Papieren na de geboorte

• Hey, wat moet er allemaal na de geboorte in orde gebracht worden? Op mijn lijstje staan al: bellen voor suiker en kaartjes, activeren geboortelijst en pamperrekening, geboorte aangifte doen in stadhuis. Weet er nog iemand iets?
  • Kindergeld aanvragen, eventueel ouderschapsverlof regelen, kindje inschrijven bij de mutualiteit en mee laten opnemen in de hospitalisatieverzekering.
  • Voor het kindergeld moest ik niet doen, dat word geregeld nadat de baby is aangegeven. Dan krijg ik papieren dat het geld gestort word en welk bedrag het zal zijn.

Hospitalisatie idd, en je gezinssituatie bij de vakbond laten veranderen (hoeft natuurlijk niet direct). Voor de rest heb ik niet zo direct nog iets in gedachten dat gedaan moet worden.

Grtjs!
  • als je je kindje gaan aangeven bent krijg je een attest voor het kindergeld. Als je kraamgeld al op voorhand aangevraagd en gestort was moet je dat attest sowieso opsturen als bewijs, en dan activeert dat ineens je kindergeld.
    Met de geboorteakte idd naar de mutualiteit gaan (kan dus ook pas na de aangifte) om je kindje in te schrijven en je kraamcadeau te krijgen.
    Hospitalisatieverzekering heeft onze makelaar in orde gebracht, hij moest geen papieren hebben, alleen de naam en geboortedatum van het kindje.
    En idd, als je ouderschapsverlof wil nemen kan je dat ook best zo snel mogelijk aanvragen denk ik (werk in het onderwijs dus hier is dat wat anders)
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld