hoeveel kg bijgekomen

• hoeveel kg zijn jullie al bijgekomen?
    bij de eerste was ik ongeveer 10 kg bijgekomen en was er ook onmiddellijk vanaf, maar nu ben ik nog steeds niets bijgekomen... ik eet wel minder omdat het mij allemaal niet goed bevalt maar kan dit gene kwaad?
  • Ik ben ondertussen een 6 kg aangekomen, wat ik ook goed vind meevallen.
    Heeft je gynaecoloog nog geen opmerking gemaakt over het feit dat je nog niks bent aangekomen? Als het een probleem was zou je dat toch wel horen denk ik. Hangt ook af van hoe je gewicht was voor de zwangerschap en of je evt. al overgewicht had?
  • Hier ben ik nu ongeveer 8 kg bijgekomen. Alles zit wel op m'n buik. Voor de rest zie je amper iets.
    Bij mijn 1ste zwangerschap ben ik in het totaal 16 kg bijgekomen. Ik was toen alles vrij vlot kwijt, daar zal de borstvoeding ook wel voor iets tussen zitten denk ik wink.gif
  • nee de gynaecoloog heeft er nog niets van gezegd, ben wel al 2 maand niet meer geweest maar binnen 2 weken moet ik terug gaan,
    heb thans geen overgewicht, ben ongeveer 170 cm en weeg nu 71 kg... ochja zal wel niets zijn om me zorgen over te maken
  • Hier is de situatie wel anders, mijn partner heeft mij zwanger in de steek gelaten waardoor ik heel veel stress heb enzo. Maar ik kom van 77 kg en weeg nu nog maar 70.. Mijn gyn vertelde me dat het voor het kindje op zich niet zo veel kwaad kan, als ik eet moet ik zien dat het gezond is en het kindje neemt alles wat het nodig heeft. Mijn buikje is echt niet zo groot maar toch weegt het kindje al 1,5 kg dus daar ben ik héél blij voor want het heeft me al wakker gehouden 's nachts.
    Groetjes
  • Hier compleet anders; ik ben al 11 kg bijgekomen. Ik eet nochtans gezond (veel fruit, yoghurt, nooit snoep en zelden een koekje) maar de kilo's blijven erbij komen. Ik had sowieso al overgewicht bij de start van de zwangerschap, maar nu voel ik me echt afschuwelijk.
    Ik ben ook zeer bang dat ik die extra kilo's er niet zal afkrijgen. Mijn gynaecoloog zegt er nooit iets van, maar ik besef ook wel dat het er teveel zijn.
    Tja zorgen voor na de bevalling zeker.
  • Vorige week bij de gynaecoloog liet de weegschaal zien dat er 6 kg bij was (op 28 weken), heel goed voor mijn doen. Ik ben na mijn eerste zwangerschap door stress en medische toestanden fel afgevallen en dat is er nooit meer terug bij gekomen. Goed eten kan ik nog altijd niet, zelfs los van de zwangerschap. Ik sta nu eigenlijk pas op mijn startgewicht van voor de eerste zwangerschap.

Bij mijn eerste zwangerschap was er een kilo of 8 bij denk ik. Ik ben toen op het laatste van mijn zwangerschap niet veel meer bijgekomen. Ik vermoed dat het nu ook weer zoiets zal zijn. Eten gaat de laatste weken weer heel moeizaam, de pruts vertrappelt en verdrukt letterlijk al mijn spijsverteringsorganen. Honger ken ik dus niet echt, 't is wringen om iets deftigs binnen te krijgen.
  • Oh das minder leuk Kathleen ponder.gif Eten terwijl je geen honger hebt is echt hatelijk.
    Ik voel dat ook wel dat mijn maag steeds minder plaats krijgt en alles tegen mn ribben begint te duwen goofy.gif
    Maar 6kg bij is toch goed hé. Bij mij ook 6kg bij nu en ik eet de hele dag door.
  • Kathleen, dat gevoel ken ik...
    Onze kleine man duwt ook de hele tijd tegen m'n maag. Als hij er dan ook nog eens extra tegen begint te stampen is het helemaal gedaan voor mij...
    Ik probeer wel meerdere kleine porties per dag te eten.
    Maar zo wringen om iets te kunnen eten is echt niet fijn...
  • Ja, ik ben ook blij met die 6 kg smile.gif Voorafgaand aan de zwangerschap (via medische begeleiding zwanger geworden) zei de gynaecoloog dat ik er toch een beetje moest op letten omdat ik eigenlijk geen reserve had. Maar zowel zij als mijn huisarts, die mee begeleidt, heb ik nog niet horen klagen smile.gif

Dat duwen is inderdaad ambetant hé! Vorige zwangerschap had ik dat zo niet en was het ook niet zo lastig om te eten. Gyn zei vorige week, toen ik vertelde dat eten weer een probleem werd, dat baby wel neemt wat hij/zij nodig heeft, dat ik me daar geen zorgen over moest maken.

En inderdaad, de tip van vele kleine beetjes per dag. Zelfs dat lukt niet altijd. Warm eten bijvoorbeeld, met een kommetje verse soep met een boterham heb ik al genoeg, echt uuuuuuuuuuuren later nog. Mijn familie snapt dat niet zo goed, maar is moeilijk uit te leggen he, als je dat geduw op je spijsverteringsgestel zelf niet voelt smile.gif

Ik denk wel dat die 6 kg nu vooral komt van "ongezondere" dingen, allé, met geraffineerde suikers in... "Vettig" of "zwaar" eten krijg ik niet binnen, maar ik eet wel elke dag graag een stukje chocolade, petitbeurres of mariakoekjes... Ook niet ideaal he. Aan de andere kant, de gyn had gezegd dat ik gerust gewone cola mag drinken voor extra energie. Maar dat krijg ik nu écht niet binnen smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld