Vraagje

• Hallokes allemaal,ben nu al een 2 weken met groentepap en het gaat goed smile.gif maar mag je alle verse groenten invriezen? en zou ik ineens met de fruitpap ook beginnen of nog mee wachten? Groetjes
  • Maar je kindje is nog maar 4 maanden?

Ik zou sowieso nog wachten met het geven van vaste voeding over het algemeen, maar goed. Het maakt weinig uit waarmee je begint. Je mag prima fruitpap er ook bij geven, zolang je maar niet propt.

Verse groenten mag je invriezen, ja.
  • Je mag toch op 4 maand beginnen met groentepap niet? en het gaat super goed hoor smile.gifZal nog wel effe wachten met fruitpap.En samen slapen doet veel zeker voor de band met je kind?
  • Ja, maar je zegt dat je al twee weken bezig bent, vandaar tongue.gif

Ja, (veilig) samen slapen is goed voor de hechting.
  • Inderdaad hij is nu 4 maand en 2 weken bijna. Wanneer begin jij dan met vaste voeding? En jij draagt ook dat heb ik geprobeerd maar hij wou dat niet in de draagdoek, het goed trekken van al die lagen werd hij hysterisch van:(
  • Hey,
    Mijn dochter is ook al twee weken bezig met groentjes. Maar omdat ze al sinds de geboorte last heeft van krampen geef ik haar voorlopig nog geen fruit wegens de hoge zuurtegraad.. (voedingsdeskundige van Nutricia heeft me zowieso afgeraden om het al te geven, best wachten tot 5 maanden volgens haar).
  • En qua invriezen. Het kan geen kwaad, maar je hebt altijd kwaliteitsverlies. Ik zou ook altijd de groentenpap al bereiden alvorens ze in te vriezen..
    Ikzelf geef zo veel mogelijk vers of op verplaatsing een potje..
  • Ik vries alleen de verse groeten in en die neem ik dan voor in de babycook en een patatje erbij smile.gif das denk ik ook goed vers he, eerst maken raden ze toch eerder af voor infectie en bacteriĆ«n. En hoe gaat het bij u met het eten? Hier redelijk en mijn zoontje heeft bijna nooit last gehad van krampen vandaar de vraag of ik al met fruit zou beginnen smile.gif
  • Liefst wil ik beginnen om 6 maanden omdat het het beste is.

Je kan ook eens een draagzak gebruiken, dat gaat makkelijker.
  • Het eten doet ze zeer goed, ze heeft er plezier in en ze lust alles heel graag. Echter haar krampen zijn er niet door verbeterd of verslechterd, dus ik ga wel eens langs bij de kinderarts, maar voor de rest had ze alles snel onder de knie.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld