junibeebjes

• Hoi mama's,

Even rustig de tijd genomen (met een koekje en een tasje deca) om hier alles bij te lezen. smile.gif
    Het is hier redelijk druk met die 2 kapoentjes in huis dus elke dag hier komen lezen, lukt me niet.

@Cindy:
    Goed nieuws zeg! Gelukkig zijn jullie voor die 2de opinie gegaan! Ze kunnen je toch onnodig ongerust maken he!
    Hier ook een zeer gulzige drinker. Resultaat: telkens wat teruggeven bij een boertje en krampjes. Zo zielig! Ik ben een tijdje gaan blokvoeden omdat hij anders alleen de suikerrijke voormelk dronk en nu gaat het gelukkig weer beter!

@Robine:
    Hopelijk is je buikgriep voorbij! Volgens mij zorgt de borstvoeding voor voldoende antistoffen zodat Vlinder geen buikgriep krijgt. (Dat hebben ze me toch althans verteld.)

@Angelique:
    Hier ook nog geen doorslapertje hoor. Kleine broer eet tussen 22 - 23u de laatste keer (bv op vraag) en slaapt dan tot 'n uur of 2. Daarna slaapt hij tot 5 - 6u.
    Ik hoop samen met je mee dat jouw kereltje tegen september ook wat langer slaapt! thumbup.gif

@Polkadotje:
    Laat iets weten of het factuur van de frituur is meegevallen he!
    bigsmile.gif
    Hebben jullie het aantal voor de babyborrel moeten doorgeven? En hoe telt hij dat dan na?
    Geniet alvast van jullie reis! Ik kijk al uit naar de foto's van jullie knappe kids!

@Linda:
    Douchen is idd niet gemakkelijk! Meestal douche ik als Kleine Broer slaapt. Grote Zus zit op de badkamermat dan meestal een boekje te lezen. Het is een race tegen de tijd maar het lukt bigsmile.gif .

@AB'ke:
    Amai, die meid van jullie doet het wel super he! Flink slapen en flink eten!

@Sharon:
    Goed van jullie kereltje! En teveel bijkomen? Geef jij nog steeds bv? Je kan toch niet zien hoeveel er uit je borst komt he? (Dat zou ik dan geantwoord hebben tegen de kinderarts goofy.gif )
    Jammer van die reflux! Hopelijk ziet hij er niet teveel van af!

Hier zij de regeldagen weer achter de rug!
    Kleine Broer was nergens tevreden. Enkel aan de borst en in de draagdoek. (Bij deze geef ik de uitvinder van de draagdoek ook een award voor 'de uitvinding van de eeuw'!) Ik heb weer heel wat huishoudelijk werk kunnen verzetten met ons meneertje tegen mijn buik. Zalig!
    Verder drinkt hij zoveel dat hij krampjes heeft en telkens wat pap terug geeft. (Zou volgens de vroedvrouw zijn omdat zijn maagje en darmpjes nog niet zijn aangepast aan de hoeveelheid melk.)
    De eerste glimlachjes zijn ook een feit! Super als hij zo een lach op zijn gezicht tovert.
    Grote Zus gaat sinds vorige week volledig op het grote toilet! (Enkel 's nachts draagt ze nog een pamper.)
    Grote Broer heeft er dan weer voor gezorgd dat de complexe operatie bij mijn oom goed verlopen is!
    Ja hoor, ik ben weer fier op al mijn kindjes! bigsmile.gif

Alvast een prettig weekend & een prettige vakantie! Hopelijk kunnen we allemaal genieten van het zonnetje!
  • anneke ik kolf af en zo weten we wel wat ons venteke drinkt moet nu afkolven omdatde melk ingedikt moet worden vr vzijn reflux maandag kijk ik vr een afspraak met een osteopaat velen rondom mij zeggen dat dit helpt dus gaan wedat eens proberen baad het niet dan schaadt het niet en kunnen we ons niet verwijten dat we het niet geprobeerd hebben he
    en ja normaal mogen de kindjes zo ongeveer 200 gram bijkomen max per week zei kinderarts en twas het dubbele drunk.gif

moh dat veel drinken en teruggeven heeft ons bij de kinderarts gebracht en die stelde dus reflux vast

katleen bij ons in het kruidvat hebben ze wel nutrilon 1 tekoop
  • oja ook ik moet snachts bijvoeden met nutrilon zelfs met afkolven geen melk genoeg vr ons ventje tja ik zie het niet als falen al wat i krijgt vab bv heeft hij gehad he
  • Anneke: welke draagdoek gebruik jij?

Ik denk deze week ook terug mijn draagdoek boven te halen. Ze ligt zoooo graag bij mij en ik kan daar ook best wel van genieten. Maar met de jongens thuis gaat dat niet zo goed. Dus de doek maar eens proberen content.gif
  • och ja mne draagdoek! al vergeten!

heb ne tricot slen (zo nen lange doek) : moet er ns terug werk van maken, maar weet ni meer hoe dragen he, moet ns terug opzoeken, vorige keer te laat mee begonnen en vond ze maar niks...nu wa vroeger probveren

heb ook zo nen draagdoek voor maxi-cosi met zo n riem, maar daar had ik r vorige keer ns ingelegd, maar zakt ze nog volledig door, is pas voor later denk ik, ofwel gebruik ik m in winter als wikkeldoek voor maxicosi

en dan heb ik nog n babybjorn, maar is pas voor als ze zwaarder is. vorige dochter is daar veel in gedragen toen ze ouder en steviger was, vooral door de papa (naar winkel en in tuin enzo), is echt nen goeie drager voor de papa's! dan kunnen ze ook genieten he! maar dan moeten ze steviger zitten
  • Hey dames!

Hier een paar huildagen aan de gang; ik word er echt gek van. Geen idee wat het is, waarschijnlijk een sprongetje dan maar leuk is anders.
    Overweeg ook om naar osteo te gaan. Ze is wat 'scheef' geboren (scheef in geboortekanaal) en met een vacuumpomp en die kindjes zouden wel baat hebben bij osteo. We zien wel.
  • Cindy: ik heb hier een Mei Tai (als 't goe geschreven is?) waar ze nu al in mag en een Ergo baby carrier, waar ze in mag als ze wat groter is.
    Het is altijd gemakkelijk als je eens ergens naartoe moet waar een buggy niet zo handig is vind ik.

Wendyo: hopelijk vinden jullie snel waaraan het ligt. Want ik kan me voorstellen dat je stilletjes aan gek wordt van dat gehuil altijd.
  • @sharon, tegen mij hebben ze gezegd dat baby gemiddeld 250/300gram per week bijkomt...dus je ziet verschil van dokter hoor!
    hier voorbije weken 150gram bijgekomen, was te weinig zeiden ze...
    nu de voorbije week opeens 250gram bijgekomen
    echt , alles hangt van week tot week af, en zolang kind gezond en energoe heeft...

ik ken een baby, nu 6maanden, weegt al bijna 10kilo....en ze zeggen er niks van, terwijl ik dit persoonlijk super veel vind...maar kind is wel gelukkig (krijgt constant n zeer gevulde fles dus)
    maar eens als die begint te lopen zal t er wel af gaan zeker?
    (te denken dat mijn meid hier 3jaar is en 13kilo weegt)

wij zitten hier nu na bijna 5weken op 3,750kg (vertrokken van 3,180), dus 570grammekes op 5weken (en als ze dan tellen een 200gram/week...tja dan zitten we er langs he wink.gif)
  • Oei, ik denk dat ze hier ook af en toe meer en minder bij komt per week dan dat. Zolang ze maar gezond zijn, inderdaad.

De huilbuien zijn voorbij (fingers crossed!). Geen idee wat er aan de hand was maar soit. Ze heeft wel haar 'ik heb continu aandacht nodig en waag het niet om mij weg te leggen'-uur 's avonds (en bij voorkeur op momenten dat wij willen eten).

Ik heb wel dit weekend ontdekt dat ze een erg droge hoofdhuid heeft (ze heeft nogal veel haar dus had dat eerlijk gezegd nog niet vroeger opgemerkt - ofwel was het toen niet zo erg). Ik was haar als volgt: gezicht en hoofd/haar met nat washandje zonder olie. Daarna zet ik haar in bad en ga dan nog eens met het washandje met olie (zit in badwater) over haar hoofdhuid. Ze gaat max. 3 x per week in bad (of ze moet vaak heel vuil haar pamper gevuld hebben of serieus teruggeven). Iemand een ideetje wat we anders zouden kunnen doen?

Ik vind het wel geweldig dat ze steeds zo meer reageren op dingen. Deze ochtend haalde ik ze uit bed om te eten, legde ze nog in haar box om wat wakkerder te worden en die ligt te kraaien en te spartelen. Heerlijk om te zien als ze zo vrolijk is.
  • Hey dames,

Hier net een weekje met hulp van de vriend achter de rug (had zijn vaderschapsverlof verdeeld in 2 weken aangezien hij geen verlofdagen had dit jaar)(zelfstandig)
    Dus vorige week geen tijd gehad om de computer boven te halen.
    heb beetje me-time ingelast,eens naar de solden geweest enzo,met vrienden afgesproken,..
    Jammer dat ik nu wel ziek ben geworden gisteren en juist nu de vriend terug aan't werk moest!
    Denk dat we hier ook te maken hebben met een sprongetje..(hij is nu 7w,wel 3w te vroeg geboren)
    Hij kan wel al heel lief en gemeend glimlachen,dan smelt mijn moederhart smile.gif
    Maar gisteren en vannacht echt ontroostbaar,amper geslapen,constant honger precies..nu net na laatste fles toch rustiger en ingedommeld.
    Hoop dat het niet blijft aanhoude, dat gehuil daar kan ik wel tegen, tis gewoon het 'raden naar wat er is' dat het zo erg maakt vind ik smile.gif

ben heel blij te lezen dat het bij de meeste hier vlot gaat!
    hier normaal ook 1x dat hij 6u tussen laat,behalve vannacht dan..

heeft iemand een idee eigenlijk hoe dat zit met die sprongetjes?
  • hier vandaag met spijt in het hart moeten stoppen met borstvoeding.
    Ik had sinds enkele dagen zoveel pijn als ik mijn meisje aanlegde, ik weende de hele tijd als ze de borst nam.
    Het werd ook duidelijker dat ze niet genoeg had met mijn melk, het duurde minstens een uur eer ze voldaan was en ze vroeg even daarna terug.
    Dus hier sinds vanmiddag naar flesjes overgestapt en ik ben blij dat ik de stap heb gezet. Ze is nu echt voldaan na een voeding en drinkt haar flesje in 15 min leeg.
    Ik was er zo kapot van en heb serieuze schuldgevoelens gehad , maar ben nu wel blij met mijn keuze...
  • Ergens 'blij' te lezen dat jullie kleintjes toch ook vaak huilen.
    We zijn dus niet alleen. smile.gif
    Hier was het ook even gissen wat er scheelde.
    Eerst had ze Beba1, maar dat leek constant op haar maagje te liggen.
    Dus even NanPro geprobeerd, maar die was dan weer te licht en bezorgde haar heel wat krampen.
    Dus dan maar terug Beba1, dat gaat nu een paar dagen goed.
    Ik hoop dat ik niet meer hoef te veranderen!
    Ik begin nu wel te weten wat ze heeft wanneer ze huilt.
    Dat scheelt ook wat. smile.gif

Vele groetjes,

Sarah
  • hier de 5weken sprong een feit!
    heel de dag aanhankelijk, niet alleen willen liggen, bijna niks geslapen enkel beetje in armen van mama, heel de dag willen aanhangen... een sprong!

iemand vroeg overlaatst achter de sprongetjes van een baby, weet niet meer wie: ik had bij mn eerste een boek gekocht waar ik veel aan heb gehad, en deze terug heb boven gehaald, vind t een aanrader (zeker voor n eerste) : oei ik groei! veel uitleg over sprongetjes, hoe je ze opmerkt , wat doen, wat op die leeftijd enzo

denk zelfs dat je dat boek tweedehands gerust kan vinden, een aanrader! (maar ik doe mijn niet weg, nu boven gehaald, had er vorige keer vanalles bijgeschreven hoe het hier concreet was en nu wel leuk ns te lezen, nu schrijf ik van t tweede erbij, leuk aandenken voor later!)

gisteren ook voet en handafdruk gedaan van beebje, ook altijd leuk (lag zelfs overlaatst in wibra voor 3euro ofzo, zo gipsafdruk)

verdorie, ze is weer wakker, na 5 minuten in wieg...
  • ivm sprongetjes is er het boek "oei ik groei". Geloof zelfs dat je via CM korting krijgt op dat boek. Heb dat hier ook nog liggen in geval ik radeloos wordt, maar voor de rest besteed ik er momenteel geen aandacht uit.

Hier vandaag een SUPERdag gehad! Janna in de voiture mee buiten, af en toe bij mij in de zetel. En ze was echt super rustig en heeft heel flink geslapen.
    Wel geluk gehad dat de jongens hadden gezien dat er onderaan de voiture een hoornaar zat en die kroop helemaal naar boven... maar mijn man heeft ze nog net op tijd dood gekregen. Was wel ff schrikken, toch nog maar zo'n netje kopen om in de draagmand te hangen. Zodat er geen vieze beestjes meer in de voiture kunnen.

Voor de rest hebben wij hier nog altijd een voorbeeldbaby, 22u laatste fles en om 7u is ze er dan weer. Soms moeten we ze ook wakker maken om 7u, maar da's voor mij echt het maximum. En ik wil het ook zo houden dat ze om 7u wakker is, kwestie van al wat schema erin te brengen voor als het school weer begint.
  • @ ABke: jouw dochter is echt een modelbaby. Moet geweldig zijn, zeker met nog andere kinderen in huis.

Hier ook 'Oei ik groei' in huis gehaald (al tijdje terug). Die sprongetjes worden daar inderdaad in beschreven, al is dat natuurlijk geen exacte wetenschap van: dan krijgt je baby zeker en vast een sprong.

Ik had (weer) een vraagje. Hanne is hier 's avonds een paar uur 'onhandelbaar': blijven huilen, tut nemen en 5 tellen erna is die ook niet meer goed, etc. Ik denk dat het krampjes zijn want ze kan ook zo stampen met haar voetjes. Maar zou het niet logischer zijn dat ze dan een hele dag krampen heeft? Ik wissel fles- en moedermelk af, de moedermelk wordt ingedikt met Nutriton (op aanraden van dokter en K en G) en er is geen onderscheid te merken in haar gedrag na de verschillende voedingen. Ik weet wel dat er zoiets is als een huiluurtje maar hier kan dat tussen twee voedingen continu zijn en ze lijkt echt pijn te hebben. Als we er mee rondlopen is ze meestal wel beter gezind maar dat is zeker geen garantie.

Deze ochtend (half zes) was t wel geweldig: ik ga haar halen om te eten (ze lag te huilen), doe haar deken eraf en die begon zo hard naar mij te lachen. Geweldig.
    Hoe lang slapen jullie baby's eigenlijk al? Hanne is nu 7 weken en als ze overdag ong. 3 uur tussen laat bij voedingen (en dus meer dan 6 keer eet) slaapt ze 's nachts vaak 5 à 6 uur. Als ze maar vier uur tussen voedingen laat, dan is ze er ook 's nachts.
  • hier laat ik ze door de dag gewoon vragen, meestal tussen 3/4uur, 's avonds durft ze al eens vroeger vragen, soms 2uur ofzo.
    's nachts meestal 4/5uur
    vb vannacht laatste voeding 24u30 - tot 5u00
    dan terug geslapen rond 6u tot nog ns 10uoo

nu handig, zijn allemaal thuis, maar eens het gewone routine terug is (werk, school ed) dan niet meer zo handig, dan zou ze beter slapen tegen 22u/23u tot 6u/7u ofzo
    maar is nog dikke maand voor grote zus naar school haat
    zelf moet ik pas eind jaar terug beginnen (bv verlof + jaarlijks verlof nog)
  • Wendyo, ons meisje was s'avonds ook telkens lastig, maar dan echt van 5 tot 12. Nu blijkt dit bij ons te liggen aan te weinig voeding, maar toen dat nog niet duidelijk was, zeiden ze tegen ons dat dat komt omdat bijna alle baby's s'avonds wat krampjes krijgen en de borstvoeding dan van mindere kwaliteit is. Dus daarom zijn veel baby's wat lastig dan.

Jessie, ik snap heel goed dat je je schuldig voelde, zit met dezelfde gevoelens, maar je moet doen wat het beste is voor je kindje, en dat heb je nu blijkbaar gedaan. Het voelt gewoon heel naar als je het zelf blijkbaar niet kan he? Maar ja, je kan er niks aan doen, je kan alleen maar je best doen.

Elle, hopelijk ben je snel weer beter!

Sharon, jij voedt ook bij, maar je kindje kwam 400 gram in de week bij? Of lees ik nu verkeerd? Dan heb je toch zeker genoeg voeding? Of merk je dat ze lastig is en meer vraagt ofzo?

Ik heb ook de mei tai gekocht, helaas nu iets te warm om mee op pad te gaan, maar we hebben hem al geprobeerd en we zijn er blij mee! Wel dure dingen hoor!

Cindy, jij vroeg laatst of ik niet kon afkolven en dat bijvoeden. Nu, ik kolf wel, maar daar komt (nog) niet zoveel uit. Totaan maandag heeft ze mij ook nooit de kans gegeven, ze vroeg continue om de borst. Dus vandaar toch wel de poedermelk. Ik ben echt wel pro borstvoeding, en heb er zeker ook wat voor over, maar als ik zie hoe tevreden ze nu is, met het bijvoeden, kan ik wel huilen van schuldgevoel, wat heeft dat meisje dan een honger gehad de eerste 4 weken cry.gif Nu kan ik dit zien, omdat ze nu zo tevreden is..Ik sta dus wel volledig achter de kunstvoeding bijvoeden nu. Ik probeer nu ook zoveel mogelijk te kolven, maar hoe ik het wil lukt nog niet helemaal. Ik zou het liefst na elke voeding 10 min. per borst nakolven, puur om de aanmaak meer te stimuleren. Maar ik kan haar niet zo na haar voeding wegleggen, en vaak lukt het dan gewoon niet.
    Maar ik doe mijn best, ben er druk mee..
    Ze drinkt zo goed aan haar flesje!!!!

Sinds zondag zijn de echte lachjes een feit <3 Ik krijg er tranen van als ik dat zie! Zo mooi!!!
    En...vannacht is ze, 4 weken oud, van haar buik naar haar rug gedraaid!!! Ik had al wel verwacht dat het er snel een keer aankwam, maar was toch zeer verbaasd! Ze drukt zichzelf nu ook elke nacht van helemaal onderin haar bedje, naar boven toe. Ik wist al wel dat ze zeer actief zou zijn, hele zwangerschap een zeer actief kind gehad. Ik ga vrijdag voor een slaapzakje kijken, misschien dat ze dan iets meer beperkt word in haar beweging, want ben bang dat ze met haar beentjes tussen de spijltjes komt ofzo..(niet dat haar magere beentjes vast kunnen komen zitten upset.gif )
    Ik ga haar zo wegen, maar volgens mij zit ze nu eindelijk boven haar geboortegewicht.

Hebben jullie kindjes geen last van de warmte? Wij zitten in een appartement, dus heel warm hierbinnen, en ze kon gister overdag echt niet slapen. Vannacht gelukkig wel.

En hoeveel voeding moet een kindje van 4 weken ongeveer binnenkrijgen? Hoe deed jij dat Cindy met je vorige kindje, weet je dat nog? Omdat je moest wegen en dan bijvoeden met afgekolfde melk.

Pff..mama zijn brengt wel veel vragen mee he?!
  • Goede middag dames,

Lekker weertje he! Ik blijf in de namiddag wel binnen met onze kleine man, is te warm voor hen (denk ik toch). Hij is nu al een dag of drie echt zeer flink, slapen en eten. 's Avonds is zijn huiluurtje (of 2) heel fel verminderd (hopelijk blijft dit zo. Hij heeft nu ook al drie !!! nachten op rij 7à8 u aan 1 stuk geslapen. Mama natuurlijk veel meer uitgerust nu.

Wendy, bij ons was dit ook zo dat hij 's avonds weende van voeding tot voeding, heb hem toen een flesje meer gegeven en ging over. Hij had tot een dag of drie geleden ook meer flesjes dan normaal is toegelaten maar kan hem toch niet laten wenen van de honger he. Nu staat hij sedert maandag op 5 flesjes van 165 cc met 5,5 schepjes.

Cindy, ja als de school terug begint zal het opnieuw een routine zoeken zijn, maar dan start ik ook terug met werken (6 sept). Dat zal een weekje zoeken zijn maar zal ook vlug wennen zijn he.

Abke, leuk he als ze zo flink zijn. Ik heb 3 verschillende baby's gehad, ons oudste was echt een huilbaby, de middelste was op en af maar onze Joppe nu (vind ik zelf) is een echte flinke baby en huilt eigenlijk niet zo veel.

Sarah, is soms lastig he als ze zoveel huilen en soms weet je niet wat je moet doen dan. Maar na een lastige periode volgt altijd een betere, dus volhouden.

Hoe gaat het met de andere mama's en kindjes?

Zo ga dan vlug de meisjes wat eten gaan geven en vanavond is het hier bbq, leuk met zo'n weertje.

Volgende week vertrekken we naar de kust, hopelijk dan ook nog wat mooi weer (wat zon met een graad of 22 is voor ons ook al goed hoor!)

grts en tot later
  • Goede middag dames,

Lekker weertje he! Ik blijf in de namiddag wel binnen met onze kleine man, is te warm voor hen (denk ik toch). Hij is nu al een dag of drie echt zeer flink, slapen en eten. 's Avonds is zijn huiluurtje (of 2) heel fel verminderd (hopelijk blijft dit zo. Hij heeft nu ook al drie !!! nachten op rij 7à8 u aan 1 stuk geslapen. Mama natuurlijk veel meer uitgerust nu.

Wendy, bij ons was dit ook zo dat hij 's avonds weende van voeding tot voeding, heb hem toen een flesje meer gegeven en ging over. Hij had tot een dag of drie geleden ook meer flesjes dan normaal is toegelaten maar kan hem toch niet laten wenen van de honger he. Nu staat hij sedert maandag op 5 flesjes van 165 cc met 5,5 schepjes.

Cindy, ja als de school terug begint zal het opnieuw een routine zoeken zijn, maar dan start ik ook terug met werken (6 sept). Dat zal een weekje zoeken zijn maar zal ook vlug wennen zijn he.

Abke, leuk he als ze zo flink zijn. Ik heb 3 verschillende baby's gehad, ons oudste was echt een huilbaby, de middelste was op en af maar onze Joppe nu (vind ik zelf) is een echte flinke baby en huilt eigenlijk niet zo veel.

Sarah, is soms lastig he als ze zoveel huilen en soms weet je niet wat je moet doen dan. Maar na een lastige periode volgt altijd een betere, dus volhouden.

Hoe gaat het met de andere mama's en kindjes?

Zo ga dan vlug de meisjes wat eten gaan geven en vanavond is het hier bbq, leuk met zo'n weertje.

Volgende week vertrekken we naar de kust, hopelijk dan ook nog wat mooi weer (wat zon met een graad of 22 is voor ons ook al goed hoor!)

grts en tot later

En ja morgen moet ik naar K&G voor zijn eerste spuitjes (wat gaat de tijd veeee eel te snel)
  • Ik: warm of niet, onze kleine poppemie zit heel graag in de Mei Tai. Is gewoon superhandig om ze toch mee te dragen en je handen vrij te hebben. content.gif

Wat ze mogen binnenkrijgen kan je berekenen. 't is tussen 150 en 180cc per kg lichaamsgewicht per 24u. Dat dan delen door het aantal flesjes.
    Ik zou niet te fel focussen op wat ze moeten drinken. Een kind eet wel als het honger heeft.

En de warmte valt hier tot nu toe redelijk mee. Binnen is 't wel 25°, maar daar heeft ze eigenlijk geen last van. Als ze buiten staat is ze zelfs nog rustiger als binnen. Maar ze heeft ook wel graag lawaai en rumoer rond haar, dus kan daar ook wel aan liggen.

Voor de rest gaat hier alles heel goed, vandaag en morgen zijn de jongens nog thuis. Maar we hebben het geluk van hele lieve buurmeisjes, die de jongens ook heel graag bezighouden. smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld