junibeebjes

• hey mama's!
    Het leek mij leuk om een topic te starten voor de nieuwe mama's die, net als ik toch graag beetje praten met mede-nieuwe mama's smile.gif
    Hoe gaat het met de junibeebjes?

Hier alles redelijk goed, vandaag naar K&G geweest voor de hoortest en alles heel goed..Henri weegt nu ook 3kg580..ze zeiden dat dit heel goed was, toen we 3w geleden ziekenhuis verlieten was zijn gewicht 2kg660 dus al heel goed bijgekomen smile.gif ook 3cm gegroeid dus hij is op weg om nt zo groot en sterk te worden als zijne papa wink.gif

voor de rest heb ik de routine al wel beetje gevonden..alhoewel hij natuurlijk ni elke dag even voorspelbaar is smile.gif
    ik merk wel dat hij hoe langer hoe meer wakker blijft na een voeding..ik zou dan wel wat interactie met hem willen maar vind dat best moeilijk met zo'n klein babytje..wat doen jullie op die momenten?
    Ik zing veel voor hem en praat luidop(eender wat,denk ni da wat ik zeg echt veel uitmaakt nu tongue.gif)
    Ook hebbe we een babybjorn relax en daar zit hij al heel goed in..volgens mij zijn zo'n babytjes nu al blij als ze gewoon beetje rond kunnen kijken,ni?

alé, mijn miniman heeft terug honger denk ik!smile.gif
  • hier vandaag ook bezoek gehad van kind en gezin. ik maakte mij wat zorgen over gewichtje. maar hij weegt nu 4kg200 en we zijn vertrokken in de kliniek op 3.610 2 weken geleden... dus heel goed volgens de verpleegster. onze man valt wel steeds int slaap bij zen voeding. na 5 minuten slaapt hij maar blijkbaar heeft hij dan ook wel voldoende melk binnen als hij zo bijkomt he... hij slaapt redelijk veel maar is ook soms wakker... inderdaad er veel tegen praten en vertellen en zingen veel meer kan je niet doen he... hij lijkt hier al heel goed te kunnen zien want hij kijkt echt naar mij of naar wie er aan het praten is. voor de rest gaat alles hier (buiten de korte en onderbroken nachten) zijn gewone gangetje... ik probeer er zoveel mogelijk van te genieten want een je terug moet gaan werken...
    wave.gif
  • Het was precies K&G dag. Hier zijn ze ook weer geweest. Mijn kleine vriend weegt nu 3kg080. Vorige vrijdag was dat nog 2840, hij heeft dus goed zijn best gedaan smile.gif
    Volgende donderdag mag ik voor de gehoortest gaan. En daarna denk ik niet dat ze mij nog gaan zien. Spuitjes zijn voor de huisarts.

Elle, hier ook de babybjorn relax. Das voor mij toch wel de aankoop vd eeuw. In andere relaxen hangen ze zo. Maar in deze zit Kwinten echt mooi. Hij zit er heel graag in. En kijkt dan ook heel alert rond.
    Ik zing ook af en toe voor Kwinten, maar vooral veel praten tegen hem. En meestal de grootste zever eerst. goofy.gif Ik ben content da hij het nog niet snapt hoor!

Gitte, ik denk ook dat Kwinten al goed ziet. Vooral omdat ik niet in de buurt vd wieg mag komen of hij kijkt mij vanuit zijn ooghoeken aan.

Hier gaat ook alles zijn gewone gangetje. Buiten da ik echt wel moe ben. Maar ik geniet er echt wel van. Vooral 's avonds als hij bij mij op de buik komt slapen. Ik neem hem echt zoveel mogelijk in mijn armen. Ze worden zo snel groot en dan krijg je de kans niet meer om ze zo rond te dragen.

Vandaag zijn we even de grens overgestoken. De poedermelk is in Nl een pak goedkoper. Ik geef Nutrilon. Die kost daar maar 1075! Scheelt toch een hoop met hier. En ik woon op 6 km van de winkel daar. En pampers zijn er ook goedkoper.

Zo, ik ga mijn kleine ventje nog ff bij mij nemen.

wave.gif
  • Oh fijn, een topicje over de junikindjes!
    Hopelijk kunnen alle mama's uit het andere topicje zich hier snel bijvoegen!

Wij zijn vorige week al naar K&G geweest voor de gehoortest. Alles in orde!
    Onze Kleine Broer woog toen 3kg400.
    Bij zijn geboorte woog hij 3kg500 maar dat zou, achteraf gezien, niet kloppen. Wel jammer dat we zijn 'echte geboortegewicht' niet kennen maar het zou zo'n 3kg300 geweest zijn.
    Vandaag heb ik onze knapperd nog eens gewogen en plots woog hij 3kg800! (en hij had nog niet gedronken)
    Het geeft me wel het nodige vertrouwen wat betreft de borstvoeding bigsmile.gif .

Sinds dit weekend geen last meer van de keizersnede. (Fieuw, het is toch veel pijnlijker geweest dan de vorige 2 keren!)
    Gisteren voor het eerst terug met de auto gereden en dat ging me goed af!
    Met het heffen van zware dingen ga ik toch nog braafjes wachten tot de 6 weken gepasseerd zijn. (Wel vervelend want ik mag Grote Zus ook niet opheffen.)
    Maar ach... we hebben het er allemaal voor over hoor!

Groetjes,
    Anneke
    wave.gif
  • Hey dames!
    Mooi weertje vandaag hé amai..ne mens zou op den duur al vergeten dat zomer is smile.gif
    Hier juist terug van bij de kinderarts, Henri is echt een superrustig manneke, maar we merkten dat de 'krampmomenten' met de dag frequenter waren met een piek vannacht en deze morgen..toen bijna non-stop gezeur en geween en echt pijn, van de moment hij dan wind kon laten was het even over dus duidelijk krampen!
    Heb hier dan maar meteen kinderarts gebeld(wij hadden nog geen) via maria middelares en mocht vandaag nog komen.
    Overschakelen van Nutrilon 1 naar Nutrilon omneo en eventueel aanvullen met infacol voor de krampen die hij toch nog zou hebben te verzachten.
    Heb nu net het eerste flesje gegeven en hij is als een blok in slaap gevallen erna..tis hier voor het eerst sinds eergisteren terug stil smile.gif

De kinderarts zei dat een draagdoek of buikdrager ook troost kan bieden bij krampen, heeft er iemand van jullie ervaring mee?
    Heb bij het opstellen van mijn lijst lang getwijfeld maar ni gedacht dat ik da zou gebruiken,ik twijfel nu om hem er alsnog op te zetten.
    Maar wat dan,zo'n echte doek?Of zo'n babybjorndrager..

Wel leuk te lezen dat ieders kindje het hier zo goed doet.
    @gitte,Henri valt ook in slaap in't midden van zijn flesje..of toch zo half en half, ik doe zijn broekje of kousen ofzo dan uit (maakt hem wakker) of wacht eventjes,ververs zijn pamper en geef daarna de rest wat hij dan nog heel mooi leegdrinkt.
    Volgens de kinderarts een heel goede methode (jeej,op zo'n moment toch bevestiging dat mijn moederinstinct er wel degelijk is wink.gif )

Chapeau trouwens voor de dames die BV geven,
    ik heb tot op't laatste moment in twijfel gestaan maar uiteindelijk toch voor flesjes gekozen..er komt als mama al zoveel op je af, ik dacht dat én voor de eerste keer mama worden én die BV én al wat er rond hangt misschien téveel ging zijn.
    Bij het volgende wil ik het wel sowieso proberen, dan heb ik het mama-zijn zelf al onder de knie smile.gif

Zo,nu hier beetje opruimen en eten maken want door zijn onrustige dag/nacht gisteren en deze morgen is het hier ondertussen veranderd in een mini-oorlogsgebied!bigsmile.gif
  • Hallo,

Onze Joppe is donderdag alweer 1 maand oud, wat gaat de tijd snel. Zaterdag hadden wij onze babyborrel en die was een groot succes. Was met een groot desserbuffet, springkasteel voor de kindjes, ... echt een leuke dag!

Ja en echt mooi weer, hopelijk blijft het nu duren tot eind september (een beetje dromen mag toch he).

Morgen moeten we het rapport gaan afhalen van ons oudste en mag ze in september al naar het 4de leerjaar, ons Nore mag starten op 5 november in't school.

Wij moeten donderdag naar K&G en vorige week hadden we de gehoortest, op nog geen 5 min was die voorbij, hij woog toen al 3kg 600.

Trouwens hoeveel eten jullie kindjes al, onze Joppe heeft flesjes van 120 cc (zeker 7 flesjes, mag niet volgens K&G maar als hij honger heeft, geef ik hem een flesje meer hoor!)

Zou ik al mogen verhogen naar 135 cc? Is ons derde kleintje maar telkens twijfel je toch wat weer hoor!

Ga jullie laten tot later wave.gif
  • hey angelique!

de kinderarts heeft mij gezegd vanaf nu 135ml+4,5schepjes te geven, volgens haar mag hij dat nu al zeker drinken en dat zou er ook voor moeten zorgen dat hij ook 1 van zijn 6 flejes weglaat..hij weegt nu 3.580kg dus ik denk dat dat zeker geen kwaad kan vr joppe.
    Ze zeibzelfdat,als ik merk dat hij nog kan en wil na zijn flesje, ik nog mag bijmaken.Een baby zal zich nooit overeten volgens haar.

auh tof de babyborrel!
    hoe heb jij dat ingeschat vr de aantallen van voorziene drank en dessertjes? onze borrel is de 15e juli maar vind het zo moeilijk te bepalen hoeveel we moeten voorzien(zal in totaal +- 100p zijn)

ik merk trouwens echt al een verbeterig met henri zijn krampjes, of zou ik mij dat maar wijs maken?
  • Ruben is een weekje oud en merkte dat hij met 60cc niet genoeg had nu zei de dokter dat ik erust meer mag maken nu heeft hij genoeg met 90cc
    maar sinds twee dagen geeft hij soms een heel klein beetje terug na het eten kan dit kwaad?beter langs dokter passere of zu dit gwn knn dat dit beetje net te veel zal zijn int maagje?
    is men eerste dus weet het niet
  • Sarah,
    als het echt maar een beetje is moet je daar niet echt naar kijken ze..Henri geeft soms ook met zijn boertje een beetje terug maar als het ni superveel is wijst dit niet persé op reflux ofzo.Das iets met het maagklepje dat nog niet volledig goed werkt zei de vroedvrouw.
    Heb je geen vroedvrouw die je af en toe bezoekt thuis?
    Ik ben na 3 dagen al uit het ziekenhuis gegaan maar had wel een vroedvrouw die de eerste dag thuis is komen kijken of het vlotte,die vorige week naar mijn knip is komen kijken en die ik ook altijd bel wanneer ik twijfels of vragen heb.
    Echt een superlieve vrouw, en tot 10bezoekjes trek je alles terug van de ziekenkas(alé tis te zeggen,je moet niets betalen..enkel twee klevertjes geven en zij regelen alles zelf met jou ziekenkas)

Hier merkelijk verschil met zijn nieuwe poeder,gisterenavond om 22u30 135ml+4,5schepjes gegeven.Hij sliep rond 23u30 en pas om 6u30 wakker voor volgende voeding..za-lug!
    Laten we hopen dat hij dag en nachtritme min of meer vast heeft en dit vanaf nu blijft doen smile.gif
  • hey elle

nee heb geen vroedvrouw die aan huis komt maar precies is het toch handig voor eentje te zoeken...
    terug geven is echt maar een heel klein beetje
  • Leuk topic!

Hier eet Hanne ook ontzettend veel. Ze krijgt afgekolfde melk dus is misschien moeilijk te vergelijken. Ze kan soms ook drinken, in slaap vallen en een halfuur later terug willen drinken; doordat ze zichzelf zo uitput met forsig drinken. Morgen ga ik toch es bij K en G vragen wat ze denken van haar eetpatroon. Ik heb het van vandaag netjes opgeschreven. Ze heeft wel voldoende gevulde pampers dus dat is wel gezond he. Maar ik wil ze niet overvoeden.
    We hebben ze nu ook al tuut gegeven om haar wat te troosten als we drinken wat proberen uitstellen. Dat kind is een bodemloos vat af en toe.
    Ze heeft al bijna 500 cc binnen vandaag. Ze heeft nu wel rond 12u deze middag echt overgegeven. Maar denk dat dat komt doordat mijn man een kwartier na haar eten helikopter speelde die nogal snel naar beneden kwam. Kon er niet mee lachen maar ja, we leren he. Hierna heeft Hanne (na even te wachten natuurlijk) nog 60 cc moedermelk gedronken. En erna zat ze terug op haar gewone schema.

Het is toch niet altijd makkelijk om te weten wat ze wil vind ik. Meestal eten hier; maar ja, zoals jullie merken, weet ik ook niet of ik daar altijd goed mee doe. Vanavond was t blijkbaar een serieus vuile pamper die haar dwars zat. Tis toch allemaal wat proefondervindelijk leren he. Ben zo onzeker dat ik soms lastig word van mezelf.
  • oh, ik kom ook hier mee babbelen, nu pas gezien smile.gif

Elle, als hij wakker is idd beetje tegen praten en zingen, ik zeg gewoon alles hardop wat ik denk, wat we gaan doen, maakt ni echt uit, tis maar dat ze je horen babbelen hé.

Kathleen, weet jij of ze ook nan poedermelk verkopen in Nederland? Want zo een bus klost toch veel hé, dus als we daar wat op kunnen besparen wink.gif

Anneke, hier kennen we zijn 'echte' geboortegewicht ook niet, hij is pas na 3 dagen gewogen en dan nog met alle slangetjes enzo er aan. Wel spijtig, maar niks aan te doen hé
    En ik heb eindelijk ook geen mast meer van de ks, deze keer toch langer last van gehad dan bij ons Ella. Alé na de ks viel het goed mee, maar na een maand begon het ineens terug meer pijn te doen, maar das nu precies ook gedaan.
    Ons Ella snapte het tegen al de verwachtingen in goed dat ik haar niet mocht pakken, had gezegd dat het niet mocht van de dokter omdat anders mama's buik terug pijn ging doen en ik dan terug naar het ziekenhuis moest en dat snapte ze goed. ze zei het zelf ook al

Gisteren naar de gyn geweest voor de nacontrole en alles was in orde. Ze raad ons niet af om voor een derde t egaan, dus binnen een paar jaar kunnen we er terug voor gaan content.gif Ben ik wel blij voor, want nu was mijn zwangerschap zo plots gedaan, heb het niet mooi kunnen afronden, dus ik wil het nog wel eens ne keer te goei meemaken smile.gif content.gif

Elle, ik heb een draagdoek (een tricot slen en een geweven) en onze Lars wordt idd ook rustig als ik die er in hang. Een babybjorn zou ik niet doen omdat die niet goed zouden zijn voor de heupjes.

Angelique, je kan zelf berekenen hoeveel je baby mag drinken volgens deze regel: min 150cc/kg lichaamsgewicht/dag en dat dan delen door het aantal flesjes dat je geeft. En je mag max 200cc/kg/dag geven. Snap je?

Elle, wij houden onze babyborrel ook op 15 juli voor een 100 man, ik weet ook niet goed qua hoeveelheid wat ik moet voorzien, ik zal straks eens nakijken wat ik gepland had.

Ik ga straks een langs de kinderarts, want onze Lars is de laatste dagen heel onrustig en veel wenen. Hij heeft veel last van krampjes, maar misschien dat hij toch ook wat reflux heeft, daar zie ik toch ook wat symptomen van. Ik weet het niet goed, dus maar eens gaan horen wat zij denkt. Hij kan echt bijna de longen uit zijn lijfje wenen cry.gif

Alé, ik zal ons eens gaan klaar maken om de zus van school te gaan halen seffes.
  • Valerie, ik zal volgende keer eens kijken of ze ook nan hebben. Nutrilon, nestle goede start( of zoiets), friso en dan eentje van het huismerk weet ik zeker.
    Wat zei de kinderarts? Alles oke met jullie kleine man?

Anneke, wel jammer da ze hem blijkbaar verkeerd gewogen hebben. Zou toch niet mogen eigenlijk he.

Elle,ik heb in de winkel de draagzak van Stokke getest. En die zit echt super. En de baby hangt er niet zo in als in een babybjorn. Moest Kwinten nu meer last hebben van huiluurtjes zou ik hem halen. Maar voorlopig is hij de rust zelve, dus voorlopig komt er gene.

Angelique, Kwinten eet nu flesjes van 90cc, en sinds vandaag eet hij die volledig leeg. En daarstraks had hij nog honger. Dus straks ga ik er van 120cc maken. Zal wel zien wat hij er van eet. Hij eet nu nog 7 flessen.

Zo, ik reageer straks wel opnieuw. Er heeft iemand honger
    bigsmile.gif

wave.gif
  • Zo, de 2 kindjes liggen in bed. En Kwinten zijn flesjes zijn terug proper, dus we hebben weer tijd.

Vandaag de hele dag met Kwinten gaan shoppen. Het was markt en bradderie in Genk. Dus we zijn eens gaan kijken. Maar niks gekocht. Alles wat ik mooi vond voor de kids of voor mij was nog niet afgeprijst. Dus ff wachten tot de solden volgende week. Maar ik weet nu dus wat ik wil. Dus kan gericht shoppen.

Ik sta nog steeds versteld wat een zalig ventje Kwinten is. Ik heb die de hele dag niet gehoord. Hij heeft geslapen de hele tijd. Tot zijn fles vanmiddag, daarna was hij enorm allert. Heeft heel lang wakker gelegen. En maar rondkijken dat hij deed.
    Ik ga in het weekend eens zien voor een speelmat met zo'n boog boven. Dan heeft hij tenminste iets om naar te kijken als hij wakker is. Leggen jullie de kleintjes al op een speelmat of zo?

Vandaag ook oudercontact gehad van Kenneth. Hij heeft het goed gedaan op school. Had 81%. Ben fier op mijne schat. Hij mag nu volgend schooljaar op muziekles. Had hem da beloofd as hij boven de 80 zat.
    Morgen nog een half dagje. En vakantie, dan kan mijn kleinste ventje blijven liggen na zijn eerste fles. Nu eet hij om 6 uur, tegen 7 uur slaapt hij terug en om 8 uur moet ik hem wakker maken om Kenneth naar school te brengen. Met as gevolg dat hij dan altijd na 3 uur terug wilt eten. Want wakker worden staat gelijk aan eten bij hem bigsmile.gif

Zo, ik ga mij ff op de zetel installeren. En mss eens proberen om wakker te blijven tot zijn bad smile.gif
  • Hier slapen de kindjes ook.
    Grote Zus heeft nog even zitten 'tamboeren' in haar bed. (= liedjes zingen en tegen haar knuffel praten)
    Kleine Broer heeft net een clustermomentje gehad. (Van 7u tot net aan de borst gehangen.) Nu ligt hij uitgeteld in zijn bedje bigsmile.gif .

@Elle:
    Wij hebben een draagdoek van Tricoslen. Zelf vind ik die heel handig. Een paar keer oefenen met knopen en nadien gaat het vanzelf.

@WendyO:
    Hier ook zo'n slokkopje! Overdag laat hij er maximum 3 uurtjes tussen. Soms eet hij zoveel dat hij een beetje teruggeeft!
    Wij geven ook af en toe een tutje hoor! Al die deskundigen mogen zeggen wat ze willen (geen tutje voor 6w). Toen Kleine Broer eens 7u aan een stuk aan de borst wou, kon ik niet meer en zag ik een tutje als 'mijn grote redding'.

@Valerie:
    Leuk nieuws van de gyn he!
    Heb jij dan al 2 keizersnedes gehad?
    Hier net de 3de achter de rug en ik denk dat de gyn gaat zeggen dat het goed is geweest wink.gif .
    Hier snapt Grote Zus ook goed dat ik haar niet mag oppakken. Slim kind bigsmile.gif .

@Kathleen:
    Oh, knap van Kenneth! Naar het hoeveelste leerjaar gaat hij nu?
    Wil hij graag een instrument bespelen? Heeft hij al een voorkeur?
    Mijn man heeft maandag verlof genomen zodat we eens kunnen gaan shoppen... We hebben er niet bij stilgestaan dat het solden zijn en dat het dus redelijk druk zal worden in de winkelstraten!
    Kleine Broer ligt soms in het park naar het mobieltje te staren of naar één of ander kleurrijk speelgoedje dat er in ligt. Wij hebben gisteren de speelmat van Grote Zus bovengehaald. Echt geïnteresseerd lijkt hij nog niet bigsmile.gif .

Zo, ik ga nog me in de zetel placeren want het zal weer een korte nacht worden!

Groetjes,
    Anneke
  • Kathleen, bedankt dat je eens naar de pap wil kijken content.gif

Onze Lars heeft verborgen reflux, dat kennen we nog van de zus, we moeten hem nu gaviscon geven en dan zou het volgende week al beter moeten gaan, anders moeten we nog eens terug. Ik leg hem nu op zijn buikje in de wieg, die staat in de living, dus dan kan ik regelmatig is gaan kijken, want zo slaapt hij wel of op mijn arm slaapt hij ook. 's nachts heeft hij er nochtans niet veel last van, gelukkig, dan slaapt hij goed. Hij knort en slikt wel, maar weent niet dan.

Wij hebben vorige week de box gezet met zo'n mobiel er boven, maar hij heeft er nog niet veel in gelegen. De zus daarentegen zit er maar al te graag in om te spelen goofy.gif

Goed gedaan van Kenneth, toch leuk als ze een goed rapport hebben he. Voor onze Lars zijn rust zal het ook goed zijn dat het vakantie is, ik moet hem nu idd ook altijd wakker maken om de zus naar school te brengen of te gaan halen. Ze gaat maar halve dagen, dus de voormiddag bestaat er precies uit van in en uit de voiture en wieg te gaan.

En nu ga ik het kadootje voor de juf nog ff inpakken en me dan ook in de zetel zetten. Laatste pap is rond 23u, dus nog ff wakker blijven (als dat lukt tenminste goofy.gif )
  • hoi mama's wave.gif

Hier ook alles ok. We zijn echt zo ongelooflijk blij met ons ventje erbij <3 En ook al is A. nog geen 2 weekjes oud, het is al precies alsof hij er altijd bij was content.gif Het is echt een heel rustig, braaf babietje <3 De onderbroken nachten wegen wel zwaar (maar dat kennen jullie vast wel wink.gif ). Hij vraagt 's nachts gemakkelijk 3 à 4 keer om eten, maar 't is er dan ook aan te merken, meneerke weegt al 4,3 kg! goofy.gif (geboortegewicht bijna 4,1kg). Eergisteren wel een minder dagje gehad, de 1ste borstontsteking, hoofdpijn, en zo ontzettend moe en een "leeg" gevoel sad.gif Gelukkig was het maar 1 dagje, en voel ik me ondertussen al vele beter. Ik ga wel een vitaminenkuur bij de apotheek gaan halen denk ik...

En vandaag de start van de grote vakantie bigsmile.gif Gaan jullie op vakantie gaan met de juni-beebjes?
  • hoi dames

Katleen: ben je van genk ik ook.

Ik kom hier een beetje mijn hart luchten, ik heb toch zoeen gedoe met mijn bv, ik moest bij elke voeding bv een extra flesje bijgeven omdat hij te weinig bijkwam, en dat ging zo 20 min één borst en 20 min andere en dan een flesje, ppfff wel wat vermoeiend, afkolven probeerde ik ook maar er kwam telkens maar 50 max 70 ml uit, van de 2 borsten.

Nu ben ik donderdag naar de kinderarts geweest en nu heeft hij felle reflux en spruw met als gevolg 4 maal motilium en 6 voedingen afkolven per dag en 6 maal kunstvoeding erbij want ik moet alles dik maken met rijstvlokken, met ander woorden ben ik bijna 9 uur per dag bezig met afkolven eten geven en steriliseren, vermoeiend,

Dus de koop is vandaag door gehakt, ik ben gestopt met bv met pijn in het hart, en het gaat veel makkelijker, maarja ik voel me zo telleurgesteld in mijn eigen , maar de eerste 4 weken heeft hij toch al gehad hé. ik genoot wel erg van die momenten dat hij aanhing.

Maar dat mocht ook niet meer omdat die spruw kon overgaan op mijn tepels.

Zo dit was mijn klaagzang disappointed.gif
    merci voor het luisteren daaag
  • Hey Wendy

Hoe moeilijk het ook is, je moet je dat niet aantrekken dat je bent gestopt met BV. Op die manier is er echt niks meer aan. Hier kolf ik af en krijg ik al vaak te horen/word ik vaak gepusht om opnieuw aan te leggen maar borstvoeding moet aangenaam zijn en als het dat niet is, moet je op zoek naar andere oplossingen. Ik vind het altijd zo jammer dat mama's teleurgesteld zijn in zichzelf als ze moeten stoppen met BV. Het is beter voor je kindje om een goedgezinde mama te hebben dan een oververmoeide mama die het niet meer ziet zitten. Je mag ook aan jezelf denken.
    Ik zeg dat nu wel, maar heb daar zelf ook moeite mee hoor. Nu Hanne zoveel last heeft en mss ook reflux (donderdag naar KA) voel ik me al schuldig dat ik haar afgekolfde melk geef. Denk almaar dat het komt doordat ze te forsig van flesjes drinkt; maar uiteindelijk was ik zelf ook refluxbaby en heb ik nog steeds last van een slecht sluitende maagklep.
    Een goede moeder zijn hangt niet af van welke voeding je geeft maar van hoe je met je kind omgaat en hoe je het opvoedt; zonder jezelf te vergeten (vind ik).
  • Wendy, je hebt alles gedaan wat je kon. ik heb 5 weken kunnen borstvoeding geven en ook verplicht moeten stoppen. Heb vele tranen gelaten ervoor.maar nu met dan 2 werken laten voel ik me veel beter.
    Zoals hier al veel gezegd...een gelukkige een minder vermoeide mama is met waard dan wat ook.
    Dikke knuffel
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld