junibeebjes

• Hier eerste snotneus van het jaar! Twee dagen onthaalmoeder en prijs: snotteren, lichte temperatuursverhoging; maar vandaag is ze er al veel beter aan toe dan gisteren (gelukkig). Mijn hart kan daar niet tegen hoor, zo'n zieke baby.
  • wendyo niet leuk he als ze ziek zijn

cindy hier helpt gelijk ni veel voor zijn kaka krijgt al lactulose krijgt al fruitpap en we kijken voor lacerend fruit peer kiwi sinaasappelsap ook een lepeltje havermout bij zijn patatjes en afwisselend een soort olie er ook bij
    weet ni meer wa nog doen maar deze namiddag eerst naar kind en gezin en daarna dan naar een nieuwe kinderarts om dit probleem aan te kaarten want de vorige zei das geen probleem ze kun tot 3 dagen zonder kaka de onze ni zu gisteren maar weinig geweest en vannacht wast weer prijs krijsen van ni kunnen kaka doen
    pff ten einde raad
  • Hallo dames!

Sorry dat het weer een tijdje geleden is! Probeer wel af en toe langs te komen en mee te lezen, maar ga vanaf nu proberen ook weer wat vaker iets te schrijven!

Hier loopt alles vlotjes. Helemaal gewend aan onze 3 spruitjes. Ik geef nog volledig bv. Deze week wordt hij 5 maandjes, en vanaf 6 maand begin ik met groentepap. Ik merk wel dat hij er begint zin in te hebben, hij begint zo wat te "giezen" als we aan tafel zitten goofy.gif Hij slaapt nog steeds erg goed. Eigenlijk slaapt hij het overgrote deel van de dag. Ook 's nachts nog altijd zeer goed: van +-20u, dan wakker maken en eten om 23u en 's morgens opnieuw wakker maken om 8u en dan blijft meneerke nog verderslapen tot 11.30u! Een echt slaapkopke dus! content.gif

ivm de stoelgang: de onze doet maar 1x per week kaka! Maar voor bv is dat normaal, en hij heeft er ook geen last van.
    Hij is altijd vrolijk en begint nu ook goed met speeltjes te spelen.

De grote zussen beginnen wat verkouden te worden, ik hoop dat hij het niet overneemt! Vorige week zijn we naar K&G gegaan voor de voorlopig laatste spuitjes. Van lengte zit hij op p90, gewicht iets boven p50.

dada allemaal!
  • hoi,
    alles ok?
    hier vandaag controle spiraaltje gehad, alles zit nog goed smile.gif

ook een dikke factuur gehad van ziekenhuis. tijd geleden al factuur gehad van bevalling enzo, en na betaling hospitalisaite was het zo dat we bijna niks zelf moesten betalen. Dacht was! jaja...5maand later krijgen we dus nog n factuur, van alle dokters en genecologen...slik...700en euro...hospitalisatie komt ook wel tussen, ma zal niet zo veel zijn (had 1pers kamer, dan mogen ze vrage wat ze willen he..als ik 2pers kamer had genomen moest ik 17euro betalen...vind wel heeeeeeeeeeel veel verschil zenne, ma ja, zullen moeten betalen he)

voor rest ok met meid, enkel daarstraks serieuze crisis, schreeuwen, nog nooit gedaan, weet ook niet waarom. wel voor de eerste keer r 2uurtjes alleen met oma gelaten, en t is begonnen toen ik terug binnenkwam...ruiken melk? Dat begint goed, nog maar 2uurtjes alleen gelaten blush.gif

sevens nog bezoek , hopelijk rustig.
    alle groetjes
  • Hoi meiden,

Weer even geleden dat ik hier nog geraakt ben!

@Cindy: Heb je al eens contact opgenomen met LLL? Misschien kunnen zij tips geven zodat jouw kleine meid toch van het flesje gaat drinken?
    Grote Broer drinkt trouwens zo'n 160ml uit een flesje.
    Ik geloof dat ik een poppenhuis zien staan heb in een speelgoedwinkel waar ze HABA verkopen. Inderdaad niet goedkoop maar wij hebben hier spulletjes van HABA die toch aardig wat kinderhandjes hebben 'overleefd'.

@Linda: Vervelend nieuws van jouw ouderschapsverlof, zeg! Hoe komt het dat je dat ouderschapsverlof pas 2m later kan nemen? Rare regeling op jouw werk! Dus nu moet je nog wachten tot april?

@Sharon: Kindje van mijn neef heeft ook problemen met de stoelgang. Echt zielig om te zien. Ik geloof dat zij suppo's gekregen hadden. (De ene dokter raadde dit aan, de andere dokter dan weer niet...) Moeilijk he!

@AB'ke: En? Heb je de week overleefd bigsmile.gif ! Het is toch alle hens aan dek he!

@Polkadotje: Flinke broer daar zeg! (en ook een echte knapperd hoor!)

Hier gaat alles prima. We genieten volop van ons gezinnetje!
    Kleine Broer krijgt nog volledig bv. Hij kijkt wel steeds met grote ogen als we aan het eten zijn maar hij zal toch nog eventjes moeten wachten alvorens hij zijn eerste groentenpapje krijgt.
    Het slapen gaat ook goed. Hij vraagt overdag nog zo'n 6 voedingen en 's nachts wil hij (minstens) 1x bij mama drinken.
    Het is een stevig bazeke en altijd goed gezind!

Groetjes,
    Anneke
  • @ polkadotje: respect hoor hoe jij dat met 3 kids allemaal geregeld krijgt (en voor de andere mama's hier ook natuurlijk).

@ sharon: hoe gaat het ondertussen met je zoontje?

@ Anneke: ja is zeker vervelend. we kunnen dat pas na 2 maanden opnemen omdat ik in de thuisverpleging werk en de hele werkverdeling dan omgegooit zal worden omdat er momenteel serieus personeelstekort is in onze groep... Dus hebben ze vanaf vorig jaar gezegd dat het ouderschapsverlof (in onze regio) pas na 2 maanden in orde is en opgenomen kan worden. Echt stom zeg ik was al zo blij...

Ik ben nog even gestopt met groentepap want het was geen succes nog maar wachten tot volgende maand en dan nog eens proberen.
  • aaaaaaaa morgen half dagje werken...
    normaal moet ik morgen terugbeginne ma heb mn verlof nog, en dan normaal pas beginnen op 24/12
    ma mn collegas hebben bepaalde dagen wat hulp nodig (vb morgen) ma heb dan geregeld da ik wel af en toe ns half dagje wil komen helpen, en dan mag ik deze uren recuperen in kerstvelrof, en dan zou ik ongeveer na kerstverlof ofzo fultime moeten beginnen

aan ene kant goed, dan zo wa oefenperiode (dochter tot nu toe max 1 uur alleen gelaten) dus morgen oefenen bij de oma. ook goed voor mij, want grr ze alleen laten , voel me slecht!
    aan andere kant natuurlijk moet ik dan wel gaan werken , terwijl ik nog zo veel wou doen, maar moet toch ooit beginnen he (ben een jaar thuis!) en terug onder mensen, terug normale routine leven

ga rap terug in werkroutine zitten denk k, en dan denken grrrrrr wat was het fijn thuis met mn meid, en zo lang thuis zitten zal er niet meer inzitten (komt geen derde hier)

dus nu even stressen (vriend lacht ermee), alles aan t voorbereiden voor morgen (ga begot maar werken van 9-13u), ma alles klaarleggen zodat oma r plan kan trekken he. en ik gerust kan vertrekken...

ook beetje stressie gewoon da werk: hoe ging da weer allemaal he, zo n jaar thuiszitten je bent veel vergeten

alle, toitoitoi
  • jaja suppo's ook gekregen maar ikk mocht deze maar max 3 keer per week geven en wou gewoon dat hij uit zichzelf kaka doet
    we zijn naar de osteopaat geweest en kmoe zeggen sedert dien ist beter man wat zijn die toch goed
    plus volledig moeten overschakelen op omneo gevolg meer teruggeven
    en we mogen nu tot 3 keer daags een koffielepel lactulose geven
    en de nieuwe ka gaf me veel meer uitleg kvoel me er veel beter bij
    die zei je mag eigenlijk tot 2 ml lactulose per kg dus bijna 8 kg dus 16 ml mag hij per dag en van de vorige mocht ik max 2 keer een halve koffielepel geven (5 ml is een koffielepell zei nieuwe ka) dus ja zei die nieuwe ka das normaal dat da ni aanslaat
    voorlopig op de goeie weg zonder suppo's
    ook moeten we op zijn voeding letten alles wat kan opstoppen vermijden zoals banaan wortelen rijst hopelijk kan mijn ventje vlug terug vanalles eten want hij lust zo graag wortel

hier dees weekend voor het eerst van buik naar rug gerold maar omgekeerd geen zin zu (ligt ook ni zo graag op buik) wel vind hij het supper als hij kan rechtzitten of eventjes op zijn voetjes mag staan zou zelfs al zijn voetje verzetten kdenk dat i vlug zal willen stappen

hier nog aan het wachten op goedkeuring ouderschapsverlof met een maand in de grote vakantie wou van 15 juli tem 15 augustus maar da wilt ze me ni geven pff tis juli of augustus pff khoop stiekem dak tegen dan al terug zwanger ben blush.gif
  • Wendyo: hopelijk is het snotneusje intussen al beter.
    Hier tot nu toe bespaard gebleven van vallingen. Af en toe wel wat snottebellen, maar als we dan 2 dagen regelmatig spoelen gaat dat vrij snel weg.

groentepap is hier nog altijd geen succes, dan heeft ze 's avonds redelijk veel last van krampjes. dus gisteren voor de eerste keer fruitpap geprobeerd en dat ging er heel vlot in! Ook geen last van krampjes ofzo, dus gaan we dat verder blijven geven.

Cindy: had je dat niet nagekeken dan welke kamer je kon nemen?
    Gelukkig is bij DKV een 1-persoonskamer toegelaten, maar ben zelf uiteindelijk maar 2 dagen in 't ziekenhuis geweest.
    2 persoonskamer is te doen als je niet lang blijft volgens mij, maar anders, neen danku hoor!

Hier is het weekje alleen met 3 kids echt SUPER goed meegevallen! De jongens zijn superbraaf geweest, Janna heeft haar papa wel gemist. Maar dat viel vooral vrijdagavond op toen hij thuiskwam. Ze viel vrijdagavond ook héél moeilijk in slaap. Intussen zitten we weer terug in onze dagelijkse routine he, alhoewel die routine vorige week veel vlotter liep. goofy.gif

Anneke: fijn dat kleine broer altijd zo goed gezind is. Janna lacht ook heel veel. Echt het lacebekje in huis. content.gif

Binnen 3 weken mag ik ook weer terug aan het werk! Maar Janna mag vanaf volgende week maandag naar de creche! Ben wel eens benieuwd wat dat gaat geven. Want qua motoriek is 't een redelijk stevige en snelle, dus die gaat zich daar wel amuseren denk ik.

Ik moet na nieuwjaar ook even bespreken met mijn baas of ik de komende jaren elke keer een maandje fulltime ouderschapsverlof zou mogen. Van 21 juli tot 20 augustus. Scheelt wel loon, maar voor 3 kids scheelt dat ook wel opvang. En dan kan je tenminste samen vanalles doen. Ma 'k ga dus nog eventjes wachten om dat te vragen. goofy.gif

Enja voor de rest gaat hier alles gewoon z'n gangetje. volgende week alweer 5 maanden... wat gaat het snel he ! bigsmile.gif
  • hoi
    vandaag eerste half dagje zonder mama gelukt (of moet ik zeggen zonder dochter)
    oma is komen babysitten
    flink gespeeld en flink gegeten
    alleen toen ik binnenkwam was ze net een flesje aan het drinken, en eens ze me zag (rook?) wou ze die fles niet meer enkel nog gekrijs.
    en volgens oma heeft ze thans hele voormiddag niet geweend.
    dus half dagje lukt, denk donderdag ns wat langer te gaan werken en ns zien of ze dan de fles al dan niet gaat nemen
  • trouwens hier nu n dikke week n slechte slaapster..
    terug 1, soms 2 keer wakker op n nacht, en wil dan bij mama aan de borst...
    weet op 4,5m een sprongetje..ze is er nu 5..
    ofwel tandjes? zevert heeeeeeeel veel, bijt constant op r handjes en alles wat ze kan vastkrijgen. vandaag ook beetje diarree

och ja, vermoeiend, maar moeten er door he
  • Goede morgen,

Alles ok met iedereen?

@ Cindy: hier ook al zeker een week of drie dat hij slechts slaapt, hij komt telkens wakker tussen 3 en 4 u. Nu slaapt hij al een nacht of 2 terug tot 5u30.

@ iedereen: die bijna terug moet gaan werken, SUCCES!

@ iedereen die al terug werkt, hoe gaat het bij jullie?

Hier gaat de combinatie werk, school, creche, huishhouden redelijk goed, wel druk maar plezant. Het enige waar ik achterstand in heb is mijnen strijk ...

Onze Joppe is gisterenavond opgenomen in het ziekenhuis met het RSV Virus. Amai zeg zo verschietachtig he. Hopelijk moet hij niet te lang blijven. De kinderarts zegt dat het voor de moment een ware epidemie is. Onze Joppe kreeg het laatste ziekenhuisbed in de kliniek van Waregem.

Hou jullie allemaal goed en verzorg ze goed die kleine schatjes van ons (onze 'kleine' man wordt binnen een week al 6 maand, 6 maand waar is die tijd naartoe zeg????)

Trouwens gisteren gewogen bij dokter een flinke broer van 8kg510 gr op 6 maand <3
    Toedeloe
  • Dag iedereen! Ik lees soms mee maar nog niet gereageerd.
    Inderdaad heeft hier zijn portie ziekte wel gehad precies of is nog volop bezig.
    Wij zijn al 4 keer gehospitaliseerd sinds september en deze nacht miserie in ziekenhuis. Eerst geweigerd wegens plaatsgebrek en dan toch overnacht in de gang. In 1 bed samen met wout!

Ik ben vorige week gestart met werken maar wout mag niet naar een crèche door zijn luchtwegen. Gisteren te horen gekregen dat hij een flexibele luchtpijp heeft en hevige reflux. Maar zijn hartje is misschien niet sterk genoeg voor medicatie.
    We zullen moeten afwachten.
    Volgende week terug een mucotest. We gewassen nochtans al 1 gedaan maar die was niet waterdicht. Dus nu opnieuw stress.
    Sorry voor mijn ego bericht!
  • @ Hanne: veel beterschap voor kleine Wout, hopelijk vlug af van die opnames.

sadhug.gif
  • @angelique, bedankt! Moet joppe lang blijven denk je?
  • @ Hanne, is al veel verbeterd vandaag, hopelijk morgen naar huis, hij eet tamelijk goed en thuis kunnen we ook aerosollen he.

Heeft wel een goest om U tegen te zeggen amai soms heb je echt het gevoel dat ze erin zouden blijven he.

Zal waarschijnlijk wel de rest van de winter aerosollen zijn he,

En jullie? hug.gif
  • Hier zitten we met 'n ooronsteking maar... zonder koorts en huilerigheid of hangerigheid. Mijn ma ging met haar naar de dokter om naar haar hoest te laten kijken (die was nogal ferm afgelopen weekend) en de dokter kijkt ook in haar oor. Die vraagt: "Is ze niet lastig?" "Neen." "Oh, dan heeft u geluk." Wij blij; want ze moet ook geen antibiotica nemen maar gewoon 'n neusspoeling en Muco Rinathiol (of zoiets).

Wel voos: hij heeft briefje voor crèche geschreven voor maandag tem woensdag; terwijl ze donderdag en vrijdag gaat. Ik zou ze liever nog thuishouden omdat ze anders daar medicatie moet krijgen. Dat kan wel maar ik had al gebeld dat ze niet kwam; mijn moeder was immers met haar naar dokter gegaan omdat mijn man en ik zelf ook ziek waren (mijn dochter is dan twee dagen bij oma gebleven, erg he). Dus nu ga ik morgenavond naar de K en G arts om te vragen om twee dagen bij te schrijven door haar hoest en dat ik er de andere kinderarts niet mee wil lastigvallen (plus; is weeral rit van een halfuur gespaard).

We geven haar nu ook geen GP omdat ze meer slaapt en sneller moe is. Ze valt 9 van de 10 keren al in slaap tijdens de pap; dat zou nu gewoon rampzalig zijn.

Ik hoop dat ze allemaal snel terug beter zijn in elk geval!
  • Onze Joppe nog steeds in ziekenhuis, dacht dat we vandaag naar huis zouden mogen maar niets is minder waar.

Als hij niet meer begint te drinken zullen ze hem een sonde geven sad.gif

En doet nu sinds vandaag ook koorts.

Hopelijk vlug naar huis.

Toedeloe
  • ai toch, veel beterschap voor al die zieke kleintjes!

Hier is het vandaag grootouderfeest, ben benieuwd naar ons dansende kleuterkes <3

prettig weekend! wave.gif
  • hier een flinke meid

wel wordt ze terug wakker snachts...en vraagt om te eten...dus terug onderbroke nachten sadhug.gif

reden. sprongetje?

vandaag r ns fruitpap gegeven, daar ze graag banaan eet en vaste voeding. niet veel hoor, enkele lepeltjes, om de smaken te leren kennen/

ook in creche geweest, kijken, mooi en lief, heb er vertrouwen in. grote zus daar voor naschoolse opvang.
    weten weer waarvoor we moeten werken...prijs uitgeteld pfff ma ja twee werken, geen ander keuze he..maar eigenlijk schandalig he
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld