junibeebjes

• na vorige nacht een ramp te zijn (om 23u00 bv - en de hele tijd willen aanhangen tot 3u00, zodra ik r in bedje wou leggen crisis, krampe, wenen, ...) is het deze nacht al beter gegaan : 23u bv - even wakker gelegen, in slaap gevallen met tutje (met ni echt pro voor tut, vorige dochter niks tut, maar nu heeft ze precies behoefte om al zuigend in slaap te vallen, en daar ik niet wil/kan dat ze altijd aan borst wil hangen, enkel aanhangen niet eten, heb ik ns een tut geprobeerdd, en dit helpt momenteel)
    wel heeft ze 's avonds veel last van krampjes wat in slaap vallen ook moeilijker maakt, ik let thans als wat op mn eten...

weet wel dat tut in combinatie met bv ni ideaal is, en had ook liever geen tut gegeven, maar ja even bezien en later als het ni nodig terug afnemen. iedereen zijn eigen mening over tut natuurlijk he wink.gif

ook gevoel dat ze gisteren weinig heeft gegeten, straks nog ns wegen. zat na 1 week terug op geboortegewicht dus dat wel echt snel.

gisterenavond ook even crisis: waren r badje aan het geven, en grote zus wou helpen, wat wij zeker doen, haar ermee betrekken. en ze is altijd heel voorzichtig, maar uiteindelijk nog maar 3. wat gebeurde er opeens, eigenlijk zo snel, ze neemt washandje en gooit water over gezichtje van baby...baby slikt da water in verlikt/verstikt...gelukkig heeft papa een goede reactievermogen, pakt baby en helpt r terug alles uitspuwen en ademen...ik was één en al panier, roepen en wenen - dochter wist ocharme niet wat er gebeurde en begon ook in paniek te wenen...
    manmanman, mn hart stond even stil...zo rap gebeurt allemaal...nadien nog uren zitten nabeven, en natuurlijk baby lang vastgehouden - maar daarnaast ook grote zus moeten troosten en kalmeren, want dat kind had er een trauma aan over gehouden...
    papa natuurlijk eertst boos op grote zus (eerste re
  • (vervolg)
    papa eerst boos, nadien kwam hij wel tot rust en besefte dat een 3jarige er ook niet veel aan kan doen, goed uitgelegd aan de zus, en ze praat er nu nog over, dus is er nog steeds mee bezig..
    je ziet alles kan zooo snel gebeuren...en denk er vaak aan...
    maar moet van me afzetten, want anders geen leven meer, we zijn al zo voorzichtig als ik andere koppels met babys soms zie, denk ik soms man wij zijn overbeschermd wink.gif
  • Dag dames,

Opnieuw 2 slapende kindjes dus heeft mama even de tijd om wat bij te lezen!

Hier lijkt er eindelijk wat ritme te komen in huis. Toch wat het huishouden betreft. Vanmorgen de keuken en de woonkamer stevig onder handen genomen. Grote Zus heeft prima geholpen en Kleine Broer lag lekker lui te wezen in zijn relaxje bigsmile.gif .
    Meneertje heeft vannacht 4u tussen 2 voedingen gelaten. Zalig! Ik voelde me vanmorgen dan ook echt uitgeslapen. (Mijn borsten vonden het minder want die waren redelijk gestuwd!)

@Polkadotje:
    Ai, een borstontsteking! Pijnlijk! Bij Grote Zus er ook eentje gehad maar gelukkig na 2 dagen over. (Gejankt dat ik toen gedaan heb... Ik dacht dat ik moest stoppen met de bv!)
    Wij gaan met ons gezinnetje enkele dagen naar Nederland. Ik kijk er al naar uit!

@Wendy:
    Amai meid, dat jij dat volhoudt! Het moet echt supervermoeiend zijn! EN zelf bv geven EN afkolven EN dan nog eens een flesje geven.
    Meid, je hoeft je zeker niet schuldig te voelen! Echt niet! Ik vind het reuzeknap dat je het zo nog 4 weken hebt volgehouden.
    Niet veel mensen doen je dat na hoor! hug.gif

@Cindy:
    Dat zal wel schrikken geweest zijn! Je zou soms 100 ogen moeten hebben he!
    Kleine Broer krijgt hier ook een tutje hoor! Ik heb heel dat 'tepelspeenverwarringsgedoe' naast me neergelegd. Hij heeft nu enkele dagen een tutje (om in slaap te vallen) en het gaat prima! Hij wilde ook steeds aan mijn borst in slaap vallen. 's Avonds is dat nog te doen want dan slaapt Grote Zus maar overdag kan ik daar niet altijd de tijd voor nemen.

Zo, even genieten van het zonnetje want over een uurtje wil er vast wel weer eentje smullen!

Geniet van het weekend (en de grote vakantie!),
    Anneke
  • Zo, nu kan ik hier ook leuk mee babbelen! thumbup.gif

Ons meisje krijgt ook bv en ze zeiden in het ziekenhuis tegen mij ( heb geen verdere ervaring ) elke 3 uur aan één kant minimum van 20-30 min laten drinken.
    Nou, wat een frustratie zeg de eerste 2 dagen. Had echt het idee dat er niets uit mijn borsten kwam, en helemaal bezorgd dat ze niet genoeg binnen kreeg en ik mijn eigen kindje uithongerde! Heb wel 3x op de bel gedrukt daar om voor te stellen flesje bij te geven... De zuster in het ziekenhuis probeerde mij gerust te stellen, maar eigenlijk nu pas echt gerust sinds de melk "echt" binnen is en we niet meer praten over alleen colostrum.

Ze vraagt regelmatig de borst overdag, elke 2 uur ofzo ongeveer, soms zit er 3 uur tussen en dan drinkt ze tussen de 10 á 30 min elke keer.
    S'nachts wordt ze een keertje of 3 wakker om te voeden of voor de luier. (we krijgen wat goeie poepluiers hier zeg! haha! ) content.gif
    Ook heeft ze hier wat last van de hitte. Het is nu elke dag zo rond de 35 graden buiten, dus we zitten lekker binnen in de koelte van de woonkamer, maar nog zo heeft ons kleintje wat last van hitte-uitslag op haar beentjes die tegen de pamper aanliggen.

Zelf begin ik een beetje te wennen, maar zit ook redelijk hoog met de hormonen! Elke dag barst ik wel eens in tranen uit, gewoon omdat ik zo trots ben op ons meisje en gelukkig, maar ook omdat ik me eigenlijk niet echt fysiek top voel.
    Heb sinds gisteren wat meer last van mijn blaas, afgezien van dat ik er nog geen controle over terug heb, (is dat trouwens normaal?!) lijkt het ook alsof er weer een blaasontsteking aan zit te komen! upset.gif Die heb ik over het algemeen al heel vaak, maar zit er niet echt op te wachten! Ook ben ik met lopen nogal duizelig en overhit en heb ik nog redelijk veel bloed verlies en een lage bloeddruk.
    Maandag afspraak bij de dokter, dus zal alles eens vragen..

Nu ik dit schrijf is het zelfs pas half 5 s'ochtends! En zit ik met de laptop in bed omdat ik zelf niet eens meer inslaap kan komen na de voeding!
    x
  • Robine, ik plaats hier ook dikwijls reacties op rare uren hoor.
    Is wel let mijn gsm en geen laptop.

Jouw borstvoeding lukt precies toch goed aan jouw uitleg te horen.

Die warmte hebben wij niet zoveel ervaring mee natuurlijk...

Wout drinkt nu al 150ml en weegt 4kg200. hij kan wel zelf amper stoelgang maken.
    Hij drinkt al hepar water en moet hem dikwijls helpen met suppo.
    Gelukkig donderdag naar de kinderarts.
  • hier lukt bv ook goed. ze eet ongeveer om 3/4 uur door dag, 'snachts 1 soms 2 maal : dus in totaal 6à7 voedingen.
    voedingen duren een half uur, en ik probeer na kwartiertje te wisselen van kant. de volgende voeding begin ik dan met de kant die als laatste is geweest.
    in begin inderdaad enkel colostrum, bij mij van dag 3 goede productie! kon letterlijk de melk zelf met de hand afkolven.

nu ook nog goede productie, soms stuwing, hangt allemaal van dag tot dag af.hoeveel ze drinkt heb ik nog niet gewogen, heb vertrouwen in haar. zat na 1 week terug op geboortegewicht dus..
    kan we zeggen, voel da zelf, ene keer is da minder, andere keer veel.

's avonds/snachts heeft ze last van krampjes. let thans al wat op wat ik eet maar toch...haar maagje moet wennen aan alles he...

nu vannacht zware nacht...
    grote zus maakt koorts! gloeit echt! en normaal droog snachts maar vannacht pipi in bed...dus alles afhalen en verversen, haar troosten, regelmatig gaan voelen...slecht geslapen...
    en dan kleine zus he, wordt die natuurlijk ook twee keer wakker om te eten...
    dus korte nacht, maar tot nu toe leef ik nog op adrenaline!

zou een baby eigenlijk een ziekte kunnen overnemen van grote zus? iemand ervaring? kan r toch niet uitelkaar houden hoor...

voel dat ik leef op adrenaline, maar dat ik moet gaan rusten! heb sinds vandaag steken in onderbuik, niet darmen, weet niet wat. zo trekpijnen. ook als ik naar toilet moet, groot of klein, zo trekpijnen. nog nooit gehad: iemand ervaring mee?

volgende week verjaardagsqfeest grote zus, en ben van plan alle voorbereidingen samen met haar te doen : decoratie maken, knutselen, taart samen maken, ... ze wil graag alles rond prinsessen dus alles roze enzo ofwel alles rond dora. denk n themafeestje te doen. iemand leuke ideetjes?
    denk zo al aan vlaggetjes maken, placemats maken, tafeldeco maken, grimmeren dag zelf, roze taart (suikerpasta ofzo) ...
    maar zeer algemeen nog...

maar ja moet grote zus wel niet ziek blijven he!
    had me r thans op verheugd, zo extra aandacht voor grote zus...lekker knoeien enzo
    want haar feestje is uitgesteld geweest door de geboorte van baby
  • Wendy, ik denk dat jij al meer dan je best gedaan hebt zo te lezen, moet je je niet schuldig over voelen hoor.

Cindy, een ongelukje is idd snel gebeurd hé, gelukkig is alles goed afgelopen

Polkadotje, wij blijven gewoon thuis dit jaar, er staan nog wat verbouwplannen op de planning dit verlof

Robine, oei blaasonsteking is niet fijn. En die hormonen, tja dat duurt ff voor die helemaal terug normaal zijn hé

Hanne, hier ook last gehad met de stoelgang, hij krijgt nu Nan transit en nu lijkt het toch al wel iets beter te gaan. Hij gaat nu toch meestal 1 keer per dag, ervoor zaten er soms 2 dagen tussen, met veel miserie erbij. Hij laat wel heel veel windjes, moet toch nog moeite doen heb ik de indruk.

Cindy, die pijnen kan dat misschien niet van je baarmoeder zijn (dat die nog aan het krimpen is of zo)

Onze Lars groeit ook goed. Hij weegt nu ongeveer 3kg400 en meet 51.5 cm. Hij is dus op 7 weken al 1kg400 bijgekomen en 8.5cm gegroeid. We moeten nu venkelgaviscon geven voor zijn reflux, maar ik heb er nog niet echt zicht op of het al helpt, gisteren in ieder geval niet want dan hebben we hem heel de dag moeten vasthouden. Hij had echt veel last en dan lag hij te slapen, maar als we nog maar richting wieg gingen, deed hij zijn oogjes al terug open. Gelukkig slaapt hij 's nachts wel goed.
  • Vandaag is kind en gezin voor de eerste keer langs geweest was een super lieve vrouw
    ze ging content zijn als hij op het gewicht zat toen we het ziekeuis verlieten een week geleden 3.300kg maar hij was 3.640 kg dus doet het supergoed
    vrijdag mss al gehoortest ze ging eind van de maand op verlof en wou het daarvoor nog gedaan hebben.
    enkel probleemke met de navel was goed droog maar nog niet afgevallen en is 13dagen mja weet wat ik moet doen dus zal niet lang meer blijven hangen:)
  • hey dames,

't weekend is weer voorbij gevlogen( ik vind het toch leuker als de vriend ook thuis is om samen voor ons ventje te zorgen)
    en in't weekend gaan we ook langs bij mijn familie(wonen op 40min rijden).
    In de week kan ik mij soms wel 'eenzaam' voelen smile.gif

Hier dit weekend ook is naar de solden geweest, maar niets gekocht voor mezelf(in kilo's ben ik zogezegd alles kwijt maar mijn lichaam is echt nog niet wat het ervoor was smile.gif )

Met het ventje alles oké,vandaag wat last van krampjes(of mss 'verborgen reflux' ik weet niet goed,soms denk ik signalen te herkennen en andere momenten denk ik dat ik me dat maar wijsmaak)

Ben blij om te lezen dat het bij de meeste wel goed gaat met de babytjes éh..chapeau ook voor diegene bij jullie die nog grote kindjes rondlopen hebben ook,moet toch een heel pak vermoeiender zijn denk ik.
    Als ik moe ben kan ik me samen met Henri wat afleggen maar bij jullie is dat niet zo evident waarschijnlijk?

Voor diegene die een babyborrel geven,zouden jullie is willen neertypen hoe jullie het juist gaan aanpakken enzo?
    ben juist begonnen met de lijst te maken met wat we moeten aankopen enzo maar dat is dus écht niet gemakkelijk éh smile.gif
  • Hoi mama's,

Hier een mama die supercontent is dat het vakantie is. Ten eerste, nu kan ik mij na de eerste voeding ook terug in bed leggen en nog wat slaap bijhalen tongue.gif
    En ten tweede, ik kan Kwinten lekker in zijn ritme laten, moet hem niet constant wakker makken om naar school te gaan.
    En ten derde, nu blijft Kenneth al eens op tot Kwinten zijn badje gehad heeft om 23uur. Hij slaapt dan 's morgens met gemak tot 10-11uur!
    En gisteren heeft hij helemaal alleen Kwinten zijn flesje gemaakt. Ben supertrots op mijn grootste schat. En op mijn kleinste schat ook. Hij heeft vanmorgen tot 6uur geslapen. Van gisterenavond 23.30

Vandaag gaan shoppen. En ben tot de conclussie gekomen dat babyjongens niks moeten aandoen. Bij c&a en bel&bo voor meisjes veel keus, voor jongens niks. Pas vanaf maat 74. En Kwinten verzuipt nog bijna in 56, dus ja zal hem maar naakt laten liggen dan zeker goofy.gif
    Morgen nog eens bij jbc binnenspringen. En dan weet ik het niet meer. Wil er ook niet te veel geld aan uitgeven. Ze groeien zo snel uit die eerste maatjes.

Allee, er weent iemand, ik kom straks nog eens terug wave.gif
  • @ elle hier kan ik me in de week ook soms 'eenzaam' voelen,het binnenzitten,het niet meer gaan werken vooral het zoontje slaapt...
    zal blij zijn als het bouwverlof is dan is de vriend 3weken thuis dan ziet hij dat ik niet zomaar ne hele dag opmen lui gat zit:p
  • test
  • test 2
  • ik geraak ni aan niet meer zwanger...
    krijg die tekst ni weg...sebiet ben ik maand overtijd wink.gif
  • Cindy: je moet bij zwangerschapsbanner uitvinken dat hij dat weergeeft op forumreacties wink.gif
  • Hier gisteren bij kinderarts geweest. Wout kan zelf geen stoelgang meer maken. Heb man transit gekregen en mag elke dag suppo Gebruiken. Hoop dat het snel begint tewerken.

mijn kindjes slapen nooit samen.wout valt maar in slaap rond 23uur en moet rond 3 weer eten en mijn oudste zoontje is dan weet wakker rond 6u dus het zijn hier heel korte nachten.
    Gelukkig blijk ik het vol te houden om heel weinig te slapen.

Ik hoop dat iedereen hier binnenkort kan schrijven.dat de rest snel mag bevallen.van mijn eerste zoontje ben ik ook overrijd gegaan naar een andere maand en vind dat echt lastig.
  • Gisteren hele dag verzorgt zoals k&g zei en vanacht was zen navelstompke af gevalle:))
    soms mis ik het toch het zwanger zijn de buik opzich niet maar het uitkijken naar echo's en de spanning iedere keer en het nieuwsgierige smile.gif
    moet tt het volgrnde consult iedere dag de ure en dergelijke opschrijven van zen eten of hij.niet te veel krijgt aangezien hij 300gramm bij is op een dik weekske...
  • Onze Joppe is alweer een maand oud! Wat gaat de tijd vlug. Hier worden we het al goed gewoon met 3 kids in huis. Iedereen vraagt me en is het niet te druk? Ik vind het goed meevallen moet ik zeggen, bemerk het eigenlijk alleen aan mijn was en strijk, niet te doen.

@ Hanne: ik heb nog een geluk dat ons Nore 's middags nog een 2 tal uurtjes slaapt en met veel geluk slaapt onze Joppe ook nog zodat ik toch probeer om dan een uurtje slaap in te halen.

Moet zeggen dat onze kleine man wel probeert om lange nachten te maken, deze nacht heeft hij geslapen van 21u30 (laatste voeding) tot 3.15 en dan weer tot 6.45. Hopelijk slaapt hij door wanneer ik begin september terug begin te werken?! We zien wel he.

@ Elle: onze babyborrel is al voorbij en is weer reuze meegevallen! Wij hadden een groot dessertbuffet (verse advocaat, chocomousse, cupcakes, mini-appelflapjes, appelgebak, pudding, taart ...) en cava, wijn, verschillende bieren, koffie en frisdrank.

Eind deze maand gaan wij een grote week naar zee, hopelijk valt het goed mee (en hebben we mooi weer). Zondag zijn we dagje naar zee geweest en was ook super meegevallen.

Ga dan pc afsluiten, dinsdag is hier poetsdag, gaan er dan vlug invliegen grts wave.gif
  • Hey dames

Hier vorige nacht een helse nacht geweest: dochter heeft uren gehuild. Gisteren dan om Nutriton geweest en na een eerste fles daarmee heeft ze 6 (!) uur geslapen. Ik ben eens benieuwd wat dat nog gaat geven.

Vraagje 1: heeft er iemand van jullie nog ervaring met Nutriton? Gebruikten jullie dan spenen maat 2? Want nu geef ik nog maat 1 maar dat drupt er niet echt uit (maar op die manier verslikt ze zich ook niet meer en moet ze beter haar best doen).

Vraagje 2: wanneer beginnen jullie met baby's planning? Ik bedoel: zorgen dat ze 's nachts langst slapen en overdag minder. Wij hebben nl. het systeem: baby slaapt, baby wordt wakker, baby huilt n beetje, baby eet, baby slaapt, baby wordt wakker, etc. Maar daar zit niet echt structuur in (ik kan bv. niet zeggen wanneer ze nu gaat willen eten). Wij vragen ons nl. echt af hoe dat ooit moet tegen dat we terug moeten gaan werken. We hebben wel twee maanden tijd en dan is dochter al 3 maanden maar toch.

Zal nu maar wat afstoffen en stofzuigen nu mijn man nog slaapt. O ja en es ontbijten en afkolven. Met zo'n baby in huis is het toch wat anders he smile.gif
  • @ Elle: wat betreft onze babyborrel (voor zo'n 150 personen)

Wij hebben een redelijk grote zaal die we in 2 stukken delen: een kinderspeelhoek (met 3 begeleidsters, vriendinnen van mijn zus - die gaan zo wat knutselen en zorgen er ook voor dat kindjes eten en drinken krijgen) en een 'volwassen' stuk.
    Er is buiten ook gelegenheid tot spelen en de borrel te houden dus dat kan ook nog altijd, zal van weer afhangen.

Wij voorzien een reeks hapjes: zo'n stuk of 6 hapjes + dessertjes. Die hapjes kunnen zijn: scampi's in currysaus, kleine sandwiches, tomaat-garnaal (in t mini)... Je vindt heel veel ovenhapjes in de Makro of Colruyt. De koude hapjes maken we zelf (lees we: mijn moeder/schoonmoeder/zussen/schoonzussen/wijzelf), net zoals de desserts. Al ben ik wel van plan om zo'n zak chocomousse uit Makro te halen of mijn man moet hem willen maken.
    Na de hapjes is er een dessertenbuffet: bv. taart, soesjes, vlaaien, chocomousse... Veel is te vinden in de Makro en de familie is ingeschakeld (op eigen verzoek trouwens).
    Bij het dessertenbuffet is er koffie en thee; bij de hapjes frisdranken/bieren/... Bij het binnenkomen bieden we champagne of cava aan (te zien waar we nog aan geraken) of fruitsap.

Alle hapjes zullen trouwens in wegwerpdingen zitten zodat de afwas meevalt.

We hebben 5 mensen voor de bediening: 1 iemand die afwast en bijspringt om rond te gaan met hapjes, 2 voor hapjes, 2 voor drank. Voorts is er volk genoeg om in te springen als het druk wordt.

Tot slot voorzien we ook nog een verzorgingshoek voor de kleintjes aangezien er geen verzorgingskussen is in de toiletten. Dat wordt dan een tafel met een kussen op, een voorraad luierzakjes om het geurloos weg te kunnen smijten, een vuilbak en misschien zelfs natte doekjes. Ik vind zoiets wel sympathiek (had bv. op huwelijk ook muntjes op toilet gezet, omdat we op vorig trouwfeest dat besproken hadden in vriendengroep: "Wat zou je handig vinden op n feest?" - o ja, en ook tandenstokers).
    En buiten (onder een afdak) is er plaats om buggy's kwijt te kunnen zodat die niet allemaal binnen moeten.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld