junibeebjes

• @ cindy: met papfles nog steeds een ramp. aiai toch!
    Goed dat groentepap toch deels gelukt is.

hier zijn de kuren van ons ventje pas steeds eergisteren voorbij! De kinderarts begreep zelf niet echt wat hij had. Altijd op hetzelfde uur schreeuwen tot hij zo hees was dat hij geen stem had. En hij ziet mijn schoonouders iedere dag dus vreemdenangst was het volgens arts dan ook niet.

Ik ben nog aant wachten op goedkeuring van ouderschapsverlof vanaf febru 4/5e werken! Normaal is het toch in orde. Vanaf 4 dec terug werken, zal erg worden maarja moet!

Heb hem vandaag voor de eerste keer in 4 maanden aan iemand anders toevertrouwd content.gif mijn broer/zijn peter. Een namiddagje voor mijzelf, het deed ECHT deugd maar was ook weer blij dat ik hem kon halen.

Volgende week zondag is de doop van ons ventje. Heb eindelijk kleertjes gevonden. Vanaf dan ga ik hem proberen 's avonds in bedje te laten slapen en wil ik ook met groentepap beginnen. Hopelijk valt het in de smaak.

voor de rest nog altijd korte nachtjes: 3x opstaan het blijft hetzelfde maar ben het ondertussen al gewoon wink.gif

wave.gif
  • hier tot nu toe nog nergens achter gelaten...
    één: k krijg t weer ni over mn hart....
    twee: het ga ni he! ze neemt geen fles! ze is volledig afhankelijk van mij ... morgen dag 2 van groenten, als t elke dag beetje meer is, zijn we binnen paar dagen begonnen voor t zelfde geld doet ze morgen r mondje ni meer open wink.gif)
    en de fles, ja was vandaar wééééér een grote ramp, ik en grote zus buiten ver in de tuin...k hoorde r tot vanachter schreeuwen, neen brullen...dan doen mn borsten pijn wink.gif
  • Dag dames,

hier gaat het allesbehalve goed. Mijn rug heeft het gisterennamiddag opgegeven, ben nog in mijn bed geraakt, maar kon zelfs niet draaien of niks... dus alles geregeld dat de kids vandaag allemaal uit huis zijn. De buurmeisjes zijn Janna komen halen, Lowie is naar de opvang (hadden ze gelukkig nog een plaatsje) en Senne gaat bij een vriendje spelen.
    Nu kan ik terug rondwandelen (waggelen), maar ik kan Janna niet oppakken, dus ook helemaal niet verzorgen disappointed.gif

Hopelijk blijft het met de pijnstillers beter en beter gaan, maar met 3 kids in huis en vakantie is dat allemaal natuurlijk niet echt handig. thumbdown.gif

Qua uit huis is Janna eigenlijk al dikwijls weg geweest. Al paar keer bij mijn schoonmoeder gaan slapen samen met de broers en af en toe naar de buurmeisjes voor een half dagje.

Binnen kwartiertje komen ze Senne halen en dan kan ik terug in m'n bedje gaan rusten. wave.gif
  • Oei Abke, ik hoop dat het snel beter gaat. Ik sukkel weer met mijn rechterpols, ook niet handig met 'n baby. Ik ben vaak bang dat ik ze laat vallen maar ik heb al alternatieve "grepen" smile.gif. Ik probeer nu veel met links te doen om dat hand wat te trainen voor als het erger wordt (het is nu een ontsteking maar met reuma in de familie weet je maar nooit!).

Hier deze ochtend kennismaking bij onthaalouder. Morgen gaat ze twee uurtjes alleen. En ik ga denk ik ook zelf een tas maken voor haar in de creche. Ik heb nu zelf zo'n swoop bag gemaakt (speelmat die je makkelijk kan meenemen, zie beresterk.be; kost daar wel 47 euro maar dat maak je zo met een naaimachine) dus die tas moet ook wel lukken.
    Ze is hier weeral flink gegroeid en dan spullen nodig voor onthaalouder (slaapzak, pampers, doekjes (net allemaal op natuurlijk)) en dan natuurlijk stof voor de tas! Ik ben eens curieus!
  • tweede dag : 100gram!!!!!!!!!!!
  • Jihaa! Dankzij vriendin patroon van tas mét uitleg die ik wel snap (ben beginnende naaister dus mag niet te moeilijk zijn of ik smijt de boel buiten) én dochter goedgekeurd bij onthaalmoeder.
    Ze is deze ochtend 2 uurtjes geweest en heeft halfuurtje geslapen (in relax die van zichzelf schommelt) terwijl er naast haar 2-jarigen Playmobilfiguren tegen een tafel aan het slaan waren. Dus tegen t lawaai kan ze. Het overige 1,5 uur heeft ze naar iedereen zitten lachen en rustig zitten rondkijken. Vind het geweldig! Ik heb zelf eigenlijk geen moeite met het achterlaten, want ze is in goede handen en dat is nu eenmaal een gevolg van kinderen krijgen. En nu al helemaal niet meer aangezien ze zich er duidelijk goed voelt!
    Heerlijke dag!
  • is hier stillekes! zeker omda t vakantie is

hier opeens een grote sprong gemaakt, echt groot verschil met vorige week:
    op r buik hoofd echt heel recht met steun armen
    rolt zijwaarts en terug
    draait rond r as
    zit zeer goed, slechts nog lichte ondersteuning nodig
    brabbelt weer volop
    herkent mensen
    angst voor vreemden en mensen met een bril wink.gif
    eet groentenpap (ongeveer 100-120gr en erna nog bv, denk ni slecht voor na 4 dagen?)

maar helaas:
    ze weigert nog steeds !!!!! denk nu 6weken ofzo de fles.... ze zuigt en sabbert op alles...ma die fles nee zenne.. ze zal der ns mee spelen met r tong, ma zuigen nee zenne! en als t te lang duurt schreeuwt ze iedereen bijeen
    krijgen er een 50gr in, ma hoe weet ik ni, gewoon loopt uit de tut ofzo
    dus ze weet goed genoeg da der melk in zit - ze kan zuigen, ma ze doet het gewoon weg niet!
    ben al blij da ze groenten eet, dan is in noodsituatie voor creche melk met de lepel , sorry begeleiders ... upset.gif

in principe moet ze de fles niet nemen, ze zou met lepel kunnen eten, of teutbeker tegen dan (weet ni of da ga lukken) maar een papfles zou toch zoooooooooooo handig zijn he, ik kan r momenteel dus ni lang alleen laten he (op zich vind ik da ni erg, maar toch)
  • Goedemorgen iedereen,

Leuke vakantie gehad?

Hier heb ik moeten werken, maar in het kerstverlof ben ik dan een weekje thuis!

Vandaag start ons Nore op school!!! Kweet zonder ....

En ons Joppe is sinds de uurverandering steevast wakker om 5u30 niet voor een fles ofzo hoor. Na half uurke slaapt hij terug wel beneden in zijn park of tussen ons in tijdens het weekend.

Zou hem eens moeten laten zeuren maar ben dan bang dat de oudste 2 wakker worden he.

Zo ga me beginnen klaar maken om de oudste 2 naar de klas te brengen.

wave.gif
  • Ik ben er ook nog eens geraakt wink.gif
    Mijn laatste maand verlof is gestart ohhh help!! Ik denk dat ik echt een wrak ga zijn als ik moet werken. We gaan om 00.30 uur slapen en om 8u staan we op en tussendoor moet ik er altijd nog 2 vaak 3 keer uit om hem eten te geven. Hij blijft zo weinig eten heb op doktersadvies al zoveel geprobeerd maar niets helpt.

Laatst was ik die rijstvlokken gaan halen maar daar moet je de melk warm voor maken voor dat dat goed oplost en dat weigert hij resoluut te drinken! Als ik het laat afkoelen tot kamert° of minder dan drinkt hij het pas en in plaats van zijn fles uit te drinken en lekker lang te slapen nee hoor hij drinkt dan 30 ml van zijn fles met rijstvlokken content.gif niet te geloven! Niks maar dan ook niks helpt dus heb de moed al opgegeven.

Gisteren is hij gedoopt hij is echt superflink geweest, de hele misviering gelachen. En hij is wakker geweest van 8u 's morgens, 's middags kwartier geslapen! en toen weer wakker geweest tot 19uur 's avonds. Iedereen zei ooooooooooh nu gaat die lang slapen... nee hoor na 2.5uur was meneertje weer klaarwakker goofy.gif .
    Was fijne gezellige dag.

Met de andere mama's en beebjes alles in orde?

Ga morgen langs het werk eens vragen achter mijn uren: waarschijnlijk nieuwjaar en kerstmis werken drunk.gif nadeel van mn job maarja hoort erbij
  • Linda: hier ook nog een maandje, moet 6 december beginnen, maar wel enkel tot 18 december en dan thuis tot na de kerstvakantie!! thumbup.gif
  • ik normaal 18/11 beginnen, ma heb dan nog mn volledig verlof en wat overuren, ik moet net (denk k)n maandag 24/12 terug beginnen disappointed.gif
  • fijn! hier begin ik 4/12 en ben nog steeds aant wachten op de goedkeuring om 4/5e te werken vanaf febr. grote baas moet het nog goedkeuren... hoop het wave.gif
  • cindy ik ken iemand dat haar zoon ook van bv naar fv moest en hij weigerde ook resoluut de fles ze heeft dan direct een beker geprobeerd en die is nu 5 maanden drinkt gewoon vanuit een beker
    een fles is gekrijs tot en met
  • Cindy: 24 december is echt wel een "stomme" dag om terug te beginnen hé! thumbdown.gif

Linda: 4/5 werken is gewoon ZALIG! welke dag zou jij dan thuis zijn?
    Ik werk contractueel 4/5 en ben elke woensdag thuis. Wel leuk, heb je een voormiddagje om vanalles te doen en in de namiddag ben je dan thuis met de kids. Lekker genieten! content.gif

Hier weer goedgekeurd bij K&G! Dacht dat Janna geen spuitjes meer zou krijgen, maar ze heeft er toch nog 2 gekregen. Ze heeft er wel duidelijk meer last van dan de vorige 2 keren. Gelukkig is ze net in slaap gevallen se, kan ze lekker rusten.

Met mijn rug en bekken gaat het intussen al wel beter. Al een geluk!
    Moet het nog wel wat rustig aan doen, maar ik kan Janna toch al terug oppakken en verzorgen. En taartjes bakken en versieren lukt ook al wel intussen. bigsmile.gif

Voor de rest gaat hier alles gewoon z'n gangetje. wave.gif
  • Vraagje: hoe snel wisselen jullie af bij groentepap? Wij geven zo'n paar dagen na elkaar hetzelfde zodat ze de smaak leert kennen maar nu wil ze dus geen venkel meer eten na enkele dagen wortel. Nochtans vond ze venkel heerlijk vorige week. Met wortel at ze al gemakkelijk 100 g en dus wilden we terug venkel proberen voor de afwisseling maar wat een gekrijs zeg.
  • hier groenten meestal 2d hetzelfde
    vandaag broccoli, vond ze super, alles op, 150! en dit na een week
    maar nu broccoli op dus morgen terug wortel denk k
    denk december fruitpap, zou in principe volgende week al mogen (na2weken GP)
  • vandaag op werk geweest, planning bekijken

ben overeengekomen om aantal dagen paar uurtjes mee te gaan helpe,
    vind ik wel ok - dan leert mn meid kortere tijd van de mama te zijn, en de mama ook
    en dan spaar ik wat verlof op en moet ik toch de 24ste niet beginnen, misschien een dagje ofzo werken in kerstverlof, en de rest thuis ofzo smile.gif laatste verlof met gezinneke

maar moet nog tellen, kan paar keer halve daagjes gaan (nu ze groenten eet) maar nog niet langer, want nog geen fruit of papfles
    misschien half december ofzo ns wat langer (dan zal ze wel fruit eten en hopelijk ook fles!)

trouwens: we hebben toch recht op volledig jaarlijks verlof he? (ook al heb je totaal niet gewerkt in 2012)

dacht da moederschapsverlof gelijkgesteld was aan gewerkte dagen dus recht op jaarlijks verlof
  • wendyo hier ook enkele dagen na elkaar hetzelfde ni echt voor de smaak maar ze raden dit aan van kind en gezin omdat je dan kan zien of ze eventueel op iets slecht reageren
    ja wortel is zoet he de onze eet da ook heel graag

cindy bij ons raadden ze aan van kind en gezin om eerst 3 weken enkel gp te geven en dan pas fp erbij
    hier al een goeie 250 gram bijna altijd op

zeg vraagje wat zou ik allemaal natuurlijjk kunnen doen om hem beter kaka te laten doen?
    krijgt nu lactulose hepar water af en toe (anders ist chaufontaine)
    een koffielepel boter in de aardappelen en een koffielepel olie
    heeft wel nutrilon ar als voeding en die doet moeilijker kaka doen plus zijn medicatie voor zijn reflux ook
    want hij krijst altijd als hij moet kaka doen en zonder hulp vb van de termometer kan hij gelijk da eerste daar ni uit krijgen
    krijgt nu ook fp geef er nu geen koek meer bij enkel fruit en probeer zo weinig mogelijk banaan te geven

wat ook nog een probleem is is dat hij harde fruitsoorten vb peer pruim appel altijd teruggeeft nochthans ik mix het mooi fijn
    wat zou ik daar kunnen aan doen?
    er werd mij de raad gegeven om het te stomen maar tegen dan zijn er al vele vitaminen weg en zou ik liever dan potjes geven en af en toe ertussen wel vers fruit en af en toe dan eens van da hard fruit toch eens proberen wel vind ik hier in de winkel gelijk geen fruitpotjes zonder banaan weten julie mss merken die dit wel hebben zonder banaan?

grts
  • Cindy: volgens mij heeft het zwangerschapsverlof/ouderschapsverlof wel invloed op het aantal vakantiedagen. Maar jij moest verplicht thuisblijven ofzoiets he? Misschien zit dat anders in elkaar. Best gewoon even informeren bij de personeelsverantwoordelijke.

Sharon: ik zou harde fruitsoorten zoals appel en peer gewoon stomen of warm maken. Op die manier zijn ze ook beter verteerbaar in de darmpjes.

Wendyo: bij K&G zeiden ze dat je een groente tot 10x toe moet aanbieden voor je uitgesproken kan zeggen dat ze iets niet lusten.
    Ik zou gewoon even iets anders geven en daarna nog eens venkel proberen.

GP ben ik intussen nog altijd niet aan begonnen. Zal iets voor eind deze week worden. Ofwel zaterdag, omdat Senne al enkele keren vroeg om Janna eten te mogen geven.
  • hier moest hij eerst geen bloemkool hebben walgen overgeven en dees weekend zonder miserie bloemkool gegeten eens efkens iets anders geven en dan weer terug proberen
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld