopstoel hoor kben daar totaal geen voorstander van zoals je zegt alles op zijn eigen ritme
    hier dus nog altijd niet rollen ligt wel al veel liever eens op zijn buik en houd het al redelijk lang vol hoor

zitten kan hij al heel goed met ondersteuning nu wilt hij dit alleen kunnen doen en duwt dan zo je handjes weg zit nu zo nog wa teveel naar voor nog ni mooi recht maar met het borstvoedingskussen kanhij dan wel al wat recht in zijn park spelen binnenkort mag het park zakken van standje
  • hoi
    k kom hier even stressen...
    sevens naar leuven vertrekken, controle niertjes...
    kijken of het niertje dat lager ligt (nierbekken) goed groeit en dus ook werkt of niet...
    ik hoop echt dat alles ok is! echt want ben er al paar dagen over aan t stressen.
    1 nier is geen probleem, maar toch...wil mn schat er toch liever twee geven he

dus thumbup.gif allemaal!

in februari nog ns terug, voor controle hartje (kleine opening, geruis) of t dicht is of niet, zo niet, moeten ze dit met kleine ingreep dichten: dit liever ook niet he! maar ja moest da nu zou zijn (liefst niet) dan kan dat opgelost worden-
    maar een nier die niet zou werken kan niet opgelost worden he

aaaaaaaa stressie!!!!
  • @ cindy, hoe was de controle?

Wou hier toch even laten weten dat de muco test in orde was. Gelukkig!
    Sinds dit weekend heeft Wout weer een goede snotneus. Hopelijk blijft het daarbij.
    De planning is dat hij tot midden maart thuis blijft. amai, zal blij zijn als hij gelijk een normaal babyke naar de creche kan.
    Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen.
    Mijn eerste zoontje was daar al op 3 maanden en Wout zal 10,5 maanden zijn!
  • hanne,

niet fijn he, zieke kindjes.... maar ja in creche rapen ze veel bacterien op he. hier zal ze vanaf 7/1 gaan, en zal dus 6,5maand zijn (maar niks met ziek zijn te maken, zelf dan pas terug werken en ernaast niet eerder plaats in de creche)

Niertjes ok, denken ze. Beide niertjes zijn gegroeid, links iets kleiner als rechts, maar was bij geboorte zo, dus niet anders verwacht. links 4,5 cm recht 6cm. Maar in ieder geval, het belanrijkste, ze zijn allebei gegroeid, ook die lager ligt! Dus wel vermoeden dat het dan ook werkt! oef! (echt concrete testen doen ze nu niet, is met stralingen enzo , pas vanaf 1j) maar ze zeggen: als het groeit werkt het normaal, dus maar geloven zeker? binnen 3m terug echo , en terug groei bekijken, dit zo tot een jaar. in de week wel nog ns bloedafname, ook voor niertjes (zie ik niet zitten, ben alleen thuis, en herinner me bij grote zus dat bloedafname niet simpel was toen ze klein was, wouden toen in hoofdje prikken, maar daar sta ik zelf niet achter)
  • @Hanne: en dan maar hopen dat hij niet te oud is om nog te wennen. Gelukkig loopt er nog klein geweld rond thuis zodat hij kinderlawaai al kent.

@Cindy: goed nieuws over de niertjes!

Vanavond Muse!!! Ben eens benieuwd hoe de oudjes het ervan af gaan brengen. Denk dat ik veel medelijden met die mensen ga hebben (en met mijn rug en bekken, gelukkig zitplaatsen).
  • oh wendy, jij gaat kijken! zenden ze het eigenlijk uit op tv?

heb toch zo wat mijn ??? ermee...gaan de oudjes niet nog verwarder zijn op dat moment, gaan ze niet moeilijker te hanteren zijn...zo n drukte, onbekende omgeving enzo...en dan zo 'n onbekend liedje in een onbekende taal...

vraagje, denk meeste kindjes ondertussen (bijna) 6m:
    hoe eten ze? hoeveel keer? om de hoeveel tijde? hoeveel?

hier tot nu toe om de 3u (en nu wakker om 8u) dus dan kwam ze aan 5 voedingen (8-11-14-17-20) maar nu begint ze te rekken tot 4u (normaal denk ik) maar dan kom ik precies niet meer aan 5 voedingen (8-12-16-20)
    natuurlijk eens ik ga werken (7/1) dan wel denk ik want dan eerste voeding om 6u30 (10u30-14u30-18u30-21u00 ofzo)

geeft er al iemand tussendoortjes? want ik stel me vraag: 6u30 bv dan denk ik volgende voeding rond 10u, vind ik precies vroeg voor GP? en dan flesje dan gaat GP echt heel laat worden , dus dacht een tussendoortje om 9u30 ofzo en dan GP rond 11u(30)
    maar weet niet wat mag en kan, maar vooral toch gezond is. weet dat ze yoghurtjes verkopen en er op staat vanaf 6m, maar bij grote zus pas later gebruikt
    vandaag had ik te weinig GP dus een probleem, dus had ik koekjesmeeldoos gepakt en er stond recept op van melkpapje (water mengen met koekjesmeer, lauw geven) vond ze mega lekker, maar weet niet of da zo gezond is...(ze mag wel dikker worden maar toch)
  • cindy bij ons als volgt is wel fv

7.30 EERSTE FLES
    11 00 GP
    VANAF 15 UUR FP
    DAN ROND 18.30 VRAAGT HIJ FLES
    EN DAN ROND 21.30 LAATSTE FLES

in het begin dat hij groentepap kreeg was dat ook rond 10 uur omdat hij normaal rond dat uur zijn fles moest hebben en tja dan wa vroeger en automatisch schoof hij beetje voor beetje op en nu is het soms zelfs al 11.30 hier nog geen tussendoortjes
    da koekjesmeel kun je idd eens geven als noodoplossing maar ik zou daar geen gewoonte van maken da koekjesmeel kun je ook gebruiken bv in je fp ipv een koek

hoeveel hij eet ja dat hangt af van kind tot kind he en oja inhet begin mag je nog melk na hun gp geven ook hoor en zo dan je goeie hoeveelheid zoeken
    hier een grote eter dus ja
    in kind en gezin zeggen ze van 200 gram is een portie voor gp maar de onze komt daar ni mee toe

tis wa zoeken int begin maar het komt wel
  • nu dus hier

8u : bv (moet haar wakker maken om zus naar school te doen)
    11u(30) : GP gemiddeld 200gr (soms meer soms minder) en beetje water uit een teutbeker
    15u(30): FP iets minder dan GP¨
    18u: BV
    20u30-21u: BV

's avonds vraagt ze iets vlugger, uren niet vast, alles hangt van opstaan af en dan nog varieert het - maar nu ongeveer 3u30 ertussen, soms 4u, 's avonds sneller

Dus nu nog 5voedingen
    maar als ze naar 4u tussen gaat, dan komen we toch niet meer aan 5 voedingen denk k

En slapen door dag, zijn maar half uurtjes tussen elke voeding. Maar snachts slaapt ze super ! zo ongeveer 21u slaapt ze, soms vroeger - en moet r meestal wakker maken (8u), soms wel ns vroeger wakker (meestal als we ns langer kunnen slapen wink.gif)
  • Hier ook fv.
    Door de week 6.45 fles, 11.15 gp, 15.30 fp, 20.00 fles.
    In het weekend slaapt gemakkelijk tot 8u-8.30. Dan eet hij gp rond 12.00, dan 16.00 en 20.15
    Hij eet af en toe ook babyyoghurtjes. Maar dan vooral na de gp. Tussendoor stop ik hem af en toe een broodkorstje in zijn handje als wij eten. Of een cracotte.
  • @Hanne:
    Oef! Da's al goed nieuws he!

Hier nog TOTAAL geen schema!
    Meneer eet wanneer hij daar zin in heeft.
    Hij eet zo'n 7 à 8x per dag. (waarvan 2 's nachts)
    We zijn vorige week gestart met groentenpap (= heavy metalconcert).
    Eventjes doorbijten en dan is hij er hopelijk mee weg.

Mijn vakantie is al ingezet.
    Gelukkig maar want door die nachtvoedingen zie ik er wel redelijk drunk.gif uit.
    Maar voor dat klein en lief mannetje heb ik dat graag over hoor!

Dames, prettige feestdagen gewenst! (Want ik denk niet dat ik hier in 2012 nog zal geraken)

Tot in 2013!
    wave.gif
  • De Betties deden het geweldig en Muse zelf nog veeeel beter!
    Werchter Boutique, here I come!

Hier is het als volgt:
    9u: fles (210)
    13u: GP (180 g, als t niet op is, fles bij)
    17 of 18u: fles (210)
    20u of 21u: fles (210)
    Bedtijd ofwel tot ze wakker is (meestal rond half negen) of als ik
    haar eruit haal (op werkdag: kwart voor acht). Eten doet ze pas na een halfuur of langer.

FP is werk voor deze week, als tenminste haar lichte temperatuurverhoging (38,3) en haar gezeur achterwege zijn, want nu is zelfs GP geen succes meer, na nochtans enkele succesvolle dagen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld