junibeebjes

• @ Hanne: blij dat t geen muco is zeg! hopelijk vinden ze snel wat t wel is.

Hier woog ons mannetje op 3m 5.350kg en 58 cm

Hier zit ik echt met de handen in het haar. Hij wil bij niemand meer zijn alleen bij mij of mijn vriend. En schreeuwen dat hij doet! Hij is zo hees geweest de laatste dagen van het schreeuwen omdat ik ook niet meteen wil toegeven. Laat hem soms even wenen omdat ik denk dat het overgaat maar nee hoor. Heb gisteren en vandaag mijn trui gegeven die ik overdag aanhad maar hielp ook niks, ja voor enkele minuten maar dan was het weer over upset.gif

Is dit al verlatingsangst of wat zou het kunnen zijn?
    En kun je een kinderarts ook gewoon bellen om iets te vragen? is zo raar om met hem te gaan omdat hij eigenlijk niet echt ziek is...
  • Bedankt allemaal voor de steun. We mogen morgen naar huis maar zullen dagelijks terugkomen voor de speciale Kine. 14 november, de dag voor ik start met werken moeten we naar jette bij professor malfrood.

Linda, geen idee wat het zou kunnen zijn. verlatingsangst lijkt me zo vroeg. Maar heb dat eerlijk gezegd geen ervaring mee. misschien wat laat van een sprong en wil hij het liefste bij zijn mama zijn?
  • 4maand = angst voor 'vreemden'
  • cindy ik dacht dat da pas rond een maand of 8 was die vreemdenangst
    oei 150 gram ne maaltijd hier zeker 200 of meer en i drinkt meestal uurken later dan nog 100 ml melk
    maar normaal moet hij 4 flessen drinken van 210 cc water maar dat krijgt hij niet uit dus ja en ook ik zie wel wat hij vraagt maar zeker niet voor de 3 uur tussen 2 maaltijden om zijn
    bij mij zeiden ze in kind en gezin en gisteren ook de kinderarts eerst 3 weken patatjes en daarna dan mag je starten met fruit maar 1 soort met een keer omdat je dan zo kan zien hoe ze erop reageren blijkbaar kunnen ze vlug een allergie opdoen voor een fruitsoort
    ale tot later
  • ja sharon, iedereen heeft zijn "regels" zeker
    k&g zei dat 150gr als een voeding werd beschouwd, maar veronderstel meer kan ook he
    ik gaf hier nog 6voedingen (6de moest ik r eigenlijk wakker maken savonds laat, en was met veel tegenzin) maar nu zei k&g , daar ze over de 5kg was en nu 4m was, dat 5voedingen ook wel voldoende was (natuurlijk als ze meer wil geen probleem he)

heb boek gekregen van k&g, over vaste voeding, regeltjes enzo. vroeger had ik ook boek met recepten gehad, nu niet, moet die ns terug gaan zoeken. ook dvd gekregen omtrent opvoeding, zal m ns bekijken straks

hier pijn polsen weg, maar moet die braces nog aandoen. enigste pijn is: als ik zus van school ga halen gaat meisje mee, zet r in maxicosi, in auto, en daar dan eruit en op de wielen. zus halen, en dan maxi cosi terug eraf voor in auto te doen: daar het moment van de pijn : je moet dan zo op die twee knoppen drukken om maxi cosi los te maken : halleluja! pijn!
    dus hier moet ik oplossing voor zoeken
    maxi cosi dragen lukt ni, pijn
    vanmorgend meid gewoon eruit gehaald en gedragen, valt mee, maar onhandig met die braces, dan grote zus nog hand geven, en binnekort ook koud voor t klein
    tips? ben aan t denken mne babyborn ? ma weet ni of me da ga lukken met die braces...(om ze erin te steken enzo)
    en moet volhouden met die braces, voel nu al groot verschil. wil operatie echt vermijden!
  • hallo,

ik heb een vraagje.
    150 gr is een volledige maaltijd maar is dit klaargemaakt 150gr of nog rauw? want dat is wel een verschil. Hier maak ik momenteel 150 gr in totaal maar als het dan klaargemaakt is en gemixt is dit nog ongeveer 110gr.
  • Ellen: volgens mij gaat het over klaargemaakt. Maar over die paar grammetjes zou ik me niet te druk maken hoor!!

GP laten we hier dus nog even achterwege na ons bloemkool-avontuur!

Sinds deze week mag Janna af en toe met de jongens in de speelkamer gaan spelen. (lees: ze mag in de speelkamer op de speelmat liggen)
    Senne en Lowie vinden dit dus geweldig! Ze zijn ook erg gefascineerd door Janna die probeert om te rollen van buik naar rug en rug naar buik. Rug naar buik lukt, maar iets moeizamer.
    Op de speelmat is het voor haar wel makkelijker om te rollen dan in het park, dus ze amuseert zich wel met de jongens dan.
    Als ze in haar park ligt, dan schuift ze echt heel het park rond. Wel grappig om haar zo bezig te zien!

Gisterenavond was wel heel grappig, ze was bij papa op schoot aan 't wenen en hij kreeg naar niet getroosd en ik nam haar vast en 't was meteen gedaan. smug.gif
  • ellen, dacht klaargemaakt
    ab'ke, ze is wel vlug met rollen n iet?
  • Cindy: ik heb geen idee of het snel is. Maar met 2 maanden zei de KA van K&G wel dat Janna toen een maand voorstond qua motoriek.
    ze is al van bij de geboorte redelijk stevig.

@Linda: geen idee wat het zou kunnen zijn, maar ik zou toch volhouden. Zeker als hij stopt wanneer hij bij iemand van jullie is. Als hij met het huilen toch z'n zin krijgt gaat hij waarschijnlijk gewoon blijven huilen.

@Hanne: al een geluk dat jullie naar huis mogen! Werk jij nu al? Of pas binnenkort? Lijkt me niet evident om dan nog dagelijks naar 't ziekenhuis te moeten.

Dat boek over eten bij baby'tjes hadden ze vorige consultatie bij K&G niet meer. En zelf had ik die bij de verhuis 2j terug weggegooid. goofy.gif
  • ab'ke, k&g (??!!??) zei gisteren rollen rond 5m (maar k&g he)

hier nog geen aanstalte tot rollen...zo hevig maar dat niet
    ligt ook niet graag op buik, dan boos, en regelmatig teruggeven dan...
    zit graag, klein beetje ondersteunen onderrug en het lukt goed
    is ook lichtgewichtje , dus zowieso al minder fors denk k om te rollen enzo
    grote zus liep stipt op 1j, denk dat dit nu eerder zal zijn, want wil nu al achter r zus aan gaan moest t lukken

hier enorm bezig met praten, amai wat n geluiden
    en, grijpen alles in mond steken
  • Cindy: Janna geeft ook meer terug hoor als ze op haar buikje ligt, maar ze ligt liever zo. Alhoewel tegenwoordig wil ze op haar buikje liggen, maar dan rolt ze weer op haar rug en dan begint ze weer te huilen en kreunen omdat ze op haar buik wil...

stappen deed Senne op 11 maanden en Lowie 1 week voor hij 1 jaar werd.

Dat grijpen en in haar mond stoppen doet Janna ook. Daarom dat ik bij de jongens er nadruk op leg dat ze geen kleine spullen op haar speelmat mogen leggen. Ook geen auto's ofzo, enkel babyspeelgoed. We houden ze natuurlijk wel in 't oog, maar ze moeten toch leren voorzichtig te zijn he met kleine zus. content.gif
  • Hier ook motorische heldin hoor: staat al op beentje sinds begin augustus (was toen dus 8 weken). Ik had haar vast onder armpjes en die strekte haar benen en ze vond dat geweldig. K en G vond het ok.
    Tot nu toe is rechtstaan vaak de reden waarom ze vies is: ze zit niet graag maar staat véél liever recht smile.gif. Dan kan je dat gezichtje zo zien opklaren, heerlijk!

Rollen is hier ook populaire sport en de kans dat ze na 2 minuten in de box nog ligt zoals je ze erin gelegd hebt, is onbestaande.

Elke baby z'n eigen tempo he. Dat zijn dingen waar ik me niet druk in maak. Ze grijpt nog niet al te veel (alleen naar haar voddenpop of onze handen) maar maakt me niet uit. Dat komt allemaal wel.
    Ik ken ook mensen die zeuren over t feit dat een kind van een bepaalde leeftijd nog geen tanden heeft. Net je of kan daar iets aan doen als ouder. Je kan ze er moeilijk uit dat tandvlees gaan trekken he?
  • Kwinten weegt op 18 weken 6kg280 en is 66,5 cm groot. Ik was gisteren met hem bij huisarts, en vermits hij slecht eet mag ik naast fp ook met gp starten. Ik mag ook al vlees en vis geven. En overgaan op opvolgmelk. Ga daar stilaan dan ook mee beginnen, maar niet alles ineens. Heb nu 3 dagen gp gegeven. Hij heeft vandaag 120g op. Nu ga ik stilaan beginnen opvolgmelk geven. De doos nr 1 is bijna leeg.en met vlees/vis zie ik nog wel. Eerst zien da hij wat verschillende soorten groentjes eet.

Hij kan al:
    -rond zijn as draaien in ruglig
    -van buik naar rug rollen
    - flink grijpen
    - hardop lachen (vooral als ik hem kietel)
    - in zijn eetstoel zitten (eentje van ikea)
    -zit op mijn schoot zonder dak hem moet vasthouden
    -op de arm draag ik hem ook rond zonder steun in zijn rugje
    - hiji duwt zich als hij tegen mij ligt volledig recht
    -kan zijn gewicht als ik hem rechthoudt al verschillende sec dragen.

Hij is serieus sterk in zijn nek/ rugje blijkbaar.

Allee, ik ga mijn kleine schat in bad zetten en daarna ff bijlezen hier

wave.gif
  • goh, als ik da hier lees zijn er stevige kids tussen!
    hier steving in zit, maar van rollen ofzo nog geen sprake hoor
    en buiklig vind ze echt maar niks
    hier vooral praten en kijken, moet alles zien, anders wordt ze boos.
    ma ja, hebben ook nog maar n 5kilootjes gewicht, en gewicht en kracht heeft toch wel met elkaar te maken denk k

vannacht is ze nog ns wakker geworden, was lang geleden, reden? denk gisteren veel door dag geslapen (denk door spuitjes)
    ma ja we laten ze maar doen he, ze bepaalt zelf r ritme hier, wij passen ons wel aan

fles nog steeds een probleem, toch al dikke drie weken. de papa krijgt na dik half uur een 60ml erin, het sijpelt er per ongeluk in, soms zuigt ze eens maar dan weer niet meer. dit gaat gepaard met gekrijs en geween echt niet leuk, maar kwestie van volhouden zeker?
    binnen 2maanden moet ze het toch doen hoor (zie het ni zitten om melk ingedikt te geven per lepel)
    willen in verlof ook met gp beginnen (in hoop da da wel lukt) maar aanb andere kant fles moet ze ook blijven oefenen, maag ook ni te veel worden he
  • morgen eens beginnen met eerste foto-album van mn tweede prinsesje!
    want weet uit ervaring dat dit zeer snel kan oplopen wink.gif zijn allemaal zooooooooo mooi da k ze allemaal wil printen en plakken!
  • amai katleen das al wat

hier nog geen intresse in het rollen gooit wel al zijn poep in de lucht mss het begin
    wel al veel brabbelen en lachen
    probeert nu zichzelf ook recht te trekken en soms eens boos als het dan niet lukt
    zijn stoel zal nog niet voor nu zijn hij begint wel al af en toe eens recht te zitten maar kan het nog niet lang genoeg alleen
    nog geen tandjes te zien
    en idd elke baby heeft zijn eigen ritme en is al eens voor met het ene en komt dan wat achter met het andere
    en die tanden die komen wel
  • vandaag n slaapkoppeke, al tweede dutje vandaag (wel korte hoor half uurtje, soms 3kwartiertjes)
    wat ze nu al tijdje heeft is dat ze smorgens overgeeft...meestal na hoesten of een boertje..een keer per dag ofzo. ik denk, weet niet wat jullie mening is, dat dit komt daar ze veel snottebellekes heeft. heel de nacht liggen, dan opkomen, en dan komen die slijmpjes denk ik? of ander idee?
    leuk, vandaag was ze bij mij in bed, en natuurlijk huuup op mij en in bed...machine twee is aan het draaien van vandaag sad.gif
    meestal op mij...grrr...en dat ruikt zooooo lekker he

duimen beter, eigenlijk geen pijn meer, maar ja met die cortisonen en draag vaak de braces...nag 5weken

vandaag fotos vergroot en besteld..hopelijk komen ze snel! nu hangen er alleen fotos van grote zus en gezinneke, ma nog geen fotos van kleine zus en gezinneke, dus moet dringend veranderen he!

morgen met n vriendin shoppen, nog ns tijd voor mezelf! ma ja kleine zus moet mee, daar ze nog steeds die fles niet wil...

woensdag en donderdag ga ik eens tijd maken voor de eerste album van mn tweede prinses! fotokes van eerste drie maanden zijn al afgedrukt ga weer nen album vol zijn wink.gif))nee , denk half. bij grote zus was de eerste album (en nen grote dikke) vol na 6maanden...ma ja erna begint dat te minderen hoor blush.gif

moet wel zeggen, heb de indruk met een tweede da da precies zowieso mider is? minder fotos minder filmkes...en minder betuttelend, denk door de ervaring?

sevens wandelingetje maken se, genieten van laatste dagen mooi weer
  • Bij ons ouders was dat als volgt: van mij (oudste) 2 dikke albums, van de 2e 1 dik album, van de 3e zo'n flapboekje (met van die plastic hoesjes om foto's in te steken) en van de jongste zelfs geen boek; alleen wat digitale foto's.

Vraagje: hier zitten we met t volgende. Ze eet 's ochtends rond 8u30 (in de week; dan kan ze niet uitslapen, in weekend gemakkelijk 9u30) gewoon fles (180 cc). Rond 12u eet ze ofwel weer een fles (180 cc) of groentepap (80g ongeveer; we beginnen traag want ze is niet superenthousiast) maar na die groentepap geven we haar niet onmiddellijk fles want die weigert ze. Na een uur of twee drinkt ze opnieuw fles (180 cc). Dus rond 14u pas tweede fles. Dan rond 19u derde fles (180 cc) en dan valt ze dus in slaap en is de vraag: wakker maken rond 22u voor 4e fles of zo laten? Ik vind drie keer eten zo weinig.
    Soms eet ze rond 15u groentepap (als ze fles krijgt om 12u), dan is dat hetzelfde probleem.

wat doen jullie?
  • Cindy, ik vind da ook ze. Bij de oudste schreef ik altijd onmiddelijk op als hij iets nieuw kon, vaak foto's inplakken,... Bij Kwinten schrijf ik het ook nog op... As ik eens tijd heb om de boek te nemen. En foto's inplakken doe ik om de 1,5 maand of zo. Nu toch al bijna 3/4 de album vol.

Wendyo, dus al ik goed begrijp eet ze 3 flessen en gp? Ik zou dat zo laten. Zolang ze bijkomt en vrolijk is, is er geen probleem. Kwinten eet nu nog maar 2flessen van 180/200ml en eentje na de gp van max 100ml. Hij komt bijlange niet aan de 500 ml. Maar ja, kan het er niet induwen he. As ge haar gaat wakker maken eet ze mss niet. En ge krijgt haar mss niet meer in bed. Dus, gewoon laten. As ze honger heeft zult ge haar wel horen content.gif

Vandaag was Kwinten beetje heel boos. Hij probeerde naar zijn buik te rollen. Maar zijn arm zat in de weg. Jezus, die was kwaad. Heb hem dan ma geholpen. En wat doet meneer: terug op zijne rug rollen. En lachen da hem deed <3
  • hier eet ze nog steeds 5/6 keer per dag
    bij grote zus 5 voedingen lang geduurd (7u30bv-11ugp-15ufp-18ubv-21ubv)
    denk bij kleine zus gaat t zelfde zijn
    maar hier geen grote eters hoor, denk 150per voeding ofzo, en lichtgewichtjes dus ja
    gewoon kindjes ni te vergelijken
    zolang ze content zijn, en bijkomen (curve volgen) alles ok
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld