junibeebjes

• hier eentje die smorgens maar weinig melk meer drinkt zijn aardappelen en fruit gaan goed maar zijn melk smorgens is een ramp savonds en zijn laatste fles das nog cava maar ook ni meer zoveel als vroeger vraag me af wa datis
    zou ik beter overschakelen naar nr 2
    is hij zijn melk nu al moe?
    of scheelt er iets mee?
    indien maandag nog zo dan ga ik naar de ka
    maar ik vind het zo raar dat hij wel goed patatjes en fruit eet
    maar owee die melk
  • hier vandaag ns gelet wat ze eet exact:
    'smorgens 7u30 : BV
    11u00 : groentenpap 180
    14u30 : fruitpap 150
    17u30 : papfles afgekolfde melk 170
    en als afsluiten zal het nog ns BV worden

weet niet of dit goed zit, mij lijkt me het wel, want altijd genoeg en speelt een hele dag dus
    grote zus is ziek, zware verkoudheid, heeel veel hoesten en snot (geen rsv oef!) dus vrees dat kleine zus ook nog wel zal volgen
  • Heeft er hier iemand ervaring met RVS?

De onze heeft nl veel symptomen maar de kinderarts zei afgelopen maandag niks hierover en de arts van K en G zei donderdag alleen maar dat we bij koorts terug naar KA moesten. Dochter hoest, heeft geen koorts, heeft/had oorontsteking (geen idee of die er nog is want ze had daar geen last van), ademt wel ok (lichte reutel maar komt ook door verkoudheid veronderstel ik).
    Als ze deze week nog zo blijft hoesten, dan ga ik toch es terug naar KA.
  • @angelique, is joppe al beter?

Wij hebben bijkomend nog rsv opgelopen.
    @wendyo, ze kunnen heel makkelijk bepalen of kindje rsv heeft door slijmen uit de neus te halen.
    Zolang je kindje goed eet en zelf nog goed kan ophoesten en ze het niet benauwd krijgt lukt het om thuis te blijven. Anders moet je naar ziekenhuis maar ja, die liggen zo overvol.
  • hier grote zus hoesten! al paar dagen, maar sinds gisterennacht serieus erg (precies rokershoest echt erg,, en hier rookt niemand dus) en niet stoppen he - nu sinds gisteren ook door de dag
    (gaven als toplexil om te stoppen, maar neen, hielp niet)
    dus gisteren naar dokter van wacht (haat dit, zo dokters van wacht, ma ja dat of spoed), en zei longen ok (dus dan geen rsv zei hij ??), maar vooral snot en keel waardoor hoesten dus...
    geen koorts ofzo
    nu geven we een siroop om te stoppen (iets met balsemico ofzoiets) en moet zeggen helpt! ze hoest nog, maar minder, en meer in hoestbuien.
    ook hebben we tijmtabletjes om te zuigen, helpt ook, maar lust ze niet (ik neem deze nu ook, daar t bij mij ook kriebelt, en helpt echt wel)
    ze zeggen bij eerste tekenen van hoesten tijmsiroop (homeopatisch) geven, ga deze in huis halen, maar weet niet voor kleintjes

dus ja, kleine schat begint ook eerste verschijnselen te vertonen: snottebellekes en zo snachts wakker. nu slaapt ze al meer dan 1,5uur! niet normaal voor haar door dag, maar ze ligt zo mooi te slapen, en laat ze dus gewoon doen. maar vrees dat zij dit ook allemaal moet passeren, en daar ze nog maar 5m is, is niet simpel iets te geven he! denk als ik zie dat ze ook begint, ik dadelijk naar ka ga, om erger te vermijden!
    en denk dat grote zus morgen maar dagje uit school gaat blijven

pffff, t weegt zwaar door, eerst 2 weken onderbroken nachten, nu dit, weer zware nachten, en zelf voel ik me ook niet honderd procent
    gelukkig nog niet volledig werken!
    volgende week enkel donderdag
    wel leuk zo af en toe gaan werken, een mooie inloopperiode
    ma eens januari, daar zie ik tegen op, dan het echte fultime werk, en dan moeten kids vroeg op (om 7u in creche zijnp ) halleluja
  • @AB'ke:
    Alé, dan is het aftellen daar ook begonnen. Ging je 4/5 werken of heb ik dat fout gelezen? Leuk om te lezen dat het zo goed was meegevallen, zonder de papa! thumbup.gif

@Cindy:
    Wij hebben nog geen goeie slaper gehad. Kleine Broer komt minstens 1x drinken 's nachts. Nu, ik leg hem tussen ons en geef hem de borst. Ondertussen dut ik verder bigsmile.gif .
    De prijzen voor een crèche zijn idd niet min he!

@Angelique:
    Is Joppe al thuis? Vies beestje he, die rsv! Wij hebben er ook al op gevloekt hoor! Veel beterschap voor Joppe (die een heel knap gewicht heeft!)

@Hanne:
    Oooh, wat erg om te lezen! Wij duimen mee voor een goed resultaat, volgende week!

@Polkadotje:
    Hoe was het grootouderfeest geweest? (Jee, wat een rara zin content.gif

@Sharon:
    Met dat eetprobleempje ga ik je niet kunnen helpen, helaas...

Wij hebben hier 2 rsv - patatjes in huis! Kleine Broer kreeg het vorige zondag al, Grote zus werd donderdag ziek. Het is hier een hoestconcert om U tegen te zeggen. Kleine Broer had het zo erg dat hij bijna gehospitaliseerd moest worden. Gelukkig dronk hij nog goed aan de borst en is zijn koorts (sinds vandaag) onder controle. De nachten zijn dan ook ZEER kort, zowel voor de papa als voor mij. Ik geloof dat we vannacht (net zoals de vorige nachten) alles in totaal zo'n 4u geslapen hebben... 'k Moet zeggen dat wij er toch nog vrij fris en monter uit zien bigsmile.gif

Zo, ik moet dringend aan mijn schoolwerk gaan beginnen want door de persoonlijke verpleegster van Grote Zus en Kleine Broer te spelen, is daar nog maar weinig van in huis gekomen bigsmile.gif .

Groetjes,
    Anneke
  • hallo
    we mogen van de ka overschakelen naar nr 2 van de melk mss is de 1 wat te zwaar voor hem icm zijn patatjes en frtuitpap
    mss weet ik wel de reden voor zijn mindere eten
    mijn zus zag deze morgen dat hij rode kaken had ik zei tja jet da al een paar dagen maar geen koorts aha zei ze ze waste haar handen en keek in zijn mond en zijn hoektanden komen piepen
    en ik die dacht dat de voornste tanden eerst kwamen
    daarmee waarschijnlijk ook de verminderde eetlust en het meer trunten
    ochere
  • Onze Joppe is thuis van zaterdagnamiddag, zijn eetlust is nog niet 100% in orde maar dat komt wel weer terug. Heeft nog overschot he (is wel wat afgevallen, nu weegt hij nog 8320 gr - wat nog steeds zeer goed is)

En inderdaad dienen hoest, is erg he. We moeten nu nog 3 keer aerosollen per dag en alst snachts te slecht is van de hoestbuien mogen we hem nog eens geven.

@wendy: goed in de gaten houden hoor, hier was er ook eerst geen koorts, pas koorts gekregen in ziekenhuis. En goed de ademhaling in het oog houden, onze Joppe was net een krakende en piepende deur.

@ Hanne: is Woutje al thuis?

Zo ga vlug wat verder werken wave.gif
  • goh begin schrik te krijgen! daar grote zus gisteren en vannacht amper nog heeft gehoest (neemt wel hoestsillende siroop) heb ik haar naar school laten gaan (wou zelf)
    hoest alleen (alle nu met siroop dus bijna niet meer)geen koorts...dokter zei niets op de longen, enkel luchtwegen
    hopelijk blijft t zo en toch niet rsv ofzo...

kleine meid heeft last van snottebellen, vooral als ze slaapt, door de dag ook maar geen last van. dus doe regelmatig fys h2o erin. meer kan je toch niet doen denk k..? hoesten doet ze momenteel niet.
    ook minder eten, ma ja, als ik verstopte neus heb eet ik ook minder.

sharon: hier bijten op handjes niet te doen!! ik zit ook naar voorste tandjes te kijken zie niks.voel wel al tijdje zo n "bultje" aan rechterhoektand. maar iedereen zegt da da normaal is. en de voorste tanden komen altijd eerst (jaja) k ga t nu toch in t oog houden se (t zou vroeg zijn, zus pas tandje op 11m)
    savonds smeer ik wat tandenbalsem erop, kon geen kwaad , en kan kalmeren
    snachts nu al wat beter, enkel nu weer met dat snot he
  • Dag meiden,

hier eindelijk heel ff tijd om wat te schrijven wink.gif

voor de zieke kindjes, heel veel beterschap! Enja die RSV... het is niet leuk als ze zo klein zijn hé en je kan er zelf zo weinig aan doen...
    Zelf proberen we hier binnen regelmatig te verstuiven met eucalyptus (soort die mag bij babytjes, want niet alle soorten eucalyptus mogen) en regelmatig haar neusje spoelen.
    Cindy: wij spoelen met Kamilosan Ocean, is ook fysiologisch water, maar zit Kamille bij in. Geeft toch iets extra ipv alleen dat water.

Sinds gisteren gaat Janna dus ook naar de creche. Drinken ging niet zo gemakkelijk, maar lijkt me helemaal normaal met mensen die ze eigenlijk nog niet kende. Fruitpap ging dan weer wel heel vlot.
    Toen we haar gingen halen zeiden ze meteen "amai zeg, voor een 5 maandertje is ze toch héél mobiel hé! die kan zelfs kruipen!".
    Nuja... de creche noemt het kruipen, ik noem het vooral "ze geraakt waar ze moet zijn", door haar verder te slepen, of ze zet zich in kruipzit en laat zich dan naar voor vallen. Ze mag dus met momenten dus bij de "grotere" kindjes spelen en niet altijd in het babyhoekje liggen. content.gif

Voor de kindjes met RSV: ik weet niet of het een tip mag zijn, maar tappotage bij de kiné helpt ook om slijmpjes weg te werken. En is véél beter dan alleen die aerosol-brol (sorry, maar ben daar echt tegen) en misschien ook eens een homeopaat opzoeken?
    Die kan namelijk helpen om de weerstand van de kindjes te verhogen, want eens begonnen met aerosol, zal het waarschijnlijk voor een hele winter zijn. thumbdown.gif

Enja groentenpap... daar krijgt ze dus krampjes van. Van de fruitpap niet, dus we houden het momenteel enkel bij fruitpap. Op die manier leert ze met een lepeltje eten en kunnen we rustig aan uitzoeken van welke groentjes ze last heeft.

Voor de rest weinig te melden, Senne wordt vandaag 5 jaar, dus 't is hier feest! party.gif
  • Abke; drie dikke zoenen voor jullie Senne xxx

Hier inderdaad ook kine samen met die aerosol, was daar ook niet echt voor maar helpt wel zeer goed hoor. Ik denk ook dat het voor een ganse winter zal zijn.

Als we daardoor het ziekenhuis kunnen vermijden, is dat OK voor mij!

Onze Joppe heeft sedert zaterdag zijn 1ste tandje (op net geen 6 maanden) Vind ik heel vroeg daar onze meisjes pas op 1 jaar hun eerste tandje kregen.

Hier zijn ze enorm bezig met de Sint (ale de 2 oudste toch), ons Elise zaagt me de oren van het lijf met de vraag 'wanneer komt de Sint nu?' (zij is wel al op de hoogte maar moet ook wachten om haar speelgoed te krijgen he) en ons Nore zingt dat ganse tijd van 'klaas kapoentje' echt leuk en grappig met momenten.

Ga vlug nog wat verder werken tot later wave.gif
  • Wij hebben ook een trendvolgende baby: rsv!

Hier aerosol en kine, maar ze blijft er vrolijk onder dus ik zie het wel zitten. Iemand zei me dat vicks op de voetzooltjes smeren ook helpt. Iemand ervaring mee?

ABke: die Kamillosan Ocean, vind je dat bij de apotheek of de natuurwinkel? En nog 'n vraagje: welke soort eucalyptus mag wel? Wij hebben nu eucalyptussuppo's.
    We zitten nu al aan aerosol maar ik zal bij 'n nieuwe opstoot een homeopaat opzoeken. Zo'n eerste keer is toch eng en dan ga ik sneller naar KA; ik weet dat homeopaten (zeker die bij ons in de buurt) ook "echte" dokters zijn die ook aerosol voorschrijven als het niet anders meer gaat maar ja, dat zal de onzekerheid van de 'verse' ouder zijn he.
  • @ wendy: toch RSV, goed aerosollen en kine zal vlug helpen hoor, sterkte!

Hier van vandaag terug koorts en overgeven. Morgen moet ik terug naa r KA voor controle.

Zal voor een ganse winter zijn zeker?

Hoe gaat het met de andere kindjes?
  • hier mn schatteke enkel snottebellekes tot nu toe
    grote zus heeft t erger gehad maar momenteel ook rustiger

mn meisje is r haren aan t verliezen! ze is geboren met zeer veel en heel zwart haar...
    maar nu mindert t zienderogen
    vandaag haartjes gewassen, en bij afdrogen, echt..zoooo veel haartjes in de handdoek! en die blijven dan zo over r heel lijfje plakken he
    k vind t zielig..;ma ja, meestal zo he

grote zus eigenlijk zo goed als 'kaal' geboren, dus daar niet zo veel verlies gehad
    maar nu, niet te doen

voor de rest, heel veel bijten, en alles inr modnje steken - tot nu toe nog geen tandje te bespeuren, maar kan lang duren he

ze wil meespelen met r zus , soms zit ze op mn schoot en duwt r af, met poep en al omhoog, moet r dan stevig tegenhouden, zo van kom ik ga mee lopen wink.gif

rollen soms, heel soms, wel naar zij, maar naar buik maar af en toe en dan verschiet ze haar

ik denk hier gene kruiper ma dadelijk n stapper

roepen en brabbelen iets minder, eerder met momenten, maar aals ze begint halleluja

eten goed : groeten 180, fruit 180 en fles drinkt ze !!! joehoeeee en ernaast bv
    maar eten geven, ramp! ik en omgeving zien er uit! ze vindt blazen geweldig, maar dan tijdens het eten...manmanman...wasmachines da ik hier moet draaien he wink.gif

maar leuk!
    tijd begint af te korten, ik werk nu heel soms ns paar uurtjes, maar fultime zal na kerstverlof zijn...k zie daar tegen op, niet om te werken, want wil wel, maar ochtenroutine help! moeten om 7u de deur uit
  • @ cindy: dat zal wel lukken, positief denken!!!!!
  • hallo allemaal!

Ai toch; weer wat kindjes die ziek zijn. Beterschap hoor! Er is blijkbaar een hele RSV-epidemie aan de gang want ken er heel veel die het op dit moment hebben thumbdown.gif

@Cindy: ja, kan ik inkomen, 's morgens en 's avonds zijn piek/stressmomenten hé, maar komt wel goed!!

@Abke: blij dat Janna het zo goed doet op de crèche! thumbup.gif

@Angelique: heel mooi gewichtje heeft jullie Joppe. Ben benieuwd hoeveel ons manneke nu weegt, de 6de moeten we terug naar K&G!
    Hier zijn ons 2 meisjes ook enorm in de weer over de sint <3

@Anneke: grootouderfeest was goed gegaan volgens de oma's content.gif Merci! Hoe doet grote zus het in de klas? Gaat ze graag?

Hier bij ons alles ok. Voorlopig nog niet met kleine broer naar de dokter moeten gaan thumbup.gif ook snottebellekes ofzo heeft hij niet, dus voorlopig hebben we erg veel geluk content.gif Met de dochters was dit ook wel zo, het 1ste levensjaar nooit naar de dokter, het jaar erop iedere week goofy.gif upset.gif
    Hij staat heel graag recht, met iets spelen interesseert hem eigenlijk niet fel, wel rondkijken, lachen, rondgedragen worden en de zusjes in het oog houden en dan charmeren en kirren <3

We vertrekken straks op weekend naar de ardennen, en ze geven sneeuw, ben eens benieuwd!

dada wave.gif
  • hier begint ze te rollen! bijna op buik, maar haar arm zit in de weg, en dat houdt r tegen...en dan nodige frustraties erbij..
    voor de rest nog steeds heeeeeeeeel veel zever en op handjes bijten, maar nog geen tandje te bespeuren.
    ze wil echt mee gaan met de zus, ma ja kann niet he, ma denk da ze hier rap ga lopen zenne (maar dan moeten r beentjes toch wa dikker worden, anders kraken ze goofy.gif
    heeft hier (zoals zus had) stekkebenen wink.gif
    eet veel vind ik (gp 180-200 , fruitpap idem, flesje 170, en dan nog smogens en savonds bv)5 voedingen (soms nog ns 6), en weegt nu op 23w 5,860kg...(zus was op 23w 6,00kg)

ik namiddag voorbereidingen sint gedaan (batterijen kopen, overal batterijen in voorzien, nog rap chocolade en specuoos gaan kopen- had gekeken voor iets eten voor kleine zus, maar niks gevonden voor 5m. (gp en fp is hier vers, de andere zaken is vanaf 6m) dus zal ze madarijntjes en fruitpapkoeken krijgen he wink.gif

vanavond gaan we bord zetten, morgen dus spelen, spelen spelen!
    ma grote zus is verdorie ampetant, als ze r zin ni heeft, schreeuwen (denk stikop) dus dreig ermee geen bord te zetten, ma helpt ni veel

ale, ga me r ns mee bezig houden
  • Wij zijn nog steeds in het ziekenhuis. dinsdag zal het 2 weken zijn.
    Hij kan nog steeds niet zonder zuurstof. Die rsv bovenop zijn problemen was er teveel aan.
    We zijn ook niet naar jette kunnen gaan voor muco test. Die staat nu woensdag terug gepland.
    het begint hier wel door te wegen. Het gesukkel is al bezig van half september maar geluk dat we ze graag zien onze kleine schatten!
  • Veel sterkte Hanne! Ik hoop dat jullie snel meer weten en dat hij snel terug beter is!
  • tis hier stilleks

iedereen geveld door de griep?
    hier op snottebellekes na geen griep
    mn meid wordt groter en groter, vandaag voor de eerste keer een hele dag elders verbleven! al wel al gebeurt maar dan thuis, nu elders
    heeft wel wat geweend, kan slaap niet vatten, maar denk wel normaal!
    nog 5weken en dan creche, terug fulltime werken! (na 13m thuis gezeten te hebben blush.gif

dus: nu nog volle bak genieten van thuis zijn met meid, en nog dingen doen die toch nog dringend moeten gebeuren (zo de uitstel,al 13m-klusjes sad.gif

volgende week vriend ook thuis
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld