borstvoeding en fopspeen.

• er zijn een paar van jullie die wellicht al langer borstvoeding geven dan ik. Maar zit met de vraag wanneer jullie een fopspeentje gaven terwijl jullie borstvoeding geven. Ik geef nog maar een ruime week borstvoeding en me ventje wil nu al dat tutje geven. ik ben bang dat ze daardoor verkeerd zal zuigen aan de borst of dat ik haar niet op tijd zal eten geven. wat is jullie ervaring en wanneer zouden jullie starten met het tutje?
  • Hier geef ik wel al geen live bv meer (afgekolfd) maar Hanne heeft tutje gekregen als ze nog live BV kreeg. Dit werd me zelfs aangeraden door de mevrouw van K en G want "het heet niet voor niets zuigeling". Ik moest op t einde van de live bv 2 uur aanleggen en om dat wat op te lossen probeerden we dan een tutje (wat overigens niet veel opbracht vonden we daarom dus afgekolfd begonnen).
    Natuurlijk is niet elk kind hetzelfde. Hanne heeft al 1 soort fles in ziekenhuis gekregen, 1 tut, 1 tepelhoedje en thuis nog een andere soort speen op de fles (want andere flessen). Zij zuigt daar allemaal op en bleef nog aan mijn tepel zuigen ook. Blijkbaar snel tevreden.
  • bij mijn dochter van het begin een tut gegeven bij bv... ze had een enorme zuigreflex en had daar echt behoefte aan. ze heef toch dikke 4maand bv gehad.
    bij mijn zoontje nu geef ik ook een tutje om in slaap te raken omdat hij anders altijd aan de borst in slaap wil vallen en tot nu toe is zijn techniek ook niet verkeerd hoor...
    maar je moet geen tut geven he als hij zonder ook in slaap valt en niet nodig heeft voor troost zou ik het laten...
    wave.gif
  • Hie doen jullie dat dan? Een tutje geven?

Mijn kleintje is al bijna 4weekjes en ze wil geen tut! Alle merken geprobeerd volgens mij(bibi,nubi,dirfax,avent) maar ze spuwt ze uit met een grote boog en trekt er een vies gezicht bij.
    het verschil met een warme zachte borst is veel te groot voor haar...

Ze heeft nochtans ook een grote zuigbehoefte en valt altijd aan de borst in slaap.
    Ook veel last van reflux en krampen waardoor ze vaak sneller dan om de 2u wl drinken, dus een tutje zou een goed hulpmiddel zijn hier.
  • hoi

Hier heb ik de eerste weken ook bv gegeven en vanaf dat hij 2 dagen oud was een tutje gegeven, omdat een tutje heel goed werkt als troost middel.

Bij ons op de creche hebben we een paar baby's gehad die ook geen tut hadden en die kregen we amper getroost met als gevolg ook veel huilbuien, toen de ouders toch zeiden van oké we gaan een tutje geven awel heel andere kinderen, een tutje kan wonderen doen, toch beter dan dat ze uiteindelijk hun duim gaan gebruiken leer dat maar eens af.

En ik denk wel dat de baby goed het verschil merken tussen een tutje en tepel hé.

Ze zeggen soms wel dat bv en tutje niet samen gaan maar ik denk het wel hoor want soms hebben de kleintje ook alleen maar wat zuigbehoefte.

groetjes
  • hier bv zonder tut, vraagt er gewoon ni achter
    één dag ns gegeven om r te sussen , heeft denk k 10minuten geduurd sindsdien niet meer

vorige dochter ook geen tut

hadden in begin problemen daar ze altijd bv nam, en dan moest ze nsn fles:
    verschillende flessen geprobeerd, uiteindelijk gevallen op super merk, lijkt enorm op een borst, een aanrader (denk da die ook tutten hebben) : tommee tippeee, echt super om te combineren met borst
  • hier tutje om te troosten of een wachtperiode bv als ik zelf nog aan het eten ben neemt het ook wel niet altijd aan hoor
    en ik weet niet of het slecht is als ze geen tut willen goh ik ben geen voorstander of tegenstander
    alleen we leren nu iets aan en dan binnen hier en iets moeten we het dn weer afleren
    lol
  • @cindy ik bn meteen begonnen.met tommy tippee vanaf ik het ziekenhuis uitwas en da lukte meteen heel goed hij drinkt er goed aan en vind ze gwn heel makkelijk tutjes hebben ze idd ook die hebk ma die van nubi tutjes trekken er ook fel oo das ook zoals een tepel
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld