naam: graag meningen!

• Dag dames (en mss ook heren),

Ik ben nieuw op dit forum, ik kwam wel al regelmatig wat info zoeken hier maar dit is de eerste keer dat ik zelf iets post. Daarom wil ik mezelf eerst eens voorstellen:
    Ik ben een mama van 26 jaar, heb al een dochter van bijna 21 maand en nu zwanger van een zoontje (VBD 29 juni).
    Yinthe is er gekomen na IUI (2e keer was het raak). Deze keer heb ik wel opnieuw hormonen moeten nemen (chlomid), maar was het al raak voor de dokter IUI kon doen smile.gif.

Nu na veel gepalaver over de naam voor ons zoontje, raken we er echt niet uit, dus zoek ik anoniem wat meningen (aangezien ik niet wil dat de omgeving de naam al weet).
    Onze allereerste keuze was Jesse, jammergenoeg hebben goede vrienden van ons deze naam nu genomen (bevallen eind vorig jaar) - ze wisten niet dat dat onze jongesnaam was dus niet ze hebben het niet van ons afgekeken (blijkbaar gwn dezelfde smaak). Omdat we ze regelmatig zien, wil ik niet dezelfde naam nemen, zou het nogal raar vinden.

Nu had ik een serieuze lijst en uiteindelijk gereduceerd naar 3 namen: nl Nand, Lex en Vigo.
    Nu het probleem: mijn favo Nand, ventje zijn favo Vigo.

We raken er dus maar niet uit. Ik vind Vigo wel mooi, maar niet mijn topfavoriet en hetzelfde geld voor mijn ventje met Nand. Lex vinden we ook beide wel mooi.
    Vigo past wel beter bij de achternaam van het ventje (als jullie die willen weten, wil ik hem wel even privé sturen (als dat hier kan) maar wil hem niet zomaar op het forum zetten). Lex vind ik dan weer minder passen bij mijn dochter haar naam. We raken er dus eigenlijk niet echt uit. Vigo is ook wel een heel unieke naam (34 de afgelopen 10 jaar in België) wat ik dan ook wel weer leuk vindt. Dus ik wou gewoon is jullie mening vragen over de 3 namen, welke zouden jullie kiezen en welke vindt je echt niet kunnen (mag ook altijd gezegd worden wink.gif)

Mercikes alvast
  • Ik denk niet dat je in dit subforum nog veel antwoorden gaat krijgen. Stel je vraag bij Juli 2014-club
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld