junibeebjes

• Dag mama's!

@Robine:
    Nogmaals proficiat met jullie dochtertje!
    Wat fijn dat de borstvoeding zo goed loopt!
    Heel normaal dat ze zoveel drinkt hoor, zeker met die temperaturen.
    En dat van die hormonen... daar heb ik de eerste 2w ook serieus last van gehad. bigsmile.gif

@Cindy:
    Onze Kleine Broer heeft ook af en toe last van krampjes. Blijkt dat ik te veel melk heb waardoor hij veel 'voormelk' binnen krijgt. Die is heel suikerrijk en dat zou krampjes kunnen veroorzaken. Ik duw nu eerst een beetje met de hand af zodat hij sneller aan die vettere 'achtermelk' zit.
    Wanneer je borstvoeding geeft, is je kindje in feite immuun voor allerlei zaken. (Heb ik me laten vertellen.)

@Valerie:
    Hopelijk helpt de Gaviscon tegen de reflux! Hij komt wel erg goed bij he! Super!

@Elle:
    Ik had een hele checklist gemaakt voor de babyborrel van Grote Zus.
    Als je wil, mail ik je die een keertje door.

@Kahleen:
    Wij zijn gisteren gaan shoppen in Hasselt. Resultaat: enkel spulletjes gekocht voor Grote Zus. Ik vond ook niets voor Kleine Broer. (Nuja, eerlijk gezegd heeft dat kereltje spulletjes in overvloed!)

@Hanne:
    Oh, hopelijk beginnen de suppo's snel te werken! Zo erg seg!

@Sarah:
    Moest je het dan op een speciale manier verzorgen? K&G zei bij ons dat dat er wel vanzelf af zou vallen. (Is ook pas gebeurd toen hij 2w was) Nu ziet het er erg netjes uit.

@Angelique:
    Die was en die strijk... inderdaad! Hier is machine nummer 2 al volop toeren aan het draaien. Gelukkig is het goed weer zodat ik de was buiten kan laten drogen. (En een deel in de droogkast want dat gaat toch net dat tikje sneller!)

@WendyO:
    Vraagje 1: Geen ervaring mee. Grote Zus kreeg afgekolfde bv en voor haar hadden we van die rubberen spenen. (Heeft ze nu trouwens nog)
    Vraagje 2: Hier gaat het zo! F. wordt wakker, F. drinkt bij mama, F. laat (vaak pas na een dik kwartier) een boertje, F. eet verder als hij dat wil, F. hangt tegen mama terwijl mama met Grote Zus een spelletje speelt of een boekje leest, F. krijgt een andere pamper aan, F. ligt in het parkje of in de relax, F. gaat slapen...
    Er zijn hier wel absoluut geen vaste uren hoor! Ik probeer hem overdag zo actief mogelijk te betrekken omdat meneertje in het begin dag en nacht verwisselde.
    Bij de nachtvoedingen gaat het er heel anders aan toe! F. wordt wakker, F. drinkt bij mama, F. laat een boertje, F. eet verder als hij dat wil, F. krijgt een andere pamper, F. gaat slapen...
    Als ik zie dat hij overdag te moe is om in zijn parkje te liggen, leg ik hem wel onmiddellijk in zijn bedje.

Hier een zieke Grote Zus. Superzielig! Vanmorgen allemaal slijmpjes moeten overgeven. Ze is een half uurtje geleden op mijn schoot in slaap gevallen. Nu ligt ze lekker te knorren in de zetel.
    Kleine Broer is weer 400g bijgekomen op 1 week! Ik ga morgen toch eens aan de vroedvrouw vragen of dat wel goed is hoor... Hij is op exact 2w 1kg bijgekomen (en dat merk je aan zijn bolle wangetjes bigsmile.gif ) Tja, ik kan natuurlijk niet zien hoeveel meneertje naar binnen speelt wink.gif .

Zo nu de kroost slaapt, ga ik nog maar wat poetsen voor de verandering!

Groetjes,
    Anneke
  • @wendyo, wij gebruiken nu voor de nieuwe pap al nummer 4 van speen. Alles hangt af van de dikte.

Hier nog steeds geen kaka...hoop toch snel verbetering.
    deze nacht slaaptest.
  • Hier ook een iets onrustigere nacht dan de vorige..
    Vind het zo moeilijk soms om juist in te schatten wat hij heeft,
    ik kon hem wel troosten door hem bij mij te houden maar van wanneer ik hem in de wieg stopte was hij terug klaarwakker(ja ik weet dat je baby's best wakker in hun bed legt maar dit lukte vannacht echt niet)

Nu is hij wel heel flink vandaag..braaf id relax/speelmat en dan dutje, een echte modelbaby wink.gif

Zijn er hier mama's die ervaring hebben met osteopaten?
    Ik zou wel is willen gaan met hem,niet dat hij ontroostbaar/onhandelbaar is maar wie weet kan ik het hem nog beetje aangenamer maken (hij was wel een sterrekijker, tschijnt da die soms wel wat blokkage hebben)

Idd trouwes, heb ook al in solden gekeken voor Henri maar tis allemaal roos wat je vindt..behalve bij dreambaby,noppies/mexx/.. voor jongetjes wel leuke dingetjes(maar hij heeft eigenlijk wel genoeg kleertjes ze)
    Heb wel een kruippakje van river woods gekocht voor de babyborrel(tmocht iets meer zijn voor zijn eerste feestje smile.gif )

Zei kind en gezin dat 300g per week bijkomen te veel was?
    Hier was Henri na 2w bijna een kg bij..we zijn vertrokken uit het ziekenhuis met 2660 en woog toen 3580, de verpleegster hier was daar alleen maar heel blij mee smile.gif

Kinderarts heeft trouwens gezegd dat je een kindje niet téveel eten kan geven, dat ze niet gaan eten als ze geen honger hebben..als het enkel is dat ze knuffelmomentjes met mama/papa willen gaan ze die speen wel in hun mond nemen maar drinken gaan ze niet doen..

Hier drinkt Henri nu 5flesjes van 150ml en 5schepjes(hij drinkt ze niet altijd leeg maar meestal wel).
    Volgens de KA mocht hij dat zeker hebben..

Hier ook problemen met stoelgang Hanne, welk water gebruik je?
    Wij hadden spa,nu evian en is veel beter..ook door het veranderen van poeder (nu nutrilon omneo) heb wel het gevoel dat dat voor die krampjes heel goed werkt..Je ziet ook dat hij minder moeite moet doen om wind of stoelgang te maken..

wel zielig he als je ziet dat je kleintje last hebt maar je kan niets doen..
    Ivm die checklist voor de babyborrel,je mag dat idd altijd doormailen smile.gif

Weet iemand trouwens hoe je dat doet,zo'n foto onder je naam zetten?
  • Elle, ik gaf al evian en zelf s hepar water en omneo.maar dan nog kon hij geen kaka doen. Nu geef ik helft evian en helft hepar met transit poeder van nan.
    En deze avond eerste keer kaka zonder suppo. Dus ik heel blij.

Ik ben met oudste zoontje veel naar Osteopate gegaan.ik kan niet zeggen of het geholpen heeft of niet maar ze was wel te eerste die zag wat er met hem verkeerd zat.
  • onze meid was vandaag stuk langer wakker door de dag!
    voorbije dagen veel slapen, eigenlijk constant...
    nu vandaag, voormiddag een 2uurtjes wakker, namiddag zelfs drie uurtjes achtereen!
    nu slaapt ze wel, hopelijk sevens nog wat wakker en tegen 23u30 heeft ze meestal laatste voeding. (gisteren geslapen tot 6u, dus hoop dit terug!!)

hoe zit het bij jullie? vaak wakker? en de nachten?
    hier borstvoeding om 3à4uur, dus een 6à7voedingen. voeding duurt een half uur, soms ook wel minder. heb wel t gevoel da k veel melk heb, dus d
  • (vervolg)
    dus dat ze wel voldoende drinkt...
    morgen komt k&g zullen zien wat zij zeggen,
    alhoewel k weet van vorige , da k toch ni te veel tegen k&g ga zeggen hoor, die maken soms n drama van niks
    heb ookn vroedvrouw, komt 1/week, die weegt enzo, en als k vragen heb, en onderzoekt mij, hier heb ik meer aan, n goede babbel, raad, steun,...
    binnen twee weken naar leuven, echo nieren - daar ik niet volledig vertrouwen heb in echo vorige keer, hebben we graag tweede opinie - kans is zeer reeel da ik vorige echo gelijk moet gaan geven, maar toch, tweede opinie...vorige keer ook twee opinies en waren totaal verschillend.heb me er wel mee neergelegd, maar hoop stillekes op n vergissing...zullen zien, ga me er niet te druk over maken, want niet goed voor mij en voor dochter

voor mezelf, ik voel me goed, heb eigenlijk nog ni kunnen rusten, dus leef volledig op adrenaline...
  • Cindy, hier slaapt Kwinten door de dag eigenlijk ook veel. Na elke voeding blijft hij een uurtje wakker. Behalve na de fles van half 5 (ongeveer) dan blijft hij 2uurtjes wakker. 's nachts slaapt hij van 23.30 tot 5-6 uur. Soms wordt hij wel een keertje wakker als hij zich blood gestampt heeft. Hij is nogal een koukleum, word echt ijskoud wakker as hij geen dekentje meer heeft.

Vandaag eindelijk nog een shortje voor onze kleine vriend gevonden. Ben vreed content bigsmile.gif

Abke, hopelijk zijn de jongens snel weer beter. Is niet leuk zo onder de vakantie ziek zijn

Anneke, hopelijk is jullie meid snel genezen. Zo zielig als ze ziek zijn, en maar hopen dat jullie kleintje het niet over krijgt.

Hebben jullie kleintjes ook zo last vd warmte? Kwinten heeft het vandaag echt lastig. Wilt constant drinken. Geef hem tussendoor dan maar water te drinken. Vind het echt zielig voor hem. Hij kan niet in slaap geraken. Hierbinnen is het 27 graden. Echt niet te doen.

Vandaag bij mijn mama gaan bbq'en voor mijn verjaardag. Heeft echt gesmaakt. En het was zalig zo buiten zitten. Wij hebben geen terras, dus ben echt wel blij als we bij mijn mama mogen gaan eten.

En dan heb ik nog een vraagje. Zouden jullie voor Kwinten willen stemmen? Hij doet mee aan baby vd maand hier op 9maand.

Zo, ik ga mijn ventje zijn badje klaarmaken.

wave.gif
  • Wat een rust hier. Allemaal zo druk met de beebjes? wink.gif

Wij zijn vandaag naar k&g geweest voor de gehoortest. Alles was in orde. Ze heeft hem ook gewogen. Meneer is op anderhalve week 400gram bijgekomen bigsmile.gif
    Hij weegt nu 3,480gram. Al 700gram boven zijn geboortegewicht. En al 3,5cm gegroeid. Mijn ventje doet het super.
    Nu moeten we eind deze maand nog eens op consultatie, en daarna is het al tijd voor de eerste spuitjes. Maar die ga ik door de huisarts laten zetten.
  • Even een half uurtje 'me - time' inlassen.
    De kroost ligt lekker te slapen, de strijk is gedaan en (buiten de slaapkamers en badkamers) is het ganse huis gepoetst.
    bigsmile.gif

Grote Zus is nog ferm ziek geweest! Normaal gezien zouden we vandaag een afspraak maken bij de Ka maar ons juffrouwtje is ondertussen weer haar lieve zelve! Gelukkig maar! Mijn man & ik zien mee af als ze zich zo ellendig voelt!

Ivm de voedingen hier:
    Kleine Broer eet ongeveer zo'n 9x per dag. (Maar nu het warmer is komt hij vaak af en toe een slokje drinken.) Overdag laat hij er 2/3 uurtjes tussen. 's nachts 3/4 uurtjes. Ik verwacht dan ook nog niet dat hij snel zal doorslapen.
    Ik schrik er zelfs van als ik lees dat bv - baby'tjes al nachten maken van 6u! Grote Zus was al 16w toen ze er 6 uurtjes tussen liet.

@Kathleen:
    Ik heb gestemd voor Knappe Kwinten hoor! Succes!

Zo, ik ga m'n benen nog even laten bruinen in het zonnetje smile.gif !

Groetjes,
    Anneke
  • Hey dames

Vandaag naar kinderarts geweest voor 1 maand controle:
    3 600 gram en 50,5 cm! Dat zijn de gevolgen van zoveel te eten.
    We mogen haar maar 110 cc meer geven; ook van afgekolfde melk (die moet wel met 1 schepje Nutriton ingedikt worden). Nu dat lijkt misschien veel maar Hanne drinkt met gemak 150 cc per keer dus is nu telkens op einde bang afwachten of ze gaat stoppen na 110 cc en niet verder huilt om meer te krijgen. Ik vind dit zeer verwarrend want uiteindelijk is moedermelk toch steeds anders van samenstelling en is dat toch licht verteerbaar? Dat ze van die poedermelk maar 110 moet drinken, lijkt me dan logischer. Maar soit, we doen ons best.
    Ze huilt ook maar 1 uur per dag de boel meer samen dus dat valt ook mee smile.gif (al vind ik het daarom nog niet leuk).
  • @anneke ik moest compress oprolle en van da product opdoen waarmee je uitdrooft maar goed veel en dat rond de navel knope en daarop poeder dit 3keer gedaan en.hij is afgevalle
  • Wout weegt ondertussen al op 8 weken 4,5kg en 54cm dus hij is zijn prematuur goed aan het inhalen.hij zit al ergens tussen p10 en p25 en hij kwam van ver onder de curve.

Hij drinkt 6 keer 150 dus zeker 1 fles teveel maar de kinderarts vind het geen probleem.hij heeft ook zijn eerste echte verkoudheid.
    En de oudste en keelontsteking.gisteren 40 graden koorts.
  • hallo
    hier een kleintje dat maar anderhalf uur a 2 uur tussen de voedingen laat snachts overdag soms wat meer
    ik ben vanaf vandaag beginnen afkolven (pijnlijke tepels enbloed kwam er uit en afkolven valt mee minder pijnlijk)
    en we geven ook poedermelk bij blijkbaar is mijn moedermelkproductie niet voldoende genoeg voor onze kleine man

heb nog geen tijd gehad om bij te lezen hopelijk lukt me dit vlug dus sorry als ik nu niet op iets reageer
    groetjes en tot later
  • hey dames,
    idd..tis hier stil smile.gif
    Moet toegeven dat ik ook zelden de tijd vind om hier iets te komen neerschrijven.
    Deze week nog is naar de kinderarts geweest, nu moet ik zo'n huilkaart bijhouden en noteren wanneer hij eet/slaapt/weent/zeurt..
    Na een week gaan ze evalueren en zien of hij medicatie tegen reflux moet hebben of niet;
    Het voorschrift heb ik wel al meegekregen..
    Vind het ergens wel zielig dat we nog een week moeten wachten want aan mijn verhaal zei ze wel dat ze zeker is dat hij reflux heeft upset.gif
    Deze nacht heeft hij op mijn arm geslapen,eens in zijn bedje was hij klaarwakker en lag te draaien en te keren (hij weent bijna nooit,maar toch meer dan in begin)
    Maar ik zié wel dat hij last heeft na zijn voeding.
    Snap gewoon de redenering niet,wachten tot het erger wordt?
    Daar is toch niemand mee geholpen denk ik dan smile.gif
    Ochja, mijn vriend zegt van nog af te wachten tot na het weekend en dan al eens contact op te nemen met haar..

Hier drinkt hij ook 5à6 flesjes van 150ml hoor..KA zei niet dat dat te veel was?
    Hij is op 4w van 2k700 naar 3k800 gegaan en volgens KA niet abnormaal veel enzo, hij had natuurlijk ook wel wat 'achterstand' maar is die nu mooi aant inhale smile.gif

Sharon, kan geloven dat je afkolft als je zoveel pijn hebt hoor!
    die BVmama's,heb er bewondering voor..bij een tweede ga ik er mij ook aan wagen..nu bij zo'n eerste zag ik dat gewoon niet zitten.

Cindy,hopelijk krijg je goed nieuws in Leuven!

zo..tis terug etenstijd smile.gif
  • hier bv terug ok
    zuigt steeds 80 dus ok
    heb gisteren veel water gedronkken, paar taasen weleda thee en motilium genomen. daarnaast ook 2 keer afgekolfd, dus productie is terug optimaal
    ook is ze alerter, krachtiger, miss daar de twee halve flesjes afgekolfd die ik gisteren heb bij gegeven, zo terug op kracht
    vandaag ook terug bijgekomen!
    dus zijn terug vertrokken, ga r de komende dagen wel wat wegen en controleren, en denk ook 1/dag afkolve kwestie van productrie te stimuleren en voorraadje aan te leggen

net bezoek gehad, nu voorbereidingen voor verjaarsdagsfeestje grote zus, al twee weken uitgesteld dus nu iets extra geven he wink.gif)
  • Hey allemaal,

van hieruit geen geklaag ofzo, hier gaat alles eigenlijk gewoon goed. Soms gaat het gewoon té goed vind ik, maar hopelijk blijft het zo he.

Janna laat 's nachts 6u tussen haar flesjes, alleen als het zo warm is, is er maar 5u tussen, maarja, dat lijkt me nogal logisch.
    Wenen doet ze enkel vlak na haar flesje, omdat ze dan nog ff haar tutje wil en wanneer ze kaka doet. Buiten dat horen we haar eigenlijk niet.

Hanne: ik spoel Janna haar neusje 1x per dag met Kamilosan Ocean Neusspray, want het zelf ook nog altijd een verstopte neus.
    Lowie z'n keelontsteking is bijna voorbij, Senne is sinds gisteren begonnen met zijn AB.
    Gelukkig snappen ze dat ze de zus nu geen kusjes mogen geven.

Anneke: strijk en poets je al helemaal zelf? Ik zou het niet kunnen hoor. Ik doe wel wat, maar tegen de avond doet alles pijn. Dus probeer het toch wat rustig aan te doen.
    Volgende week dinsdag en donderdag komt er kraamhulp en woensdag voormiddag komt de kuisvrouw. Dat helpt natuurlijk ook wel wat. content.gif

Cindy: die van K&G was hier echt een kei vriendelijke! Zo vriendelijk dat we toch nog eens gaan proberen om bij k&g te gaan voor de controles en spuitjes.
    Zelfs over het buikslapen deed ze niet moeilijk, ze gaf gewoon tips waar we extra moesten op letten.
  • vadaag op controle geweest bij kind&gezin
    gehoortest was perfect bij geboorte 3390 en 51cm nu twee weekjes later 4940 en 53cm hem komt te goed bij maarja klaat hem nietuithongeren kreeg toch ni echt commentaar dus:) heb ook zo een lieve vrouw van kind&gezin had eerst wat schrik door de vele verhale die ik hoor maar he nu toch maar afspraak gemaakt voor zen eerste spuitje
  • Met het afkolven gaat het super en zo kan ik ook in de gaten houden hoeveel i drinkt
    kan er mij iemand vertellen hoeveel die kindjes van een weekje zouden moeten drinken op een dag?
    kben dit nu aan het noteren en volgende week komt kind en gezin en zou het dan eens voorleggen
    grts
  • Ik ga nog zolang mogelijk proberen van niet af te kolven. Hij drinkt heel goed 10-15min per borst tussendoor ververs ik pamper voor ik verwissel en na de voeding slaapt hij normaal 4uur en hij komt goed bij dus denk dat hij ook wel genoeg krijgt. Hopelijk blijven de kloven en dergelijke weg want dan miss toch de stap zetten van af te kolven al het materiaal is hier al in huis in geval van nood.

Wij zijn sinds deze middag terug thuis. Ben oververmoeid en zelfs zo dat ik niet meer in slaap geraak terwijl dat ik voel dat ik over mijn grens zit. Hopelijk kan ik deze nacht beter slapen in mijn eigen bedje en gaat het een redelijk rustige eerste nacht worden met het kleine ventje.

wave.gif
  • Linda, hoe is het eerste middagje thuis verlopen? Hopelijk slaap uw eigen bed idd beter. Want als die oververmoeidheid blijft ga je er helemaal onderdoor. En dan heeft jou kleintje ook niet veel aan u. En voor de melkproductie is dat ook niet goed. Ik heb gelukkig niet vell last gehad van die slechte ziekenhuisbedden. 1nachtje overleef je die ondingen wel bigsmile.gif

Amai sarah, dat kleintje van u komt nogal bij. En ik die dacht dat Kwinten het goed deed met 400gram op anderhalf week.

Gisteren serieuze koopjes gedaan voor mijn kleine mannetje. Bij jbc -70% en ze hadden eens iets in zijn maatje. Das een wonder. Na zoveel winkels niks te vinden.

Ff een vraagje. Om hoelaat eten jullie kleintjes de laatste keer? Kwinten krijgt zijn laatste fles rond 23.00-23.30 Maar de laatste dgen valt hij rond 22uur precies in een diepe slaap. Hij word pas wakker als hij volledig uitgekleed ligt en ik zijn gezichtje was. (geef badje voor laatste fles) en zijn flesje drinkt hij slapend leeg. Nu was ik aan het denken van hem zo proberen te schuiven dat zijn laatste fles om half 10 valt. Maar dat lijkt mij zo vroeg. Niet? Wanneer eten die van jullie???

Awel, af en toe lijkt dit wel mijn eerste kindje. Ik herrinner mij niks meer van hoe het bij Kenneth liep. Maar ja, 10 jaar is lang he.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld