bekkeninstabiliteit

• hebben er nog dames last van bekkeninstabiliteit en rugpijn ?
    Ik kom er helemaal zot van kan bijna niets meer doen
    iemand tips?
  • Ik! Heb er vorige zwangerschap ook last van gehad maar nu is het erger.
    Ik slaap nu met een kussen tussen mijn benen, dan is 's ochtends mijn rug niet zo stijf.
    Verder doe ik alles in stukken en brokken. Strijken bijvoorbeeld wordt nu een half uurtje strijken en dan 10min neerzitten. Als ik het aan 1 stuk doe is het achteraf miserie. Ook wissel ik zoveel mogelijk platte schoenen en botjes met hak af. Dat hekpt ook wel wat..

Tja die bk... Die zal il in elk geval niet missen na de bevalling smile.gif
  • Hier ook last! Lage rugpijn en pijn in mn heup/bekken aan de rechtse kant. Wordt 's nachts geregeld wakker en als ik me dan wil draaien goofy.gif Ik vraag me af of het nog te vroeg is om evt. buikspieroefeningen enz. te doen in het ziekenhuis? Gisteren echo gehad, maar de gynae zei daar nog niets over.
  • het kan dus toch smile.gif

hier de laatste dagen echt een kreupel vrouwmens geworden en ik dacht dat ik gewoon stijf was en dat dat nog niet kon zo vroeg. Hier is wandelen/zitten heel de dag op een stoel al pijnlijk...
    Tis mijn derde kindje en ik heb er nooit eerder last van gehad...

Zijn er trucs of tips om het wat te verhelpen? Manlief masseert maar dat helpt voor geen meter (maar dat zeg ik niet want ik geniet daar van)...
  • Ik ben 2 weken geleden bij de gynaecoloog geweest waar ik toen ook aangaf dat ik veel last had van pijn in mijn rug en in mijn schaamstreek. Hij kon me direct aangeven dat het bekkeninstabiliteit was. Ik was toen 16 weken ver. IK heb een briefje voor de kinesist gekregen waar ik spierversterkende oefeningen moet doen. En dit wellicht tot einde zwangerschap. Veel afwisselende houdingen aannemen, veel klusjes doen in huis, niet te lang stilzitten of liggen,...
    Dit zijn de tips die hij me kon meegeven.
    Groetjes
  • Ik draag gewoon geen hakken meer ..
    dat is niet doenbaar
    wel heel jammer

word er knettergek van van die pijn
  • Hier ook iemand met heel veel last... ik draag al geen hakken en ik doe karweitjes in huis maar hou het gewoon niet uit, wordt er echt stippel van!!!
    Zit al paar weken thuis aangezien het werken me helemaal al niet meer afging...
    Thuis geen verveling want er is genoeg te doen maar er is zoveel te doen dat ik soms paar helpende handen mis, zeker omdat ik pietjeprecies ben en met een verhuis volgend jaar in het achterhoofd wil ik zoveel mogelijk gedaan hebben voor mijn prutsemie er is.
    Manlief is het meeste van de tijd weg en mijn dochter van 6 die helpt wel mee maar 2 dagen later zie je eigenlijk al niets meer van wat ik gedaan heb...
    En tegen 's avonds kan ik mijn zetel niet meer uit door de hevige rugpijn. Grrr
    (ps: moest het effe van me af schrijven) ..
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld