het kort af...

• @Liesje: er MOET niks vind ik.
    Hier gaat onze kleine meid ook meteen op haar eigen kamer.
    Ik kan echt niet slapen met al die kreuntjes en zuchtjes naast mij...

Bij Lowie was ook het plan dat die de eerste maanden bij ons op de kamer zou slapen... wel, die heeft welgeteld 4u bij ons op de kamer geslapen. Daarna in het park gelegd en de nacht erop meteen bij de grote broer op de kamer en dat ging perfect (toen hadden we maar 2 slpk)

Het is wel zo dat wij 2 buikslapertjes hadden en vanaf de geboorte tot 1.5j heeft er altijd een Angel Care onder de matrasjes gelegen.
  • ja hier vorige keer tot 6m bij ons geslapen-
    reisbedje op kamer en daar zette we de wieg (draagmand) in .
    ik vond t gemakkelijk - dadelijk wakker als ze honger had (borstvoeding) en als er iets was hoorde ik t dadelijk.
    of ze nu bij ons slaapt, of ander kamer met babyfoon, ik hoor toch alles...
    nu met n tweede, gaan we dit zowieso doen, na een half jaar gaan ze samen slapen. als ik r nu al samen leg, gaan ze alle 2 altijd wakker zijn, en dan gaan t lange nachten worden voor iedereen
    ik weet niet meer juist hoe lang, maar toch enkele maanden, moest ik elke 3u beebje wakker maken en eten geven...
    vorige keer was ik op voorhand goed uitgerust (nog geen kinderen, dus kan door dag en snachts rusten) nu n andere zaak natuurlijk...vrees dat ik niet uitgerust zal zijn tegen dat baby er zal zijn...
  • @ABke, uiteraard moet er niks, maar het IS nu eenmaal zo dat de kans op wiegendood kleiner wordt als de baby bij de ouders mag slapen. Dat wou ik alleen meegeven.
  • liesje wij hebben ook altijd direct op een eigen kamer geslapen
    en mijn zus haar kleine meid ook dus ja ik zie er geen probleem in
    en ook ik zou niet weten waar we de baby moeten leggen wij hebben geen plaats meer in onze slaapkamer en met de babyfoon erbij
    ik neem het niemand kwalijk dat die hun meningen zeggen
    en als de beeb bij ons op de kamer slaapt en ik daar dan voeding moet geven dan is da papa ook wakker en die kan moeilijk terug inslapen als hij al een tuk heeft gedaan dus is het gemakkelijker op de eigen kamer ook daarvoor
  • Cindy: hier sliepen de 2 broertjes dus al van week 1 samen en de oudste is er nooit van wakker geworden. Senne is wel een hele goeie slaper.

Hier hebben ze 's nachts nooit in de draagmand geslapen, maar ik had 2 buikslapers, dus dat voelde helemaal niet goed om hun zo te slapen te leggen.
    Ik ben eens benieuwd of ons meisje nu ook een buikslapertje wordt.
  • Tja, ze zeggen dat, dat je een baby de eerste zes maanden best op je eigen kamer legt. Maar ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet uitmaken..

Ons oudste zoontje heeft ook tot een maand of vier in de draagmand geslapen. Hij was van putje winter, dus dat lag wel lekker knus. Het was mijn bedoeling om hem een half jaar bij mij te houden, vooral voor het gemak. Als hij wakker werd, was ik er snel bij: niet te veel afstanden lopen om hem borst te geven enzo. Maar na een tijdje begon onze jongen wel héél veel eten te vragen. Eerst om de drie uur, dan om de twee uur en op de duur was hij elk uur wakker. Ik werd er horendol van! Uiteindelijk heb ik het eens voorgelegd aan Kind en Gezin, en daar zeiden ze dat hij misschien mijn melk rook, en daarvan wakker werd. Ik ben dan eens een nacht apart gaan slapen en effectief: hij sliep vijf uur aan één stuk door. Dus ja, wij hebben hem ook al veel sneller op zijn eigen kamertje gelegd, maar dat was dus een beetje uit noodzaak.
    Bij de volgende ga ik het opnieuw proberen hoor: op dezelfde kamer slapen. Maar ik laat het gewoon afhangen van hoe het loopt. We zien wel..

Mie
  • ik heb ze de eerste weken toch ook liever op de kamer hoor, zou anders constant opstaan om te kijken of ze nog wel ademenen (ja zelfs met babyfoon wink.gif )

Je moet gewoon doen waar je je het beste bij voelt he! als je niet op je gemak bent met je kindje in de andere kamer, leg het dan dicht bij jou. Als je niet kan slapen door de geluidjes en zo niet tot rust komt, dan hoort het op een eigen kamer.

simpel thumbup.gif
    mijn oudste lag bij op de kamer, maar in een eigen, aparte hoekje. ik stond de eerste nacht CONSTANT op om te checken of alles ok was. Kwam vooral door mijn ma, met haar horrorverhaal dat ze mij gevonden had, niet ademend en mij gereanimeerd had en ik een week in ziekenhuis heb moeten liggen als ik een paar dagen oud was. disappointed.gif
    dat blijft toch door je hoofd spoken hoor!

nu heb ik ventje een co-sleeper laten maken van een oud wiegje dat we ergens gekregen hebben. zo kan ik heeeel gerust slapen en hoef ik niet eens uit bed voor de nachtvoedingen.

nu weer even on-topic.
    het kort af!!
    gistere bij de vroedvrouw op controle. Ons meisje doet het super, ze weegt 2kg800 en zou op 40 weken 3kg600 wegen. prachtig toch <3

wel even schrikken: ik haal de 40 weken niet volgens haar! Ze wil er niet op wedden, maar ze denkt dat ik rond 37 weken zal bevallen...
    Heb al veel indalingsweeën, dochter ligt superlaag en helemaal klaar voor de bevalling. Placenta is aan het verslijten al en gaat het niet meer uithouden tot 40 weken...

37 weken

das over 2(!!!!!!!!!!! horror.gif ) weken he!!!

En nog steeds niets volledig afgewerkt...
    allemaal work in progress zoals ze dat noemen.

nervous.gif
  • Hier is alles ook nog niet in orde en ben uitgerekend voor 13 juni. OP de babykamer zou mijn broer nog electriciteit moeten leggen en dan moet er nog een bezetter komen. Maar het bedje staat op onze kamer, dus geen stress wink.gif
  • @Saar: hihi, hier ook aan alles al wel begonnen, maar nog niets volledig af! En net zoals bij jou: ook de voorspelling dat ik de 40weken niet zal halen nervous.gif Dus we mogen echt wel "in gang schieten" want ben deze week al 37 weken astonished.gif Morgenavond nog eens naar de vroedvrouw, ben echt wel benieuwd!!
  • Hier vandaag mailtje gehad dat de suikerbonen donderdag klaar zijn, dus onze poppemie mag komen. content.gif

Kleertjes zijn gewassen, moet alleen nog alles in een valiesje steken.
    Mijn gerief moet ik ook nog eens in een valiesje steken, maar dat ligt allemaal al klaar.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld