junibeebjes

• Pff, morgen gaat ze een volledige dag naar de onthaalmoeder. Vorige week liet ik haar zonder problemen achter voor het wenmoment maar ga het maar raar vinden om op mijn donderdag kinderloos te zitten. Ik moet dan niet werken maar is dan kuis- en inkoopdag; dat is anders niet deftig te doen met haar erbij (een maxicosi in winkelkar = geen plaats voor aankopen).
    Ben eens benieuwd hoe ze het gaat doen, en ik ga mezelf bedwingen om ze pas om 17u te gaan halen en niet vroeger; en ik ga ook proberen om niet te bellen.
  • goh wendy, herinner me da nog bij oudste...ik ging eerste dag al wenend buiten...zij vond t geweldig...denk da k elk uur heb gebeld...
    nu gaat t weer t zelfde zijn zenne..probeer er nog ni aan te denken...hier ook eerst probeer momenten
  • We zijn vandaag naar Sinterklaas geweest (Happyland in Herenthout) en de eerste foto van Janna en de sint is een feit. bigsmile.gif
  • ja heb gezien da m in dreamland komt in weekend, leek me allemaal nog zo vroeg, maar aan andere kant, nu of dit jaar niet meer denk k! (zit nog niet in creche ofzo, dus zal zowieso in een winkel gaan moeten zijn
  • Hoi dames,

Weer even geleden dat ik hier nog geweest ben!
    Het is hier dan ook 'drukDrukDRuk!'

Sinds maandag gaat Grote Zus naar school (momenteel nog met de nodige traantjes), Kleine Broer gaat naar de crèche (en vindt het daar blijkbaar heel fijn) en mama is terug aan het werk (wat de kinderen van de klas dan weer heel fijn vinden!)
    Grote Zus gaat flink slapen tegen 19u.
    Kleine Broer slaapt nog niet door en vraagt 's nachts nog om een voeding. Momenteel loop ik er nog niet bij als een zombie... Ik ben benieuwd hoe lang ik dat nog ga kunnen volhouden. (Als ik hem rond 3u hoor denk ik... 'Geeuw, gaap, ik heb slaap'. Maar als ik dan dat lachende snoetje zie denk ik... 'Kom venteke, kom maar tussen mama en papa liggen bigsmile.gif ')

Het afkolven op het werk gaat heel goed (tot nu toe). Over een maandje krijgt hij zijn eerste groentenpapje... spannend!

@AB'ke: Aaaah, Herenthout... da's niet zo ver van bij ons wink.gif . Ik denk dat wij naar Dreamland (Tongerlo) gaan rijden. Alé, de Sint he!

Zo, ik ga nog wat voorbereidingen maken voor school en dan... Grote Zus van school halen!

Groetjes,
    Anneke
  • grrrrrrrr^papfles : not!

heb nu zo ns n tuitbeker gegeven: dat vindt ze kei leuk, en dan drinkt ze melk (wel nog met wat gemors)
    dacht, ga zo n tuitbeker van avent halen, antilke, nee zenne, moet ze ni hebben...(dan moet ze zuigen), wel als ik ventiek eruit haal (dan niet zuigen enkel erin lopen en slikken, zoals wij drinken dus) dan drinkt ze met gemak 150ml (en papfles 30)...

natuurlijk meer gemors, en goed oplette..maar ja...als de papfles na 7w nog niet lukt moet nn mens iets anders zoeken he

had ook zo n fles vanhema megebracht, waar n tut opstaat in siliconen ma zoals een teut...neen zenne, niks zuigen, gewoon drinken

denk als da zo verder gaat da ze op 6m uit n beker gaat drinken sad.gif sad.gif

en GP gaat gelijk niks, nog maar n week bezig en al volledige portie binnen (150): wortel, pompoe, courgette, broccoli en venkel met succes. witloof ook maar vond ze minder.
    dus geef naast die gp geen bv enkel wat water uit jawel...teutbeker
    ka zei 150g is voldoende als voeding, dan niks bijgeven)

gisteren ns stukje appel gegeven, was ze...jawel...op aan het zuigen wink.gif

rare meid hier zenne wink.gif
    och ja, tis misschien ni altijd even proper na t eten..Ma weet da ze verschillende dingen kan eten dus zal in creche geen honger lijden (als ze moeite doen tenminste)
    binnen 2w ofzo ook ns fruit aanbieden, dan kan ze tegen dat ze naar creche gaat al GP en FP, en als ze dan de fles ni wil, ja dan moet ze maar wachten ofwel teutbeker he
  • cindy ik had het hier al eens vermeld he dat ik iemand ken en die wou ook geen fles die is nu 5 maand en drinkt uit een beker raar maar tis voor hun goed als ze drinken he
    en nu leer ik terug bij dat je dat plastiek ding van avent daarop mag laten zitten ik had dat eraf gehaald en da ging te snel voor onze vent morgen eens proberen met
    groetjes
  • Ze is superflink geweest bij de onthaalmoeder! Hele dag gelachen en rondgekeken, flink gespeeld, niet veel geslapen (maar is thuis ook niet); alleen GP weer 'n klein drama maar dan flink fles gedronken. Was voor de mama een heel rustige dag: op mijn gemak en babyloos boodschappen gedaan en dan hele namiddag gepoetst. Huis blinkt, baby vrolijk en mama blij! Meer moet dat niet zijn!
  • sharon, idd ze drinkt...papfles was gewoon gemakkelijk geweest...grote zus drinkt nog steeds savonds en smorgens melk uit papfles, niet dat ze niet uit gewone beker kan drinken, maar gewoon gemakkelijk voor haar (kan ze lekker lui in zetel r warme melk drinken) en is gewoon n traditie voor haar geworden. en zo lang zij melk vraagt, geef ik dit ook, melk nooit ongezond he..(weet da der veel denken 3j en nog melk uit papfles, maar kan me niet schelen)

ik ken zelfs kindjes die nooit echt fruitpap eten, maar dadelijk kleine stukjes fruit eten..

hier grote zus vrij lang groentenpap gemixt gegeten, wou niet gewoon plat geduwd, vond dat maar niks stukken. nu eet ze alles, en ze kan alles kapot bijten enzo.
    Fruitpap zelfs lang warm moeten geven (appel, en peer opwarmen dan koek : zeer goede tip om eventueel fruitpap mee te beginnen!) ze vond koud maar niks, nu eet ze dagelijks 2à3stukken fruit..(vraagt ze zelf)

je ziet, bedoel maar, elk kind is anders, elk kind heeft ander ritme, maar iedereen wordt wel groot!

hier eet nu goed denk k (borstvoeding is natuurlijk altijd een ?, maar GP 150 denk ik goed, en te straks moedermelk in tuitbeker ook 160) maar ze komt traag bij (nu 4,5maand voorbij en weeg nog maar 5,300kg) maar ja,elk kind anders he!

(ik was vroeger ook altijd mager en fijn...en ben nu ook rond en gezond wink.gif)
  • cindy zolang ze eten en gezond en blij zijn niks aan de hand he
    idd elk kind zijn eigen ding
    hier is er eentje dat nu al vrij graag op zijn voeten staat en er ook naar vraagt zo met zijn voeten tegen mijn buik stampen en duwen maar ik doe dit niet veel vind dit veel te vroeg nog maar net 4 maand gepasseerd dat hij maar begint me recht te zitten lol
  • grote zus eigenlijk nooit gekruipt, denk een week ofzo (en dan nog achteruit) . ze hebben altijd gezegd: kruipen moeten ze doen vooraleer ze lopen, anders problemen met stappen....pfff ze loopt hier rond als n gek,nooit problemen met stappen gehad!

denk da ze nu nog vroeger zal stappen , wil achter zus aan!
    en ben er zeker van, ze zal niet onderdoen! (en grote zus is al zo erg sad.gif(

net huis gekuist se, nu met kleine zus wat spelen, dan grote zus halen op school (was vandaag heksendag op school, ze moesten als heks gaan) dan even naar de oma
    en dan: weekend met gezinnetje!! moet enkel was nog doen en eten maken, voor rest rustig speelweekendje!!
  • cindy hier heeft hij dus echt geen zin om te rollen he normaal zou da nu moeten beginnen maar wel dikke leute om recht te zitten en nog meer als hij eens op zijn voetjes mag steunen
  • hier tot twee weken geleden ook, ni rollen
    en dan opeens begon ze, wel nog ni helemaal, van rug naar zij en terug, ook rond een as draaien met r poep
    zitten doet ze met lichte ondersteuning (leunt vooruit en valt dan)
    kan van op éne dag opeens beginne
  • hier begint ons ventje ook eindelijk interesse te tonen in zich om te draaien wink.gif hij haat het zowiezo om op zijn buik te liggen wilt nu altijd maar recht zitten (in bumbo stoeltje).

Ben gisteren begonnen met groentepap (wortelen) amai dat viel tegen nervous.gif hebben een halfuur geprobeerd maar meer dan 2- lepels zijn er niet ingegaan. En het is niet dat hij enkel niet wist wat hij moest doen maar hij trok echt een vies gezicht alsof hij het echt niet lust. Heb nochtans gehoord dat ze wortelen meestal ok vinden en heb 2/3 wortelen 1/3 aardappelen en scheutje olijfolie ingedaan is toch oke.. Het scheelde niet veel of hij moest kokhalzen zo vies dat hij het vond. Vandaag nog eens hetzelfde geprobeerd ging wel iets beter maar hij blijft zo gezichten trekken. Voor morgen staat bloemkool op het programma hopelijk valt dat meer in de smaak!

En ik had vervelend nieuws gehad ivm ouderschapsverlof bored.gif had naar RVA gebeld enkele weken geleden en die mevrouw zei me dat ik mijn ouderschapsverlof nu kon aanvragen en dat het dan in kon gaan in februari als ik 1 jaar aan het werk was. Ik dus al heel blij... nu kreeg ik telefoon van de personeelsdienst en blijkt dat die vrouw mij dat helemaal verkeerd heeft gezegd. Ik kan het dus pas aanvragen de dag nadag ik een jaar in dienst ben en het kan pas 2m later ingaan dus begin april... viel dat even tegen!!! Zal dus serieus op mijn tanden moeten bijten de komende maanden want werk dan in reeksen van 12d aan een stuk 2d vrij en terug 12d.. thumbdown.gif
  • linda, zeiden ze tegen mij ook bij mn eerste: worteltjes dat eet iedereen, jaja , niet dus. mn oudste had t toen ze klein was eerder voor "rare" smaken: witloof, venkel, bloemkool ed. Dus morgen mss meer succes!

en van verlof, klopt idd, je moet een jaar werken vooraleer je het kan aanvragen
    als je zo dagen moet werken, lijkt me idd niet aangenaam (denk da je in de zorg ofzo werk aan de dagenb te zien)
  • hier ten einde raad hij blijft moeilijk kaka doen krijgt nu al 2 koffielepels lactulose en veranderd van chaufontaine naar evian water krijgt ook havermout en in zijn fruitpap kiwi peer sinaasappelsap we mijden alles wat opstopt maar nog geen resultaat wil zo graag hebben dat hij zelf kaka kan doen zonder behulp van termometer of suppo
    deze nacht om 2 uur weer krijsen dat hij ni kon kaka doen en dan wat met termometer gestimuleerd en het hielp natuurlijk was hij dan klaarwakker en duurde het anderhalfuur voor hij weer wou slapen wanneer gaat mijn ventje dat eindelijk alleen kunnen
    zijn er mensen die nog tips hebben
    ik overweeg om naar een andere kinderarts te gaan met dit probleem want degene van nu zegt geen probleem die kan 3 dagen zonder kaka maar na 1 dag is het hier al krijsen ochere pff
    sorry efkens dawn
  • hier nog totaal geen intresse om zich te draaien wel al om op zijn voeten te staan als ik hem verpamper dan duwt hij zijn beide benen hard tegen mijn buik en als je hem dan efkens optilt met zijn voeten tegen mijn buik plezier allom rechtzitten lukt hem al een 5 sec alleen
    hier is het altijd bij de eerste hap walgen en daarna kan het niet vlug genoeg gaan
    idd ze zouden wortelen graag eten omdat da zoet is he maar geen paniekk ze moeten ook dat lepeltje nog gewend komen he
    bloemkool is bij ons niet echt een succes
    en idd 2//3 groenten en 1/3 aardappel en een koffielepel olie
  • tips kaka die hier helpen :

massage buik
    fietsen met de benen
    mee duwen met de benen
    wat appelsiensap in water geven
    zelf appelsienen eten vlak voor bv
    als t echt niet anders kan, suppo glycerine
  • Linda: wat stom zeg! Maar dan nog even tandjes bijten hé.
    Ik werkte bij mijn vorige werkgever 4/5 met ouderschapsverlof, dan van werk veranderd en ik ben gewoon contractueel 4/5 gaan werken. Was het probleem op die manier ook opgelost. Fulltime werken is echt niks voor mij.

ivm met de groentepap, misschien eens gewoon boter proberen om erbij te doen? olijfolie heeft een speciale smaak en soms hebben babytjes die smaak niet graag.

Vorige week nog eens worteltjes geprobeerd, maar had daarna weer last van krampjes. Vandaag nog eens proberen en als ze er last van heeft gaan we gewoon eens fruitpap proberen denk ik.

Hier is manlief een weekje op opleiding in Duitsland, dus helemaal alleen met 3 kids. Maar gisterennamiddag en vanmorgen zijn toch al goed gelukt.
    Gisteren mocht Janna mee in de speelhoek en heeft ze samen met haar broertjes met de autootjes gespeeld (van die plastieke zonder kleine onderdelen) Was wel heel lief om te zien. Vind het wel belangrijk dat ze af en toe flink samenspelen. Vooral dat Janna met hun speelgoed mag spelen, want da's meestal toch iets lastiger hé.
  • grr ben nog steeds op zoek naar poppenhuis/meubels
    dochter lief wil dat voor sinterklaas, en vind dat wel ok (zo rollenspelen ed)
    houte huis in principe te koop in winkel voor goede prijs
    maar dus geen meubeltjes he (voor grootte barbie)
    huis verkopen, meubels niet??..??
    wel de echte barbie spullen, maar duur, en altijd een pop of paard ofzo bij, en niet nodig, gewoon meubeltjes voor 4 kamers op te vullen

ook tweedehands aan t kijken, ma een ramp:
    ofwel veeeeeeeeel te ver
    ofwel alleen huis, zonder meubels
    ofwel: sint is in aantocht, iedereen wil dit, en dan zeg je ik kan morgen komen kijken, ok dag erna wil je nog ns bevestiging, en hup , je moet ni meer komen, is al wel....al 3keer zo!! dag na het er op staat he...
    ofwel beginnen ze tegen elkaar op te bieden dat ni normaal is

zot word ik er van, vrees da ik er geen ga vinden ofwel er serieus geld moet gaan tegen smijten...
    is wel investering voor de twee, maar kan er echt geen 100en euro aan geven
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld