16 weken, te weinig vruchtwater

• 16 weken, te weinig vruchtwater

Ik moet mijn verhaal hier even kwijt. Ik ben Momenteel 16 weken zwanger.
    Tot de vorige echo bleek alles perfect in orde. Baby groeit goed, nam toe in gewicht en ook onze nipt test was goed.
    Afgelopen woensdag bij de 16 weken controle bleek plots het vruchtwater enorm verminderd.
    Er was wel terug toename van grootte en gewicht. De gyneacoloog vond het te weinig vruchtwater toch iets om nader te onderzoeken.
    Ze kon door het weinig vruchtwater ook weinig zien op de echo, zelfs inwendig. Het kindje ligt ook diep achteraan maar dit was wel al zo bij de vorige echo waardoor die dan ook inwendig gebeurd is.
    We worden dus doorverwezen.
    Dinsdag word ik verwacht te sint Lucas Brugge voor een expertise.
    Onze gyneacoloog bereidde ons ook voor dat z daar een vruchtwaterpunctie zouden kunnen voorstellen.
    Dit is mijn eerste zwangerschap en natuurlijk maak ik mij nu zorgen.
    Ik ben op mijn 7 weken ook al eens op spoed beland door een grote bloeding maar dat is toen goed gekomen met 2 weken platte rust.
    Ik begon eindelijk te genieten vd zwangerschap en de zorgen wat los te laten maar helaas lukt dit nu niet meer.
    Ik vind heel weinig info omtrent te weinig vruchtwater, vooral dan zo vroeg in de zwangerschap.
    Heeft iemand hier soms ervaring mee? Iemand een idee wat ik precies moet verwachten van die expertise?
  • @Musje Geen ervaring met te weinig vruchtwater, wel met de punctie (moest je daar nog vragen over hebben)
    Hoe is het ondertussen verlopen ? Heeft de doorverwijzing naar Brugge meer duidelijkheid gebracht ?
  • Ik had te weinig vruchtwater, maar pas op het einde van mijn zwangerschap. Ik ben dan ook de dag van de controle bij de gyn moeten binnengegaan voor een inleiding. Maar dat is op 40 weken natuurlijk een heel ander verhaal dan bij jou...
    Ik herinner me nog wel dat de wetenschappelijke benaming op mijn papieren 'oligohydramnion' was....misschien vind je met deze term wel meer informatie?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld