Schildklierafwijking??

• Hello Ladies,

juist telefoon gekregen van de secretaresse om te melden dat ik morgen opnieuw moet langsgaan voor bloedafname omdat de waarden van mijn schildklierhormoon afwijken...

wat is dat nu weer he zeg...

en als je dan verder leest op het internet (wat ik met momenten beter niet zou doen maar bon) zie ik dat dat zelfs gevaarlijk kan zijn voor de baby. kan miskramen veroorzaken, of vroeggeboortes ( dat is wel zo erg niet meer aan 35 weken), of...

heeft er nog iemand hier last van ?
  • Ik heb sinds mijn vorige zwangerschap problemen met mijn schildklier. Ik neem er ondertussen al 6jaar medicatie voor. Uw schildklier is belangrijk gedurende de zwangerschap.Maar aangezien je nu ook op het einde van uw zwangerschap zit, zal het minder kwaad kunnen. Ik moest vooral in het begin van mijn ZS regelmatig bloed laten trekken om te kijken of mijn waarden nog goed staan en eventueel mijn medicatie aan te passen. Ik heb hier ondertussen een gezonde dochter van bijna 5,5jaar rondlopen.
  • @Staceke, niet teveel opzoeken op internet wink.gif , ik heb het ook gedaan, nadat ik telefoon kreeg van de gyn, om te zeggen dat mijn schildklier te traag werkte. blush.gif Bij mijn volgende bezoek aan de gyn heb ik dan meer uitleg gevraagd, en is niet ernstig voor je baby, alleen voor jezelf. Ik moet nu om de 4 weken bloed laten trekken, morgen is't weer zover, en dan donderdag naar de endocrinoloog, dan ga ik wel alle uitleg krijgen hoop ik. ik neem ondertussen bijna 4 weken medicatie, en moet zeggen dat ik me al wel een beetje beter voel.
  • ja ben deze ochtend dan bij haar langsgegaan en ze heeft me ook gezegd dat ik mij geen zorgen moet maken, maar dat ik dat wel moeten laten opvolgen. morgen mag ik bellen voor de resultaten en als die niet goed zijn moet ik pilletje slikken he...
    maar als het dat maar is, is het geen erg thumbup.gif
  • Hoi,

Hier nog een sk-patiente. Ik heb er last van gekregen na de bevalling van mijn oudste. Het klopt wel dat er afwijkingen kunnen voorkomen bij een te snelle of trage sk tijdens de zschap. Bij ons tweede kindje hebben we dat ondervonden (is uiteindelijk wel goedgekomen allemaal, gelukkig maar). Dus een goede opvolging en een goede bijstelling van schildklierwaarden (via medicatie) is inderdaad belangrijk.

Als het gaat om lichte afwijkingen in de sk-functie, zal het wel meevallen voor de baby. Ik hoop dat je intussen meer weet, en dat je, zo nodig, bent kunnen starten met medicatie.

Groetjes
    Snuffie
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld